Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Én csak azt szeretném megkérdezni, hogy a kerekekbe is C3-as csapágy kell?
Én eddig azt gondoltam, hogy oda jó a normál illesztésű csapágy, hiszen ha a dob felülete melegszik is erőteljes fékezésekkor, a csapágyház ettől távolabb van, és nincs is a kerék olyan folyamatos hőterhelésnek kitéve, mint egy főtengelycsapágy a blokkban...Ráadásul a keréknél a normál illesztésű csapágy biztosította merevség előnyösebb a tágfutó C3-as illesztéshez képest...
Félreértés ne essék, nem tanácsot akarok ezzel adni, hanem inkább magam lettem tanácstalan
Jaja... jó bele, mint a villanyszereléshez az aranyvezeték...végülis az vezeti a legjobban az áramot, a réz csak kisöccse...
Ha belegondoltok egy 4500-as főtengely fordulatszám mellett a hátsó kerék percenként 760-at fordul, kell oda az a C3...
( és ekkor a Pannónia 90km/h-s sebességgel halad, nem óra szerint, hanem ténylegesen!! ez szinte fénysebességnek mondható egy egyhengeres esetében 2 órán keresztül!!)
- - - Updated - - -
ha pl. a Pannónia főtengelye 10.500-at fordulna ( egy hengeres, 19"-os hátsókerékkel) akkor a kerékcsapágyak 1774-et fordulnának percenként, és ez kb olyan 200-210 km/h-s sebességnek felelne meg... Na ide kell a Koyo, aszem a fiam Hondájában is az van...
Ha már ez van előírva már érdemes ezt is belerakni. A normál csapágy is bírná csak kevesebb ideig meg fenn állhat annak a veszélye, hogy a hőtől szépen beáll a sima csapágy menet közben és az nem valami jó. Ez az én véleményem.
Normáls csapágy 5-6 forint talán, a c3 1200 Ft,de ne ezen múljon
ez bizony most nem jó megközelítés ! Tudod amikor még versenyzősdit játszottunk , akkor a motorépítés mindig a kerekekkel-fékkel kezdődött . Mert azt tudja mindenki , hogy egy jó motor életében a kerék -fék futómű legalább 60%-----aztán a maradékon osztoznak a gyertyák , gyujtások , hajtókarok ....
De --!! felőlem olyan csapágyat tesz mindenki amit akar , viszont , ha megpörgetem az első kereket vagy a hátsót (lánc nélkül ) aztán elmegyek pisálni ---és ha nem forog amikor visszajövök , ...r az egész .
( vicceket kérem mellőzni - csak a viszonnyítás kedvéért hoztam a dolgot )
Már egyszer leírtam , a C csapágy ebben segíti az embert ---- a Pannónia , nem tervezett , anyag minőségi és gyártástrehánysági problémáiból erdő gondok kiküszöbölésében !
Érdemes normális csapágyakat betenni a kerekekbe. Simán vesznek kilowattok egy rossz csapágyazás miatt.
Nekem is olyan az elsőkerekem, hogy megpördítem, és 1,2-1,5 km-t pörög, mire megáll. (bicikli km óra volt rajta, azzal mértem)
Hőmérséklet is elő-elő fordul dobfékes kerékagyban. Olvasztottam már ki a zsírt úgy a csapágyakból, hogy a fékbetétekhez érve nem síkosított, hanem sercegve elfüstölt... de a csapágy nem szorult meg.
"viszont , ha megpörgetem az első kereket vagy a hátsót (lánc nélkül) aztán elmegyek pisálni ---és ha nem forog amikor visszajövök , ...r az egész ."
Akkor ezzel most a prosztatádat, vagy a kereket teszteled? ;-)
Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2014 szept. 23, 16:35.
Képzeljétek el azt a két csapágyat ott a kerékben, brutálisan mindenféle vasak közé és közvetve egymásnak szorítva.
Szinte kiált belőlük, hogy kell nekik annyi mozgástér, amit a növelt csapágyhézag jelent. Mint nekünk a levegő, úgy kell.
Szerintem még a C4-gyel sem lógna a kerék egy fikarcnyit sem.
Tulajdonképpen a sima hézagú csapágy is jó lenne, de ahhoz piszokul el kell találni a távtartót. Mind párhuzamosságra, mind hosszra. Na ez a 40-50 éves motoroknál nem nagyon szokott összejönni.
Nyár elején cseréltem le a kerékben a csapágyakat, nekem Cseh gyártmányúak lettek berakva, semmi gond nem volt azzal hogy nem C3. Használtam is bőven a járgányt a nyáron.
Komment