heeegany eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia modernizálás!
Collapse
X
-
Az olajcsere szempontjából lehet hogy hasznos lenne ha lenne egy működőképes km számláló a motoron. De már több mint 3 éve nincs, szóval maradok annál hogy évente cserélem. (ebből most másfél lett mondjuk)
A gyújtást meg kipróbáltam. Az eredmény ugyan az...
Szóval vagy fesz szabályzó hiba, (az holnap vagy hétfőn jön meg) vagy a lendkerékkel van gond.
A mágnesek egy lemezzel vannak beburkolva, a lemez meg 2 helyen is meg van nyomva egy kicsit és félő hogy a mágnesek meg vannak törve alatta...
Na de majd idővel kiderül. Az régi gyújtást visszatettem, az aksit feltöltöttem(merthogy töltésem egyáltalán nincs) az irányjelző villogási sebességét lejjebb vettem, szóval csak kibírja az aksi
- 1 like
Komment
-
bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa meg lenne törve, akkor nem lenne ekkora fesz-asszimmetria a két tekercs között.
Köss majd rá direktbe terhelést és nézd meg, mit bír.
Már másodszor kerül vissza a Jog gyújtás helyére az össze-vissza farigcsált, kicsit gyári, kicsit modern, CDI gyújtásos izé. Ami már a 3. töltőelektronikát sütötte meg(ami furcsa, tekintve hogy gyári töltőtekercs van benne...) szóval töltésem nincs. A világításom gyenge, de legalább a gyújtás jó (ha eléggé meghúztam az alaplap rögzítő csavarjait. Nem úgy mint múltkor Miskolcon, elfordult FHP-ig, és úgy jöttem haza a géppel )
Na de mivel le kell hozzá szedni a tankot(CDI dolgai ott vannak) felhajtani az ülést(alatta van a fesszabályzó), kell egy kicsit forrasztani is, meg sokmindent kötözgetni...Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2016 júl. 28, 20:38.
- 1 like
Komment
-
bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHozz már kulcsot a deklihez, erre a gyújtásra kíváncsi vagyok.
- 1 like
Komment
-
Ma is szórakoztam a CDI-vel, már épp elkönyvletem hogy ez a nap is el lett cseszve, amikor betettem az aksit. És láss csodát, lett töltés!
Érdekes, mert aksi nélkül 4V-ot produkált. Terheléstől függetlenül (a fényszóró világított vele úgy, mint a gyári tekercsekkel alapjáraton). Aztán betettem a 11,5V-ra merült aksit, és láss csodát, 13,5V-al töltötte alapjáraton.
Bár amint felkapcsoltam a lámpát 11V-ra esett a feszültség. Szóval alapjáraton nem lesz töltés felkapcsolt lámpával...
Úgyhogy jövőhéten még beállítom a gyújtás normálisan, valamint utánajárok annak hogy miért nyikorog a hengerfej merevítő villa ha ráülök a motorra(65kg alatt ennyit deformálódna a dupla bölcsőváz? Hogy a villa vagy 1mm-t mozog ha laza a csavarja?)
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseTörött a váz ! ? ........
Nem lepődnék meg rajta. 90-nél eléggé erős a rezonancia...
- 1 like
Komment
-
Hogy a villa vagy 1mm-t mozog"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
Hol és mikor mérted a 4 voltot? Töltőágon?
Gondolom az elektronikában van túláram és mélykisülés védelem, vagy egyszerűen csak akksival kapcsolja rá a feszt.
Mai elektronikás töltők is műterheléssel kezdenek dolgozni.
Apropó, töltő...
Ilyet ne vegyetek:
Miután felvágta 15 voltra az akksit, belenéztem mi a franctól nem fogta meg a feszültséget.
Trafó, soros diódák, némi rézdrót áramkorlátnak, a ledsornak meg egy össze-vissza működő komparátor.
Ennél kimunkáltabb elektronikák állnak a polcon mögöttem. Bedobva. És ezt azért vettem, hogy ne kelljen már összeépítenem egy akkutöltőt.
Komment
-
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseElőször is nézd meg a blokkrögzítő csavarokat főleg ott ahol nem lehet hozzáférni!Alul főleg érvényes a szabály lapos alátét a csavar,anya alá és lehetőleg fogazott alátét ráadásnak.Nemattól kell félni,hogy elhagyjuk a csavart,hanem attól hogy oválisra eszi a mozgás a furatokat,én a "H"lemezt kivettem(ráadásul röheljesnek tartom,hogy egy 1-mm-es lemezkével támasszunk meg egy blokkot!):mert a gázbovdent nem lehetett rendesen elvezetni miatta,remegett is a motorom ,de nem mozdult meg a vázban.
bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHol és mikor mérted a 4 voltot? Töltőágon?
Gondolom az elektronikában van túláram és mélykisülés védelem, vagy egyszerűen csak akksival kapcsolja rá a feszt.
Mai elektronikás töltők is műterheléssel kezdenek dolgozni.
Ha már töltő: Egy jó trafó, egy diódahíd, egy rakat kondi és egy töltőelektronika. Egy motor aksihoz bőven elég egy íbéjes 1500-2000Ft-os ketyere is.
Komment
-
bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseIlyet ne vegyetek:
Én 15 évig használtam egy ilyet mikor is bemutattam neki a 100Ah-s o-ra fáradt akkut amit nem bírt elviselni.
Van már jobb de a 6V miatt kell vennem valami szerkentyűt
Bármilyen tippet elfogadnék.
Komment
-
Töltőről jut eszembe:
Tavaly épp lemerült a főnököm Mercedes vitojába az aksi. Hát rárakta a töltőt. De valami oknál fogva most nem az ülés elé rakta a töltőt, hanem a kocsi mellé(merthogy a sofőr ülés alatt van az aksi). Ezzel eddig nincs is semmi különös. Aztán lettünk figyelmesek hogy valami füstöl. De nagyon.
A kocsi mellé érve láttuk hogy szép, 20-30cm-es lánggal égett a töltő
- 1 like
Komment
Komment