Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Kicsit kevesebb vezeték kell ha a CDI elektronikát a tank alá teszed
Persze kinek hogy. A fesszab nekem is ott van ahol neked. (gyors kötözővel tökéletesen lehet rögzíteni)
A fék meg tetszik! Bár a kormányról rakhatnál fel egy képet. Kíváncsi vagyok hogy ott hogy oldottad meg a kezelőszerveket
Bár a kormányról rakhatnál fel egy képet. Kíváncsi vagyok hogy ott hogy oldottad meg a kezelőszerveket
Több verzió is volt/van.
Szerettem volna, ha natúr alu az összes kezelőszerv.
Ráadásul szereztem "gyors gáz" markolatot is.
Na, ez így nem jött össze!
Mivel a nagy lámpatök is cserélve lett, az eredeti gyújtáskapcsolót nem tudom használni ott ahol volt.
A váz már fényezett, így nem akartam oda rakni ahol a 12-eseknél van.
Másik kapcsoló lesz. Ki-be állással. Ami azt jelenti, hogy nem lesz rajta világitás állás.
Ezt, kiváltandó, a kormány kezelőszerveken kell megoldani. A gyors gáz markolat, és a munkahenger mellett nem fér el még egy egység! Így maradt egy kompromisszumos megoldás.
Alu karok, de fekete kezelőszervek. Ráadásul ezeket is össze kellett házasítanom.
Ez nálad mit is jelent?
Ha tippelnem kellene akkor azt hogy nem kel fogást váltani a gázkaron ha nyélgázt akarsz húzni (nagyobb átmérőjű az a rész amire a bovdent tekeri fel).
Ezzel a problémával én is szembesültem. Szóval most télen én is száműztem a gyárit Lett helyette ez.
Mivel a nagy lámpatök is cserélve lett, az eredeti gyújtáskapcsolót nem tudom használni ott ahol volt.
A váz már fényezett, így nem akartam oda rakni ahol a 12-eseknél van.
Valami bilincses felfogatás? Az eredetiség úgyse célod ahogy látom neked sem. Akkor meg van ott mihez csavarozni azt a lemezt
Alu karok, de fekete kezelőszervek. Ráadásul ezeket is össze kellett házasítanom.
Ilyenkor örülök hogy van 3D-s nyomtatóm :P
Kilométeróra lesz a gépeden?
Én jelenleg itt tartok:
Bal oldalon úgy ahogy jópár éve megcsináltam. A gyári fényváltó kapcsoló, alatta egy műgyantából öntött házban az irányjelző kapcsolója.
Jobb oldalon pedig a fentebb linkelt gázkar. Egy kicsit kiegészítve egy nyomtatott műanyag házzal. Azon meg egy lézer vágott saválló előlap ami tartja a kapcsolókat.
(Tesóm madarainak hála lepi a por rendesen )
Meg közbe egy ilyennel is játszok
(meg egy gyárit is átfaragok. Aztán majd kiderül hogy melyik megy a gépre)
Igen, jól gondoltad. Olyan. Illetve ilyen .
De sajnos így nincs világítás kapcsolási lehetőség...max, ha gyújtáson egyből világítana a fényszóró. Azt meg nem szerettem volna.
Sőt!
Ha a szürke gombos szektor maradt volna, akkor se tudtam volna teljesen lekapcsolni a világítást, csak helyzetjelzőre, mert az csak két állású kapcsolós.
Ezek számomra fontos dolgok. Ha másért nem, hát diagnosztikai célból.
És még egy fontos dolog:
A gyors gáz külön konzol. A fék munkahenger külön konzol. A Kínai kapcsolós szektor, külön konzol.
Együtt a három nem megy. (ez látszik a fölső képen is, hogy a kapcsolós egység egyszerűen már nem fért volna el...ha meg fölszerelem, akkor nem lehet behúzni a fékkart, mert elakad))
A fel nem használt (maradék) cuccok:
A kezelőszervek egyébként több részből tevődtek össze:
Volt egy Kínai szettem, fekete balos karral, de nem volt hozzá gázkar, viszont jó volt a kapcsoló elrendezés, és működés.
Volt egy Aprilia Scarabeo (50-es) szettem.
Ennek használtam föl a kézi fék munkahengerét, a gázmarkolatát, és a hátsó pajzsát, és a bal oldali egységből a hátsó pajzsot, ami szivatóval ellátott karos. Így a szivató gondom is letudva (mindig is a kormányon szerettem volna a szivató kart)
Ezekhez párosítottam a Kínai egység elülső kapcsoló szerveit. Szerencsére remek munkát végeztek a húzott szeműek, mert gyakorlatilag minden részegység passzolt mindenhez
A műszerfal:
Kilométer óra lesz a gépen persze.... még forimérő is !
Valahogy így képzelem el, (így lenne számomra ideális a két óra kialakítása) de ide, valahova, még be kell szerelnem a gyújtás kapcsolót, melynek helye szigorúan csak itt lehet. (számomra mindenképp)
És még az index visszajelzőt is oda kell gondolnom...ráadásul, lehet, hogy kettőt...
Az, hogy az óra, vagy mindkettő elektronikusan vezérelt lesz-e, még nem tudom.
Egy biztos: a gyári, mechanikus km kihajtás a blokkból száműzöm! Csak veszélyforrás, ha egyszer elszakad, vagy leesik a lánc!
A váz jobb hátsó lábtartója (mint kiderült) hegesztett volt. Mivel ez tartja az oldalkocsit is, ezért kapott egy erősítést is.
Voltak érdekességek...
A hátsó lengővilla valamelyik régebbi tipusu egyhengeresé, az un. "vastag csöves". És természetesen ez is kapott némi erősítést a csavarodás ellen (oldalkocsi üzemben ez a rész fokozott igénybevételnek van kitéve!!!).
Motorblokk kész:
A látszó csavarok nagy részét likvidálnom kellett, csúnyán elbánt vele ez az ötven év, és ha már....akkor modernebb típusra cseréltem.
Hátsó gátlók felújítva (ezek se P10 gátlók), lengővillában a felújított lánckerék agy, és kész a csíkozás (nem röhögni...én csináltam sk. ), lakkozással.
Messze van még a vége, de haladunk, valahol itt tart most a projekt Mondjuk úgy, hogy ez még csak egy "előszerelt változat".
Gyújtáskapcsolónak használhatsz ilyet. Ezzel lehet a világítást is kapcsolni azt hiszem (de ha érdekel majd megnézem hogy mit hogy kapcsol. Van egy ilyenem)
De szerintem akár a jobb oldali szektor mellé is elférne még egy kapcsoló
És még az index visszajelzőt is oda kell gondolnom...ráadásul, lehet, hogy kettőt...
Ha elég bátor vagy hogy megbontsd valamelyik órát akkor szépen és jól meg lehet csinálni. Be kell rakni 1-1 LED-et a számlap mögé Bár a fekete számlapot nem tudom mennyire világítja át. Lehet hogy azt meg is kellene fúrni. Fehér számlappal jól néz ki! Ég egy gyári órába raktam a számlap alá a 3 visszajelzőt. Ha nincsenek felkapcsolva észrevehetetlenek
Másik dolog amin régen gondolkodtam:
vékony, 0,5-ös vagy 1mm-es üvegszál alapú nyáklapból megcsinálni a számlapot. A számokat és jelzéseket maratni, mögé egy másik nyáklap tele SMD LED-ekkel, ezek biztosítanák a számok megfelelő átvilágítását.
(másik opció a 2 oldalas nyák, a hátoldalra meg fordítva felforrasztott SMD LED-ek világítanának át. Bár ez szerintem csak a visszajelzőknél nézne ki jól)
Azért látom ott is megy a fejvakargatás, mit, hova, hogyan... ! (a balos markolat gumi ott van a szeren )
Annó bicaj markolat volt rajta. Nem s volt rossz de elkopott. Aztán 2x voltam a helyi bicajboltba, persze mind a 2x zárva volt valami miatt. Aztán börzén vetem Pannóniára valót, na de azon nem állt meg a csuklótámasz, szóval másnap oda is adtam haveromnak(neki pont kelletett). Aztán bementem egy bicajos-motoros boltba, ott bicajmarkolatok elég gagyik voltak, szóval megvettem ezt a robogó markolatot, csak itt meg ütközött a gyári technikával. Na de egy éles szike mindig akad itthon
Látom - olvasom reszeltek szaporán! Így legyen és szaporítsátok a gépek és a jelenlévők létszámát Keszibe! Én a ramaty idő miatt elhalasztottam a műszakit most meg zseníroz Józsi a fecskék érkezésével meg az időjósok is derűsebb időt ígérnek.
Ezek nyitási értékek? Simán lejjebb reszelted a csatornákat? A tetejükkel mit csináltál? (nem értek hozzá és még nem is mertem ennyire faragni rajta)
Nem egészen
Az átömlőket a hengertalp tömítéssel, a kipufogót a henger ablak magasságával (csak fölfelé reszelünk itt ! ), a szívót meg a dugattyú szoknya rövidítésével oldottam meg.
Ehhez a művelethez mindenképp kell egy "fokoló tárcsa".
Ezt a hengert egy ismerősnek készítettem, természetesen csak nagy vonalakban, mert a végső beállítás a saját blokkján történik majd.
Úgy látom Tonybacsi légtartály készítésre felkészült vagy! , legalább is én a háttérben erre utaló anyagot látok. Persze lehet az akár szabadtéri sütögető is.
Az átömlőket a hengertalp tömítéssel, a kipufogót a henger ablak magasságával (csak fölfelé reszelünk itt ! ), a szívót meg a dugattyú szoknya rövidítésével oldottam meg.
Ehhez a művelethez mindenképp kell egy "fokoló tárcsa".
Ezt a hengert egy ismerősnek készítettem, természetesen csak nagy vonalakban, mert a végső beállítás a saját blokkján történik majd.
Kíváncsiságból rá fogok mérni az enyémre. Bár reszelni most nem nagyon fogok már. Itt a jó idő nekem meg még szét kéne bontani az elejét és még lenne némi kábelezni való is...
Annó gondoltam hasznosítom az elcseszett lendkerék agyat. Szóval vágtam hozzá egy tárcsát.
Na meg nem ártana a blokkot se visszatenni a helyére
Fiúk teljesen igazatok van ezen már én is meditáltam, csak sajna egy csapás egy kissé minőségibb szemüveg. Akció ide meg oda mire kész és olyan amit egy darabig újból lehet olvasásra és vezetésre használni!? Én így távolról mély domború edényfenéknek néztem egy részét. Valamikor gyártattam ilyen műtárgyakat és ezért a tévedésem.
Komment