Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Ez apróság,vannak komolyabb dolgok is. Felhívott a vebshopból a lány s megkérdezte: -biztos 2 kivezetésű index relé kell? _Igen,biztos. Persze küldtek gyujtótrafót.
Végre asztalra került. Persely dörzsárazva,hézagolások bemérve,alkatrészek beszerezve. A hengert ma vittem fúratni,közben a homokszórt alkatrészeket elhoztam,alapoztam.
Szerencsére előttem hozzáértő szaki javította a blokkot. A csapágyfészkek rendben,melegítve kerültek helyükre a csapágyak. A tömítőfelületek épek voltak,most papír nélkül pasztával van összehúzva a blokk. Előtte teszteltem a pasztát,benzinben áztattam napokig...bírja. A főtengely kézzel megforgatva még pördül négyet-ötöt. A váltótengelyek is hézagmentesen könnyedén forognak. A blokkot az oxidoktól marattam,majd rézkefével gyógyítottam,így szép gyárias újöntvényszerű lett. Szerencsére nem kellett gyöngyöztetni. A deklik hasonló kezelést kapnak.
A P12 és a T5 henger között van különbség? Vagy csak a dugattyú más?
Tekintve hogy a vezérlést, és úgy az összes járatot az "ahogy sikerül szabvány" alapján gyártották , szerintem nem számít
Persze hivatalosan lehet hogy volt vezérlésbeli különbség. De, mivel a gyártás vége felé készültek a 12-esek szerintem esélyesebb hogy azt rakták rá ami volt. Szóval T5-öst.
Szóbeszédek szerint még a henger paláston az átömlők is kicsivel szélesebbek. Ezt én még nem tudtam igazolni, se cáfolni, mert még nem került a kezembe egy megbízhatóan P12-ről való henger dugattyú páros!
A lényeg!
A P12 dugattyú szoknyája 2mm-el rövidebb, ergo (ha jól emlékszem 158° fok a szívó ütem így)!
Ehhez jön még a kipufogó dob (szalámi), és egy 0.5mm vastag hengerfej tömítés!
Hosszabb szívásidő.. ezt egyszerű megvalósítani. Kompresszió növelés apróság,ha nem növeli a motor csörgési hajlamát. Mivel az illesztésekre figyeltem, elvileg nem csöröghet. A kipuff kiesett,mert TLB az alap. Köszi!
Szerencsére előttem hozzáértő szaki javította a blokkot. A csapágyfészkek rendben,melegítve kerültek helyükre a csapágyak. A tömítőfelületek épek voltak,most papír nélkül pasztával van összehúzva a blokk. Előtte teszteltem a pasztát,benzinben áztattam napokig...bírja. A főtengely kézzel megforgatva még pördül négyet-ötöt. A váltótengelyek is hézagmentesen könnyedén forognak. A blokkot az oxidoktól marattam,majd rézkefével gyógyítottam,így szép gyárias újöntvényszerű lett. Szerencsére nem kellett gyöngyöztetni. A deklik hasonló kezelést kapnak.
Nagyon szép ez a blokk. Szerencsés vagy, hogy ilyened van
Ha úgy áll majd a "projekt", ne felejtsd el megnézni a hajtókar derékszögelést!
(főtengely bent....dugattyú a hajtókaron gyűrűk nélkül...henger ráhelyez majdnem szárazon....hengertalpnál anyákkal lefogat....majd többször körbeforgat. Ekkor már avatott szemmel a durva hibát látni....majd - fölső holtponton - egy 0.1mm-es hézagmérővel a dugattyú tető és a hengerfal között hézagmérés. úgy is mondhatnám, hogy a hézagmérőnek körbe kell tudni futnia akadás mentesen....ha nincs hézagmérő, akkor kézzel könnyedén tudni kell billegtetni a dugattyút a csapszeg irányában ... utána henger levesz, és a szép új dugattyún - ha van - akkor látszik a dugón hol ért a hengerfalhoz.)
A képek nem egyhengeres Pannoniáról, hanem P20-ról készültek, csak a jobb átláthatóság kedvéért tettem föl őket.
A lényeg szerintem így is látszik.
4képek
Utoljára szerkesztve a következő által: Tonybacsi; 2017 okt. 17, 20:32.
Köszönöm a tippet Tonybácsi! Minden esetben igy csinálom. Szivesen fogadom a tanácsodat (nem első bálozó vagyok) a dugattyút utánmunkálom az érzékeny helyeken, s megfestve szerelem fel első körben. Szerintem közel vagy... látogass meg egyszer ha időd engedi.
Komment