Sziasztok! Bár új vagyok még, áttúrtam a fórumot kétszer is de nem akadtam rá az információra, ezért nyitottam új témát.Szóval arra lennék kíváncsi, hogy meddig lehet felszabályozni egy fékdobot? Mekkora az a minimális vastagság (ha ez így meg van kötve) annak a vas perselynek ami a kerékagyban van? Jelenleg kisfékdobos fékeim vannak ugye elég gyenge fékerővel, viszont találtam 2db talán menthető nagyfékdobos kerékagyat, és jó volna tudni, hogy érdemes-e velük foglalkozni. (és azt valaki legyenszives árulja már el, hogy hogyan lehet új sort kezdeni itt, mert se sima enterrel, sempedig shift+enterrel nem vagyok rá képes)
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia fékdob szabályozhatóság
Collapse
X
-
cocojumbo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése(és azt valaki legyenszives árulja már el, hogy hogyan lehet új sort kezdeni itt, mert se sima enterrel, sempedig shift+enterrel nem vagyok rá képes)
A többiben sajnos nem tudok segíteni. Az talán mérvadó lehet, hogy megméred teljesen behúzott első fék mellett a fékpofák külső átmérőjét, és ebbő levonsz 5-6 mm-t. Ekkor még érzésem szerint van akkor a tartalék a fékben, hogy a kapott érték mérvadó lehet. (A fékbetét kb 3 mm vastag, és ugye nem szoktuk a vasig lekoptatni.)
-
Kedves cocojumbó!
Szerintem a fékdob felszabályozás max. tizedekben értendő! Ha milis nagyságrendű a kiesztergálandó anyagvastagság, akkor már nekem gyanus lenne a helyzet!
Próba képpen ha felteszed egy esztergára, és megnézeted -megnézed mennyit üt, ebből eldönthető hogy eldobandó, vagy használható. De szerintem max 6-8 tized az, ami kiszedhető, főleg Pannóniánál, ahol ez azért jelenleg nem egy kurrens termék.
És ne felejtsd el, hogy készre pedig úgyis akkor lehet-érdemes készíteni a dobot, ha már be van küllőzve, és a felni (ráf) is rajta van! Erre szolgálnak a "Vörös proletár" gépek, amiken általában elforognak a 19"-es kerekek...
De esetleg pontosabb adatokat itt a jobban felkészült kollegák adhatnak, akik már sk is csináltak ilyent!
- - - Updated - - -
Újra gondoltam, és saját érzésem szerint a 6-8 tizedet is sokallom...
Szerintem max 2-3 tized. Én így érzem, de nagyon kíváncsi lennék más vélenmyényére is! ( Na jó max 5 tized, de ez már tényleg a maximum, amit el tudok képzelni...)
- 3 likes
Komment
-
Köszönöm a válaszaitokat!
A probléma az, hogy az össz anyagvastagság kb. 1mm... rozsdával együtt.
És még azt sem tudom, hogy üt-e.
Egyébként érdekessége, hogy a két kerék évekig (hacsak nem évtizedekig) állt papámnál a kert végében egy kézikocsira szerelve, úgy vágtam ki a gazból. Felni annyira el volt rohadva, hogy néhány küllő a levegőben állt, a csapágy az egyikben mégis könnyedén fut.
(közben az enterezésre is sikerült rájönnöm. a probléma a böngészőmmel volt, úgytűnik a fórum nemszereti a google chrome-ot, firefoxal jónak tűnik.)
Komment
-
ApaE
-
Igen, eltaláltad mire gondolok!
De akkor megnyugodtam, ezekszerint nem azért volt kézikocsira szerelve mert elkoptatták volna. Meg kell néznem üt-e, ha nem akkor vihetem homokfúvóshoz utána meg kezdhetek dolgozni vele
Tehát akkor az a bizonyos vaspersely vastagabb a kerékagyban mint amennyire látszik.
Ha megtennéd, hogy leméred, és leírod ide a méretet azt azért megköszönném. És hátha mást is érdekel viszonyítási alapnak.Utoljára szerkesztve a következő által: cocojumbo; 2014 júl. 29, 19:56.
Komment
-
ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésemert elpattan a fémgyűrű....az a gyürünek látszó vas nem gyürü--hanem egy összekunkorított lemezcsík !
Az említett öntötvas betét pedig csak kb száz darabonkénn kerül elő 1 . Ezért ha valaki ilyent talál , az őrízze mint az aranyat .
- 4 likes
Komment
Komment