Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Felénk egy pótkocsi szélesítés rajz 80+útv.eng+vizsga+átírás+forgalmi+törzskönyv+ + +Én a használható állapotot 800-1.200-közé saccolom ezért irtam,hogy nem igazán ésszerű a megépítés.Inkább egy gyári és egy hétköznapi,
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
És ha meg úgy nézzük ? -- ez egy oldalas panyó , annyiba kerül mint a 12 egy tucat !!! Tök mindegy mennyi . a plusz költség : nem tudom konkrétan hol mennyi de -- itt a trélerem amit saját magam alkottam a semmiból -- tervezve , vizsga , összes papír , forgalmi , vizsgával a nevemre szólóan kezembe adva : 110 000 ft . Aztán a motrblokk a hozzá kellő dolgokkal . Ez nem egy tétel ! Annyi mint egy garnitúra Pannónia kipufogó .
A használati értéke pedig .... . Az elkészítés öröme pedig minden pézt megér .
Ezért éri meg osztani,szorozni. Egyébként nekem is azok tetszenek legjobban amiket én csináltam.. Ott vannak pl a gyerekek.. Igazad van! Alkotni öröm..
Ma megtettem az elso kort a Pannoniaval a varosba hat mitmondjak, hazafele menet van egy kis emelkedo 3. ba menet kicsit forgattam a motort hatalmas csattanas es motor leallt megallas utan ujrainditott indult rendesen az alapjaratot tartja remelem nincs magy baja.
Ha frissen fúrott,kíméld az emelkedőtől,nagyobb fordulattól, és ilyen melegben csak rövid távok. Ha csattanással áll meg,általában nem jelent semmi jót. Én ilyen esetben elég paranoiás vagyok,belenéznék mi történt. Zajos lett a motor?
A motor az eleve zajos nehez kihallani barmit is alapjaraton nem kulonosen sajnos ahol lakom mindenhol emelkedik.A tengerszintrol 1-2 kilometeren belul 150-200metert kell emelkedni
Ha eleve zajos volt, sok veszíteni valód nincs... tesztelgesd. Ha elfogy az erő,vagy jelentősen változik a hang akkor ráérsz szétszedni. De amíg nem vagy biztos benne messzire ne menj.
Hát, ilyet nekem is csinált 2X. Bár én mind e kétszer gyorsan mentem(a 2. ragadásnál abban a pillanatban ragadt amint elérte a 100-at GPS-el mérve) Egy fokozat vissza, kuplung fel és újraindult mind a kétszer.
Minden esetre érdemes a hengert lekapni. 15 perces munka meg kb annyi össze is rakni.
Dugóról a ragadásnyákokat lereszelni, esetleg a gyűrűket cserélni aztán mehet vissza a helyére az egész.
Augusztus közepén voltam trieste-ben ! Hihetetlen a motoros forgalom , vannak rendesen emelkedő utcák , zeg-zugos részek szép a tengerpart .... de sajnos a pannoniáddal nem találkoztam ! Hogy viseli magát a vas taljánföldön? A taljánok hogyan viselik a pannóniát ?
A 4. fotoni lathato utcaban a 2. P tabla a munkahelyem egy bolt kirakata elott van
- - - Updated - - -
Le vettem a hengert a folso gyuru az nem mozog a nutjaba erdekes mert az egesz hosszban a dugon korbe szoros .Termrszetesen a kipufogonal latszik egy kis elkenodes a hengert azt elvittem folfenyesitik de az egesz hasznalhato.Van itt egy oreg szaki ali KB 80 eves es van egy muhelye amiben legalabb 30 fele kulonbozo fergacsolasra alkalmas gep van 150 nm-en csak lapjaval lehet kozlelrdni
Annak idején azért indítottam a topikot, mert bizony a korosodó, öreg, veterán jószágoknak sem árt egy kis "ráncfelvarrás", akár kívül, akár belül.
Sajnos elérkeztünk azokhoz az időkhöz, hogy egyre nehezebb JÓ MINŐSÉGŰ (!) alkatrészeket beszerezni. Ez a kéthengeres magyar motorkerékpárokra fokozottan igaz.
Már ott tartunk, hogy keressük a (régebben oly sokszor kritizált) gyári alkatrészeket. Azok minősége legalább egyformán olyan amilyen.
Ötletelgettünk erről-arról, ki-milyen megoldásokban gondolkozik, ne adj Isten, már meg is valósította.
Megpróbálom gyakorlati példával kiegészítve (képekkel) megmutatni mire is gondoltam én annak idején !
Először is tisztáztam magamban mire fogom használni a motort.
Egy megbízható, akár hosszabb túrákra is alkalmas motorkerékpárt szerettem volna.
Ahol csak lehetett, le, illetve kicseréltem a kritikus alkatrészeket, vagy azért, mert nekem jobban tetszett, vagy azért mert sokkal megbízhatóbb lett azáltal, és ahol lehetett, új alkatrészekkel pótoltam a régit.
Minden eleme a motornak a célszerűség jegyében készült.
No de lássuk a képeket:
Igen igen....ez egy kéthengeres Pannónia. (elnézést kérek az egyhengeres társaktól )
74.03 kiadás.
Nem "lux"!
Csak metálkék !
Mivel szó szerint egy roncsot vettem (mint kiindulási alap, de legalább papíros volt), minden alkatrészét "kezelésbe kellett vennem... a minden szó szerint értendő (!).
Lássuk hát szép sorban mit...miért: (kezdem az elejétől)
Modernizáljunk!
Azt ugye mindenki tudja, hogy a szép krómozott vasfelni előbb-utóbb megadja magát, (a krómozott felni széle a saját anyagából kialakított peremezésű, melybe óhatatlanul bejut a víz, és idővel belülről rozsdásodik) arról nem is beszélve, hogy nehéz.
Tehát az első (és a hátsó) felni 2.15x18-as alufelni. Ebből újat kapott a moci. Ehhez "Csatári" féle küllőket szereztem.
A nagy fékdob mindig is kedvencem volt, így hát szereztem abból is egy viszonylag jó állapotút. A 200-as átmérő mindenképp jótékony hatással van a fékezésre, vagy ha más nem, legalább kicsit jobb a hűtése.
A gumik Mitas MC7-esek. Nekem nagyon bejött. "Azistennek" se akar megcsúszni... Ez se az a kimondott veterán gumi, de ha az életünk múlik rajta...nincs mese...nálam első a biztonság!
Megyek tovább:
Első teló.
Na azt fogom rövidesen "nyugdíjazni az még gyári, és olyan amilyen (ereszti az olajat...lóg, nem csillapít, és nem is rugózik a finom úthullámokon...stb).
De, ha már így alakult, legyen egy kis "csavar" az egészben, legyen picit egyedi, olyan legyen, amit más motorok első telójával nem lehet megcsinálni.
Látszó külső rugó!
Igen...tudjuk...jelentős a koszolódás veszélye, sőt...
Épp ezeket csökkentve kerültek föl a telószár védő műanyagok az alsó villaszárra.
(ennek itt most csak esztétikai szerepe van, mert a későbbiekben "rendes", első teló lesz benne, gumiharanggal)
A "nagypapás" , nem elég modern első, és hátsó sárvédőket nem nagyon szerettem volna látni, és használni a motoron, ezért azok is megváltoztak.
Előre egy tárcsafékes ETZ került megvágva (eső ide...eső oda...), de az eredeti Pannonia sárvédő tartóival (hogy mégis maradjon egy kis pancsi is .
Hátulra pedig egy úgynevezett "yamahás" sárvédő került. Ez, nemcsak hogy szebb kimunkálású, szebben is áll a motoron, nem kell hozzá kiegészítő felfogató lemezke...távtartó...egyszóval minden tekintetben ez volt a favorit nálam. Elvégre ez is kéthengeres alkatrész...vagy mifene...
Következik az első lámpa, melyet újrafoncsoroztattam Pesten, tehát maradt a gyári (azért amit lehetett, gyárit meghagytam), de ide már 12V/55W-os izzó került a jobb láthatóság kedvéért.
Ez kívülről nem látszik, mégis jelentősen javult a közlekedés biztonsága.
És ha már a biztonságnál tartunk, fölkerültek az indexek is (GN125-ös Suzuki). Ez a mai közlekedés mellett (szoktam Budapesten is járni...) szinte kihagyhatatlan.
Hosszútávú, megbízható túramotor...
Ennek fényében magasabb kormány került föl. Így máris kényelmesebb az üléspozíció. Talán nem szentségtörés...
Ennek fényében kapott Vape elektronikát, Tourmax kuplunglamellákat, tűgőrgős főtengelyeket, 23-as Polini porlasztókat, JTF japán első lánckereket, DID (ring nélküli) láncot, teflon béléses (fekete házas) bowdeneket.
Ennek fényében kapott hátsó tartó konzolt, és túradobozt.
15/41 szekunder áttétellel használom, ami hosszabb mint a gyári, ezért nem árt ha odafigyelünk a teljesítményre is.
Ezért kapott "lux", vagy "szalámi" dobokat.
Gyönyörűen viszi a motort, akár kétszeméllyel is.
Az első szélvédő se áll olyan messze a Pannóniától (lásd P20) ezért hát kapott egyet.
Hihetetlen sokat számít...higgyétek el.
A hátsó gátlókért nyugodtan megkövezhettek az annyira nem gyári, hogy nagyon ...de
...úgy voltam vele...ha ugyan annyiért kapok vadi újan hátsó telót, mintha gyárit szereztem volna, amin ráadásul még a "jövő hét" is állítható...akkor nem gondolkoztam.
Azóta semmi gondom vele...teszi a dolgát.
Ja...ezek valami kínai quad első gátlók 7mm-es rugóvastagsággal 300mm szemtávolsággal, melyek állíthatók ráadásul (!).
Nekem nagyon tetszik, hogy van a dolognak "vezérelve", azaz tudtad, hogy milyen célra készül, mit kell ehhez megváltoztatni, és a számos jobbítás nem vette el az alapvető pannoniás jellegét... Ja, meg, hogy nem egy jó állapotú gyári volt az alap.
A motor szerintem nagyon egyben van, és az idegen dolgok jól harmonizálnak, ami nem könnyű feladat!
utcára patent összeállítás , k....ra írígy vagyok rá . kaptál egy közepesen megbízható , de már hosszútávú mocit , ami a mai forgalomban is megállja a helyét ! Karbi milyen ? futómű ???? jó lenne egyszer élőben is látni ...
mindenesetre gratulálok hozzá , minden elismerésem , egészséggel használd !
Nekem tetszik ha kiallitasi darab legyen lehetoleg eredeti ha gyakori hasznalatba van inkabb legyen megbizhato mindenki erdekeben.
Valaki probalkozott karbi cserevel van itt nekem 24-es es 28-ad is pollini (keihn) a Tlf -re follehetne probalni.
Komment