Ez a fékdob sajnos valóban nem könnyű probléma. Ahogy Joker is írta, ezek a dobok már akkor is "Pannónia-pontossággal" készültek, és akkor még szó nem volt számítógépes fékpadról, a vizsgabiztos megrángatta az első fék karját, és ha elég "kemény" volt, a hátsó kereket meg lejtőn gurulva meg tudtad csúsztatni, akkor átmentél!
Ma már nem könnyű teljesíteni az előírásokat (egy kerék fordulaton belül ne pulzáljon a fékerő), szerencsés véletlenektől eltekintve a többek által leírt módon történő esztergálás mellőzhetetlen! (Ráadásul befűzött kerékkel, én is sokat kínlódtam, mire találtam a közelünkben ilyen esztergályost, aki be tudta fogni a befűzött kereket...)
Amikor azt mondjuk, hogy a Pannónia féke sz@r, ami többnyire igaz, ez is benne van, hogy csak akkor érhetünk el a mai forgalomban is még elfogadható fékhatást, ha illesztve van a fékpofa a szabályozott dobhoz...szóval, itt nem csak a hatóságnak kell megfelelnünk szerintem...Olyan világban élünk, ahol az előttünk lévő autóban többnyire 4 tárcsafék harap, és annak a vezetőjét marhára nem érdekli, hogy a mi technikánk már ötven éve sem számított korszerűnek!
Én a műszaki vizsga előtt rengeteget kínlódtam, csiszolgattam a fékpofákat, hogy egyre nagyobb felfekvő felületet kapjak...egyébként valóban javult a helyzet...de fogadjátok meg a tanácsomat, egy dobba, ami üt (tojás), nem lehet fékpofát illeszteni!!!
Nem könnyű mérni a néhány tized milliméteres, vagy annál kicsit nagyobb ütést otthon, főleg, ha nincsen akkora tolómérőd (ha van, akkor sem könnyű hozzáférni...):
Én azt csináltam, hogy megpörgettem kézzel a motorba szerelt kereket, és a fékkart egész lassan behúzva hallottam, hogy elkezd a kerék kosztatni...ez azt jelenti fülre is, hogy tojás a dobod. Hogy mit tehetsz ilyenkor?! Amit már zahi is leírt!
Ma már nem könnyű teljesíteni az előírásokat (egy kerék fordulaton belül ne pulzáljon a fékerő), szerencsés véletlenektől eltekintve a többek által leírt módon történő esztergálás mellőzhetetlen! (Ráadásul befűzött kerékkel, én is sokat kínlódtam, mire találtam a közelünkben ilyen esztergályost, aki be tudta fogni a befűzött kereket...)
Amikor azt mondjuk, hogy a Pannónia féke sz@r, ami többnyire igaz, ez is benne van, hogy csak akkor érhetünk el a mai forgalomban is még elfogadható fékhatást, ha illesztve van a fékpofa a szabályozott dobhoz...szóval, itt nem csak a hatóságnak kell megfelelnünk szerintem...Olyan világban élünk, ahol az előttünk lévő autóban többnyire 4 tárcsafék harap, és annak a vezetőjét marhára nem érdekli, hogy a mi technikánk már ötven éve sem számított korszerűnek!
Én a műszaki vizsga előtt rengeteget kínlódtam, csiszolgattam a fékpofákat, hogy egyre nagyobb felfekvő felületet kapjak...egyébként valóban javult a helyzet...de fogadjátok meg a tanácsomat, egy dobba, ami üt (tojás), nem lehet fékpofát illeszteni!!!
Nem könnyű mérni a néhány tized milliméteres, vagy annál kicsit nagyobb ütést otthon, főleg, ha nincsen akkora tolómérőd (ha van, akkor sem könnyű hozzáférni...):
Én azt csináltam, hogy megpörgettem kézzel a motorba szerelt kereket, és a fékkart egész lassan behúzva hallottam, hogy elkezd a kerék kosztatni...ez azt jelenti fülre is, hogy tojás a dobod. Hogy mit tehetsz ilyenkor?! Amit már zahi is leírt!
Komment