Közlemény

Collapse
No announcement yet.

T5 hátsókerék-meghajtás szerelése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    A robbantott ábrából lehet látni, hogy külső zéger kell, és nem "lukas fülű" zéger, hanem ék-bevágásosat tett fel a gyár... valóban mintha látszódna a zéger az alátét alatt, de nekem 53 éve kutyabaja ennek a gyűrűnek, és zégernek, és a csőtengelyem se gyógyult össze...amúgy elég laza az illesztésem itt (is) szerintem nagyon nagyon elhanyagolt motorokon gyógyulhat össze... Én egyébként a Pannónia konstrukcióját a maganemében fantasztikusnak tartom, mind az 1 hengerest, mind a 2 hengerest illetően.

    És korát messze megelőzőnek, logikus, gyártható, egyszerű alkatrészekből áll, és TARTÓS! tehát nem egy fogyasztói társadalom terméke. Javítható, és minden esetben a kényelmet szolgálja. ( pl. sebváltó szerelése 1 és 2 henger esetében, állítható lábtartók, rúgózás, főtengely szerelés a P2..nél, seb.fokozat jelzés, kormányszorítók (ami nem csak oldlkocsinál jó!) hátsókeréktől független lánchajtás, szóval sok-sok mindenen látszik a magyar logika, vagy magyar észjárás, még akkor is ha más motorról lestek el dolgokat alkalmanként... És melyik gyár nem lesett el dolgokat, vagy les el manapság?!)
    Che kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Egy pillanatig sem hittem, hogy a tengely forog, hisz ha forogna minek akkor a csapágy, de ha így értettétek akkor fogalmazás láttam egyes Azt nem értettem elsőnek, hogy a lánckerék csőtengelyét minek csapágyazták (6204 csapágy), de utána gondoltam arra, hogy a fékfedél az fix és talán az miatt.
      Majd ma csinálok képeket, hogy mi van meg meg mi nincs azt hátha úgy jobban letudom írni a problémámat.
      Azt alkatrészkatalógus sokszor kevés, mivel hiába nevezi meg, hogy porvédő, tömítőgyűrű, bakelit stb. olyan apró az alkatrész az ábrán, hogy nehéz beazonosítani. Jó ha szerencsém van kiderül egy "rápróbálásról", hogy passzol-e rá.

      - - - Updated - - -

      TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Bocs, hogy beleszólok, de én úgy értettem, hogy Béla azt írja, hogy a tengely is forog...

      A Pannónia tengelyek sem elől, sem hátul nem forognak a villákban...bár nem nézegetem menet közben, de ahogy ApaE is irta hátul baloldalon a a felhasított villaszemben meg kell húzni a csavart, ami a tengelyt fixálja...És épp emiatt van a három csapágyra szükség...mert áll a tengely, de a kerék (2 csapágyon) és a lánckerék (1 csapágyon) forog...
      Itt a bibi, nem a keréktengelyre hanem a lánckerék kis csőtengeléyre gondoltam, hogy az forog együtt a kerékkel.
      Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2014 szept. 26, 11:07.

      Komment


        #18
        Azt nem értettem elsőnek, hogy a lánckerék csőtengelyét minek csapágyazták (6204 csapágy), de utána gondoltam arra, hogy a fékfedél az fix és talán az miatt.
        Ami áll, ugye az a keréktengely, a csőtengely és a féklap.
        A két forgó alkatrész, a kerék és a lánckerékagy viszont el tudnak mozdulni egymáshoz képest is a menesztőcsapok (4 darab acél rúd a lánckerékagyon) gumiágyazása miatt, illetve az a csapágy megvezeti a lánckerékagyat és kevesebb a súrlódás, mintha csak egy furat lenne benne, ami mondjuk a keréktengely átmérőjére lenne gyártva.

        Ráadásul így lehet kereket ki-be szerelni láncállítás nélkül. Ez biztosan nagy előny volt az ötvenes évek gumijai és útviszonyai mellett. Ugyanerre jó az excenterrel állított lengővilla is.

        Azt alkatrészkatalógus sokszor kevés, mivel hiába nevezi meg, hogy porvédő, tömítőgyűrű, bakelit stb. olyan apró az alkatrész az ábrán, hogy nehéz beazonosítani. Jó ha szerencsém van kiderül egy „rápróbálásról”, hogy passzol-e rá.
        Kaptam ajándékba egy alkatrészkatalógust (alig használt, a "Csepel Vas- és Fémművek" Külkereskedelmi Vállalata - Budapest 62. P.O.B. 354 által kiadott példány), már a felét beszkenneltem - igaz nagyfékdobos, de próbálok jó felbontással dolgozni.
        soveny, Duke és 3 további látogató kedvelte ezt.
        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

        Komment


          #19
          Nos hát.A csapágyat belerakom a lánckerékagyba,utána porvédőlemez és ahogy a képen islátszik egy ttárcsa,zéger és erre egy bakelit persely ami nincs meg sajnos.A csőtengelyt ezután vállig beütöm.Igy ezt a kerékdobba rakom a menesztőgumikba.A kerékdobon belül a csőtengely vállas resze látszik ugye.Utána milyö?A két csapágy?
          A második képen az also ketto alaktresz nem.arra gondoltál Apae,hogy az megy az első kerekbe?A felso meg hátulra?Ugyanis ebből a gyűrűpárosból 4db van.Még arra gondolok,hogy az a felso gyűrű az oldalkocsi kerekebe kellett miven ehhez a gyűrűre.még egy lemezkupak megy.

          Telefonról nem.tudok képet feltölteni

          Még valami: valamelyik kerékdobban volt 2db 6004 csapÍ¢gy ez passzol a lánckerék csőtengelyére és a kerékdobba, viszont az alkatreszjegyzék azt írja,hogy 6302 csapágyból 4db kell.Gondolom előre hátra 2-2db.
          Ekkora a kavarodás!?
          Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2014 szept. 26, 12:16.

          Komment


            #20
            Igy ezt a kerékdobba rakom a menesztőgumikba.A kerékdobon belül a csőtengely vállas resze látszik ugye.Utána milyö?A két csapágy?
            nem, nem!! Ezt , ha jól raktad össze, akkor a hátsó lengővilla jobb oldalára szereled fel, úgy, hogy a láncbukolat hátsó részét leveszed! ( 2 db kb M5-ös anya lelazítása után hátrafelé lehúzod a félkör alakú lemezdobozt)

            Igy az összeszerelt lánckerék agyat - rajta a lánckerékkel - a csőtengely segítségével rögzíted a villa jobb felében, a külső zéger gyűrűvel! ( jobb oldalon ha menetirányba nézel!) erre tudod a szerelt hátsókereket feltenni, (ami a fékdobbal együtt van már) majd a fékkitámasztó öntvény, és legvégül a tömör tengelyt átdugod!
            kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              nem, nem!! Ezt , ha jól raktad össze, akkor a hátsó lengővilla jobb oldalára szereled fel, úgy, hogy a láncbukolat hátsó részét leveszed! ( 2 db kb M5-ös anya lelazítása után hátrafelé lehúzod a félkör alakú lemezdobozt)

              Igy az összeszerelt lánckerék agyat - rajta a lánckerékkel - a csőtengely segítségével rögzíted a villa jobb felében, a külső zéger gyűrűvel! ( jobb oldalon ha menetirányba nézel!) erre tudod a szerelt hátsókereket feltenni, (ami a fékdobbal együtt van már) majd a fékkitámasztó öntvény, és legvégül a tömör tengelyt átdugod!
              Kezdem értegetni.A hátsó kerékdobot meg úgy rakom össze mint az elsőt.Ezt írta Apae is ha jol emlekszem.

              Komment


                #22

                Komment


                  #23
                  Click image for larger version

Name:	IMG_20140926_114154.jpg
Views:	1
Size:	178.4 KB
ID:	141149Click image for larger version

Name:	IMG_20140926_120253.jpg
Views:	1
Size:	179.1 KB
ID:	141150

                  Itt minden fémből van, nincs gumi,se műanyag.

                  Az első hozzászólásomban a 3. képen ami a kerékagy közepén van az passzolna a lánckerékagy csapágy porvédőjébe , de ez a két alkatrész(lemez meg fémkupak a dobszélén) együtt volt az egyik kerékdob végén. Én szerintem az oldalkocsihoz volt.
                  Most itt ennél az első képnél talán így jönnek az alkatrészek Csapágy az agyban, porvédő vékonylemez utána meg vagy műanyag vagy valami más(rugalmas,puha, de nem gumi) tömítőgyűrű ami szorosan van a csőtengelyen jön utána meg a zéger. A zéger után kellene, hogy jöjjön egy bakelit gyűrű. Na ez nincs meg. Esetleg valami méretet tudtok mondani vagy beszerezhető? Ezt igy átdugom a csapágyon és a lengővillán, zégergyűrűt krómozott tárcsát és anyát rá (a keréktengely végére persze) és kész ez a fele.

                  - - - Updated - - -

                  ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                  [ATTACH=CONFIG]24455[/ATTACH] . [ATTACH=CONFIG]24456[/ATTACH]
                  A 26-os és 50-es számú alkatrészek micsodák?

                  Komment


                    #24
                    Azt nem tudom mi való az oldalkocsihoz, de amit a 3. képen mutattál, az lehet a lánckerék agy porvédője. Próbáld már azzal kezdeni, hogy belerakod a csapágyat a lánckerék agyba, majd a vékonyabb hézagoló lemezt, azután a 3. képen mutatott kicsit kúpos lemezt, majd a belső zégert. A vékony hézagoló lemez nem biztos hogy kell, csak ha szükséges, így irja a gyár. a kúpos gyűrű biztos hogy kell.
                    Ekkor tedd bele a csőtengely, majd tedd fel a villába az egészet...

                    - - - Updated - - -

                    A 26-os gondolom a bakelit gyűrű, ami nekem nincs a nagyfékdobomba, gondolom ez távtartó a fékdob, és a lánckerékagy között...nekem nem ismerős, valószínű, hogy csak a kisfékdobra jellemző... az 50-es meg hézagoló lemez lehet, ami csak akkor kell, ha szükséges a csapágyhoz, hogy pontos helyen legyen.
                    kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      Attached Files

                      Komment


                        #26
                        Akkor az első kerékhez az a fém kupak az alu lemezborító alá megy a kerékdobra?Click image for larger version

Name:	IMG_20140926_145008.jpg
Views:	1
Size:	182.2 KB
ID:	141154Click image for larger version

Name:	IMG_20140926_145028.jpg
Views:	1
Size:	181.4 KB
ID:	141155Click image for larger version

Name:	IMG_20140926_145110.jpg
Views:	1
Size:	180.0 KB
ID:	141156Click image for larger version

Name:	IMG_20140926_192416.jpg
Views:	1
Size:	184.1 KB
ID:	141157Click image for larger version

Name:	IMG_20140926_192429.jpg
Views:	1
Size:	185.2 KB
ID:	141158Click image for larger version

Name:	IMG_20140926_192441.jpg
Views:	1
Size:	180.9 KB
ID:	141159

                        Komment


                          #27
                          Igen, ahogy a 4. képen.

                          Komment


                            #28
                            Rendben. Köszönöm mindenkinek. Már csak az a bakelit persely ami nincs meg, de ha lötyög nagyon valami csinálok egyet.

                            Komment


                              #29
                              Anélkül ne is rakd össze, mert hajtáskor az támasztja ki a lánckerékagyat a kerékagyon. Ha nincs meg, a csapágynak nehéz dolga lesz.
                              kedvelte ezt.

                              Komment


                                #30
                                Hova megy ez a persely? A kerékagy és a lánckerékagy közé mint távtartó?
                                Eddig azt hittem, hogy a csőtengely belső végére valahová. Így viszont már elképzelésem sincs.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X