Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia fékdob szabályozhatóság

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    201mm a kritikus méret. Eddig lehet szabályozni, utána orosz rulett, mert elpattan a fémgyűrű. Neumann János tapasztalatai alapjan, aki p20-val versenyez.
    Na ezért szeretem ezt a fórumot! tudtam hogy lesz, akinek van tapasztalata!
    OdinHEM, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Tegnap nem volt lehetőségem mélyebben belemenni, de akkor most itt lennének a képek is, amit anno Laci bácsi küldött nekem.
      Click image for larger version

Name:	unnamed (4).jpg
Views:	1
Size:	31.6 KB
ID:	140697Click image for larger version

Name:	unnamed (3).jpg
Views:	1
Size:	14.8 KB
ID:	140698Click image for larger version

Name:	unnamed (2).jpg
Views:	1
Size:	17.2 KB
ID:	140699Click image for larger version

Name:	unnamed (1).jpg
Views:	1
Size:	16.0 KB
ID:	140700Click image for larger version

Name:	unnamed.jpg
Views:	1
Size:	20.4 KB
ID:	140701
      "Kedves Tamás! Az a baj ezekkel a fékdobokkal,hogy nagyon vékony a vas betét és ha már volt egyszer szabályozva akkor lehet,hogy még egyet nem ad ki.A képeken két fékdob van.Az egyik amelyiket szétvágtam és kivettem a betétet,már az első szabályozásnál selejt lett.A másodiknál a második szabályozásnál kijött a hegesztési varrat.Egyébként csak ez az egy darab van eladó?Az a baj,hogy Tata mellet lakom és egy darabért nem érdemes felmenni.P20-hoz nincs eladó alkatrészed?Ha netán valamiért fel kell mennem és még meglesz a dob akkor megnézném.Azért nem mindegy,hogy milyen mert nekem a verseny huszasomba kell és ott nagy az igénybevétel.Üdv.Lacibá" - idézet az akkori levelezésünkből
      OdinHEM, Titus és 4 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        cocojumbo kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Köszönöm!
          Tehát egy használatlant egy határesettől összesen kb. 1mm választ el átmérőben.Ez azért valljuk be nemsok de persze érthető is.

          Komment


            #20
            Ezekszerint jól gondoltam...max 5 tized.

            Komment


              #21
              Látjátok, már a Pannóniákba is beletervezték az elavulást. Azt hitték 10-20 évente csak új motort vesznek majd az emberek. Vagy legalább fékdobot. Erre mi van? Több mint 40 éves cuccokkal szórakoznak. Ej-ej.
              OdinHEM, Lemezjáték és 3 további látogató kedvelte ezt.
              Everything is better when you decide you don't care.

              Komment


                #22
                TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Ezekszerint jól gondoltam...max 5 tized.
                Igen -ez papíron igaz is lehet . A valóságban nem egészen . Mert : az a karika szerűség ,attól függően ,hogy melyik TSZ melléküzemágában készült , ill . melyik műszakban ------aszerint kerüt központosan beöntésre a dobba .Ettől borul a papírforma , néha rosz , néha pedig nagyon jó irányba .
                Mondok mást -nem csak a karika anyaga-de az alu minőségében is órisi külömbségek vannak .

                Komment


                  #23
                  Sziasztok! Pannónia P10 felújítását csinálom épp. Vásároltam hozzá felújított fékpofákat a régi beszámításával. A fékdob felszabályozása megtörtént. A fékpofák a féklapra szerelve 162mm-t tesznek ki. A dob kb 160mm.(már valamivel nagyobb a felszabályozás miatt) Gyakorlatilag ezeket a pofákat hozzá kell "illeszteni" a fékdobhoz. Ezzel kapcsolatban kérnék véleményeket megoldásokat. Ezt a legegyszerűbben a fékpofákkal szerelt féklap esztergába való befogásával lehet? Más is csinált már ilyet vagy a vásárolt pofák egyszerűen beillettek a helyükre?

                  Komment


                    #24
                    Szinte kizárólag így csinálom ! Mindíg a kelleténél vastagabb , és a legpuhább betétet ragasztatom (!) a pofákra, aztán méretre esztergálom őket . Vagy úgy, hogy a féklap összeszerelt állapotában a fékkar és a bowdwen ház kitámasztás közé menetes szárat helyezek úgy hogy a kitámasztásnál mindkét irányból rögzítem alátéttel anyával , a fékkarnál ugyanezt úgy , hogy a pofák az alaphelyzethez képest (a pofa támaszkodási pontok vonalához képest merőlegesen mérve) kb 0,2-0,5 mm -t nyitott állapotban legyenek rögzítve . Vagy pedig egyszerűen 2 db kb 0,5 mm vastag lemezdarabot teszek a pofák sík vége ,és a fékkulcs közé összeszerelt állapotban . Ezek után egy lépcsős csapra húzom az összeszerelt féklapot , és mehet az esztergába , forgó csúccsal megtámasztva a csapot ! A fékdob pontos méretére esztergálod ( alacsony fordulattal .) az egészet ! A kitámasztás eltávolítása után , mehet a dobba az egész . Lehet mondani hogy teljes felületen fog a ferodol felfeküdni , a fékkar pedig kb 10 mm-t mozdul (sokszor még annyit se) az alaphelyzethez képest!
                    A dobot általában fűzött centrírozott állapotban szoktam esztergáltatni , (csak amennyit nagyon muszáj !) mert előfordulhat ,főleg a 200-as kivitelnél, hogy a fűzés centrírozás után a frissen szabályzott dob elhúzódik ovális lesz !

                    Komment


                      #25
                      1000 köszönet! Igy olvasva teljesen logikus és érthető a dolog. Sajnos a centírozás befűzés után már nem fog sikerülni mert akihez tudom vinni szabályoztatni, nem fér el az esztergába. Remélem azért nem lesz gond szerencsére ez 160-as dob.

                      Komment


                        #26
                        Örülök hogy a segítségedre lehettem !

                        Komment


                          #27
                          dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          1000 köszönet! Igy olvasva teljesen logikus és érthető a dolog. Sajnos a centírozás befűzés után már nem fog sikerülni mert akihez tudom vinni szabályoztatni, nem fér el az esztergába. Remélem azért nem lesz gond szerencsére ez 160-as dob.
                          Én is így csináltattam anno, hozzá új fékpofák aztán fékpadon jött a meglepetés. Határérték feletti az ütése...
                          Pár kilométer, jó sokat fékezve, aztán végül épphogy átcsusszant műszakin.

                          Most meg, hiába a több mint 2000 km az első fék még mindig ütött műszakin. (bár ott nemrég cseréltem fékpofákat. A nagyon puha anyag jó dolog, de azért eszi rendesen)

                          Komment


                            #28
                            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Én is így csináltattam anno, hozzá új fékpofák aztán fékpadon jött a meglepetés. Határérték feletti az ütése...
                            Pár kilométer, jó sokat fékezve, aztán végül épphogy átcsusszant műszakin.
                            Hát igen. Mindíg van pro és kontra. Bevallom eddig a Jawanal és az Mz-nél amiket csináltam csak a dobok lettek felszabályozva mert a vásárolt fékpofa mindegyike befért a dobba féklapra való felszerelés után. Érdekes módon egyiknek sem volt gondja műszakinál a fékpadon. Bár nem is passzolhatttak olyan szinten mint a szabályzott esetében.
                            Ezzel hogy nagyobb méretű a félpofa csak a Pannónia esetében találkoztam eddig.
                            Minden esetre más lehetőségem nincs mint a leírtak szerint csinálni és remélni hogy a lehető legjobb lesz.

                            Komment


                              #29
                              A hátsó kerekembe olyan fékpofa volt amit úgy vettem hogy már méret. Az elsőbe én esztergáltam le. De az ütésben sok különbség nem volt...
                              Talán fékhatásban volt egy kicsi, annak a javára amit én esztergáltam méretre.
                              (és persze az hogy a hátsót sokkal jobban be kell húzni ahhoz hogy fogjon. Az elsőt meg 0,5-ös lemezzel illesztettem. Az sokkal jobb)

                              Ami nekem a hibát okozhatta az a centrírozás. Bicajszerelő csinálta, szépen be is állította, csak közben a dobot elhúzta

                              Komment


                                #30
                                heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Ami nekem a hibát okozhatta az a centrírozás. Bicajszerelő csinálta, szépen be is állította, csak közben a dobot elhúzta
                                Mindegyik motornál magam fűztem a kerekeket. De az hogy nem ütött a műszakin azt nem a "szaktudásomnak" tulajdonítanám, inkább mázli a leírtakat figyelembe véve.
                                Végül is egy kerék befűzésénél szerintem elkerülhetetlen hogy a küllők 100%-osan egyformán feszítsenek. Főleg agy jó taiwani felni(ráf) esetében. Annak ugye még gyári új korában sem biztos hogy sok köze van a kör formához, inkább tojás.
                                Esetleg megnézhetem a dob ütését úgy hogy a kerék centírozóba befogott kereket forgatom és indikátor órával megmérem.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...