Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dugattyúk, hengerek, lóerők

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ez apróság,vannak komolyabb dolgok is. Felhívott a vebshopból a lány s megkérdezte: -biztos 2 kivezetésű index relé kell? _Igen,biztos. Persze küldtek gyujtótrafót.

    Komment


      Végre asztalra került. Persely dörzsárazva,hézagolások bemérve,alkatrészek beszerezve. A hengert ma vittem fúratni,közben a homokszórt alkatrészeket elhoztam,alapoztam.

      Komment


        Eddig jól néz ki!

        Esetleg nem gondolkoztál még azon, hogy a blokkon a "dobozolt" első részt levegővel átjárhatóvá tedd?
        A forgattyús ház biztos jobban örülne neki

        Komment


          Eddig nem. Értem a logikáját,de mivel nem saját.. Megelégszem egy kevés dugattyú utánmunkálással.

          Komment


            Szerencsére előttem hozzáértő szaki javította a blokkot. A csapágyfészkek rendben,melegítve kerültek helyükre a csapágyak. A tömítőfelületek épek voltak,most papír nélkül pasztával van összehúzva a blokk. Előtte teszteltem a pasztát,benzinben áztattam napokig...bírja. A főtengely kézzel megforgatva még pördül négyet-ötöt. A váltótengelyek is hézagmentesen könnyedén forognak. A blokkot az oxidoktól marattam,majd rézkefével gyógyítottam,így szép gyárias újöntvényszerű lett. Szerencsére nem kellett gyöngyöztetni. A deklik hasonló kezelést kapnak.

            Komment


              A P12 és a T5 henger között van különbség? Vagy csak a dugattyú más?

              Komment


                Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                A P12 és a T5 henger között van különbség? Vagy csak a dugattyú más?
                Tekintve hogy a vezérlést, és úgy az összes járatot az "ahogy sikerül szabvány" alapján gyártották , szerintem nem számít
                Persze hivatalosan lehet hogy volt vezérlésbeli különbség. De, mivel a gyártás vége felé készültek a 12-esek szerintem esélyesebb hogy azt rakták rá ami volt. Szóval T5-öst.

                Komment


                  Volt egy 12-esem s feltűnően jobban ment a többi egyhengerestől. Sajnos akkor nem néztem meg mitől jobb..

                  Komment


                    Természetesen van különbség a P12-nél!

                    Szóbeszédek szerint még a henger paláston az átömlők is kicsivel szélesebbek. Ezt én még nem tudtam igazolni, se cáfolni, mert még nem került a kezembe egy megbízhatóan P12-ről való henger dugattyú páros!

                    A lényeg!
                    A P12 dugattyú szoknyája 2mm-el rövidebb, ergo (ha jól emlékszem 158° fok a szívó ütem így)!

                    Ehhez jön még a kipufogó dob (szalámi), és egy 0.5mm vastag hengerfej tömítés!

                    És tádááá....erősebb.

                    Nagyjából ennyi

                    Komment


                      Hosszabb szívásidő.. ezt egyszerű megvalósítani. Kompresszió növelés apróság,ha nem növeli a motor csörgési hajlamát. Mivel az illesztésekre figyeltem, elvileg nem csöröghet. A kipuff kiesett,mert TLB az alap. Köszi!

                      Komment


                        Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Szerencsére előttem hozzáértő szaki javította a blokkot. A csapágyfészkek rendben,melegítve kerültek helyükre a csapágyak. A tömítőfelületek épek voltak,most papír nélkül pasztával van összehúzva a blokk. Előtte teszteltem a pasztát,benzinben áztattam napokig...bírja. A főtengely kézzel megforgatva még pördül négyet-ötöt. A váltótengelyek is hézagmentesen könnyedén forognak. A blokkot az oxidoktól marattam,majd rézkefével gyógyítottam,így szép gyárias újöntvényszerű lett. Szerencsére nem kellett gyöngyöztetni. A deklik hasonló kezelést kapnak.
                        Nagyon szép ez a blokk. Szerencsés vagy, hogy ilyened van

                        Ha úgy áll majd a "projekt", ne felejtsd el megnézni a hajtókar derékszögelést!

                        (főtengely bent....dugattyú a hajtókaron gyűrűk nélkül...henger ráhelyez majdnem szárazon....hengertalpnál anyákkal lefogat....majd többször körbeforgat. Ekkor már avatott szemmel a durva hibát látni....majd - fölső holtponton - egy 0.1mm-es hézagmérővel a dugattyú tető és a hengerfal között hézagmérés. úgy is mondhatnám, hogy a hézagmérőnek körbe kell tudni futnia akadás mentesen....ha nincs hézagmérő, akkor kézzel könnyedén tudni kell billegtetni a dugattyút a csapszeg irányában ... utána henger levesz, és a szép új dugattyún - ha van - akkor látszik a dugón hol ért a hengerfalhoz.)

                        A képek nem egyhengeres Pannoniáról, hanem P20-ról készültek, csak a jobb átláthatóság kedvéért tettem föl őket.
                        A lényeg szerintem így is látszik.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: Tonybacsi; 2017 okt. 17, 19:32.

                        Komment


                          Köszönöm a tippet Tonybácsi! Minden esetben igy csinálom. Szivesen fogadom a tanácsodat (nem első bálozó vagyok) a dugattyút utánmunkálom az érzékeny helyeken, s megfestve szerelem fel első körben. Szerintem közel vagy... látogass meg egyszer ha időd engedi.

                          Komment


                            Tonybácsi!

                            Örülök, hogy így leírtad a derékszögelés ellenőrzését. Olvastam már róla, de nem tudtam, konkrétan hogyan lehet...

                            Üdv: Lemezjáték

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X