Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Miért is?Ha megcsiszolod,összeszereled nem fog?Nekem rebegett a"szép"kerekem fékkarja de fogott!Műszakira betettem a hammerit-ével lefestettet.Ja és miért is nem jó a gyári pofa,mert bevan kopva?A gyári feradolnál nem találsz jobb tapadásút,akkor minek szétbombázni.Viszont ha majd tartja a motorod a százas utazót:akkor úgyis tárcsafék kell,hogy megáltísd!
Ha vékonyítanád a dobot,és ráfékeznél nem lenne újból ovális?
Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2016 márc. 14, 07:03.
De már komolyan azon gondolkodtam hogy bevágom az esztergába az agyat, lehúzom a rozsdás réteget a fékfelületről, befűzöm, kicentríroztatom, aztán fogom a kopott fékpofákat, ragasztok rájuk csiszolópapírt és megyek vele pár kört, lesz ami lesz...
Régi probléma, megkerestem a címet, amit nekem ajánlott dott, Szegeden van a szaki, de ő komplett meg tudja csinálni:
"Hello Lemezjáték!
Kompletten fékpofák ragasztása és dob szabályozás.
Ő itt régi szakmabeli az itteni veteránosoknak ő szokta ezt csinálni.
Nem tudom belinkeli e, de Ő az. Ha jól emlékszem a kettő volt talán 5 ezer (?) egy éve.
Azóta a fék az rendesen fog, műszakin még nem jártam, majd most jön, kiderül hogy mennyire jó, de ami előtte volt a gépen annál fényévekkel jobb lett. "
Én másként kínlódtam végig, leírom:
Süttettem pofákat, gondolván, hozzácsiszolom a dobhoz. aztán csiszolgattam, és tényleg egyre nagyobb felületen érintkezett az eredeti kb. 10%-hoz(!!!) képest. Csiszolgattam, csiszolgattam, már szépen elvékonyodott a betét, amikor is ide kanyarodtam a Fórumra és olvasgattam erről az ovalitás problémáról.
Elkezdtem kicsit gondolkozni a fékdob geometriáján (az ember esze az egyik leghasznosabb szerszám), és rájöttem, hogy a büdös életben nem lehet hozzácsiszolni egy ovál dobhoz a fékpofákat úgy, hogy azok rendesen felfeküdjenek.
Kapóra jött egy helyi cím fékdob felújításra, aki rendesen megesztergálta a fékpofákat, néhány tized milliméterre illesztve a dobhoz, amit viszont nem ő esztergált, hiszen errefelé sincs erre megfelelő eszterga, hanem elküldte valahová, ahol...ahol úgy esztergálták meg, hogy bizony a körmöm akadt bele, akkora kiugró volt egy részen.
(Említette, hogy bajlódtak vele, mert késtartó konzolt kellett hegeszteni hozzá, gondolom nem volt elég merev, és berezonált...). És bizony továbbra is volt valamennyi ovalitás benne.
Ezzel együtt is már volt egy megfelelően esztergált fékpofa bázisom ( a megfelelő alakú bázis fontos!), amire rá tudtam tenni egy finom dörzspapír darabot befogatva a fékkulcs és a fékpofa közé, olyan szélességben, mint a fékpofa, és nem teljes hosszban, hanem kb. 50 mm hosszon.
A keréktengelyt befogtam satuba úgy, hogy a kerék vízszintesen állt, majd beleillesztettem a smirglis fékszerkezetet, leszorítottam a fékfedelet a csavarjával, hogy "üzemi" körülmények között legyen, és a fékkulcsba fűztem egy bovdenszálat csavaros bovden feszítővel, majd finoman elkezdtem feszíteni, hogy forgatás közben halljam az "érintőfogást".
Jól lehetett érzékelni, hogy mikor ér a smirglis rész az ovál szűkebb átmérőjéhez. Forgattam a kereket, időnként szétszedve cseréltem a smirglit, és érzésem szerint eljutottam oda, hogy már nem kosztatott a kerék forgatás közben, hanem egyenletesen ért hozzá a pofa a dobhoz. A fékhatás minden esetre egyre jobb lett az eredetihez képest.
Az igazi persze az, ha fékpadon mérik meg, sajnos nemsokára alkalmam lesz tesztelni, mert viszem majd műszakira...
Heeegany!
Nyilván a legjobb megoldás, ha találsz egy jól dolgozó mestert, de ha nem sikerül, akkor érdemes leesztergáltatni egy frissen sütött pofa párost akkora méretre, hogy egy vékony smirglivel beleférjen a dobba, és ezzel az utánállítgatós feszítő mechanizmussal (ami szerintem jobb, mint ha fékkarral csinálod menet közben, hiszen az dolgozás közben feszíti a dobot!), apránként kiköszörülöd az ovált belőle...
Fontos, hogy ne használt pofára tedd a smirglit, mert akkor az bemásolja a dobba a kopásból adódó alakhibát! Az esztergált fékpofa adja az egészhez a megfelelő bázist.
Fontos az is, hogy fix. legyen a forgácsolás során vett fogás (hiszen ez tulajdonképpen egyfajta furatköszörülés, csak itt nem a kő forog, hanem a munkadarab...). A fogást az utánspanolható bovden biztosítja.
Még azon gondolkoztam, hogyan lehetne forgatni közben a kereket, hogy ne kelljen kézzel, de aztán letettem arról, hogy fúrógéppel dörzskerekes megoldással forgassam, mert így hallottam, ill. kézzel éreztem hogyan csiszolja a rendszer a dobot, mikor kell utánaállítani.
Tudom ez egy fapados megoldás, kényszer szülte, de azért vitára bocsájtom, mert látom más is kínlódik vele.
Egyébként zahi írt le ennél egy lényegesen jobb megoldást, ahol furatköszörűvel oldották meg a dolgot, de hát úgye ahhoz spéci gép kell már...
Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 márc. 14, 09:46.
Az a gond hogy Szeged elég messze van. Itt a közelben szeretném megcsináltatni úgy, hogy egy kereket befűzök, azt megcsináltatom aztán a mostani első kereken is lecserélem a ráfot és azt is illene újra szabályoztatni.
A környéken van pár ember akinek van nagy esztergája, de nem akarják elvállalni...
Azért még van egy cég akit megkérdezek majd.
Gyári ferodollal csak annyi a bajom hogy minden fékpofán amit vettem össze volt repedezve, olyat meg én be nem építek, szóval elvittem a szakihoz és süttettem rá. Régen még nem tudtam hogy hogy érdemes, most már tudom.
Előre rózsaszínűt(ez a legpuhább), hátra szürkét(ez valamivel keményebb), a legvastagabb ferodollal készítve amit majd itthon leesztergálok méretre.
Bár most a hátsó kerékbe nem olyat tettem, szürke pofás egy régi volt csak itthon amit még akkor csináltattam amikor nem tudtam hogy hogy érdemes. De úgy gondolom hogy a hátsó kereket azzal is simán lehet blokkolni.
Rózsaszínt meg oda többet nem teszek. Tény, hogy jó a fékhatás, de 1-200km-enként kell utánaállítani annyira gyorsan kopik. Most meg már az állítócsavar teljesen be volt tekerve és már így is eléggé le kelletett nyomi a pedált hogy fogjon.
Egyébként zahi írt le ennél egy lényegesen jobb megoldást, ahol furatköszörűvel oldották meg a dolgot, de hát úgye ahhoz spéci gép kell már...
Azon gondolkodtam én is hogy köszörülni kellene és nem esztergálni, és lehet hogy így is fogom csinálni.
Láttam neten egy videót amiben egy kis tartókonzolba egy dremel gép volt befogatva, a tartókonzol meg a késtartóba És így rögtön lehet köszörülni.
Bár én nem dremelben gondolkodom, az túl kicsi. Van itthon egy hasonló, csak kb 3x nagyobb gép. Vagy ahhoz csinálok egy tartókonzolt, vagy egy fúróhoz. Vagy mindkettőhöz, biztos ami biztos
Természetesen drémellel és tűreszelővel egy T34-est is ki lehet faragni, de szerintem is jobban teszed, ha kicsit nagyobb gépben gondolkozol...
Az a lényeg, hogy nehogy kúpos, vagy hordós legyen a dobfelülete, valamint ferde sem lehet a kerék tengelyhez képest, továbbá elég merevnek kell lenni a rendszernek.
Nem egyszerű feladat úgy megcsinálni, hogy közben a köszörűkő fogást is tudjon venni, elég nagy legyen a forgácsolási sebesség, valamint kivédd az említett geometriai hibákat is...
Természetesen drémellel és tűreszelővel egy T34-est is ki lehet faragni, de szerintem is jobban teszed, ha kicsit nagyobb gépben gondolkozol...
Az a lényeg, hogy nehogy kúpos, vagy hordós legyen a dobfelülete, valamint ferde sem lehet a kerék tengelyhez képest, továbbá elég merevnek kell lenni a rendszernek.
Nem egyszerű feladat úgy megcsinálni, hogy közben a köszörűkő fogást is tudjon venni, elég nagy legyen a forgácsolási sebesség, valamint kivédd az említett geometriai hibákat is...
Ha van megoldás, számolj be róla!
Ha jutok vele valamire teszek róla majd pár képet.
Ezeket itt leírva mind komolyan mondjátok ?
ú gy érzem magam mint a -kandikamera balek - ha nem szólok hozzá kiröhögtök --ha meg mondok valamit , leleszek ...va .
más , csak érdekesség : tegnap és ma , egy JAWA90 nevü mkp blokkot rakosgatok össze és közben egész nap az járt a fejemben , hogy ezt itt mindenkinek látni kéne . 1969 et írunk , de ez a kis s..ar úgy megdöbbentett , hogy milyen spéci technikai megoldások és azok milyen precizen vannak kivitelezve ! Bizony nem merek összehasonlítást tenni abból az évjáratból vett "kedvenceimmel " . Ha valaki akar egy veterán , rendszám nélküli ( ? ) segédmotort ami megy is , akkor ez a megoldás !
Ezeket itt leírva mind komolyan mondjátok ?
ú gy érzem magam mint a -kandikamera balek - ha nem szólok hozzá kiröhögtök --ha meg mondok valamit , leleszek ...va .
Igazad van, ha megyek pestre elviszem neked hogy kezdj vele valamit
A tiszta megoldás nyilván a fűzött kerék esztergálása, de ezt nem sok helyen csinálják meg.
A kényszermegoldás a furatköszörülés, de ha jól csinálják, szerintem adhat megoldást.
A fékpofára tett dörzspapíros megoldást az ötvenes években írták már az Autó motorban, mondjuk az egy igen ínséges időszak volt motorizáció terén is...
Igen ,bersze , erről beszéltek nem ?
Valahol persze igaz ez az 50 es évek , meg minden -talán még el is fogadom , mint a legendás fadugattyu meg nadrágszij csapágyat--a frontról hazafelé .
De -- engem inkább az akaszt ki , hogy egyfeőll ez a " befűzve " esztergálás űrtechnológia utáni vágy hajszolása a cél -------------------aztán ha az nincs akkor ragasszunk rá smirglit aztán kézzel huzoggassuk , dolog nem emészthető .
Arról soha nem beszél senki hogy ezekneknél a szar pannónia agyaknál ott kéne a dolgot kezdeni ,hogy megperselyezzük a fékalaplapot , középen és a fékkulcsoknál is ! - KÖRASZTALON , marógépen ! megküszörüljük a fékkulcsok szárát , aztán úgy illesztjük . Ellenőrizni a fékpofák "derékszögelését " aztán helyükre téve , ferodó nélkül veszünk egy átmérőt rajtuk --aztán csak ezután ragasztjuk . A többi meg ahogy kell ...
Mind ezt azért mert úgy ment a termelés ahogy ment ..... már mindegy , ez van ebből kel dolgozni .
Tehát ha ezek nincsenek meg , akkor nem igazán -( nem találok jó szót) - kell a befűzött ....... tól várni a csodát .
Szerintem egy jó , gondos esztergálás --csak úgy simán -is jobb mint ezek a görcsölések .
Keressetek megkímélt , eredetileg is oldalkocsi kereket - abból jó a jó ..
RedBull477, UK és 5 további látogató kedvelte ezt.
Arról soha nem beszél senki hogy ezekneknél a szar pannónia agyaknál ott kéne a dolgot kezdeni ,hogy megperselyezzük a fékalaplapot , középen és a fékkulcsoknál is ! - KÖRASZTALON , marógépen ! megküszörüljük a fékkulcsok szárát , aztán úgy illesztjük . Ellenőrizni a fékpofák "derékszögelését " aztán helyükre téve , ferodó nélkül veszünk egy átmérőt rajtuk --aztán csak ezután ragasztjuk . A többi meg ahogy kell ...
Tehát ha ezek nincsenek meg , akkor nem igazán -(nem találok jó szót) - kell a befűzött ... tól várni a csodát .
Teljesen igazad van, ha kopottak az említett illesztések, hiába esztergálsz dobot, hiszen együtt kell "dolgozniuk".
A dolog sajnos fordítva is igaz, hiába tökéletes a féklapod minden illesztése, merőlegessége, ha mellette ovál a dob.
Mind a kettőt meg kell tudni oldani, és ez utóbbi a nehezebb a fránya méretek miatt. Olyan cégnél próbálkoztam, ahol teherautókra szakosodtak, de a fűzött kerék átmérő nekik is gondot jelentett.
Igazad van abban is, hogy ha találsz egy jó kereket, akkor nem kell görcsölni...Nekem még sajnos nem sikerült jó kereket találni.
- - - Updated - - -
Azon is gondolkoztam, hogy a befűzetlen dobot esztergáltatok ki, de talán már mások írták is, hogy akkor meg a fűzés során húzódhat el a dob?
Kedves Moderátorok! Sikerült jól elkanyarítanom a témát a gumisütésről, át tudnátok ezt mozgatni egy megfelelő topic-ba?
Én ehhez az egészhez nem értek, de az ilyen spéci fékdob meg tárcsafék esztergák nem jók motorkerékpár kerékhez is? Néha árulnak használtakat és nem tűnik elérhetetlen űrtechnikának. Ha ez tényleg ekkora gond veszek egyet és mindenkinek én fogok esztergálni az országban.
Everything is better when you decide you don't care.
Komment