Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia modernizálás!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ha össze vannak rakva, nem arról híresek, hogy tönkremennek. Végtelenül egyszerű elektronikák vannak benne.
    Az átalakítás pedig a Japó alkatrészről szól, azaz a blokk megmarad, a Japó van kifaragva.

    - - - Updated - - -

    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Még tölteni is kellene az aksit és ha erre ráteszünk egy kapcsolót ami motorféknél is kapcsolja a féklámpát ami így dupla fogyasztó lesz meg fog állni a gép.
    Itt azért nem olyan nagy a tragédia. Mivel a féklámpa nem kell, hogy szórásképet adjon, ki lehet cserélni LED-esre, vagy berakni egy extra ledet a féklámpa mellé.
    sepy kedvelte ezt.

    Komment


      bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Az én hasonló jellegű projektem azért áll, mert nem találok egy esztergályost, aki pofahúzogatás helyett megesztergálná a lendkereket. Értelmes összegért.


      Ez egy ( szerintem ) nem jó megközelítése a problémának . A kivülálló érdektelenségével figyelem ezt a gyötrelmes szülést és ugye miért ne pont ebbe ne szólnék be (le ) .
      Röpködnek a wattok , amperek -a többit meg nem is értem . De szerintem nem is kell . A multkor már leírtam a Ducati átvariálást hasonló elektromos gondok miatt . Viszont abból a környéken csak egy van , ezért az így jó .

      De ebből a problémás tipusból van néhány száz db . Mivel hülyülök és nem tudom , hogy feltettem -e már azt a kérdést : miért nem fogtok össze , miért mindenki csak a fiókban reszelget ?

      Szóval a sok dumának a lényege , én azt csinálnám ha lenne panóniám ,hogy keresnék egy egy olyan beszerezhető egységet ami paramétereiben megfelel , fizikálissan befér .

      Aztán legyártatnék vagy 30 db alaplapot és főtengely csapot ami értelemszerüen pásszol ide-oda .


      Aztán összeszednék egy kis zsebpénzt . Hozzáteszem , biztosan tudom , van itt olyan aki 1-2 óra alatt kis@arna egy rakás csapot és alapot olyan minőségben , hogy Csepelen bekönnyeznének .
      OdinHEM, sepy és 6 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        zelenacs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A féklámpa az akkuról működik, legalábbis a T5-n, így nem a világítástól veszi el a teljesítményt.
        És az aksi miről is kapja a töltést?
        Nem a gyári kapcsolási rajz szerint, hanem a gyári bekötés szerint.
        A világítótekercsekről. A töltőtekercsen keresztül ami lényegében csak egy fojtótekercs.

        - - - Updated - - -

        Mivel a gyári rendszernek megvan az a nagyon nagy előnye hogy minden benne van ami a gyújtáshoz kell így ha se a blokkot se a főtengelyt nem faragjuk akkor pár perc alatt bármikor rá lehet dobni egy gyári gyújtást.
        Mert mi kell hozzá?
        Gyári alaplapot fel, gyújtáskivezető helyén gyertyakábelt be(ha kivezető bakelit épp nincs kéznél) gyertyakábelt rátekerni a gyújtáskivezetésre, lendkereket fel, gyújtást beállítani és mehet is a gép.
        Az mellékes hogy gyújtáskapcsoló és világítás nem, lesz ha a vezetékek nagyon nem kompatibilisek, de a motor menne.

        Komment


          sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Zelenacs ez igaz de azt az akkut is tölteni kell. A nagyobb gond, hogy tompítottal világítani kell . 35/35w a hátsó 5w a féklámpa 15w.Még tölteni is kellene az aksit és ha erre ráteszünk egy kapcsolót ami motorféknél is kapcsolja a féklámpát ami így dupla fogyasztó lesz meg fog állni a gép. Ez csak az én dilemám ,nem a kapcsoló fogyaszt hanem a féklámpáé lenne jelentős!
          A féklámpa csak az üzemidő kis százalékában világít (általában), emiatt az akku pufferként funkcionál (kis árammal 'sokáig' töltődik, majd nagy árammal rövid ideig merül), persze a pesti dugókban állva és a féket nyomva már kicsit tovább is.
          A múltkor, a szomszédok boldogítására, mértem egy kicsit. Alapjáraton világítás nélkül kb. 0,1 A-rel töltött, világítással persze 0-val, de emelt fordulaton világítással is folyt az akkuba 0,3-0,6 A, a szelén helyett egy db Schottky diódával egyenirányítva.
          Tervezek egy korrektebb méréssorozatot is, több ponton mérve a világító és töltő feszültséget, áramot és a fordulatszámot is (ebay-ről rendelt optikai fordulatszámmérővel, kb. 3000 Ft volt Hot High Resolution Digital Laser Photo Tachometer Non Contact RPM Tach Auto New | eBay). Majd megosztom, ha végzek vele.

          Komment


            heeegany
            És az aksi miről is kapja a töltést?
            Nem a gyári kapcsolási rajz szerint, hanem a gyári bekötés szerint.
            A világítótekercsekről. A töltőtekercsen keresztül ami lényegében csak egy fojtótekercs.
            Én azt hiszem lemaradtam valamiről...

            Meg voltam róla győződve, hogy a két világítótekercs párhuzamosan van kötve és a világításért felel csak, míg a kis töltőtekercs ettől független és kizárólag az akksit tölti a szelénen keresztül.

            Hogyan néz ki az általad említett kapcsolás?

            Komment


              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              És az aksi miről is kapja a töltést?
              Nem a gyári kapcsolási rajz szerint, hanem a gyári bekötés szerint.
              A világítótekercsekről. A töltőtekercsen keresztül ami lényegében csak egy fojtótekercs.
              Szerintem az a fojtótekercs nem klasszikus fojtó elem (frekvenciafüggő impedancia) az áramkörben, mivel az előtt is elhaladnak a mágnesek, így az eredménye, kimenete valami 'akármi', amit pl. oszcilloszkóppal lehetne kimérni. (A CZ 150C-n a Pannóniával ellentétben egy különálló EI magos tekercs van a világítás tekercsről az egyenirányítás előtt, így az tényleg fojtótekercs funkcionalitás)

              - - - Updated - - -

              Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              heeegany


              Én azt hiszem lemaradtam valamiről...

              Meg voltam róla győződve, hogy a két világítótekercs párhuzamosan van kötve és a világításért felel csak, míg a kis töltőtekercs ettől független és kizárólag az akksit tölti a szelénen keresztül.

              Hogyan néz ki az általad említett kapcsolás?
              Ezzel a problémával én is szembesültem a múltkor: http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...html#post76328

              Ilyen a heegany által említett gyári kapcsolás és pl. ami nekem is van (fojtótekercses megoldás):

              Click image for larger version

Name:	Pannaoniavilagitas.jpg
Views:	1
Size:	141.1 KB
ID:	148331 Click image for larger version

Name:	Pannaoniavilagitas_1.jpg
Views:	1
Size:	139.8 KB
ID:	148332

              Komment


                zelenacs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Szerintem az a fojtótekercs nem klasszikus fojtó elem (frekvenciafüggő impedancia) az áramkörben, mivel az előtt is elhaladnak a mágnesek, így az eredménye, kimenete valami 'akármi', amit pl. oszcilloszkóppal lehetne kimérni. (A CZ 150C-n a Pannóniával ellentétben egy különálló EI magos tekercs van a világítás tekercsről az egyenirányítás előtt, így az tényleg fojtótekercs funkcionalitás)
                Régebben méricskélten szkóppal, de eléggé nehézkes dolog. Révén hogy csak egy digitális oszcilloszkópom van, a PAnnónia meg képes olyan zavarokat kelteni hogy még az is lefagy néha...



                Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                heeegany


                Én azt hiszem lemaradtam valamiről...

                Meg voltam róla győződve, hogy a két világítótekercs párhuzamosan van kötve és a világításért felel csak, míg a kis töltőtekercs ettől független és kizárólag az akksit tölti a szelénen keresztül.

                Hogyan néz ki az általad említett kapcsolás?
                A gyári rajzot gondolom ismered. Ráguglizva elég könnyű megtalálni.
                A TL Bosch gyújtásának a bekötése úgy is néz ki. De a későbbi gyújtások, ahol a töltőtekercs 90°-al el van forgatva a Bosch-hoz képest, már nem.
                Ezeknél a töltőtekercs egyik kivezetése megy a szelénhez, a másik pedig a világítótekercsek kivezetésére van kötve nem pedig testre.
                Bár én fogtam a két kivezetését, rákötöttem egy graezt hídra, onnan egy DC-DC konverterre és kb tudott annyit mint a gyári megoldás. +Lett egy kis tápcsatlakozó és rögtön lett csepptöltőm is

                Komment


                  Erről én tényleg lemaradtam, meg voltam róla győződve, hogy a T1-esem olyan, mint a Ternai-könyvben a bekötési rajz.

                  Próbálom megérteni, hogy miért jobb ez a "fojtótekercses" megoldás?

                  Ezek szerint itt a világítótekercsek árama megoszlik a lámpákra és az akkumulátor töltésre? Így a lámpák rovására nagyobb árammal tudja tölteni az akkumulátort, mint a korábbi verzió?

                  Komment


                    Én úgy vettem észre, mintha ez a fojtótekercses megoldás egyfajta töltőáram korlátozó/stabilizálóként működne, de ez csak egy érzés a részemről, konkrét mérésekkel (akár grafikonon is ábrázolva az eredményket) lehetne megtudni.
                    Nekem egy kissé régi analóg EMG 1568 típ. szkópom van (TR-4655/2 EMG-1568/2), nem használtam már jó néhány éve, lehet, hogy be sem indul már!

                    Komment


                      Azt nagyjából értem, hogy mi a fojtótekercs feladata. Ezek szerint az újabb fajta bekötésnél abból indultak ki, hogy kis fordulaton a két világítótekercshez sorba kötve a töltőtekercset növekedjen a feszültség, míg nagyobb fordulaton a töltőtekercs fojtása visszaszabályozza a túlságosan nagy feszültséget?

                      Komment


                        Tegnap este felkerült a motorra a Jog gyújtás minden része. A motor meglepően könnyen indult, és egy kis melegedés után szépen vette a fordulatot is. De a világítással valami gond van, a fesszab kimenetén alapjáraton 6,5V.van csak. Terhelés nélkül...
                        A két fázist testhez képest megmérve az egyiknél kb 22V-ot mérek, a másiknál meg csak 17-et. Szóval gondolom valamelyik tekerccsel van gond.

                        Minden esetre próbálok hozzá venni egy másik állórészt, és ha csütörtökig megérkezik akkor még megcsinálom, Keszi meg jó lesz próbakörnek ha minden jó
                        Click image for larger version

Name:	20160721_210006.jpg
Views:	1
Size:	197.0 KB
ID:	149021Click image for larger version

Name:	20160721_210027.jpg
Views:	1
Size:	198.1 KB
ID:	149022Click image for larger version

Name:	20160722_201945.jpg
Views:	1
Size:	193.1 KB
ID:	149023Click image for larger version

Name:	20160722_202944.jpg
Views:	1
Size:	198.9 KB
ID:	149024Click image for larger version

Name:	20160722_202951.jpg
Views:	1
Size:	191.6 KB
ID:	149025Click image for larger version

Name:	20160722_211132.jpg
Views:	1
Size:	203.0 KB
ID:	149026Click image for larger version

Name:	20160722_213535.jpg
Views:	2
Size:	198.5 KB
ID:	149027
                        Attached Files

                        Komment


                          Szép. Főleg, hogy a gyári alaplapon fennmaradt a jeladó rögzítése. Nekem ezzel lesz a szívás. Egyébként mondta valaki, hogy alapjáraton ennek ki kell adnia 12 voltot égőkkel terhelten? Motoros rutinpályán felraktak lámpakapcsolót a cbf600-ra (gyárilag nincs), mert lassan leszívta az akksit a sok lassú menet.
                          22V és 17V mellett terheletlenül kiadja a 12 voltot?
                          Meg kell nézni, jognál milyen égőkkel ment, lehet az 50/55 sok neki, lecsapja a feszt. Vagy ott is akksis puffer volt alapjáratra. Pörgetve mennyire megy fel?
                          Utoljára szerkesztve a következő által: bokor28; 2016 júl. 25, 11:38.

                          Komment


                            bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Szép. Főleg, hogy a gyári alaplapon fennmaradt a jeladó rögzítése. Nekem ezzel lesz a szívás. Egyébként mondta valaki, hogy alapjáraton ennek ki kell adnia 12 voltot égőkkel terhelten? Motoros rutinpályán felraktak lámpakapcsolót a cbf600-ra (gyárilag nincs), mert lassan leszívta az akksit a sok lassú menet.
                            22V és 17V mellett terheletlenül kiadja a 12 voltot?
                            Meg kell nézni, jognál milyen égőkkel ment, lehet az 50/55 sok neki, lecsapja a feszt. Vagy ott is akksis puffer volt alapjáratra. Pörgetve mennyire megy fel?
                            Ami terhelést rákapcsoltam az az első helyzetjelző(25mA-es kis huzallábas LED, szóval szinte 0 terhelés)
                            Így 6,5V-ot tudott alapjáraton, ami édes kevés...
                            Ha pörgettem akkor is csak lassan kúszott felfelé, de 8V-ig el se ment.
                            Ebből gondolom hogy valami nem jó.

                            Komment


                              Ma hozta a postás:
                              Click image for larger version

Name:	20160727_195613.jpg
Views:	1
Size:	201.4 KB
ID:	149084Click image for larger version

Name:	20160727_195629.jpg
Views:	1
Size:	215.2 KB
ID:	149085Click image for larger version

Name:	20160727_195642.jpg
Views:	1
Size:	205.8 KB
ID:	149086
                              Ez a régi
                              Click image for larger version

Name:	20160727_195652.jpg
Views:	1
Size:	204.5 KB
ID:	149087
                              Ez pedig az új állórész, az átfaragott alaplapon.
                              Click image for larger version

Name:	20160727_201955.jpg
Views:	1
Size:	203.6 KB
ID:	149088
                              Ma már nem akartam boldogítani a szomszédokat, szóval holnap próba. És remélem hogy ezzel már lesz pilács is.

                              És hát Keszi előtt azért még beiktattam az olajcserét amit már legalább fél éve húzok
                              Click image for larger version

Name:	20160727_215758.jpg
Views:	1
Size:	193.9 KB
ID:	149089Click image for larger version

Name:	20160727_215825.jpg
Views:	1
Size:	191.9 KB
ID:	149090

                              Komment


                                Ilyenkor szokták kérdezni, hogy öcsém, ugye tudod, hogy nem híg trágyalé kell a hajtóműbe?
                                Várom a fejleményeket.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X