Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia főtengely csapágyazása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia főtengely csapágyazása

    Tisztelt ApaE!

    Szívhat balról is falsot. Milyen színű a füst? Már amikor jár a motor, 'ugye'.
    Már be sem rúgtam, mert levettem a gyújtás, hogy megnézzem a jobb oldali szimeringet.
    Miután sűrű fekete olaj jött a kipufogócső és a dob találkozásánál, beigazolva láttam, amit mondtál.

    Úgy döntöttem, szétszedem. Nem sokat motoroztam vele még, de hát ez van...
    A hengert amikor lehúztam, abban is rengeteg olaj volt. Amit írtál, az beigazolódott! Köszönöm a tanácsot!
    A blokkot még nem húztam szét, arra már nem volt időm.

    Tanácsot szeretnék kérni a következő dologban is:

    FAG csapágyak vannak a főtengelyen, de nem C3-asak, hanem normál csapágyak. Eltérő véleményeket olvastam itt a Fórumon is arról, hogy lehet-e normál csapágyat szerelni a főtengelyre, vagy csak C3-at?!

    Ha már úgyis széthúzom, cseréljem ki C3-asra? Már arra is gondoltam, hátha melegedett a normál hézagú csapágyak miatt és azért ment el a szimering?!? Bár a jobb oldalival szemben, amit csak a levegő hűt, ezt olaj is éri, szerintem védettebb a hő ellen...

    #2
    dongos78, demeter és St.Z.350 kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Na jó, egye fene, nem hoztam működésbe taposó mozdulattal a gépjárómű lábindítóját...
      így már jó?!?

      - - - Updated - - -


      C3 az ajánlott csapágy. A Pannónia nem szereti a szorosabban futó csapágyakat.
      Rendben, így teszek. De most tényleg iszom egy Unikumot! A csapágyboltban C3-as Koyo golyóscspágyat kértem motorkerékpár főtengelyhez, és most néztem, zárt csapágyakat adtak...
      kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Biztos, hogy nem c3 az a csapágy? Van, amikor csak a külső gyűrű külső palástjára van ráfestve a jelölés, és nincs az oldalába beleütve. Vagy éppen csak a műanyag zárófedélen volt feltüntetve, amit meg ugye főtengelynél eltávolítanak a csapágyról. (jó esetben...) Ha a működés során nem vettél észre semmi rendellenességet, ami a csapággyal összefügghet, én nem bántanám.
        Atti69 kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          hengergörgős csapággyal rakja össze a főtengelyt
          Nekem is ez a tervem. Akarok fémszórással főtengelycsapokat javíttatni és méretre köszörültetni, amire majd aztán a csapágyak előre láthatólag nem fognak csak úgy felmenni. Itt jön képbe a hengergörgős, aminek a belső gyűrűje egyik irányba kivehető. Az melegítve fog felmenni a csapokra a sonkák tövébe, emiatt nincs is más lehetőség a könnyű szerelhetőségre. Nézegettem és van C3 illesztéssel is ilyen NJ 305 csapágy, csak egy gond van...az 1700 Ft-tal szemben 8000 Ft egy minőségi gyártmányú darab.

          - - - Updated - - -

          A csapágyboltban C3-as Koyo golyóscspágyat kértem motorkerékpár főtengelyhez, és most néztem, zárt csapágyakat adtak...
          Még szerencse, hogy így értenek hozzá...az a baj, hogy átlag bolt nem is nagyon tart nyitott csapágyat, mert "csak ki kell szedni a porvédőt"...hát hadd döntsem már én el...
          zahi, joker és Lemezjáték kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            gesszti

            Biztos, hogy nem c3 az a csapágy?
            Sajnos nem. Elővettem a dobozát és szerintem azon is rajta kellene lennie.

            Amikor szereltem a blokkot, gondolkoztam egy kicsit, hogy bele tegyem-e (vagy tíz éve vettem börzén, Pannóniához gyűjtögetve az alkatrészeket, őszintén szólva, akkor én azt sem tudtam, mi a C3...).

            Tavaly ősszel, amikor betettem, a KÖNYV 67. oldalán található írásból indultam ki:

            "Új motorba tágfutó sorozatú, használt motorba közepes illesztésű golyóscsapágyat helyezzünk be. Szűkfutó csapágyak ui. új motorházban szorulhat, melegedhet."

            A Pannónia amúgy is hajlamos melegedésre, meg a szimering miatt amúgy is szét kell húznom a blokkot, a biztonság irányába elmozdulva inkább C3-ast teszek bele. Köszönöm a biztatást, de nem merek kockáztatni.
            (Persze a 3 FAG csapágy, ami futott néhány száz km-t valahol kidobott pénz így, de egy idő óta nem számolom, hogy mibe kerül a motor, ráadásul egy esetleges hőnfutás sokkal nagyobb bajt is okozhatna. Tekintsük az egészet "tanulópénznek" )

            Komment


              #7
              Még szerencse, hogy így értenek hozzá...az a baj, hogy átlag bolt nem is nagyon tart nyitott csapágyat, mert „csak ki kell szedni a porvédőt”...hát hadd döntsem már én el...
              Hát így legyen szerencséd a LOTTÓ-ban!

              Ma bent voltam szóvá tenni a dolgot, mire a válasz: "Csak ki kell pattintani a műanyag porvédőt...De ha akarja, hozatunk helyette másikat ,mert ilyesmit már nem nagyon tartunk..."

              Rögtön egy kicsit maradinak éreztem magamat, de aztán felvidultam, mert veterános vónék, vagy mi a fene?!
              zahi, Che és 3 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Hát így legyen szerencséd a LOTTÓ-ban!

                Úgy legyen!


                Az onlinecsapagy.hu-t nézegettem, elég jó árakat találtam. Elvileg utalás után postán is küldik adott díjszabás szerint.
                Ha így állnak hozzá a csapágyboltosok, talán érdemesebb biztosra menni online.

                Komment


                  #9
                  demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  aminek a belső gyűrűje egyik irányba kivehető. Az melegítve fog felmenni a csapokra

                  A gondolat szerintem is nagyon jó -pl. ilyen van a MAICO MD 250 ccm blokkomban is --csak az normál golyós , de szétesős .http://www.zweitakte.de/projekte/Mai...v%20HeinzH.htm

                  Görgessétek kicsit le a képeket
                  Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2014 szept. 08, 20:29.

                  Komment


                    #10
                    ApaE

                    De ismerek olyan - gyakorlott és hozzáértő - szakértőt, aki pl. hengergörgős csapággyal rakja össze a főtengelyt, igaz, az a főtengely precízen ki van centrírozva, és egyensúlyozva.
                    Ezt már máshonnan is hallottam, és azon gondolkoztam el, hogy ebben az esetben hogyan támasztják meg oldalirányban a főtengelyt?

                    Úgy értem, ha csak 1 hengergörgős csapágyat tesznek bele (gondolom praktikusan a baloldali belső csapágy lehetne ez), akkor értem, mert akkor a 2 kívülről seeger-gyűrűvel megtámasztott golyóscsapágy megfogja mindkét irányban oldalról.

                    Vagy valahogy megoldják, hogy 2 görgős csapágyat is tesznek bele? Mert ha igen, tényleg érdekelne a módja.

                    Komment


                      #11
                      Lemezjáték eredeti hozzászólása
                      ebben az esetben hogyan támasztják meg oldalirányban a főtengelyt?


                      Ha megnézel egy ilyen csapágyat, elég egyértelmű a helyzet.

                      Click image for larger version

Name:	6-3-2b.jpg
Views:	1
Size:	18.0 KB
ID:	141282

                      A belső gyűrű pereme tart tengelyirányban, persze csak az egyik oldalról, így mindkét nyugvócsapra peremmel a sonka felé kell a csapágygyűrűt feltolni.
                      A harmadik, olajtér felőli csapágy szerintem nyugodtan maradhat golyós, a tengellyel könnyebben szerelhetőre illesztve.

                      (A képen az NJ jelzésű csapágy van, lehet hogy te az NU jelzésűre gondoltál, aminek ki-be jár a gyűrű mindkét irányba?)

                      Komment


                        #12
                        demeter
                        (A képen az NJ jelzésű csapágy van, lehet hogy te az NU jelzésűre gondoltál, aminek ki-be jár a gyűrű mindkét irányba?)
                        Ezt nem tudtam, de így már egyértelmű nekem is a dolog. Köszönöm!!!

                        Komment


                          #13
                          A Max-nak is ilyen a főtengelycsapágya és a váltócsapágya is , talán itt is érdemes az nj ..."e" jelű csapágyat használni, ezek erősítettek (+görgő)...az biztos hogy így elég egyszerű a főtengely ki és beszerelése...igaz viszont, hogy nem olcsó darabok...

                          Komment


                            #14
                            A belső gyűrű pereme tart tengelyirányban,
                            Az nem tart semmit. A helyes megoldás 2 hengergörgős a sonkák két oldalára, és egy mélyhornyú a pozícionálás miatt a primerlánc oldalára(mint az Izsnél is). De én nem javasolnám a csapágyazás megváltoztatását.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #15
                              wsievers, egyetértek! (ahogy emlékszem ez a fajta hengergörgős axiális irányban nem terhelhető...)

                              Kérdés az miért is kellene hengergörgős csapágyazás. Azért, mert akkora erő ébred egy új hajtókarban, (Wartburg, Kawasaki) hogy azt a mélyhornyú nem viseli el.

                              És a váltó fogaskerekeki, vagy előtte az amúgy is nyúlós primerlánc? A kuplung csapágya? Na mindegy, kíváncsi vagyok a tapasztalatra, mert ebben ez a legértékesebb!!
                              Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2014 okt. 03, 05:13.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X