Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dugattyúk, hengerek, lóerők

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Én azt feltételezném, hogy a dugattyú tömege nem maradt a régi..
    OK, de kb 250-255 gramm aluból bármennyiit faraghat az ember, közelében se lesz annak a tömegveszteségnek, amit a főtengelysonkák átmérőjéből leesztergált mondjuk 10-15 mm vas jelent.

    Komment


      Nekem személy szerint ApaE által leírt második gép főtengely tuningja tetszik. Fúrkáljuk, hogy kisebb legyen a tömege és közben épp oly nagy az átmérő?, legyen kisebb az átmérő és tényleg hézagolni kell körbe ez fog fordulat többletet hozni és egyben erőt.Ha henger furatot nem növelünk akkor csak fordulattól várhatunk + lóerőt.Ez lehet egy csapda mert minél szögletesebb annál jobban forgatható én így gondolom,a cm3 növelés pedig vesz el belőle.Persze ez egy általam felvetett szisztéma. A kipufogó alakítása pedig régóta foglalkoztat hisz annak több hozadéka lehet/ nyomaték,fogyasztás/mert fordulatot bünteti a régi anyagválasztás. Ha esetleg jobb anyagokat teszel az pedig rengeteg pénz.De a tuning nem a tartósságról szól hanem a pillanatnyi teljesítményről!!.

      Komment


        Ha már fokozódik a " hülyeség " tegyünk rá egy lapáttal . Szerintem ,mint egyszerü tudatlan , a dolgokat inkább a gyakorlati oldal felől megközelítő parasztgyerek ---kérdem : miért nem kerestek egy mai elérhető tucat motort , aminek kicsit nagyobb a furata , szinte azonos a lökete ? A főteng .biztos kisseb mint a pannóniának , tehát befér , csupán két új csapot kell csinálni ! Nem változik semmi , jó centír , jó a vezérlés ( hüvelyezéssel bármilyen vezérlés tehető a pannóniába ) aztán a lényeg , hogy egy kis térfogatot kéne növelni , mert azt semmi nem pótolja .
        Ha valaki csak úgy nekiesik fúrkálni ,+"centírozn" , abból csak a- véletlen- csinál jót .
        Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2014 okt. 29, 13:33.

        Komment


          Helyeslem Joker.

          Vannak olyan dolgok, amiben számít az intuició. De egy nagy fordulattal, lengő tömegekkel működő valamiben ez mellett még szükség lenne valami másra is. Minimum a Ternai-féle Motorkerékpár c. könyv tapasztalataira. De azt csak azért írtam, mert a túl rövid HSZ-t nem fogadja el a rendszer.

          Komment


            Komment


              pont ezért kell utólagosan kiegyensúlyozó furatokat készíteni rá(lehet hogy így nem is kell a dugót faragni , bár a könnyebb szerintem jobb ) de az sem árt ha ezeket pl:" főtt parafa dugóval" bécsinálják , továbbá a blokkba becsavarozzák a főtengő leesztergált részének megfelelő alu darabot (ami megfelelő kiképzés esetén kevésbé teszi hajlamossá a "falsszívásra" a forgattyúsházat ...Ezen a lépésen már én is sokat törtem a fejem , gondold el ha egy 250-es MZ - hez hasonló pörgést el lehetne érni..... bár ez a vezérlésen ,és a csatornákon is múlik , de jó eljátszani a gondolattal .

              Komment


                Én anno ezt a fajta "tuningot" alkalmaztam a kis Ts-en:Click image for larger version

Name:	mz főtengely.jpg
Views:	1
Size:	195.4 KB
ID:	141533Click image for larger version

Name:	mz dugó.jpg
Views:	1
Size:	194.9 KB
ID:	141534Click image for larger version

Name:	mz henger.jpg
Views:	1
Size:	195.6 KB
ID:	141535
                Bár ehhez még hozzá jött a robogó gyújtás, dellorto 26-os karbi,épitett rezonátor, a gyári 125-ös henger 150-esre cserélve. A henger tuningot is megcsináltattam de végül a gyárit raktam vissza. Az ok hogy a henger tuningal pörgősebb lett de nagyon kis tartományba adta az erőt így a négy sebességgel csak kis első lánckerékkel lett volna jó. Ami jó gyorsulást de kis végsebességet adott. Minden esetre annyit elértem a tuningal hogy azon az emelkedőn ahol addig harmadikban 70-el, a tuning után ott már negyedikben 80-al tudtam haladni. A gyári 15-ös kis lánckereket pedig 16-osra tudtam cserélni.

                Komment


                  Ez igaz, de 'körben' esztergálsz le belőle, nemcsak az alsó csappal 'átellenben'.
                  Ez is igaz. Az a baj, hogy ugye a lapolás miatt, a csappal átellenben többet veszít még egy lapáttal rátéve a Wartburg hajtókar plusz súlyára.
                  Így persze van értelme az ólomsúlyoknak, amik gondolom épp a hajtókar-csapszeg-dugattyú ellenében kerültek be.
                  Érdekes, de nekem ez már magas kivitelezés szempontjából.

                  Komment


                    TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Helyeslem Joker.

                    Vannak olyan dolgok, amiben számít az intuició. De egy nagy fordulattal, lengő tömegekkel működő valamiben ez mellett még szükség lenne valami másra is. Minimum a Ternai-féle Motorkerékpár c. könyv tapasztalataira. De azt csak azért írtam, mert a túl rövid HSZ-t nem fogadja el a rendszer.
                    Az érdeklődőknek ajánlom Dr Pattantyús professzor úr az '50-es évekbeli BME gépészeti előadásának nyomtatott változatának a forgattyús tengelyekre vonatkozó fejezetét. Kis finomításokkal ma is ebből oktatnak mert nincs jobb.
                    Ami röviden a lényeg egy változó terhelésű dugattyús rendszer változó fordulatra elméletileg sem egyensúlyozható ki "rázás" mentesre.

                    Komment


                      Kedves Gyula-bá! Köszönöm az ajánlást , sajnos én már rég túl vagyok a saját forgattyus mechanizmusom tervezésén - igaz nem Pattantyus Tanár Úr oktatott , hanem egyik tanítványa - kollégája , Terplán Professzor Úr. Ezért is mondom , hogy csak úgy furkalni annak érdemes akinek sok vasa, sok ideje, és sok pénze van .

                      Komment


                        Megőrjít ez a fórum, az utolsó hsz.-nél nálam nincs "válasz" gomb.
                        Tehát:"... hogy csak úgy furkalni annak érdemes akinek sok vasa, sok ideje, és sok pénze van ." - így igaz, melléje nem árt ha van pénze és sok a tapasztalata, mellékesen az sem baj ha tudja, hogy mit akar. Egy csúcsra kihegyezett pálya gép az utcán használhatatlan.

                        Komment


                          joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Nem tudom , - ha a középponthoz közelítünk -annál kevésbé ér valamit is a könnyítés .
                          ..így végképp nem világos --most központban -vagy kívül?
                          ...a sonka palástra merőleges----sugár irányban legyenek a furatok ! -------????
                          Erre a megfelelő válasz TLF65 tollából:

                          Én ezt úgy értem, hogy a furatokat nem a sonka lapos felületén kell (ene) elhelyezni, mint pl. az alsó csapszeg furat, hanem a görbe felületén, azon a keskeny hengerfelületen, és ott természetesen befelé a tengely irányában, azaz sugár irányban... igaziból rögtön az elején kifúrt anyagmennyiség a legnagyobb átmérőn csökkenti a tömeget, így én úgy érzem, ez egy nagyon jó tehetetlenség csökkentő módszer, de ahogy halad a tengely vonal felé a furat, ez az előny úgy veszik el egyre jobban... egyre kisebb a hatása, ahogy mélyül a furat.
                          Valahogy így:

                          Click image for larger version

Name:	Főtengely kisúlyozás.jpg
Views:	1
Size:	151.8 KB
ID:	142931

                          - - - Updated - - -

                          Én úgy gondolom, nem nagy "ördöngősség" kisúlyozni egy főtengelyt.

                          Egy-két dologra azért érdemes odafigyelni:

                          - A főtengely kisúlyozása előtt ellenőrizzük az egyenes futást ( "X tengely" két csúcs között, és indikátor óra, ütés max. 0.02mm)
                          - Mint az a rajzon is látható, tegyünk föl minden - a főtengelyen lévő, együtt forgó - alkatrészt, és ezekkel együtt súlyozzunk.
                          - A prizmák a lehető legközelebb legyenek a - képzeletbeli - főtengely csapágy golyóinak középvonalához képest. Elvégre ezek lesznek az alátámasztási pontok a beépítés után is.

                          Komment


                            - A főtengely kisúlyozása előtt ellenőrizzük az egyenes futást („X tengely” két csúcs között, és indikátor óra, ütés max. 0.02mm)
                            - Mint az a rajzon is látható, tegyünk föl minden - a főtengelyen lévő, együtt forgó - alkatrészt, és ezekkel együtt súlyozzunk.
                            - A prizmák a lehető legközelebb legyenek a - képzeletbeli - főtengely csapágy golyóinak középvonalához képest. Elvégre ezek lesznek az alátámasztási pontok a beépítés után is.
                            Nem volna célszerűbb először kisúlyozni a főtengőt? Majd ha kész mehet rá a kislánckerék. Újra mérés --> ha mozdul a tengely, akkor a lánckeréken könnyítés, ha kész mehet fel a lendkerék. Ha ismét mozdul a főtengely, akkor a lendkeréken könnyítés. Én így csinálnám. Mi a véleményed?

                            Komment


                              Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Én úgy gondolom, nem nagy „ördöngősség” kisúlyozni egy főtengelyt.
                              .....hát jó , hátradőlök és érdeklődve olvasgatom tovább a sok kitűnő gondolatot . Elmerengve azon ábrándozok , ha hírtelen megnyerném a lottó ötöst összehoznám az itt virtuálissan tervezőket egy nagy műhelybe ,ahol van minden felszerelés . Persze kaja -pia-ottalvás ! Leborítva 10 talicska főteng a sarokba ---aztán csak akkor mehet haza mindenki amikor beépített egy saját kezüleg elkészített szuperkönnyű főtengelyt , és megpörgette 5000 ig .

                              Persze-- nem ismerlek , nem vonom kétségbe ,hogy tudsz csinálni ilyent --- de a fenti kijelentés szerintem kicsit erős .

                              Komment


                                -aztán csak akkor mehet haza mindenki amikor beépített egy saját kezüleg elkészített szuperkönnyű főtengelyt , és megpörgette 5000 ig .
                                Tegyük hozzá azt is, hogy azzal a géppel kell hazamennie ! Ha lerobban, azonnal jön vissza gyakorolni ! Tudom: Cucc !

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X