Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
201mm a kritikus méret. Eddig lehet szabályozni, utána orosz rulett, mert elpattan a fémgyűrű. Neumann János tapasztalatai alapjan, aki p20-val versenyez.
Na ezért szeretem ezt a fórumot! tudtam hogy lesz, akinek van tapasztalata!
Tegnap nem volt lehetőségem mélyebben belemenni, de akkor most itt lennének a képek is, amit anno Laci bácsi küldött nekem.
"Kedves Tamás! Az a baj ezekkel a fékdobokkal,hogy nagyon vékony a vas betét és ha már volt egyszer szabályozva akkor lehet,hogy még egyet nem ad ki.A képeken két fékdob van.Az egyik amelyiket szétvágtam és kivettem a betétet,már az első szabályozásnál selejt lett.A másodiknál a második szabályozásnál kijött a hegesztési varrat.Egyébként csak ez az egy darab van eladó?Az a baj,hogy Tata mellet lakom és egy darabért nem érdemes felmenni.P20-hoz nincs eladó alkatrészed?Ha netán valamiért fel kell mennem és még meglesz a dob akkor megnézném.Azért nem mindegy,hogy milyen mert nekem a verseny huszasomba kell és ott nagy az igénybevétel.Üdv.Lacibá" - idézet az akkori levelezésünkből
OdinHEM, Titus és 4 további látogató kedvelte ezt.
Látjátok, már a Pannóniákba is beletervezték az elavulást. Azt hitték 10-20 évente csak új motort vesznek majd az emberek. Vagy legalább fékdobot. Erre mi van? Több mint 40 éves cuccokkal szórakoznak. Ej-ej.
Igen -ez papíron igaz is lehet . A valóságban nem egészen . Mert : az a karika szerűség ,attól függően ,hogy melyik TSZ melléküzemágában készült , ill . melyik műszakban ------aszerint kerüt központosan beöntésre a dobba .Ettől borul a papírforma , néha rosz , néha pedig nagyon jó irányba .
Mondok mást -nem csak a karika anyaga-de az alu minőségében is órisi külömbségek vannak .
Sziasztok! Pannónia P10 felújítását csinálom épp. Vásároltam hozzá felújított fékpofákat a régi beszámításával. A fékdob felszabályozása megtörtént. A fékpofák a féklapra szerelve 162mm-t tesznek ki. A dob kb 160mm.(már valamivel nagyobb a felszabályozás miatt) Gyakorlatilag ezeket a pofákat hozzá kell "illeszteni" a fékdobhoz. Ezzel kapcsolatban kérnék véleményeket megoldásokat. Ezt a legegyszerűbben a fékpofákkal szerelt féklap esztergába való befogásával lehet? Más is csinált már ilyet vagy a vásárolt pofák egyszerűen beillettek a helyükre?
Szinte kizárólag így csinálom ! Mindíg a kelleténél vastagabb , és a legpuhább betétet ragasztatom (!) a pofákra, aztán méretre esztergálom őket . Vagy úgy, hogy a féklap összeszerelt állapotában a fékkar és a bowdwen ház kitámasztás közé menetes szárat helyezek úgy hogy a kitámasztásnál mindkét irányból rögzítem alátéttel anyával , a fékkarnál ugyanezt úgy , hogy a pofák az alaphelyzethez képest (a pofa támaszkodási pontok vonalához képest merőlegesen mérve) kb 0,2-0,5 mm -t nyitott állapotban legyenek rögzítve . Vagy pedig egyszerűen 2 db kb 0,5 mm vastag lemezdarabot teszek a pofák sík vége ,és a fékkulcs közé összeszerelt állapotban . Ezek után egy lépcsős csapra húzom az összeszerelt féklapot , és mehet az esztergába , forgó csúccsal megtámasztva a csapot ! A fékdob pontos méretére esztergálod ( alacsony fordulattal .) az egészet ! A kitámasztás eltávolítása után , mehet a dobba az egész . Lehet mondani hogy teljes felületen fog a ferodol felfeküdni , a fékkar pedig kb 10 mm-t mozdul (sokszor még annyit se) az alaphelyzethez képest!
A dobot általában fűzött centrírozott állapotban szoktam esztergáltatni , (csak amennyit nagyon muszáj !) mert előfordulhat ,főleg a 200-as kivitelnél, hogy a fűzés centrírozás után a frissen szabályzott dob elhúzódik ovális lesz !
1000 köszönet! Igy olvasva teljesen logikus és érthető a dolog. Sajnos a centírozás befűzés után már nem fog sikerülni mert akihez tudom vinni szabályoztatni, nem fér el az esztergába. Remélem azért nem lesz gond szerencsére ez 160-as dob.
1000 köszönet! Igy olvasva teljesen logikus és érthető a dolog. Sajnos a centírozás befűzés után már nem fog sikerülni mert akihez tudom vinni szabályoztatni, nem fér el az esztergába. Remélem azért nem lesz gond szerencsére ez 160-as dob.
Én is így csináltattam anno, hozzá új fékpofák aztán fékpadon jött a meglepetés. Határérték feletti az ütése...
Pár kilométer, jó sokat fékezve, aztán végül épphogy átcsusszant műszakin.
Most meg, hiába a több mint 2000 km az első fék még mindig ütött műszakin. (bár ott nemrég cseréltem fékpofákat. A nagyon puha anyag jó dolog, de azért eszi rendesen)
Én is így csináltattam anno, hozzá új fékpofák aztán fékpadon jött a meglepetés. Határérték feletti az ütése...
Pár kilométer, jó sokat fékezve, aztán végül épphogy átcsusszant műszakin.
Hát igen. Mindíg van pro és kontra. Bevallom eddig a Jawanal és az Mz-nél amiket csináltam csak a dobok lettek felszabályozva mert a vásárolt fékpofa mindegyike befért a dobba féklapra való felszerelés után. Érdekes módon egyiknek sem volt gondja műszakinál a fékpadon. Bár nem is passzolhatttak olyan szinten mint a szabályzott esetében.
Ezzel hogy nagyobb méretű a félpofa csak a Pannónia esetében találkoztam eddig.
Minden esetre más lehetőségem nincs mint a leírtak szerint csinálni és remélni hogy a lehető legjobb lesz.
A hátsó kerekembe olyan fékpofa volt amit úgy vettem hogy már méret. Az elsőbe én esztergáltam le. De az ütésben sok különbség nem volt...
Talán fékhatásban volt egy kicsi, annak a javára amit én esztergáltam méretre.
(és persze az hogy a hátsót sokkal jobban be kell húzni ahhoz hogy fogjon. Az elsőt meg 0,5-ös lemezzel illesztettem. Az sokkal jobb)
Ami nekem a hibát okozhatta az a centrírozás. Bicajszerelő csinálta, szépen be is állította, csak közben a dobot elhúzta
Ami nekem a hibát okozhatta az a centrírozás. Bicajszerelő csinálta, szépen be is állította, csak közben a dobot elhúzta
Mindegyik motornál magam fűztem a kerekeket. De az hogy nem ütött a műszakin azt nem a "szaktudásomnak" tulajdonítanám, inkább mázli a leírtakat figyelembe véve.
Végül is egy kerék befűzésénél szerintem elkerülhetetlen hogy a küllők 100%-osan egyformán feszítsenek. Főleg agy jó taiwani felni(ráf) esetében. Annak ugye még gyári új korában sem biztos hogy sok köze van a kör formához, inkább tojás.
Esetleg megnézhetem a dob ütését úgy hogy a kerék centírozóba befogott kereket forgatom és indikátor órával megmérem.
Komment