Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Mint írtam a cél egy megbízható, hosszútávú túramotor.
Ehhez, no meg az oldalkocsihoz, ne adj isten három személyhez...tartósan...(!)...kell a teljesítmény.
Olyan teljesítmény ami "télen-nyáron" megbízhatóan teszi a dolgát.
Ehhez pedig olyan hengert kell választani, ami viszonylag könnyen beszerezhető, relatív olcsó, alumíniumból van, könnyen javítható-fúrható, ha kell esetleg hüvelyt is lehet benne cserélni, illetve az sem utolsó szempont, hogyan lehet összehozni a hengert a blokkal úgy, hogy a blokkon lehetőleg ne legyen "brutális" átalakítás, akkor igen kevés lehetőség marad.
Ennek a hengernek igen....sajnos "csak" egy kipufogó nyílása van .
Egye fene...oldalkocsis motorkerékpáron lesz.
Ott meg nem olyan feltűnő a jobb oldali kipufogó hiánya.
Elvégre az MC szériának is csak egy vót... !
Több szempontot figyelembe véve, erre a hengerre esett a választás (TS 250/1 kétfelömlős).
A két felömlő miatt nem kell a blokk átömlő részénél jelentős módosítást végezni.
A hüvely kiszerelésre kerül a későbbiekben.
A hengerfurat min. 72-es lesz....vagy még...
Ha már kint a hüvely, kényelmesen hozzá lehet férni a csatornák módosításához.
Velem egy időben, párhuzamosan készíti egy ismerősöm, az ETZ négy felömlős hengerét P10-re.
Rengeteg gonddal küszködik (blokk hegesztések kellenek, a porlasztó pl. nem fér el a blokktól...meg ilyenek).
Azért a 2...3 LE-ért nem éri meg...szerintem.
A P10 hengerfej meglepő módon illeszkedik a hengerhez.
Ezt a hengerfejet a későbbiekben meg is szeretném tartani, de a sűrítési viszony 9...10 körülire emeléséhez szükség lesz majd egy préssávos betétre.
Szóval igaz, ami igaz, egy csak egy kipufogós lesz.
Több szempontot figyelembe véve, erre a hengerre esett a választás (TS 250/1 kétfelömlős).
Az ST-3 stabilmotor hengerét nem ismered?Az pannonia főtengelyes,karburátor egyezik,gyújtás.....a henger allu.igaz egy-kipufugós és hozzá való a hengerfej is a 10-LE teljesítmény miatt,nem biztos ,hogy visszalehet tuningolni!!!!!!
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Az ST-3 stabilmotor hengerét nem ismered?Az pannonia főtengelyes,karburátor egyezik,gyújtás...a henger allu.igaz egy-kipufugós és hozzá való a hengerfej is a 10-LE teljesítmény miatt,nem biztos ,hogy visszalehet tuningolni!!!
Ügyes, és szép munka. Dicséretes az ötlet.
Sajnos nem volt még alkalmam egy ilyen hengert a kezembe venni, így hát érdemben nem is tudom milyen lehet pl. a teljesítménye.
De....egy biztos:
...mivel ezt a hengert kényszerhűtéshez tervezték - ez látszik a hűtőbordák méretein - nehezen tudom elképzelni, hogy természetes menetszélnél megfelelő hűtést kapjon.
És hát nem terem minden bokorban ilyen henger...
Ha minden igaz valamelyik "nagymester", (talán Schmidt Laci...?) készít az MC szériákhoz hasonló hengereket aluból. Láttam képeket róla....fotó alapján jól néz ki...gondolom az ára is .
Ez lehet (ne) még jó alternatíva.
De...egy biztos:
...mivel ezt a hengert kényszerhűtéshez tervezték - ez látszik a hűtőbordák méretein - nehezen tudom elképzelni, hogy természetes menetszélnél megfelelő hűtést kapjon.
Vagy pedig olyan gyorsan kell vele menni, hogy elég legyen a menetszél!...Száznegyven fölött általában elég intenzív...
Na szóval a télen megint faragni akarok a gépen. A tervek szerint kap egy jobb gyújtást és egy új karbit.
Viszont ezt a karbit már nézegetem vagy fél órája, de nem tiszta hogy mit, hogy hova, az meg főleg kérdéses hogy hova mekkora fúvóka kéne bele?
Szóval ő lenne az alany (Keihin PWK 28mm):
Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2017 nov. 06, 20:06.
Álljunk össze henger ügyben! Én 25'ezrest hajlandó vagyok adni egy 20-le tudású jó hűtésű hengerért tudom ez nem nagy összeg de ha többen fixen lekötjük:lehet valaki hajlandó lesz nekifogni,ugyanúgy mint a P20-aluhengernek....egy kis tuning,jobb hűtés 30-32-es karbi és lehet szolid normális motorként használni a pancsit!
Legjobb megoldás és tuningolható üzembiztos darab lenne,de mint tudjuk a gyári annyira elmaradt,hogy egy akármilyen jobban muzsikálna.
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Álljunk össze henger ügyben! Én 25'ezrest hajlandó vagyok adni egy 20-le tudású jó hűtésű hengerért tudom ez nem nagy összeg de ha többen fixen lekötjük:lehet valaki hajlandó lesz nekifogni,ugyanúgy mint a P20-aluhengernek....egy kis tuning,jobb hűtés 30-32-es karbi és lehet szolid normális motorként használni a pancsit!
Legjobb megoldás és tuningolható üzembiztos darab lenne,de mint tudjuk a gyári annyira elmaradt,hogy egy akármilyen jobban muzsikálna.
Jó, annyit nekem is megérne egy alu henger, de most van nekem egy ilyen karbim, ezt kell ráfaragni (nem kell hogy erősebb legyen a gép, csak be tudjam úgy állítani hogy ne egyen 9 litert, de 75-80 felett se szegényedjen el a keverék)
Csak nem tudom hogy mekkora fúvókák kellenének bele első próbához.
Nameg van fent kétoldalt 2-2 csőcsonk, meg egy az úszóház alján. Adtak hozzá 3db csövet, meg a képeken látom hogy ott ezek valahogy össze vannak kötözgetve. De igazából fogalmam sincs hogy mi mivel
Nameg van fent kétoldalt 2-2 csőcsonk, meg egy az úszóház alján. Adtak hozzá 3db csövet, meg a képeken látom hogy ott ezek valahogy össze vannak kötözgetve. De igazából fogalmam sincs hogy mi mivel
Komment