Látszik a világítással,a gyújtással nem lesz bajod,lassítani is tudsz,és a kipufogótorkon is látszik valami fura ..........
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia modernizálás!
Collapse
X
-
Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Én próbálom elütni az időt...de elmélkedek is...
Persze kinek hogy. A fesszab nekem is ott van ahol neked. (gyors kötözővel tökéletesen lehet rögzíteni)
A fék meg tetszik! Bár a kormányról rakhatnál fel egy képet. Kíváncsi vagyok hogy ott hogy oldottad meg a kezelőszerveket
Komment
-
Bár a kormányról rakhatnál fel egy képet. Kíváncsi vagyok hogy ott hogy oldottad meg a kezelőszerveket
Több verzió is volt/van.
Szerettem volna, ha natúr alu az összes kezelőszerv.
Ráadásul szereztem "gyors gáz" markolatot is.
Na, ez így nem jött össze!
Mivel a nagy lámpatök is cserélve lett, az eredeti gyújtáskapcsolót nem tudom használni ott ahol volt.
A váz már fényezett, így nem akartam oda rakni ahol a 12-eseknél van.
Másik kapcsoló lesz. Ki-be állással. Ami azt jelenti, hogy nem lesz rajta világitás állás.
Ezt, kiváltandó, a kormány kezelőszerveken kell megoldani. A gyors gáz markolat, és a munkahenger mellett nem fér el még egy egység! Így maradt egy kompromisszumos megoldás.
Alu karok, de fekete kezelőszervek. Ráadásul ezeket is össze kellett házasítanom.
3 képek
- 2 likes
Komment
-
Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseRáadásul szereztem "gyors gáz" markolatot is.
Ha tippelnem kellene akkor azt hogy nem kel fogást váltani a gázkaron ha nyélgázt akarsz húzni (nagyobb átmérőjű az a rész amire a bovdent tekeri fel).
Ezzel a problémával én is szembesültem. Szóval most télen én is száműztem a gyárit
Lett helyette ez.
Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMivel a nagy lámpatök is cserélve lett, az eredeti gyújtáskapcsolót nem tudom használni ott ahol volt.
A váz már fényezett, így nem akartam oda rakni ahol a 12-eseknél van.
Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAlu karok, de fekete kezelőszervek. Ráadásul ezeket is össze kellett házasítanom.
Kilométeróra lesz a gépeden?
Én jelenleg itt tartok:
Bal oldalon úgy ahogy jópár éve megcsináltam. A gyári fényváltó kapcsoló, alatta egy műgyantából öntött házban az irányjelző kapcsolója.
Jobb oldalon pedig a fentebb linkelt gázkar. Egy kicsit kiegészítve egy nyomtatott műanyag házzal. Azon meg egy lézer vágott saválló előlap ami tartja a kapcsolókat.
(Tesóm madarainak hála lepi a por rendesen )
Meg közbe egy ilyennel is játszok
(meg egy gyárit is átfaragok. Aztán majd kiderül hogy melyik megy a gépre)
Komment
-
A gyors gáz:
Igen, jól gondoltad. Olyan. Illetve ilyen .
De sajnos így nincs világítás kapcsolási lehetőség...max, ha gyújtáson egyből világítana a fényszóró. Azt meg nem szerettem volna.
Sőt!
Ha a szürke gombos szektor maradt volna, akkor se tudtam volna teljesen lekapcsolni a világítást, csak helyzetjelzőre, mert az csak két állású kapcsolós.
Ezek számomra fontos dolgok. Ha másért nem, hát diagnosztikai célból.
És még egy fontos dolog:
A gyors gáz külön konzol. A fék munkahenger külön konzol. A Kínai kapcsolós szektor, külön konzol.
Együtt a három nem megy. (ez látszik a fölső képen is, hogy a kapcsolós egység egyszerűen már nem fért volna el...ha meg fölszerelem, akkor nem lehet behúzni a fékkart, mert elakad))
A fel nem használt (maradék) cuccok:
A kezelőszervek egyébként több részből tevődtek össze:
Volt egy Kínai szettem, fekete balos karral, de nem volt hozzá gázkar, viszont jó volt a kapcsoló elrendezés, és működés.
Volt egy Aprilia Scarabeo (50-es) szettem.
Ennek használtam föl a kézi fék munkahengerét, a gázmarkolatát, és a hátsó pajzsát, és a bal oldali egységből a hátsó pajzsot, ami szivatóval ellátott karos. Így a szivató gondom is letudva (mindig is a kormányon szerettem volna a szivató kart)
Ezekhez párosítottam a Kínai egység elülső kapcsoló szerveit. Szerencsére remek munkát végeztek a húzott szeműek, mert gyakorlatilag minden részegység passzolt mindenhez
A műszerfal:
Kilométer óra lesz a gépen persze.... még forimérő is !
Valahogy így képzelem el, (így lenne számomra ideális a két óra kialakítása) de ide, valahova, még be kell szerelnem a gyújtás kapcsolót, melynek helye szigorúan csak itt lehet. (számomra mindenképp)
És még az index visszajelzőt is oda kell gondolnom...ráadásul, lehet, hogy kettőt...
Az, hogy az óra, vagy mindkettő elektronikusan vezérelt lesz-e, még nem tudom.
Egy biztos: a gyári, mechanikus km kihajtás a blokkból száműzöm! Csak veszélyforrás, ha egyszer elszakad, vagy leesik a lánc!
De hát ez még csak a "jéghegy csúcsa"
3 képek
- 1 like
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn jelenleg itt tartok:
Vagy másképp fogalmazva: a probléma, problémát szül
Nem semmi miket művelsz...!
Főleg ez a 3D-s cucc. Remek dolog.
Azért látom ott is megy a fejvakargatás, mit, hova, hogyan... ! (a balos markolat gumi ott van a szeren )
- 1 like
Komment
-
Pár kép az építésről:
A váz jobb hátsó lábtartója (mint kiderült) hegesztett volt. Mivel ez tartja az oldalkocsit is, ezért kapott egy erősítést is.
Voltak érdekességek...
A hátsó lengővilla valamelyik régebbi tipusu egyhengeresé, az un. "vastag csöves". És természetesen ez is kapott némi erősítést a csavarodás ellen (oldalkocsi üzemben ez a rész fokozott igénybevételnek van kitéve!!!).
Száműztem a golyókat
Megmunkáltam a hengert kicsit:
Kipu: 158° (147)
Szív: 154° (148)
Átö: 122° (110)
(zárójelben a gyári értékek)
Japán lamellák bele:
Motorblokk kész:
A látszó csavarok nagy részét likvidálnom kellett, csúnyán elbánt vele ez az ötven év, és ha már....akkor modernebb típusra cseréltem.
Hátsó gátlók felújítva (ezek se P10 gátlók), lengővillában a felújított lánckerék agy, és kész a csíkozás (nem röhögni...én csináltam sk. ), lakkozással.
Messze van még a vége, de haladunk, valahol itt tart most a projekt Mondjuk úgy, hogy ez még csak egy "előszerelt változat".
10 képek
- 6 likes
Komment
-
Gyújtáskapcsolónak használhatsz ilyet. Ezzel lehet a világítást is kapcsolni azt hiszem (de ha érdekel majd megnézem hogy mit hogy kapcsol. Van egy ilyenem)
De szerintem akár a jobb oldali szektor mellé is elférne még egy kapcsoló
Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉs még az index visszajelzőt is oda kell gondolnom...ráadásul, lehet, hogy kettőt...
Másik dolog amin régen gondolkodtam:
vékony, 0,5-ös vagy 1mm-es üvegszál alapú nyáklapból megcsinálni a számlapot. A számokat és jelzéseket maratni, mögé egy másik nyáklap tele SMD LED-ekkel, ezek biztosítanák a számok megfelelő átvilágítását.
(másik opció a 2 oldalas nyák, a hátoldalra meg fordítva felforrasztott SMD LED-ek világítanának át. Bár ez szerintem csak a visszajelzőknél nézne ki jól)
Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgy biztos: a gyári, mechanikus km kihajtás a blokkból száműzöm! Csak veszélyforrás, ha egyszer elszakad, vagy leesik a lánc!
Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAzért látom ott is megy a fejvakargatás, mit, hova, hogyan... ! (a balos markolat gumi ott van a szeren )
Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA váz jobb hátsó lábtartója (mint kiderült) hegesztett volt. Mivel ez tartja az oldalkocsit is, ezért kapott egy erősítést is.
Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzáműztem a golyókatTonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseJapán lamellák bele:
Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKipu: 158° (147)
Szív: 154° (148)
Átö: 122° (110)
(zárójelben a gyári értékek)
Sokszor nálam is előjön egyébként hogy jó lenne P12-es lámpafejjel a gép. De mindig annyiban hagytam a dolgot. Mondjuk nálam T5 az alap
Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2018 márc. 09, 08:28.
- 2 likes
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEzek nyitási értékek? Simán lejjebb reszelted a csatornákat? A tetejükkel mit csináltál? (nem értek hozzá és még nem is mertem ennyire faragni rajta)
Az átömlőket a hengertalp tömítéssel, a kipufogót a henger ablak magasságával (csak fölfelé reszelünk itt ! ), a szívót meg a dugattyú szoknya rövidítésével oldottam meg.
Ehhez a művelethez mindenképp kell egy "fokoló tárcsa".
Ezt a hengert egy ismerősnek készítettem, természetesen csak nagy vonalakban, mert a végső beállítás a saját blokkján történik majd.1 kép
- 2 likes
Komment
-
Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Nem egészen
Az átömlőket a hengertalp tömítéssel, a kipufogót a henger ablak magasságával (csak fölfelé reszelünk itt ! ), a szívót meg a dugattyú szoknya rövidítésével oldottam meg.
Ehhez a művelethez mindenképp kell egy "fokoló tárcsa".
Ezt a hengert egy ismerősnek készítettem, természetesen csak nagy vonalakban, mert a végső beállítás a saját blokkján történik majd.
Annó gondoltam hasznosítom az elcseszett lendkerék agyat. Szóval vágtam hozzá egy tárcsát.
Na meg nem ártana a blokkot se visszatenni a helyére
- 2 likes
Komment
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéselégtartály készítésre felkészült vagy! , legalább is én a háttérben erre utaló anyagot látok."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 2 likes
Komment
-
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseaz ideje az új szemüvegnek
Kicsit közelebb vannak a dolgok a fotón, máris másképp fest...akár annak is,amit sepy írt...
- 1 like
Komment
-
Fiúk teljesen igazatok van ezen már én is meditáltam, csak sajna egy csapás egy kissé minőségibb szemüveg. Akció ide meg oda mire kész és olyan amit egy darabig újból lehet olvasásra és vezetésre használni!? Én így távolról mély domború edényfenéknek néztem egy részét. Valamikor gyártattam ilyen műtárgyakat és ezért a tévedésem.
Komment
Komment