Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia fékdob szabályozhatóság

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Ez a fékdob sajnos valóban nem könnyű probléma. Ahogy Joker is írta, ezek a dobok már akkor is "Pannónia-pontossággal" készültek, és akkor még szó nem volt számítógépes fékpadról, a vizsgabiztos megrángatta az első fék karját, és ha elég "kemény" volt, a hátsó kereket meg lejtőn gurulva meg tudtad csúsztatni, akkor átmentél!

    Ma már nem könnyű teljesíteni az előírásokat (egy kerék fordulaton belül ne pulzáljon a fékerő), szerencsés véletlenektől eltekintve a többek által leírt módon történő esztergálás mellőzhetetlen! (Ráadásul befűzött kerékkel, én is sokat kínlódtam, mire találtam a közelünkben ilyen esztergályost, aki be tudta fogni a befűzött kereket...)

    Amikor azt mondjuk, hogy a Pannónia féke sz@r, ami többnyire igaz, ez is benne van, hogy csak akkor érhetünk el a mai forgalomban is még elfogadható fékhatást, ha illesztve van a fékpofa a szabályozott dobhoz...szóval, itt nem csak a hatóságnak kell megfelelnünk szerintem...Olyan világban élünk, ahol az előttünk lévő autóban többnyire 4 tárcsafék harap, és annak a vezetőjét marhára nem érdekli, hogy a mi technikánk már ötven éve sem számított korszerűnek!

    Én a műszaki vizsga előtt rengeteget kínlódtam, csiszolgattam a fékpofákat, hogy egyre nagyobb felfekvő felületet kapjak...egyébként valóban javult a helyzet...de fogadjátok meg a tanácsomat, egy dobba, ami üt (tojás), nem lehet fékpofát illeszteni!!!

    Nem könnyű mérni a néhány tized milliméteres, vagy annál kicsit nagyobb ütést otthon, főleg, ha nincsen akkora tolómérőd (ha van, akkor sem könnyű hozzáférni...):
    Én azt csináltam, hogy megpörgettem kézzel a motorba szerelt kereket, és a fékkart egész lassan behúzva hallottam, hogy elkezd a kerék kosztatni...ez azt jelenti fülre is, hogy tojás a dobod. Hogy mit tehetsz ilyenkor?! Amit már zahi is leírt!
    Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 febr. 07, 15:46. Oka: elütés
    OdinHEM és joker kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Mindegyik motornál magam fűztem a kerekeket. De az hogy nem ütött a műszakin azt nem a "szaktudásomnak" tulajdonítanám, inkább mázli a leírtakat figyelembe véve.
      Végül is egy kerék befűzésénél szerintem elkerülhetetlen hogy a küllők 100%-osan egyformán feszítsenek. Főleg agy jó taiwani felni(ráf) esetében. Annak ugye még gyári új korában sem biztos hogy sok köze van a kör formához, inkább tojás.
      Esetleg megnézhetem a dob ütését úgy hogy a kerék centírozóba befogott kereket forgatom és indikátor órával megmérem.
      Hát még a gyári ráf, ami már kitudja hány és mekkora pofont kapott.

      Van jó állapotú gyári ráfom és egy, egész jó kerékagyam. Ehhez kell még küllőket vennem és keresnem egy esztergályost akinek elfér a gépében. Na de a fő probléma ez sajnos...

      (a mostani hátsókerekemben az egyik oldalt a seeger gyűrűnél a perem meg van repedve. Szóval azt az agyat cserélni akarom mihamarabb.)
      OdinHEM és zahi kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        Van egy olyan eszterga (ha lelőnek sem tudom már a pontos tipusát !) , amelynél a tokmány alatti ágyrészből ki lehet csavarozni egy betétet , abban ha minden igaz elfordul a 19 ' coll -os kerék is , de csak "gumiköpeny" nélkül !
        (direkt nem írtam hogy "gumi nélkül" nehogy valaki magas labdának nézze )
        OdinHEM és Fergusson kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Van egy olyan eszterga (ha lelőnek sem tudom már a pontos tipusát !) , amelynél a tokmány alatti ágyrészből ki lehet csavarozni egy betétet , abban ha minden igaz elfordul a 19 ' coll -os kerék is , de csak "gumiköpeny" nélkül !
          (direkt nem írtam hogy "gumi nélkül" nehogy valaki magas labdának nézze )
          A szegecselés óta mindenki figyel -nagyon- hogy mit ír....nehogy félreértés legyen belőle
          OdinHEM és zahi kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            Ehhez a témához két dolgot szeretnék megjegyezni:
            -A kerék szerelésekor a tengely meghúzása előtt én satura behúzom a féket, ezzel centírozom a tengelyen esetlegesen lógó féklapot...
            -A másik, hogy amikor a betétek felfekszenek a dobban, a fékkulcs karja és a bowden, ill. fékpálca merőlegesen kell álljanak egymáshoz képest...
            OdinHEM és Lemezjáték kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              Szegeden van egy nagyon híres szaki, aki gumistól mindenestől be tudja fogni az esztergába... szerencsére.
              Az enyémet már felszabályozta, szerintem jól sikerült.

              Komment


                #37
                dott
                Szegeden van egy nagyon híres szaki, aki gumistól mindenestől be tudja fogni az esztergába... szerencsére.
                Az enyémet már felszabályozta, szerintem jól sikerült.
                Komplett csinálta, fékdob, fékpofák?
                Mennyibe került a 2 kerék?
                Esetleg elérhetőséget tudnál adni?

                Komment


                  #38
                  bazsimoci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Ehhez a témához két dolgot szeretnék megjegyezni:
                  -A kerék szerelésekor a tengely meghúzása előtt én satura behúzom a féket, ezzel centírozom a tengelyen esetlegesen lógó féklapot...
                  -A másik, hogy amikor a betétek felfekszenek a dobban, a fékkulcs karja és a bowden, ill. fékpálca merőlegesen kell álljanak egymáshoz képest...
                  Legalábbis lehetőleg , mivel ekkor éri el a fékkulcs, a bowden(fékpálca) és a fékkar segítségével a legnagyobb forgatónyomatékot ! De legalábbis a környékén kéne lenni , vagy mindenképpen hegyesszöget kell hogy bezárjanak egymással mert ha kopik a betét , a tompaszögre átbillenő fékkar azonos fékhatás elérése érdekében nagyobb "bowden húzási " ,vagyis nagyobb kar -erőt igényel . Ez egyébként akkor megvalósítható, ha a kar és a fékkulcs ricnis kapcsolattal van ellátva és ezáltal áthelyezhető(PL: MZ , a pannónia nem ilyen kialakítású)

                  Komment


                    #39
                    zahi
                    a pannónia nem ilyen kialakítású)
                    így van, ebből is látszik, mennyivel kifinomultabb az MZ.
                    (Ha igazságtalannak tűnne az összehasonlítás, hogy egy régebbi konstrukciójú Pannóniát vetünk össze egy újabb MZ-vel, akkor csak azt mondom, hogy az MZ elődje, az IFA már gumi szekunder lánc tokot kapott...)

                    De az igazsághoz az is hozzá tartozik, a Pannónia esetében ha nem is adott a finom állítást lehetővé tevő ricnis megoldás, a fékkulcson lévő négyzet üreg a féktengelyhez úgy lett kialakítva, hogy asszimetrikus, így végül is egy állítási lehetőséget ad a kopó fékpofa után állításához.

                    Komment


                      #40
                      Igen , ez sajnos így igaz ! A fékkar , egyik állásában viszont akkor tompa szöget zárna be a bowdennal , az pedig behúzott állapotjában csak még inkább ront a helyzeten ....

                      Komment


                        #41
                        a fékkulcson lévő négyzet üreg a féktengelyhez úgy lett kialakítva, hogy asszimetrikus, így végül is egy állítási lehetőséget ad a kopó fékpofa után állításához.
                        Aki elolvasta a Pannónia kezelési leírását, az tudja, hogy a konstruktőrök gondoltak erre a problémára, és a fékkar egyszerű megfordításával kompenzálni lehet egy bizonyos határon belül...

                        Komment


                          #42
                          Igen , ez számomra is érdekes , de ha ezzel a huszárvágással kompenzálni akarja a fékpofa kopást ( a konstruktőrok szerint ...)hát tegye, és ez is csak a 200 -as fék esetén alkalmazható, mert a 160-asnál egy "etázs" van a fékkarban , ami az egészet megfordíthatatlanná teszi !
                          Sőt a P21 esetén, a hátsó és az első fékkar is eltér egymástól ...
                          Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 febr. 07, 23:00.

                          Komment


                            #43
                            Hello Lemezjáték!
                            Kompletten fékpofák ragasztása és dob szabályozás.
                            Ő itt régi szakmabeli az itteni veteránosoknak ő szokta ezt csinálni.

                            https://plus.google.com/102131473864...ut?gl=hu&hl=hu

                            Nem tudom belinkeli e, de Ő az. Ha jól emlékszem a kettő volt talán 5 ezer(?) egy éve.
                            Azóta a fék az rendesen fog, műszakin még nem jártam, majd most jön, kiderül hogy mennyire jó, de ami előtte volt a gépen annál fényévekkel jobb lett.

                            Komment


                              #44
                              dott
                              Azóta a fék az rendesen fog, műszakin még nem jártam, majd most jön, kiderül hogy mennyire jó, de ami előtte volt a gépen annál fényévekkel jobb lett.
                              igen, átjött és ez a lényeg, amit írtál!
                              Köszönöm!

                              Lemezjáték

                              Komment


                                #45
                                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Szerintem indulj el és kezdj el keresni egy olyan kereket:amiben nem pontozóval állnak meg az alkatrészek!......
                                Az a legkisebb baja ennek a keréknek. Az kicsit nagyobb hogy a másik oldalon ki van törve a zégergyűrű pereme....
                                Azt le se mertem fényképezni (persze meg van oldva a rögzítése, de elég gány megoldás...)

                                Normális agyért nem kell messzire menni, ott van a műhely sarkában. A jó állapotú ráfok a padláson, a frissen krómozott küllőanyák a valahol egy dobozban, a küllők meg, na azok is ott vannak valahol.

                                A gond az hogy a féket fel kellene szabályozni, de már fűzött kerékkel. Persze olyan esztergályost még nem találtam akinek lenne akkora gépe és nem hajt el a francba amint megtudja hogy miért is érdekel az hogy mekkora darabot tud befogni a gépbe...

                                De már komolyan azon gondolkodtam hogy bevágom az esztergába az agyat, lehúzom a rozsdás réteget a fékfelületről, befűzöm, kicentríroztatom, aztán fogom a kopott fékpofákat, ragasztok rájuk csiszolópapírt és megyek vele pár kört, lesz ami lesz...
                                Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2016 márc. 14, 00:09.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X