Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia fékdob szabályozhatóság

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Atti69
    Meg első körben megoldani,hogy menjen rendesen..szerintem csak akkor kell jobb fék.
    Hááááát?!? Én ezt kicsit másként látom...Hatvannal is meg lehet halni sz@r fékkel, és 100-al is lehet vígan motorozni jó fékkel...
    St.Z.350, Che és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      Előjöttek a szép emlékek.. Csak sétálgattam a kiskannámmal,s közben a TMK műhelyben nem unatkozott senki. Készültek is a kerékagyak becsüllettel (tengelyel,csapággyal,fékfedéllel,stb) pedig egy kicsit bonyolultabb volt a Pannóniánál. Persze nem csak egyet fordultam,de akkor is megérte..

      - - - Updated - - -

      Én ezt kicsit másként látom.
      Az lehet. Azért a saját fékkel rendbetéve persze...+ jó gumival,meg lehet állni. Még ha kis ovál is van.
      Fergusson, zahi és mátéapu kedvelte ezt.

      Komment


        Fékdobról ........................

        Komment


          Azért elektronikában sajnos nem vagyok annyira zseni

          Utángyártott alkatrészeket meg csak nagy darabszámban érné meg gyártatni, de nem csak 1-2 alkatrészt, hanem ha önteni akkor már mindent ami alu(henger, fékdob...) az meg egy vagyon befektetés. Aztán majd egyszer vagy megtérül vagy nem.
          Kuplungot nem kell gyártani, abból meg kell venni pár szettet(egy szett 2 Pannóniához elég) pár tábla 2,5-ös lemez, meg egy kevés 1,5-öst, pár kattintás meg gombnyomás és a lézervágó már f..sa is ki a fém lamellákat.
          Aztán, ha már nagyban megy az ipar akkor egy egyszerű befogószerszámba befogni a lehető legtöbb parafás lamellát és maróval lecsapni minden 2. körmöt róla. Ami nem olyan nehéz dolog, tekintve hogy aluból van a lamellák alapja.

          Célszerszámok közül egyik sem nagy ördöngőség, legtöbbet egy kis kreativitással otthon is le lehet készíteni lomokból. Amit meg nem azt meg vagy árulja már valaki vagy majd fogja
          Click image for larger version

Name:	IMG_20160316_213351.jpg
Views:	2
Size:	192.0 KB
ID:	148445
          (meg van még vagy 3-4-5 a padláson is szétszórva, pl T szériához teleszkóp persely kiszedő, részben ApaE rajzai alapján...)

          - - - Updated - - -

          Ja igen, gumialkatrészek. Azokkal azért olyan sokat nem bíbelődök, de azért vannak tervek.
          Pl benzinálló benzincsaptömítés.
          (és ahhoz egyszerűbb szerszám kell mint a nemesztőgumihoz)
          Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2016 márc. 16, 21:51.
          St.Z.350, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            Fékdobról ...
            Tömören elhangzott minden. Szerintem itt akadály az ár. Máté felvetette az egy db-ból esztergálni ötletet..jónak tűnik. Betétezni lehetne zsugorkötéssel (talán) Belső méreteket lehetne módosítani + irányban. De itt szintén a "valaki" a kérdés. S az árkülönbség.
            Fergusson kedvelte ezt.

            Komment


              Ha már öntés VS esztergálás:
              Melóhelyen az egyik présgép lerakodásnál ledőlt a teherautótól, a lendkereke szarrá tört. Összehegeszteni alsó hangon 200K lett volna és a masszivitása kérdéses.
              Kicsit tervezgettem, számolgattunk, kb180Kg a gyári kerék, pár telefon, kaptunk rajzot vonatkerékről, lerajzoltam, kicsit lecsaptam belőle innen-onnan az eredményt pedig ma hozta el a főnök. A gép szerint kb 180kg-ra sikerült leszedni azt is.
              Az ár meg majd kiderül.

              Az egészet kiönteni meg kb annyi lett volna mint a komplett présgép.
              Atti69, Fergusson és mátéapu kedvelte ezt.

              Komment


                Én a dugattyú- henger kérdést másként látom. Azok a sokak által lenézett vashengeresek alapozták meg a motorozást melyek még manapság is mennek. A dugattyú anyaga és annak kialakítása, illesztése nagyon nem mindegy. Az a legnagyobb gond talán, hogy sokan gyártanak pl. dugattyút mely szerintem az egyik lelke a gépnek csak nem tudnak minőséget produkálni. Gondolok itt elsődlegesen az összetételre hiszen a mai forgácsoló gépek a méretet jobban tartják de ha használni kezdjük elindul a hőtágulás és ha nincs meg az összetétel akkor másként viselkedik mint a márkás/ jobb anyag minőségű / társaik. Érdemes lenne pl. fúrás előtt egy jó minőségű / de drága / dugóval indulni hisz akkor várható jó használhatóság. A másik pedig ha valaki 100-as tempót akar a Pannoniával annak további Anyegin áldozatot kell hoznia évente!
                mátéapu, St.Z.350 és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  -apannóniásfajt

                  Tök igazad van! De ez is leginkább csak az "egy fejű" Pannóniásra igaz. A kéthengeresekre megveszik a drága cuccokat. Egy előnye van a kéthengereseknek, hogy sok a kompatibilis japán alkatrész.
                  Én is Pannóniás vagyok illetve inkább van egy Pannóniám mert nem vagyok elfogult.
                  A többi meg kultura dolga hogy panaszkodunk hogy nincs valami de ha van akkor nem akarjuk, tudjuk megvenni.




                  dkari

                  ...Úgy érzem, kicsit összekeveredik a tuning és a célszerszámok...
                  mátéapu kezdte

                  - - - Updated - - -


                  az NSR elektronika nem hosszútávú megoldás, elfogy a bontóból,
                  lehet sokkal később mint hogy valaki nekiálljon gyártani 50000-ért és az érdeklődés hiánya miatt leálljon a talán soha el sem kezdődött gyártás. De egyébként a Vape már gyártja.

                  - - - Updated - - -


                  eredeti hajtókart nem elég felül átalakitani,
                  amiket leírtam nem is csak felül van alakítva mivel általában Wartburg hajtókart használtak a készítők...


                  Updated

                  Összességében tényleg visszatérhetnénk a célszerszámok legyártásához mivel jól belegondolva az alu hengeren kívül mindent meg lehet venni a Pannóniához amiket mátéapu leírt. Bár drágán de lehet még így is sokkal olcsóbban mintha neki kellene állni gyártani őket.
                  Mondjuk ha a Wössner majd 70000ft-os bevonatos dugattyújára gondolok......
                  ÉÉÉS!!! van aki ezt is kifizeti, megveszi. Na Ő a vérbeli Pannóniás
                  Utoljára szerkesztve a következő által: dkari; 2016 márc. 17, 10:01.

                  Komment


                    Na Ő a vérbeli Pannóniás
                    Viszont ahogy látom, mindenkit foglalkoztat a kérdés, még ha nem is ilyen motorja van otthon.
                    Nem hittem volna, hogy ilyen kommentzápor indul el a kérdésemből.

                    Amiket írtatok, ezeken már én is agyaltam egy kicsit, most éppen ezért áll az aktuális Pannonia-művelet. Nem a repedt kerékagy miatt, hanem a célt próbálom összerakni, hogy mit is szeretnék és mennyit szánok rá. Próbál "behúzni" az a végtelen történet, hogy mindent a gyárinál jobbra cseréljek, de én ellenállok neki jelenleg. Hiába a megosztott költség egy-egy elem vagy alkatrész kapcsán, meg a végtelen számú házibarkács-lehetőség (apropó: észrevette már valaki az NSR125 lökete milyen közel van a Csepel 125-éhez? ), de túl sok maradt meg a fejemben a gépjárművek üzemeltetése / üzemvitele és a (köz-) gazdaságtan órákról.
                    De szerencse, hogy mindenkinek máshol van egy adott jármű kapcsán az az úgynevezett hasznossági határ.
                    Lemezjáték és kedvelte ezt.
                    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                    Komment


                      Viszont ahogy látom, mindenkit foglalkoztat a kérdés
                      Ezért léteznek a fórumok

                      Nincs kérdés-nincs válasz. Nincs válasz-nincs véleménycsere. Nincs véleménycsere-nincs fórum.

                      Komment


                        Ez egyfajta Fanatizmus melyre ki - ki a maga módján áldoz.

                        Komment


                          Halálra bosszant:mikor egy pannonia alkatrész 60000 egy MZ 10000,ezt a kipufogóra értem!Valakik nem akarják,hogy minden pannónia csillogjon!!!!Az MZ küllő 120ft....amelyik megegyezik a pannonniával180ft.................

                          Egyébként ha valaki jobb féket akar:a nagyfékdobos kerék,elfogadható fékhatással bír!Típusazonossága miatt,műszakin sem köthetnek bele,részemről ennyi....
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            nagyfékdobos kerék,elfogadható fékhatással bír!
                            Én ennek az ellenkezőjéről tudok, hallottam olvastam.
                            A kis dob hatásosabb. Ezt írták a gyárról szóló könyvben is.


                            Halálra bosszant:mikor egy pannonia alkatrész 60000 egy MZ 10000,
                            Majd ha a Pannónia utángyártott alkatrészeinek 80%-át is Taiwanon gyártják biztosan olcsóbb lesz.
                            De ha ez megvígasztal látogass el az Mz fórumra és észre fogod venni, ha nem tudnád milyen fórumon vagy simán mondhatnád hogy az egy Pannónia fórum.

                            Komment


                              Maradjunk annyiban hogy nem kell általánosítani hogy elfogult Pannóniás, minden frakció ugyanolyan mértékben elfogult a kedveltje iránt és ugyan úgy fájnak az árak hogy mi mennyi, Sepy kimondta az igazat mindenki saját vérmérsékletének megfelelő áldozatot mutat be a bálványa előtt.

                              Komment


                                Visszaolvasva a kommenteket, jól látható, hogyan elbeszéltünk egymás mellett.

                                A többség a Pannónia alkatrészek minőségi újra gyártásáról beszélt, öntés, stb., (ami nyilván horror összeg), én meg a Pannónia felújításához (szétszerelés-összerakás) szükséges legfontosabb célszerszámokról...

                                Ezekre gondoltam, hogy összeállva vagy tízen (gondolván, hogy van vagy tíz ember akit érdekel), le lehetne gyártatni...Ahogy elnézem marad az, hogy mindenki egyenként gyártatja le...

                                Ez is egy pálya...

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X