Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
A tájolócsappal ne nagyon foglalkozz, mert szerintem véletlenszerűen van felrakva. Meg se néztem hova esik a fhp-hoz képest. Én inkább arra törekednék, hogy meglevő furatra essen, hogy ne kelljen nagyot faragni.
Az alaplaphoz nem akarok hozzápiszkálni!
Na de majd meglátod ha összejön
Gyári agyba van belepréselve a Pannónia lendkerék csöve + hernyó csavarral rögzítve. A tájoláson mi is agyaltunk hogy hogy legyen aztán abban maradtunk hogy a jeladóval lesz majd a játék, illetve a retesz nem lesz betéve, csak az anya szorítja a lendkereket, mert hogy dkarinak is úgy van egyébként
Gyári agyba van belepréselve a Pannónia lendkerék csöve + hernyó csavarral rögzítve. A tájoláson mi is agyaltunk hogy hogy legyen aztán abban maradtunk hogy a jeladóval lesz majd a játék, illetve a retesz nem lesz betéve, csak az anya szorítja a lendkereket, mert hogy dkarinak is úgy van egyébként
Az a gond, hogy a rápróbálós blokkomban a TL főtengelye van. Azon meg retesz van, méghozzá úgy belegyógyulva hogy azt onnan ki nem szedem
Na de nem számít. Én, ha lehet akkor megpróbálom úgy megcsinálni hogy a lendkereket csappal együtt lehessen feltenni.
A jog gyújtásnál nekem annyiból volt jobb helyzetem hogy, mivel az egyedi agy csavarozva van a lendkerékre, így több pozícióban is fel tudom tenni. Bár a vége az lett hogy így is pár fokkal elforgatva kelletett volna a reteszt belevésni. De mindegy, pont elfér a jeladó.
Mielőtt nagyon fixre húzod, az elektrós fórumon volt szó róla, hogy az nsr lefutó jelre ad gyújtás, azaz amikor elhagyja a fém csík a jeladó mágnesét. Gondolom elindul így-is úgy-is, de 3cm-t nehéz a jeladón állítani. Ez a kínai DC/cdi fogalmam sincs, mire reagál. Megkérdezhetem elektrós fórumon, de ott gyakran nem válaszolnak.
Mielőtt nagyon fixre húzod, az elektrós fórumon volt szó róla, hogy az nsr lefutó jelre ad gyújtás, azaz amikor elhagyja a fém csík a jeladó mágnesét. Gondolom elindul így-is úgy-is, de 3cm-t nehéz a jeladón állítani. Ez a kínai DC/cdi fogalmam sincs, mire reagál. Megkérdezhetem elektrós fórumon, de ott gyakran nem válaszolnak.
Nyugi van, ha bejön a terv akkor kb 360°-ban oda teszem a jeladót ahová kell(és el is fér) Persze mindenféle + lyuk nélkül.
A Jog rendszere is akkor gyújt amikor a fém csík vége a jeladó közepéhez ér kb. Szemre ezt is hasonlóképp fogom belőni, pontosítani meg majd stroboszkóppal.
Hát, kicsit elnéztem ezt a dolgot. Most úgy látom hogy a jeladónak pont lent kéne lenni, de ott meg nem fér el. Szóval marad a tájolócsap nélküli megoldás.
De tartólapot már asszem nem faragok újat. Marad ez:
A 3 tartócsavar köré fekszik fel, az alu alaplapra. A csavarok alatt lévő alátétekkel ezt szorítom le, és ezen keresztül tartják a csavarok az alaplapot. A két horony(illetve a másik verziónál középen egy) egy plusz rögzítésre szolgálhat, ha szükség lesz rá(kosszú távon szerintem nem árthat) Ehhez az alaplap peremébe kell fúrni 1-2 M3-as furatot, és M3-as csavarral némi plusz rögzítés biztosítani.
Köszi, csak ránéztem, ment fel a polcra. Viszont eléggé érik már bennem, hogy kellene menni az öreg döggel is (csak meg ne hallja, hogy így írok róla). Napokban beálltam egy mz mögé, kissé hangulatba kerülni, a srác meg azt hitte, versenyezni akarok. Azért ha már megvolt a félreértés, kicsit cikáztunk az autók között.
Eltolom a maradék pár zsák cementet, felrakom a tetőt a pince fölé, aztán január magasságában lesz időm erre a projektre is.
No csak összedobtam a szimeringes műanyag lezáró bizbaszt, szóval lehet sorolni a hibáit
Igen, pontosan. A szimering nincs felülről rögzítve csak be van tuszkolva a helyére. De az az 5 év alatt amíg gond nélkül üzemelt nem esett ki. Akkor se földúton, se murván, de még akkor sem amikor kicsit elszámolta a sebességet a vasúti átkelőn átugratva(pedig akkor úgy éreztem hogy koppig ment).
5 év alatt megette a kosz a szimeringet, bár akkor még nem volt a külső oldalán filc, szóval ami por bement azt a szimering fogta meg.
Egyébként mi lesz a teleszkóp olajjal ha lejár a szavatossági ideje? Ebbe 5 évvel ezelőtt nem azt raktam, trafóolaj és motorolaj fele-felébe ment bele. De most 5W-s teleszkópolajat kap(az hígabb mint ami volt benne). Doboza szerint 5 év a szavatossági ideje. Amit régebben vettem az első telóba, 10W-s teleszkópolaj arra 3 év szavatossági idő van írva. (Lehet hogy azért folyik az is mert kezd megromlani? )
Mondjuk 4 teleszkópból csak egy van amiből nem folyik semmi, szóval szedek darabokra mindent...
Ha folyni fog akkor nem az olaj kora miatt inkább a teleszkóp szár kopása miatt lehet . Nem gondolom,hogy annyit változna a viszkozitása a felbontott flakonban. Fék olaj esetén igen mert a környezetéből össze szedi a nedvességet. Az olaj sűrűséget pedig majd a gyakorlat felül írja. Elég nehéz a te géped eleje is a vékony olajjal érzékenyebb lesz a kátyúkra!Majd változtatsz az összetételen. Én felesbe használom az automata váltó olajjal.
A lengés csillapító olaj nem öregszik szerintem(nem úgy mint itt eggyes pályatársak!)Nem tom miért használtok minden féle vacak olajakat mikor a csillapító olaj sokkal jobb és olcsóbb is?!Még a varrógép kenésére is azt használtam!Ha 1200öltés/perc kibír akkor az a mozgást is bírja ami a mocinál van.Ha meg szivárog a gátló az azt jelenti hogy még van benne.Egyszerű szimering csere!Ha akkor is az meg a szár cserét jelenti ha akkor is az azt jelenti hogy nem jó!Fel kell nyitni a kuka fedelét!
Nem az öregedése miatt kell cserélni. Egyszerűen csak kopnak a benne lévő perselyek,és a szár is. A lekopott részecskék sűrítik az olajat (csiszolómasszát) így a kikopott alkatrészek miatt már nem úgy közlekedik az olaj ahogy kellene s tovább kopik. Rendszerfüggő, lehet gyógyítgatni esetleg sűrűbb olajjal ami még "visszafog".
Anno mikor a CZ-m első telója tönkre ment 150-es ETZ telókat tettem bele. Padon le lettek szúrva a tengelyt befogók és CO- val körbe hegesztve. Ott tényleg hangolni kellett mert az MZ eleje lényegesen könnyebb és az előírt mennyiséggel és sűrűséggel kopogott. Még egy dolog mivel az MZ-é hosszabb csak dombon állt meg sztenderen. Lágyabb lett mint az eredetivel.Atilla én az" öregedést "a flakonban lévőre mondtam. Lengéscsillapítóban természetes a csere. Az olaj nélküli rugózás biztos, hogy lágyabb csak az már nem lengéscsillapítás és egyenes következménye a kagylós kopás és a folyamatos hinta- palinta.
Utoljára szerkesztve a következő által: sepy; 2016 nov. 19, 14:44.
Komment