Közlemény

Collapse
No announcement yet.

T5 hátsókerék-meghajtás szerelése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A dologhoz tartozik, hogy a fent lefényképezett motorokon mindegyiken megvan a hat lemez ...

    A lánckerékagy csapágyának a kiszedésére van valami kíméleted megoldás ugy mint a kerékagycsapágyaknál vagy kalapáccsal kiütni?

    Komment


      #47
      Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      A lánckerékagy csapágyának a kiszedésére van valami kíméletes megoldás...?
      ApaE képén látszik is, egy kihúzópatron, egy kihúzókalapáccsal kombinálva kicsit melegítve ki lehet ütni!
      Béla Rácz és kedvelte ezt.

      Komment


        #48
        Megpróbálom hasonlóképpen

        Komment


          #49
          Szerintetek a blokk berakását elkapkodtam vagy a láncburkolat blokk felé közelebb eső részét még belehet-e valahogy passzintani a helyére a blokk kiszedése nélkül?


          Click image for larger version

Name:	P1110339.jpg
Views:	1
Size:	184.3 KB
ID:	141447Click image for larger version

Name:	P1110340.jpg
Views:	1
Size:	188.5 KB
ID:	141448

          Komment


            #50
            Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Szerintetek a blokk berakását elkapkodtam vagy a láncburkolat blokk felé közelebb eső részét még belehet-e valahogy passzintani a helyére a blokk kiszedése nélkül?


            [ATTACH=CONFIG]24879[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]24880[/ATTACH]
            Emlékeim szerint nem. De úgy rémlik hogy elég csak megemelni a blokk elejét, előrébb húzni egy kicsit az egészet, betenni a láncvédőt aztán vissza a blokkot.
            De ebben az állapotban a blokk kiszedése és vissza tétele kb annyi időt vesz igénybe mint amennyi idő alatt elkészült a hozzászólásod a két képpel együtt Szóval lehet jobban jársz akkor ha kikapod a blokkot. Azzal hogy előretolod lehet megsérted a fényezést(és az sem kevesebb idő)

            Komment


              #51
              Sejtettem én, hogy a blokk minimum mozgatása kell ehhez a berakós művelethez. Ennyit megakartam spórolni.
              Mivel most raktam be először blokkot így a fényezést kicsit megsértettem, de az minimális.
              A láncot azt a hátsó láncburkolatnál is össze lehet rakni egyébként?

              Komment


                #52
                Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Sejtettem én, hogy a blokk minimum mozgatása kell ehhez a berakós művelethez. Ennyit megakartam spórolni.
                Mivel most raktam be először blokkot így a fényezést kicsit megsértettem, de az minimális.
                A láncot azt a hátsó láncburkolatnál is össze lehet rakni egyébként?
                Egy kis testedzés

                A láncot én úgy szoktam összerakni hogy leveszem a hátsó láncburkolatot valamint a gyújtásdeknit. Egy drótot áthúzok a láncvédőn (hogy lent vagy fent az mindegy, lényeg hogy ne ott mennyen ahol a lánc fog ne a merevítéseken keresztül) amihez hozzákötöm a láncot.
                Ezt hátulról szépen behúzom a láncvédőbe, ráillesztem a kislánckerékre és a drótot visszadugom a láncvédőbe és hátrafelé kihúzom láncostól (közbe szépen végiggörög a kislánckeréken). Itt már fogni kell a másik végét is a láncnak, nehogy behúzd. Aztán ha kint van mindkét vége hátrafelé akkor drótot le, lánckerékre szépen ráilleszteni és kapocsszemet be. Fontos hogy a kapocsszem biztosítójának nyitott része ne a forgási irányba nézzen!

                Valamint a láncfeszítőt ne felejtsd el felrakás előtt rövidre állítani.
                kedvelte ezt.

                Komment


                  #53
                  heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  kb annyi időt vesz igénybe mint amennyi idő alatt elkészült a hozzászólásod a két képpel együtt
                  ....és a gondos fényezés- összeszerelés- meg minden --elött . A rozsdzsírhomoktehénszar lemosása is , ha már szimeringet nem cserélsz . A tisztaság is valamiféle javításnak nevezhető dolog --nem beszólásnak --tényleg csak tanácsnak szántam !
                  De gratulálok a kitartásodhoz , és kívánom ,hogy jól összeálljon a gép .

                  Más ....de kicsit ide tartozik ---röhej de a mannheimi börzén szoktam megvenni az egész évre szóló féktisztító spraj szükségletemet . Most ís így tettem --egy eddig ismeretlen márkát vettem ,mert rábeszélt az ísmerős --nem bántam meg !Állati jól teszi a dolgát , csak ami kicsit szokatlan, hogy olyan erővel jön a flakonból mint egy nagynyomásu mosó . Jó is meg nem is , oda kell figyelni ,mert ki lehett nyomni egy perc alatt . Viszont itt pl. a lánckerék kőrűl lecsapná a koszt egy pill. alatt .
                  Még mielött felhorkannának az urak az eurós vásárlás láttán : 600 ml -32 db - 50 eru . Jó ár ?
                  sepy, Béla Rácz és 4 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    #54

                    Komment


                      #55
                      Az igazat megvalva a blokk 10 éve jól ment. Tág fogalom ez is tudom.
                      Úgyhogy egyedül a blokkot azt nem szedtem szét csak lefestettem és a ganés olaj nyomai látszanak a képen. Azt kitakarítom és annyi.
                      Ezzel lehet magamat szopatom majd meg mert ha később kiderül, hogy mégsem olyan jól megy a motor mint kellene akkor szedhetem ki és lőttek a fényezésnek. Mert se szimeringet se semmi mást nem cseréltem a blokkban.
                      joker kedvelte ezt.

                      Komment


                        #56
                        Azért a "10 éve jól ment" - re még azért nem szerencsés alapozni, mert álltában is öregednek a szimeringek, oxidálódhatnak az alkatrészek, beállhatnak a csapágyak. Ha nincs átnézve minden egyes eleme a motornak, nem mehetsz biztosra a megbízhatóság terén, a rendszeres szívás esélyes. De ne így legyen, cáfoljon meg a vas!
                        kedvelte ezt.

                        Komment


                          #57
                          Ezzel egyetértek, de bízom a vak szerencsémben
                          Ha összerakás után kiderül, hogy valami nincs rendben nem szarakodok, hanem szétborítom és a kopóalkatrészeket alapból újra cserélem. Ezt most is megtehettem volna tudom, de majd szidom magam
                          demeter és dongos78 kedvelte ezt.

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X