Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia modernizálás!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Viszont 3/4 gázig gyorsul csak. Utána szinte semmi... Mit érdemes állítani és hogy?
    Gyertyakép?
    Kompresszió viszony?
    Kipufogók állapota, helyzete, mérete?

    Nagyon tetszik a géped! Grat!

    Komment


      Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

      Gyertyakép?
      Kompresszió viszony?
      Kipufogók állapota, helyzete, mérete?

      Nagyon tetszik a géped! Grat!
      Hát a gyertyát azt néztem vagy 2 hónapja amikor kifújt egy kicsit a hengerfejnél és hengerfejjel együtt leszedtem Akkor a szokásos őzbarna. De mivel középgyertyás, T5-ös tankkal így nem nagyon nézegetem a gyertyát. Elvan az ott magának vagy 3 éve.
      Kompresszió viszonyt nem számoltam sose. Úgy kb 1-1mm van leszedve a hengerből és a hengerfejből. Közöttük meg van egy 1mm-es tömítés.
      Kipufogúk utángyártottak, a csatornákon nem reszeltem semmit(csak az öntési hibákat csiszoltam le)
      A dugattyú 2x ragadt, azóta faragott- reszelt, kicsit megfúrkált és eloxált.

      Egyenlőre ezzel a karbival a gázreakció elég jó. Sokkal jobban ugrik a gép mint a gyárival(ha 40 körül gázt húzok tényleg ugrik, a gyárival meg erőteljes torokhang mellett szépen lassan megindult ) Viszont nagyobb fordulaton nem elég pocsék...

      A gyárival azért jobban ment
      https://www.youtube.com/watch?v=jfnncwKrpiM


      Ma reggel kinéztem az ablakon, az út száraz, a kocsikról leolvadt a jég, gondoltam hogy de jó lesz, délután megint próbakör. Erre reggel 9 óta folyamatosan szakad a hó...

      Komment


        Ma is mentem két ker. Az elsőt 120-as, a másodikat 125-ös főfúvókával. A második ör közepén kikötöttem a power jet-et. Az eredmény viszont mindig kb ugyan az. 80-ig szépen gyorsul, 3-asban 90 a vége, 4-esben 93... Ott elfogy ez erő és nem hajlandó tovább gyorsulni.
        130-as fúvókával 100 volt a vége. Szóval annyi legalább kell neki. De ott is hasonló a helyzet, olyan 2/3-3/4 gázig gyorsul, utána semmi.

        Valami ötlet?

        A cél egyenlőre annyi hogy végsebességre tudja azt amit a gyárival, de 90 körüli tempónál is jó legyen a keverékképzés, ne csörögjön be. (na meg el tudnám viselni ha úgy gyorsulna alacsony fordulaton mint most ezzel a karbival )

        Komment


          Megültetek mint az iszap , ellaposodott a dolog mint a tehénszar a fűben . stb stb..A hengerváltást szorgalmazók közül senki nem lakik Isaszegen vagy környékén ?

          Komment


            joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Megültetek mint az iszap
            Igen...Zahi-és Tonybacsi:meghatározták a méreteket ,meg kell formázni és önteni .emlékezetem szerint kettőnknek kellene .
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              Veled , én max beöntünk csak majd valamit .... ,én inkább profikkal csináltatnám :http://www.kokillaprec.hu/index.php/hu/ . Oda kell vinni egy hengert , meg kell mutatni , meg kell kérdezni , aztán ha....... akkor nyomtatunk egyet a kívánság szerinti valóst és azt csinálják meg .

              Komment


                joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                nyomtatunk egyet a kívánság szerinti valóst és azt csinálják meg .
                Nem szükséges nyomtatni, van gyári bordázat ugyanaz kell,nem kell mintát készíteni,torokra egy hengeres anya vastagítani,a nyílásokba ragasztó:ketté vagy,négyfelé vágni és kiönteni:mint a P huszasokét.

                A nyílásokat meg a hüvelyt már lehet egyénenként variálni ! Szeretem az egyszerű dolgokat!
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Ma is mentem két ker. Az elsőt 120-as, a másodikat 125-ös főfúvókával. A második ör közepén kikötöttem a power jet-et. Az eredmény viszont mindig kb ugyan az. 80-ig szépen gyorsul, 3-asban 90 a vége, 4-esben 93... Ott elfogy ez erő és nem hajlandó tovább gyorsulni.
                  130-as fúvókával 100 volt a vége. Szóval annyi legalább kell neki. De ott is hasonló a helyzet, olyan 2/3-3/4 gázig gyorsul, utána semmi.

                  Valami ötlet?

                  A cél egyenlőre annyi hogy végsebességre tudja azt amit a gyárival, de 90 körüli tempónál is jó legyen a keverékképzés, ne csörögjön be. (na meg el tudnám viselni ha úgy gyorsulna alacsony fordulaton mint most ezzel a karbival )

                  2/3...3/4 gáz már javarészt főfúvóka!
                  Jó lenne tudni sok...vagy kevés, úgy az üzemanyag, mint a levegő!

                  Ehhez nagy segítség, ha menet közben figyeljük a kipufogás milyenségét.
                  Érdemes a gázmarkolattal is "játszani", főleg ahol nem működik megfelelően a motorunk. (3/4 gáz...majd teljes gáz...és ismét, vagy pl. lassan emelni a gázkart...)
                  Szivató rá...majd vissza.
                  Vagy: megnézzük hogy megy a motorunk 1...2...3-ban (tehát viszonylag rövid távon), kiforog-e rendesen, változik-e a fordulat magassága a gázkartól függően (ez egy kicsit "gyilkolásnak" tűnhet...)
                  Lehet sok a levegő. Ekkor érdemes fölszerelni (ha H-s tipusunk van) egy "hagyományos" kör alakú légszűrőt, majd kissé elzárni a levegő útját (akár menet közben).
                  Ha sok az üzemagyag, akkor bedúsul a motorunk (ezt viszonylag jól hallani a kipufogás hangjából).

                  De elképzelhető az is, hogy ehhez a porlasztóhoz már nem elegendő "valami"
                  Lehet henger, csatornák, kipufogó, de akár előgyújtás is.

                  Ahhoz hogy ne a sötétben tapogatózzon az ember, jó szolgálatot tesz ilyenkor egy hőmérő.
                  Akár a hengerre, akár a hengerfejre, de a legjobb a gyertya alatt közvetlenül a hőérzékelő.

                  Ha fönt van a hőmérő (lehetőleg digit), vissza kell szerelni az eredeti porlasztót, és tartós teszt.
                  Mindent följegyezni! (időjárási viszonyok, külső hőmérséklet, fúvókák, sebesség, időtartam, mikor mennyivel mentünk...stb, és melléírni az adott hőmérsékletet)

                  Ezzel lesz egy jó támpontunk!

                  És hát a gyertyakép...

                  Komment


                    Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése


                    2/3...3/4 gáz már javarészt főfúvóka!
                    Jó lenne tudni sok...vagy kevés, úgy az üzemanyag, mint a levegő!

                    Ehhez nagy segítség, ha menet közben figyeljük a kipufogás milyenségét.
                    Érdemes a gázmarkolattal is "játszani", főleg ahol nem működik megfelelően a motorunk. (3/4 gáz...majd teljes gáz...és ismét, vagy pl. lassan emelni a gázkart...)
                    Szivató rá...majd vissza.
                    Vagy: megnézzük hogy megy a motorunk 1...2...3-ban (tehát viszonylag rövid távon), kiforog-e rendesen, változik-e a fordulat magassága a gázkartól függően (ez egy kicsit "gyilkolásnak" tűnhet...)
                    Lehet sok a levegő. Ekkor érdemes fölszerelni (ha H-s tipusunk van) egy "hagyományos" kör alakú légszűrőt, majd kissé elzárni a levegő útját (akár menet közben).
                    Ha sok az üzemagyag, akkor bedúsul a motorunk (ezt viszonylag jól hallani a kipufogás hangjából).

                    De elképzelhető az is, hogy ehhez a porlasztóhoz már nem elegendő "valami"
                    Lehet henger, csatornák, kipufogó, de akár előgyújtás is.

                    Ahhoz hogy ne a sötétben tapogatózzon az ember, jó szolgálatot tesz ilyenkor egy hőmérő.
                    Akár a hengerre, akár a hengerfejre, de a legjobb a gyertya alatt közvetlenül a hőérzékelő.

                    Ha fönt van a hőmérő (lehetőleg digit), vissza kell szerelni az eredeti porlasztót, és tartós teszt.
                    Mindent följegyezni! (időjárási viszonyok, külső hőmérséklet, fúvókák, sebesség, időtartam, mikor mennyivel mentünk...stb, és melléírni az adott hőmérsékletet)

                    Ezzel lesz egy jó támpontunk!

                    És hát a gyertyakép...
                    A próbálgatással és jegyzetelgetéssel egy nagy gond van. Az hogy télen elég nehézkes, tavaszig meg nem akarok vele várni
                    Szóval ezt a lehetőséget megpróbálom elkerülni.

                    Akartam csinálni legutóbb egy videót, csak aztán hazaérve rájöttem hogy nem kapcsoltam be a kamerát...
                    Szóval szépen húzom neki, 2-esbe 65 a vége nyélgázon, 3-asba 90(bár 3/4 körül nem próbáltam)4esben viszont nem megy többet mint 3-asban(93 a vége, szóval szinte semmi különbség)
                    Viszont ezt próbáltam power jet fúvókával és anélkül is, különbség nincs, szóval úgy gondlom hogy nem az üzemanyag a fő gond.
                    Szívatóval eleinte próbálgattam, de úgy veszem észre hogy nagy gázra magától lezár a szívató(legalábbis mire megálltam mindig alaphelyzetbe volt)
                    4-esben húzom a gázt, 90 körül vna a gázkar a már említett 2/3-3/4 körül. aztán ha finoman húzom, ha rögtön nyélgáz akkor se jobb. A motor hangja persze változik, de ereje se több se kevesebb..

                    Gyári H-s szűrő van rajta, direktbe rátéve a karbira(egy közdarabbal, úgy mint a nem H-s verziókon) Viszont mivel annak eléggé minimális a légellenállása nem tartom kizártának hogy sok neki a levegő. Szóval meg fogom próbálni valahogy kicsit leszűkíteni a felületet, aztán kevesebb levegővel hátha jobb lesz.


                    Egyébként a karbin, ott ahol az úszóházba bemegy a benzin csöve van egy pici repedés a házon. Szóval megreklamáltam és visszakaptam a karbi árát. Amiből rendeltem egy ugyan ilyen, de 30-as karbit.
                    Click image for larger version

Name:	20171106_202946.jpg
Views:	139
Size:	788.9 KB
ID:	208289Click image for larger version

Name:	20171106_203055.jpg
Views:	142
Size:	490.4 KB
ID:	208290

                    Komment


                      135-145 főfuvókával, 30 torokkal , csak ne legyen lépcső benne .... jó volna üzemi hőn a gyertyakép (megfelelő hőértékű gyertyával ) .... légszűrő nélkül ???? , félig elzárt szűrővel ??? Ha 2/3-3/4 gáz fölött nem OK , akkor tutira főfuvi !
                      Vigyázz , ha szegényen megy ... hajlamos megragadni ! 30 torokhoz , előfordulhat a 150 -is ... sőt . Mekkora méretnél négy-üteműzik teli gázon terhelés alatt ?

                      Komment


                        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Egyébként a karbin, ott ahol az úszóházba bemegy a benzin csöve van egy pici repedés a házon. Szóval megreklamáltam és visszakaptam a karbi árát. Amiből rendeltem egy ugyan ilyen, de 30-as karbit.
                        valószínűleg nem spiáter öntvény ...

                        Komment


                          zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          135-145 főfuvókával, 30 torokkal , csak ne legyen lépcső benne .... jó volna üzemi hőn a gyertyakép (megfelelő hőértékű gyertyával ) .... légszűrő nélkül ???? , félig elzárt szűrővel ??? Ha 2/3-3/4 gáz fölött nem OK , akkor tutira főfuvi !
                          Vigyázz , ha szegényen megy ... hajlamos megragadni ! 30 torokhoz , előfordulhat a 150 -is ... sőt . Mekkora méretnél négy-üteműzik teli gázon terhelés alatt ?
                          Olyan szívótorok gumit fogok átalakítani ami most van, megpróbálom kúposra kiesztergálni hogy a hengerig fokozatosan csökkenjen. Fúvókákat majd meglátom, de 150-esem szerintem nincs (12db-os szettet vettem, de asszem 140 a legnagyobb), na e ha kell neki akkor veszek
                          Gyertya ugyan az mint vagy 3 éve. Ha meg a gyári a szegény keverék miatt kopogva égve nem ragadt meg kilométereken keresztül 95 körüli tempóval akkor szerintem ezzel se fog
                          Légszűrő nélkül is kipróbálom ha úgy adódik, hátha nem szív be egy verebet, meg semmi mást (pucolhatnám a tollakat a kipufogóból )
                          Légszűrőn nincs elzáró, de nyomtatok rá egy fedelet.
                          Vagy a másik lehetőség, vettem én erre a karbiraegy sportlégszűrőt is. Még nem próbáltam rá, de ha esetleg elfér akkor kipróbálom azzal is.

                          Négyüteműzni nem szokott. Egyszerűen csak nem megy.

                          zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          valószínűleg nem spiáter öntvény ...
                          Az üres háza jóval könnyebb mint egy P20-as karbi üres háza. Pedig az jóval kisebb.

                          Komment


                            de 150-esem szerintem nincs (12db-os szettet vettem, de asszem 140 a legnagyobb), na e ha kell neki akkor veszek

                            fel tudom fúrni , ha kell

                            Komment


                              joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              fel tudom fúrni , ha kell
                              Ismerhetnéd már!

                              Úgy sem nyugszik míg nem lesz egy fúvóka dörzsára,de lehet annak is nekifog készíteni olyat még talán nem csinált(újabb kihívás....)
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                                Ismerhetnéd már!

                                Úgy sem nyugszik míg nem lesz egy fúvóka dörzsára,de lehet annak is nekifog készíteni olyat még talán nem csinált(újabb kihívás....)
                                Kalibert veszek majd. (íbéjen ócsóér) de dörzsárat tuti nem. Az még kínából is túl drága, akkor inkább veszek még vagy 2-3 szett fúvókát az árából, és arra még a mérete is rá van írva

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X