Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia modernizálás!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Annyiban térne el a gyáritól, hogy alu lenne a burok, vagy valami vezérlés finomítás is be van tervezve? Van egy 63-as papírozható T1-esem, aminek már lassan illene nekiállni, mert az az Igazi Pannónia
    Szerintem mindenképp finomított vezérléssel lenne érdemes. Hengertalppal egyben lévő acél persely körbeöntve aluval és ebből kialakítva minden.
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Olvasd vissza!
    Olvasok én, de nem találom a megoldást

    Komment


      heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Hengertalppal egyben lévő acél persely körbeöntve aluval és ebből kialakítva minden.
      Igen:kiszerelhető torokkal ami az eredeti betéttel hagyományos de egyéb betéttel membránossá alakitható legyen,a kipufogótorok legyen hagyományos elhelyezésű esetleg jobb rögzítéssel a felömlés legalább négy legyen,szerintem a p10-nagybordás mintájára,amit szükség esetén le lehet a t-5-p12-mintára faragni....és további megvalósítható ötletek?

      Egyébként nem a tű,hanem a TŰSFÚVÓKA torokba belépő-alakja más,ha jól értem.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        Hosszú csavarokkal le lehet húzni a hengert a hengerfejjel is. Karburátorból láttam itt ís,ott is....ilyet is,olyat is.

        Komment


          mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Igen:kiszerelhető torokkal ami az eredeti betéttel hagyományos de egyéb betéttel membránossá alakitható legyen,a kipufogótorok legyen hagyományos elhelyezésű esetleg jobb rögzítéssel a felömlés legalább négy legyen,szerintem a p10-nagybordás mintájára,amit szükség esetén le lehet a t-5-p12-mintára faragni....és további megvalósítható ötletek?
          Ez így szerintem jó is lenne

          mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Egyébként nem a tű,hanem a TŰSFÚVÓKA torokba belépő-alakja más,ha jól értem.
          De az meg a gyárinál se köríves

          Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Hosszú csavarokkal le lehet húzni a hengert a hengerfejjel is.
          Lehetne, dehát ez nem MZ
          Egyébként pl lézervágóval nem nagy valami kivágni a talp részt amit még öntés előtt rá lehet hegeszteni a perselyre.

          Komment


            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Egyébként pl lézervágóval nem nagy valami kivágni a talp részt amit még öntés előtt rá lehet hegeszteni a perselyre.
            Ez viszont igaz. Ötletek már vannak... lépni kéne.

            Komment


              Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Ez viszont igaz. Ötletek már vannak... lépni kéne.
              Még:kilenc jelentkező a minimum!

              Az ötletek had szaporodjanak,remélhetőleg lessz közöttük több megvalósítható.!

              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Lehetne, dehát ez nem MZ
              Egyébként pl lézervágóval nem nagy valami kivágni a talp részt amit még öntés előtt rá lehet hegeszteni a perselyre.
              Sajnos hosszú tőcsavar kell a megbízhatóság miatt,mint tudjuk az öntöttvashengerrel is kifújdogálunk alunál ez duplázódik,ráadásul kompressziónövelés is kell,kitépnénk a menetet a bordákból,ha vastagítunk a csavaroknál romlik a hűtés...
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                Még:kilenc jelentkező a minimum!

                Az ötletek had szaporodjanak,remélhetőleg lessz közöttük több megvalósítható.!


                Sajnos hosszú tőcsavar kell a megbízhatóság miatt,mint tudjuk az öntöttvashengerrel is kifújdogálunk alunál ez duplázódik,ráadásul kompressziónövelés is kell,kitépnénk a menetet a bordákból,ha vastagítunk a csavaroknál romlik a hűtés...
                Egyáltalán a henger és a hengerfej csavarjai egy vonalban vannak? Ha nem akkor új hengerfej is kellene, ami megint csak drágít a dolgon...
                Valamint a két kipufogócsatorna nem lenne útban?

                Lehet egyszerűbb lenne a perselyre hegeszteni 4db menetes furatttal ellátott csövet. Persze ez valamilyen szinten a hőelvezetése rontaná, de a gyári megoldásnál így is fényévekkel jobb lenne.

                A cross Pannónia is jobb volt, pedig ott csak kb a bordák voltak aluból.

                Komment


                  Illesztett peremekkel nem gond a tömítés. Én egyszerűség mellett az MZ hengerben gondolkodom... ott viszont a kipuffogó űrtartalma is gond lehet. A rendszer összehangolása nem kis feladat.

                  Komment


                    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                    Szerintem mindenképp finomított vezérléssel lenne érdemes. Hengertalppal egyben lévő acél persely körbeöntve aluval és ebből kialakítva minden.

                    Olvasok én, de nem találom a megoldást
                    Pár kép a könnyebb eligazodás kedvéért

                    Az első képen egy Mikuni tűs fúvóka (midlejet), a másodikon egy Keihin, és a harmadikon látható a különbség a 2t, és a 4t között.

                    http://www.mopedarmy.com/forums/read.php?7,2882469

                    ...és egy kis olvasmány

                    Komment


                      Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                      Pár kép a könnyebb eligazodás kedvéért

                      Az első képen egy Mikuni tűs fúvóka (midlejet), a másodikon egy Keihin, és a harmadikon látható a különbség a 2t, és a 4t között.

                      http://www.mopedarmy.com/forums/read.php?7,2882469

                      ...és egy kis olvasmány
                      Most már világos.
                      De a gyári akkor is lapos , nem köríves

                      Komment


                        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                        Nincs a magyar emberek között még 9-fő aki bevállalna egy normális pannónia fejlesztést ami a gyárinál jobb?Csak a kiállításokra készülő p-20-asok érdemlik meg az alu-hengert?

                        Nekünk csak egy db kell !
                        ---Nem kell itt heveskedni , van ugye a "b" variáció . Ahhoz nem kell csak kb 4 -5 fő , innen a fórumról és jelentősen kevesebb befektetni való pénz . Aztán innen egyenes az út a pénzcsap megnyitásához . Ez mindig is jobban tetszett , mint a TSZ . Tudjátok az a bosszantó , hogy itt a kezetekben a megoldás , itt ültök a lehetőségen , és semmi . Én a hülye , semmihez nem értő , meg látom a megoldást , ami olyan egyszerű mint a bot .

                        Komment


                          Én nem vagyok Panonniás de a hüvelyre való hegesztést kerülném , 1: deformálódik a hüvely a hegesztéstől, 2: későbbiek folyamán az állandóan változó hőterheléstől is változni fog a henger geometriája ami nem lenne szerencsés. Természetesen lehetne normalizálni kemencében csak utánna hőkezelni kellene majd fúrás után hónolás előtt. Már azért is mert a szívó csonk körüli rész még működő felület a 2 üteműnél ahol illik tömíteni a gyűrűknek vagy gyűrűnek / lehet 1 gyűrűs is ha oly nagy lenne a fordulat/ akkor kevesebb lenne a hő és kisebb a megszorulás veszéje. Ez az én elképzelésem kérem a rektorálását hsz.-nak.

                          Komment


                            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Most már világos.
                            De a gyári akkor is lapos , nem köríves
                            Most már mindent tudsz (majdnem !

                            Biztos hogy működni fog ezzel is.

                            A puding próbája az evés.
                            Le kell már csak tesztelni!

                            Én is bogarásztam porlasztó ügyben.
                            A Mikuni VM30 - számomra - nagyon szimpatikus.
                            Mivel módosított szívótorkon gondolkodom, ezt a karbit egész alacsonyan lehet felszerelni.
                            Egyszerű, nyitott úszóházas, alacsony profilú.

                            Használ valaki egyhengeresen ilyent?

                            Komment


                              sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              akkor kevesebb lenne a hő és kisebb a megszorulás veszéje.
                              Jobb megoldás,Sepy felvetéséhez:a két kiömlő közé egy felömlő,akár egy keskeny is kissé széthúzva a kiömlő ablakokat,és máris megszünt a megszorulás a pannóniánál!
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Én nem vagyok Panonniás de a hüvelyre való hegesztést kerülném , 1: deformálódik a hüvely a hegesztéstől, 2: későbbiek folyamán az állandóan változó hőterheléstől is változni fog a henger geometriája ami nem lenne szerencsés. Természetesen lehetne normalizálni kemencében csak utánna hőkezelni kellene majd fúrás után hónolás előtt. Már azért is mert a szívó csonk körüli rész még működő felület a 2 üteműnél ahol illik tömíteni a gyűrűknek vagy gyűrűnek / lehet 1 gyűrűs is ha oly nagy lenne a fordulat/ akkor kevesebb lenne a hő és kisebb a megszorulás veszéje. Ez az én elképzelésem kérem a rektorálását hsz.-nak.
                                Ez így nem igazán igaz.
                                Tekintve hogy a persely körbe lenne öntve aluval a hőhatások miatt úgyis vetemedne. Szóval mindenképp egy alulméretes persely kell, és a végén az egészet megfelelően meg kell munkálni. Így a hőbevitel miatti vetemedések nem okoznak gondot.
                                Persze az üzem közbeni vetemedés már más dolog.

                                Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                A puding próbája az evés.
                                Le kell már csak tesztelni!
                                Csak jöjjön meg a szívótorok hozzá, meg faragjak rá valami légszűrőt

                                Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                A Mikuni VM30 - számomra - nagyon szimpatikus.
                                Az is hasonló mint ez. Bár az körsúbertes.

                                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Jobb megoldás,Sepy felvetéséhez:a két kiömlő közé egy felömlő,akár egy keskeny is kissé széthúzva a kiömlő ablakokat,és máris megszünt a megszorulás a pannóniánál!
                                Áramlástani szempontból ez biztos hogy jó?

                                Nem jobb inkább úgy, hogy van belül egy kipufogó csatorna, ami szépen kettéágazik és kb a gyári helyeken jön ki?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X