Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia modernizálás!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jó - jó az a kaliber ... de nem pontos . Nem pontos - írom ezt azért , - mert ha két egyformának mondott fúvókát próbáltam vele beazonosítani , főleg ha köztes méret volt , (pl: 172 ...) már nem igazán sikerült . Főleg ha a feladat két egyforma 188 -as kreálása volt ....
    Próbáltátok már a mérő LUPÉ-t ???? Jól megválasztott üveggel , megfelelő nagyítással, talán alkalmas volna a pontos mérésre . Az ali-n "asszem" -pocket microscope- néven szerepel ....
    Fúvóka dörzsár ... , igen van ilyenem egy pár darab , de sokszor olyan méret elérése a cél, ami már nem fér bele a repertoire -ba . Ezért azt találtam ki , hogy egy "villany" hegesztő pálcát a "cunder buroktól" megszabadítottam , majd a bakköszörű síklapján 5-szögletű kúposra köszörültem (finom kövön ...) , lett vagy 120 mm hosszú , aztán a végét négyszögletűre kalapálva , már befogható volt a menetfúró hajtóba ... Egész jól vitte a rezet . Csak a furat mérés kaliberrel ,nem volt pontos .
    Egyébként a gyári fúvókák sem pontosak ... bár ez ha egy karbit alkalmazunk , nem is túl fontos .

    Komment


      heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Olyan szívótorok gumit fogok átalakítani ami most van, megpróbálom kúposra kiesztergálni hogy a hengerig fokozatosan csökkenjen.
      Arra inkább bővülnie kéne ... A "gumiflajsni" (nem szívótorok , már megbocsáss... ) megválasztása akkor a tuti , ha semmi fölösleges örvényt nem kelt , nem szűkűl , nem tágul , nincs a torokban miatta lépcső....
      A áramló gázokra , - ahogy fizikából tudjuk is - , az a jellemző , hogy ha változtatjuk az áramoltatásra használt edény keresztmetszetét , változik a gáz áramlási sebessége , nyomása . Ez az elv maga az alapja a karburátor működésének ....
      Vagyis ha más méretű karbit használsz , - arra törekedsz - hogy a karbi tolattyújánál legyen a rendszer legszűkebb keresztmetszete , (így az áramló gáz legkisebb nyomása is , hogy a légköri nyomás be tudja taszajtani a benyát a fúvókán keresztül a torokba ... ) és lehetőleg a torok maga, lépcső és szögtörés nélkül Folyamatosan ,egyenesen és állandóan BŐVÜLJÖN (ezért sem tuti a hattyúnyak benne ...) a dugattyú irányában egészen annak palástjáig (kb 1-3 % -ban) . Egyébként, maga az ideális torok méret megközelítőleg kiszámítható a motor paramétereiből . Most gondold el .... nem elég , hogy a beáramló BL keverék kanyarog a szar kialakítású (hattyúnyak) torokban , hanem a többszörös bővülések -szűkülések miatt gyorsít -lassít , ide-oda változtassa a nyomását ! Állítsd be -na a karburátort !
      Egyébként a fúvókázásnál a kisebb fúvókára nagyon vigyázz , kevesebb benya ,- ergó - kevesebb kenőanyag , nagyobb hő ... kész besülés ! Ha nem négyüteműzik , adjál anyagot neki ! De ne felejtsd el hogy most azért hideg van ... kisebb a térfogata a levegőnek ! Nyáron majd más beállítást kíván .
      Mivel a karbi torkát szándékozol növelni, ne felejtsd azt sem , hogy a megváltozott gázsebesség miatt nagyobb fúvóka is kell majd , és érzékenyebb lesz a rendszer a pontosabb beállításokra , többet kell vele játszani hogy tuti legyen. Próbáld azzal a légszűrővel megejteni ezt amit rajta akarsz hagyni .
      Már bocs , de az a 3D -s nyomtatós dolog nekem valahogy nem jön be ... nem is ismerem eléggé , és elegáns megoldásnak sem nevezném .
      Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2017 dec. 14, 00:16.

      Komment


        zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

        Arra inkább bővülnie kéne ... A "gumiflajsni" (nem szívótorok , már megbocsáss... ) megválasztása akkor a tuti , ha semmi fölösleges örvényt nem kelt , nem szűkűl , nem tágul , nincs a torokban miatta lépcső....
        A áramló gázokra , - ahogy fizikából tudjuk is - , az a jellemző , hogy ha változtatjuk az áramoltatásra használt edény keresztmetszetét , változik a gáz áramlási sebessége , nyomása . Ez az elv maga az alapja a karburátor működésének ....
        Vagyis ha más méretű karbit használsz , - arra törekedsz - hogy a karbi tolattyújánál legyen a rendszer legszűkebb keresztmetszete , (így az áramló gáz legkisebb nyomása is , hogy a légköri nyomás be tudja taszajtani a benyát a fúvókán keresztül a torokba ... ) és lehetőleg a torok maga, lépcső és szögtörés nélkül Folyamatosan ,egyenesen és állandóan BŐVÜLJÖN (ezért sem tuti a hattyúnyak benne ...) a dugattyú irányában egészen annak palástjáig (kb 1-3 % -ban) . Egyébként, maga az ideális torok méret megközelítőleg kiszámítható a motor paramétereiből . Most gondold el .... nem elég , hogy a beáramló BL keverék kanyarog a szar kialakítású (hattyúnyak) torokban , hanem a többszörös bővülések -szűkülések miatt gyorsít -lassít , ide-oda változtassa a nyomását ! Állítsd be -na a karburátort !
        Egyébként a fúvókázásnál a kisebb fúvókára nagyon vigyázz , kevesebb benya ,- ergó - kevesebb kenőanyag , nagyobb hő ... kész besülés ! Ha nem négyüteműzik , adjál anyagot neki ! De ne felejtsd el hogy most azért hideg van ... kisebb a térfogata a levegőnek ! Nyáron majd más beállítást kíván .
        Mivel a karbi torkát szándékozol növelni, ne felejtsd azt sem , hogy a megváltozott gázsebesség miatt nagyobb fúvóka is kell majd , és érzékenyebb lesz a rendszer a pontosabb beállításokra , többet kell vele játszani hogy tuti legyen. Próbáld azzal a légszűrővel megejteni ezt amit rajta akarsz hagyni .
        Már bocs , de az a 3D -s nyomtatós dolog nekem valahogy nem jön be ... nem is ismerem eléggé , és elegáns megoldásnak sem nevezném .
        Az a gond hogy a hengerben a torok 27mm átmérőjű. És mivel azt nem akarom(és nem is nagyon tudom) teljes hosszában átfaragni így valahol le kell szűkíteni. Ez pedig a falsnin a legegyszerűbb.

        Téli-nyári állításhoz nekem eddig elég volt többnyire az alapjárati levegőcsavaron állítani. Menet közben annyit számított hogy hidegben, üzem melegen nagyobb terhelésnél kezdett el csörögni mint melegben.

        Mint már írtam a megszorulástól nem igazán félek. 2x megszorult már ez a henger-dugó páros. Szóval ahol szorulna az már le lett róla csiszolva-reszelve

        A 3D nyomtatás meg a jövő. Persze jobb lenne fémből, de abból(úgy hogy szép is legyen) itthon nem tudom megcsinálni. Műanyagból meg megtervezem, elindítom a nyomatást, 2 órával később meg ott a kész darab amibe csak belepattintom a légszűrőt, rápattintom a karbira, bilinccsel megszorítom és kész is.
        Ráadásul körbeönthetem gipszel, beteszem a sütőbe, a PLA kiolvad belőle, kiöntöm aluval és meglesz fémből
        (bár az bonyolultabb lenne, mivel ott az összepattintós megoldás nem igazán működőképes)

        Komment


          heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Az a gond hogy a hengerben a torok 27mm átmérőjű. És mivel azt nem akarom(és nem is nagyon tudom) teljes hosszában átfaragni így valahol le kell szűkíteni. Ez pedig a falsnin a legegyszerűbb.
          Akkor bizony a nagyobb torkú karbi olyan mint a pápa f@sz@ ... , vagyis tök fölösleges ! Látod pont ezért említettem az egyenesebb torkot, de mindenképpen a gyárit favorizáltad . Ezzel a megoldással ne várd hogy javulás legyen . Számold ki százalékos arányban mennyivel lesz nagyobb felületű az új torok a gyáritól ... meglepő ! Ráadásul a keresztmetszetet visszacsökkented a karbi után . Ez nem edényke meg tölcsér ,amivel bele kell terelgetni az anyagot ! Vagyis nem szartál a kútba , csak a kávájára -aztán belelökdösted . Ebben a formában maradj a gyári karbi méretnél ....
          Van itt egy számodra érdekesnek tűnő cikk , remélem tetszenifog .
          Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2017 dec. 14, 12:59.

          Komment


            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A 3D nyomtatás meg a jövő. Persze jobb lenne fémből, de abból(úgy hogy szép is legyen) itthon nem tudom megcsinálni. Műanyagból meg megtervezem, elindítom a nyomatást, 2 órával később meg ott a kész darab amibe csak belepattintom a légszűrőt, rápattintom a karbira, bilinccsel megszorítom és kész is.
            Ráadásul körbeönthetem gipszel, beteszem a sütőbe, a PLA kiolvad belőle, kiöntöm aluval és meglesz fémből
            (bár az bonyolultabb lenne, mivel ott az összepattintós megoldás nem igazán működőképes)
            Az lehet , de ha már fém ... a hagyományos módon előállított egyszerűbb , és lehet hogy olcsóbb , főleg kis szériában . A nyomtatott - nekem legalábbis - nem tetszetős megoldás

            Komment


              zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

              Az lehet , de ha már fém ... a hagyományos módon előállított egyszerűbb , és lehet hogy olcsóbb , főleg kis szériában . A nyomtatott - nekem legalábbis - nem tetszetős megoldás
              Esztergám van, de marógépem nincs.
              Na meg egy mindenhol íves külső-belső felületet azért nem olyan könnyű kifaragni esztergával sem...
              Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2017 dec. 14, 17:54.

              Komment


                heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Na meg egy mindenhol íves külső-belső felületet azért nem olyan könnyű kifaragni esztergával sem..
                Nem is lehet,marógépből is számítógépvezérlésű kellene a bonyolult alak miatt:marad a dremmel........
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Ma jött egy szép színes csomagom
                  Jó kis lemaradásban vagyok, utol se érem magam...na de ilyen csomagom nekem is van, meg ismerős ez az egész történet.
                  Remélem, legalább te végigjárod ezt a dolgot.

                  Komment


                    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                    Nem is lehet,marógépből is számítógépvezérlésű kellene a bonyolult alak miatt:marad a dremmel........
                    Inkább kinyomtatom. Nem cseszek el vele egy napot. Tervezni mindenképp kell, a nyomtató felett meg nem kell ott ülni. Elindítom aztán közbe csinálok mást. Ha készen van meg leveszem, körbevágom és mehet a motorra.


                    demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Jó kis lemaradásban vagyok, utol se érem magam...na de ilyen csomagom nekem is van, meg ismerős ez az egész történet.
                    Remélem, legalább te végigjárod ezt a dolgot.
                    Sajnos a többségünk nem teheti meg hogy a hobbit minden más teendő elé helyezze.
                    Én még a gyújtással is alig haladok, pedig abból még lehet hogy hasznom is lehetne...



                    Komment


                      heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Inkább kinyomtatom. Nem cseszek el vele egy napot. Tervezni mindenképp kell, a nyomtató felett meg nem kell ott ülni. Elindítom aztán közbe csinálok mást. Ha készen van meg leveszem, körbevágom és mehet a motorra.
                      Ez a lustaság első jele ... A fűrész és a reszelő csodákra képes ! Csak ne tegyél a végükre rongyot .... A finiselésben , - ahogy Máté is írja - sokat segíthet a Dermel (vagy inkább a turbómaró .... , ez is lassan olyan lesz mint a flex , meg a sarokcsiszoló ...) .Egyébként meg reszelés közben jönnek a jó gondolatok ! Ha közben mást akarsz csinálni nem is érdekel igazán , így olyan lesz amilyen ... nyomtatott ...

                      heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Esztergám van, de marógépem nincs.
                      Na meg egy mindenhol íves külső-belső felületet azért nem olyan könnyű kifaragni esztergával sem...
                      Főleg ha hozzá sem fogsz ! Szerinted az NC , CNC korszak elött nem csináltak meg semmit ? Nyomtató ... ? Próbálj tisztességes munkát csinálni , főleg meg magadnak ...! O.K. ami igaz az igaz ... a módosított égésteret magam is CNC-vel csináltattam , profilkéssel bizonyára pontatlanabb lett volna . (Valamikor azt csináltak volna hozzá sablon alapján ...na azt nyomtathatnád ...) De PL a módosított gumi-flajsni tartó ( hogy ne legyen lépcső a torokban ) tiszta kézi munkával készült...


                      mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Nem is lehet,marógépből is számítógépvezérlésű kellene a bonyolult alak miatt:marad a dremmel........
                      na igen ... magad uram ha szolgád nincs !!!

                      Jut eszembe ..... hengert nem lehet nyomtatni ???? Legalább az alu öntvény elkészítéséhez ???? Gyári henger 3D-s scannelése lézerrel ??? Csatornák módosítása , nyomtatás azután öntő forma készítés ???? Mondjuk egy lépéssel közelebb kerülnétek az aluhengerhez ...


                      Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2017 dec. 15, 00:14.

                      Komment


                        Nem tudom mi bajod a 3D nyomtatóval, jó dolog az, sok mindent meg lehet csinálni vele.


                        zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        na igen ... magad uram ha szolgád nincs !!!

                        Jut eszembe ..... hengert nem lehet nyomtatni ???? Legalább az alu öntvény elkészítéséhez ???? Gyári henger 3D-s scannelése lézerrel ??? Csatornák módosítása , nyomtatás azután öntő forma készítés ???? Mondjuk egy lépéssel közelebb kerülnétek az aluhengerhez ...
                        Elég komoly technika kellene a beolvasásához szerintem a bordák miatt. De a 0-ról megtervezni 3D-ben kb egy délután lenne.
                        Aztán a megfelelő helyeken osztani, úgy nyomtatni és mehet is az öntőshöz. De ez már egy bevált technika (Joker tudna mesélni róla szerintem)

                        Komment


                          Na meg tudod a fő gond hogy időből baromi kevés van, teendőből meg túl sok.
                          Nem tehetem meg azt hogy egész nap egy ilyen vackot reszelgessek, akkor sem ha meg tudnám csinálni. (és lehet hogy az egész a kukában végzi majd)
                          Lézervágóval tudnék hozzá még akár profilkést is vágni és úgy kiesztergálni (csak anyagot kellene hozzá szerezni). De sablont még könnyebben(hiszen ott az anyagminőség nem számít). Aztán lenne egy légszűrő közdarabom amivel elcsesztem egy napot és lehet hogy használva soha nem lesz mert lehet hogy nem lesz jó ez a légszűrő, lehet hogy nem lesz jó ez a karbi...

                          Ne vedd sértésnek, de neked jó sok szabadidőd lehet ha minden próbadarabot tökéletesre csinálsz meg...
                          Talán az elején írtam hogy ha ez beválik és jó lesz akkor megcsinálom vagy megcsináltatom aluból. De az majd jó esetben is csak egy szezon után lesz és csak akkor ha beválik.




                          A 3D nyomtatáshoz pedig:




                          Persze ezt is ki lehetne alakítani lemezből. De minek? Amíg nem látod a belsejét vagy nem kezded el kopogtatni erről se mondod meg hogy nem lemezből van...

                          Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2017 dec. 15, 18:57.

                          Komment


                            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Amíg nem látod a belsejét vagy nem kezded el kopogtatni erről se mondod meg hogy nem lemezből van...
                            Igaz tanúsítom.......................,de sajnálom, így már nem vágyom rá!

                            Én a próbatorkokat műanyagból esztergálom,vagy vasból ha nagyon alakítgatni kel ha beválik akkor lehet nemesebb anyagból.a kiskollegám simóján a csepel karbi már alutorkon muzsikál(már nem akarja visszaadni a karbimat)
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                              Igaz tanúsítom.......................,de sajnálom, így már nem vágyom rá!
                              Az egyszerűbb kivitelt(amin nincsenek bordák) szerintem viszonylag könnyű lenne elkészíteni. Csak amikor én ezeket csináltam még nem tudtam hogy legalább 3 féle volt
                              De a 3-ból ez a legbonyolultabb

                              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Én a próbatorkokat műanyagból esztergálom
                              Akkor most már nem csak engem lehet ezzel csesztetni a műanyaggal

                              Komment


                                heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Ne vedd sértésnek, de neked jó sok szabadidőd lehet ha minden próbadarabot tökéletesre csinálsz meg...
                                Talán az elején írtam hogy ha ez beválik és jó lesz akkor megcsinálom vagy megcsináltatom aluból. De az majd jó esetben is csak egy szezon után lesz és csak akkor ha beválik.
                                Dehogy sértődöm meg !!!!!!! Beszélgetünk nem ? Sőt nincs sok szabadidőm se (bár az egyszeri székely is megmondta , az embernek arra van ideje amire szakít ... ) És nem sikerül tökéletesre sajnos semmi elsőre .... mindig van mit alakítani . Éppen ezért írtam, amit írtam . Azt , hogy ne kövesd el te is ugyan azt a hibát ! Erről szól a fórum ... szerintem . Én úgy gondolkodom , hogyha el is van rontva , könnyen átalakítható legyen másformára ... és igen , ha kell sokat használom a reszelőt , vagy a turbómarót is . Ha már hozzáfogsz próbáld kihozni belőle amit lehet , mert különben sok munka és idő megy kárba . Pl a P20 ra így került 20mm -től 30mm ig 5 méretű karbi . A gumiflajsnis megoldásnál is ki kellett találni hogy nézzen ki a csatorna belül ,lépcső nélkül , kívül pedig megdőltve, hogy amennyire lehet egyenes legyen .
                                Nekem sajnos nem volt lehetőségem erre a modern technikára , bár huszonévesen erősen kacsintgattam a szikraforgácsoló géppel a csatornák pontosabb kialakítását illetően ....
                                Azt pedig továbbra is tartom , hogy a nagyobb karbi hozhat valamit a konyhára , de csak akkor ha a torok is hozzá van alakítva , mégpedig lépcső , irányváltás ... nélkül , folyamatos bővüléssel . Attól ne félj hogy el lesz b@..va a henger ! A mellékelt számítás milyen eredményt hozott??? Ha nagy lesz a karbi , legfeljebb utána mész vezérléssel ..

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X