Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia modernizálás!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ma voltam egy közeli talin,a nagy-fékdobos kerekeim kezdenek dolgozni,kezd összecsiszolódni igaz a kar az alus más az áttétel ,rá kell fogni ,de lassít rendesen ez a pancsihoz elég.Nem értem miért kicsinyítették le....?! A motor mint az istenverés remeg,dohog,a váltó patent,kuplung finom ...viszont megy rendesen.A piros pókhálós az enyém,szeretem a bazárt a gépemen....
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      kevesebb legenda, több kép jobb lett volna

      (közeleg a békülés ideje )

      Komment


        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        ebből nem lesz semmit amíg a féklapba nem csinálom meg a tengelyeknek a teflon perselyeket. Ha azok megvannak akkor újra kipróbálom hogy mit lehet kihozni belőle.

        Inkább öntöttvas , vagy acél vállasperselyekkel csináld (gondolom betét-edzett a fékkulcs)a műanyag mindig enged nyúlós szorulós lesz ... , és a tengely furatába is egy vállas acélpersely belülről (hogy a keréktengelyen ne billenjen meg a féklap ) , amit a két fékkulcs furatának ütőkéssel történő kialakításakor bázisként tudsz használni . Ne illeszd túl szorosra (0,01-0,02) , inkább ragaszd bele . A tengelyfurathoz a bázist a féklap legnagyobb átmérőjén ki tudod alakítani úgy , hogy a régi tengelyfuranál fogva feltűzöd egy szoros csapra , és letisztázod a peremnél ...
        Ha a kulcsok nem szorulnak nem lógnak ,és minden párhuzamos meg merőleges , a mozgó helyeken van kenőanyag ... új rugókkal nem szorulhat semmi ! A féklap-kitámasztásod OK ? Nem feszíti félre meghúzáskor az egész rendszert ? A pofák a helyükön méretre esztergálva ?
        Első körben próbálj meg a bowdenra még egy plusz visszanyomó rugót tenni a fékkar és a bowdenház rögzítő csap közé , mint a kézifék köteleken is van az autóknál . Hátha segít az alaphelyzetbe állítani a rendszert .

        Komment


          zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése


          Inkább öntöttvas , vagy acél vállasperselyekkel csináld (gondolom betét-edzett a fékkulcs)a műanyag mindig enged nyúlós szorulós lesz ... , és a tengely furatába is egy vállas acélpersely belülről (hogy a keréktengelyen ne billenjen meg a féklap ) , amit a két fékkulcs furatának ütőkéssel történő kialakításakor bázisként tudsz használni . Ne illeszd túl szorosra (0,01-0,02) , inkább ragaszd bele . A tengelyfurathoz a bázist a féklap legnagyobb átmérőjén ki tudod alakítani úgy , hogy a régi tengelyfuranál fogva feltűzöd egy szoros csapra , és letisztázod a peremnél ...
          Ha a kulcsok nem szorulnak nem lógnak ,és minden párhuzamos meg merőleges , a mozgó helyeken van kenőanyag ... új rugókkal nem szorulhat semmi ! A féklap-kitámasztásod OK ? Nem feszíti félre meghúzáskor az egész rendszert ? A pofák a helyükön méretre esztergálva ?
          Első körben próbálj meg a bowdenra még egy plusz visszanyomó rugót tenni a fékkar és a bowdenház rögzítő csap közé , mint a kézifék köteleken is van az autóknál . Hátha segít az alaphelyzetbe állítani a rendszert .
          A fékkulcsok elég jó anyagból vannak. Nincs szükség még edzésre (a gyári se volt betét edzett. Ráadásul még az anyaga is szar) A féklapban lévő furatot terveztem felfúrni és perselyezni. Azért gondoltam a teflonra mert abból lehet kapni megfelelő átmérőjű, 1mm falú csövet. jobban nem fúrnám fel mert akkor nagyon elvékonyodik az alu öntvény, ami megint nem jó...
          Tengely furatba persely nem rossz ötlet. A kitudja mennyire deformálódott gyárinál biztosan jobb.

          Féklap kitámasztás nem volt túl szoros. De még lazábbra faragtam. A fékpofákat viszont nem ezen a féklapon esztergáltam méretre, de szétszedve teljesen egyenletesen voltak rajta a fogásnyomok. Szóval fogott körbe.
          Rugó van

          Click image for larger version

Name:	20180525_204022.jpg
Views:	249
Size:	414.4 KB
ID:	211908Click image for larger version

Name:	20180525_204032.jpg
Views:	220
Size:	446.2 KB
ID:	211909

          Komment


            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Azért gondoltam a teflonra mert abból lehet kapni megfelelő átmérőjű, 1mm falú csövet. jobban nem fúrnám fel mert akkor nagyon elvékonyodik az alu öntvény, ami megint nem jó...
            A teflon nem ide való,hallgass Zahi-ra acél persely minden furatba..és nincs elég"kemény"anyag ha van lehetőséged edzesd le.

            Kérlek ne sértődj meg,de az a rugó ronda,a bovdenre keress egy nyomórugót,egy tipp az MPM-10 kisgép kuplung-rugója kúpos és csinos.A másik megoldás az ollórugó amit a kar alá lehetne beszerelni.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A fékkulcsok elég jó anyagból vannak.
              16MnCr5 Indukciós eddzéssel megy...
              A másik megoldás az ollórugó amit a kar alá lehetne beszerelni.
              A Jawának is olyanjai vannak, az lessz a jó megoldás.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                ha van lehetőséged edzesd le
                Nem igazán van.
                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Kérlek ne sértődj meg,de az a rugó ronda,a bovdenre keress egy nyomórugót,egy tipp az MPM-10 kisgép kuplung-rugója kúpos és csinos.A másik megoldás az ollórugó amit a kar alá lehetne beszerelni.
                tény hogy nem valami szép. De ez volt, ebből építkeztem.
                Aztán ha majd beválik a szerkezet akkor jöhet az esztétikai finomítás. Addig nem látom értelmét még arra is költeni ha lehet hogy a végén a padláson végzi az egész.

                Komment


                  heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A fékkulcsok elég jó anyagból vannak. Nincs szükség még edzésre (a gyári se volt betét edzett. Ráadásul még az anyaga is szar)
                  Soha sincs elég jó anyag . ( acélról beszélünk ...) , igen a gyári sem volt betét-edzett , ezért is egy rakás sz@r ! A tengely rész kúposra és oválisra kopva , a kulcs lapjának kiemelő éle összevissza .... feszül minden irányból , nem csak fordul . Ezt te megperselyezed teflonnal , még rosszabb lesz ! Nyúlni , mállani mászkálni fog az egész , és nem lesz fékhatás. Hidd el , még az 1mm falvastagságú acél persely is jobb , mint a műanyag . a kulcsok hajlítással párosult nyírásnak vannak kitéve (szerintem ...), fékezéskor be szorulhat a műa.perselybe. nem véletlenül írtam vállasperselyt mégpedig belülről , így a kulcs lapolt része alatti perem fel tud feküdni rá . (ja és hézagolni,- pédául méretre esztergált bronzalátéttel - kívül a fékkar alatt hosszírányban , nem a gyári gumi vacakkal összerakni)

                  heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  jobban nem fúrnám fel mert akkor nagyon elvékonyodik az alu öntvény, ami megint nem jó...
                  Tengely furatba persely nem rossz ötlet. A kitudja mennyire deformálódott gyárinál biztosan jobb.
                  De ezt sem véletlenül írtam . A gyári furatok helyzetpontosságába ne bízz meg ! Ezért írtam azt , hogy a közép perselyezése után - azt bázisként felhasználva - (marógépen , körasztalra fogva) ütőkéssel (!) kimunkálod a furatokat a fékkulcs perselyeknek .

                  heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Féklap kitámasztás nem volt túl szoros. De még lazábbra faragtam.
                  Miért nem használtál hátsó féklaphoz a sárvédőtartóhoz , húzó irányba támasztó rudat , vagy pálcát (pl : 8-as , vagy 10-es rúgvégcsapággyal a végén , hogy ne feszítse félre a lapot...) , mint a TS MZ első fékjénél.

                  heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A fékpofákat viszont nem ezen a féklapon esztergáltam méretre, de szétszedve teljesen egyenletesen voltak rajta a fogásnyomok. Szóval fogott körbe.
                  Szerintem akkor sem lesz olyan mintha a hozzávalón ejtetted volna meg a műveletet.

                  mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Kérlek ne sértődj meg,de az a rugó ronda,a bovdenre keress egy nyomórugót,
                  Igen , én is erre kérlek ... , de valóban , inkább csavargass fel a bowdensodronyra egy kézifékkötél nyomórugót , ami éppen annyira erős , hogy visszaállítja alap helyzetbe a rendszert . Az olló rugós megoldás is tuti csak kevés a helyed hozzá . A segédkarokat - már megbocsáss - de csinálhattad volna kicsit .. hogy is mondjam .... kecsesebbre ... . A két segédkart összekötő rúd, toló irányban is rögzített a forgócsapon ?
                  Még egyszer arra kérlek , meg ne sértődj a felvetéseim miatt , nem a bántó szándék vezérelt . Csak pár módosítási javaslattal próbáltam meg élni a jobb féked érdekében ....

                  wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  16MnCr5 Indukciós eddzéssel megy..
                  Az nem Bc3 ???? , legalábbis kérgesíthető acél ??? De lehet az is megoldás ha előnemesített 42CrMo4V -t használ , bár azt nehezebb faragni .

                  wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A Jawának is olyanjai vannak, az lessz a jó megoldás.
                  Igen , csak kicsi a hely .... de minden megoldható .



                  Komment


                    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Soha sincs elég jó anyag . ( acélról beszélünk ...) , igen a gyári sem volt betét-edzett , ezért is egy rakás sz@r ! A tengely rész kúposra és oválisra kopva , a kulcs lapjának kiemelő éle összevissza .... feszül minden irányból , nem csak fordul . Ezt te megperselyezed teflonnal , még rosszabb lesz ! Nyúlni , mállani mászkálni fog az egész , és nem lesz fékhatás. Hidd el , még az 1mm falvastagságú acél persely is jobb , mint a műanyag . a kulcsok hajlítással párosult nyírásnak vannak kitéve (szerintem ...), fékezéskor be szorulhat a műa.perselybe. nem véletlenül írtam vállasperselyt mégpedig belülről , így a kulcs lapolt része alatti perem fel tud feküdni rá . (ja és hézagolni,- pédául méretre esztergált bronzalátéttel - kívül a fékkar alatt hosszírányban , nem a gyári gumi vacakkal összerakni)
                    Jó, akkor acélból lesz. Majd egyszer
                    (először legyen üzemkész marógép. Aztán legyen hozzá körasztal...)
                    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Miért nem használtál hátsó féklaphoz a sárvédőtartóhoz , húzó irányba támasztó rudat , vagy pálcát (pl : 8-as , vagy 10-es rúgvégcsapággyal a végén , hogy ne feszítse félre a lapot...) , mint a TS MZ első fékjénél.
                    Az a lemez ugye egyben a bovdentartó is. Ez is egy probléma egyébként. Ha a féklap kicsit kottyan akkor már a bovden beállítása elmászik. Mondjuk ettől még be lehet állítani, csak nagyobb lesz a holtjáték...
                    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Szerintem akkor sem lesz olyan mintha a hozzávalón ejtetted volna meg a műveletet.
                    Tudom. van is 2 garnitúra szűz fékpofám hozzá (vagy 5-6mm-es ferodollal) Csak idő nem volt. Így is péntek este fél 11-kor mentem az utolsó próbakört amikor már azt mondtam hogy ezzel így már azért elmegyek a találkozóra. De a karbi még nincs beállítva. Szarul megy a gép... Tavaly 130-as fűfúvókával fejeztem be. Most a melegbe rettentő szarul ment vele szóval elkezdtem csökkenteni. 115-ig vittem le. Ott már egy kicsit jobban megy. De még nem az igazi.

                    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Igen , én is erre kérlek ... , de valóban , inkább csavargass fel a bowdensodronyra egy kézifékkötél nyomórugót , ami éppen annyira erős , hogy visszaállítja alap helyzetbe a rendszert .
                    Mint mondtam ilyesmire majd akkor fogok költeni ha a rendszer beválik és működik. Addig nem érdekelnek az ilyen esztétikai dolgok.

                    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A segédkarokat - már megbocsáss - de csinálhattad volna kicsit .. hogy is mondjam .... kecsesebbre ...
                    Formailag olyanok mint a gyári. Annyi hogy az egyik hosszabb. A felsőn meg ott a rugónak az akasztó. Nekem jó a gyári forma (csak persze savállóból)

                    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A két segédkart összekötő rúd, toló irányban is rögzített a forgócsapon ?
                    Nem. Sajnos nem tudtam venni balos menetfúrót és metszőt. Szóval még ez is a jövő dolga lesz. (mert szerintem úgy lenne az igazi ha az egyik végén balos a másikon jobbos menet lenne)


                    Na de a lényeg. A gyári fékem se kifejezetten szar. Az is fog. (csak nem eléggé ) szóval ez nem sürgős. Ami fontosabb az a karbi.
                    (na meg a két kieg. lámpa a bukóra. Mert így este csak olyan fénye van mint egy jobb autónak )

                    Komment


                      heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Sajnos nem tudtam venni balos menetfúrót és metszőt.
                      Akinek esztergálya van annak nem lehet gond:a balos,jobbos,ritka,sűrű menet:ezért nem szóltam be eddig senkinek,de neked gyári irigylésre méltó gépeid vannak,most-már te sem panaszkodhatsz.Aki tanácsom ellenére gépet vett azt elküldöm:elvetted a kenyeremet mert azt hitted ez könnyű,(én egy életen át tanulom)és te olcsóbban elkészíted?!!!

                      Én néhány gép áráért egész életemben minden kitalált alkatrészt elkészítettem volna.....Mások is akik nem tudtak alkalmazkodni alkoholisták lettek !!!

                      Ami elkészíthető az csak a hanyagság,lustaság miatt nem készülhet el(mert mást fontosabbnak vélünk).

                      Emiatt csak miattunk,nem lehet megfelelő..!!!
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Az a lemez ugye egyben a bovdentartó is. Ez is egy probléma egyébként. Ha a féklap kicsit kottyan akkor már a bovden beállítása elmászik. Mondjuk ettől még be lehet állítani, csak nagyobb lesz a holtjáték..
                        El lehet forgatni azt a féklapot bármilyen irányba ... , a fékkar , és a segédfékkar akár szöget is zárhat be egymással, csak a primer , és a szekunder segédkar legyen párhuzamos , valamint behúzott állapotban 80-85° -ot zárjon be , az összekötő pálcával , a bowden meg a fékkarral .A bowdentartó... azt rögzítheted akár a telószárra is (Pl : a sárvédő tartó csavarokra egy vastagabb lemezdarab segítségével) , onnantól már a bowden kialakításának kérdése az egész . (ami ugye nem ártalmas ha vastagabb... Pl az Ural bowdenházába talán, a 2,5 -ös sodrony is belefér , valamint a bowdenház spirálisa sem árt ha négyszögprofilú anyagból van , nem olyan fosból mint amit soxor a Pannóniához adnak ) Teflonbetétes bowden ide , növelt siklási tulajdonságú sodrony oda ... nem vettem észre sok különbséget egy jól be olajzott natúr verziójúhoz képest , csak az egész hókuszpókusz a sodrony vastagság , és így a terhelhetőség rovására ment .
                        Kotyogás ... "azt a tyúk csinálja , játékos meg a f@..m " mondta a mesterem , majd elmerült a laza illesztésben ... Nem kell laza legyen , csak ne feszüljön félre az egész . Ezért javasoltam a húzó irányú beállós kitámasztást , ami "kottyanás" mentes .

                        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        van is 2 garnitúra szűz fékpofám hozzá (vagy 5-6mm-es ferodollal) Csak idő nem volt. Így is péntek este fél 11-kor mentem az utolsó próbakört amikor már azt mondtam hogy ezzel így már azért elmegyek a találkozóra. De a karbi még nincs beállítva.
                        Jaaa , csak attól még ugyanolyan sz@r maradt a fék , a karbi tuti beállításától meg nem lehet megállni . Na melyik a fontosabb ? Ne dobáld össze , dolgozd ki , mert nem az én életemről van szó ....

                        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Mint mondtam ilyesmire majd akkor fogok költeni ha a rendszer beválik és működik. Addig nem érdekel nek az ilyen esztétikai dolgok.
                        Nem is költekezésnek gondoltam , csak Pl: egy autószerelő műhelyből elkérni egy kidobott berohadt lada kézifékkötelet , amit elvágva ingyen , és egyszerűen hozzájutsz a rugóhoz amit a sodronyra csak fel kell tekergetned , és még esztétikus is ." Amúgy meg a te dógod "

                        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Formailag olyanok mint a gyári. Annyi hogy az egyik hosszabb. A felsőn meg ott a rugónak az akasztó. Nekem jó a gyári forma (csak persze savállóból)
                        Hát ezaz ... formailag . Ha viszont a segédkarok rövidebbek , akkor szebbek , könnyebbek is ... mechanikailag meg jelentősége nincs hogy hosszabb . Saválló ... attól nem kell hasra esni . A gyári forma meg inkább magát a szóló fékkart tükrözte , de ez hál' istennek a te fáradozásodnak ez átalakult , igy adhatsz neki egy más , de arányos formát is (nézz meg egy pár gyári kétkulcsost meg fogod érteni mire gondolok ) Nem győzöm hangsúlyozni , itt nem b@sztatni , piszkálódni, fikázni akarok , sőt becsülöm , hogy éreztél magadban annyi kraftot , hogy kigondoltad , megcsináltad . Talán picit másképp dolgozod majd ki az egészet ... A mechanikus áttételt megváltoztattad ? (már hogy az egyik, - gondolom a fő fékkar - hosszabb .)
                        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                        A két segédkart összekötő rúd, toló irányban is rögzített a forgócsapon ?




                        Nem. Sajnos nem tudtam venni balos menetfúrót és metszőt. Szóval még ez is a jövő dolga lesz. (mert szerintem úgy lenne az igazi ha az egyik végén balos a másikon jobbos menet lenne)

                        Szerintem nem is kell ... szimpla jobbossal is megoldható az állítási lehetőség . A szekunder segédkar forgócsapjába (diójába) menetet fúrsz , a rudat ebbe tekered bele , és kontrázod . a primer segédkar forgócsapját pedig előtte és utána lévő hosszított anyával fixálhatod , a párhuzamosságot úgyis elég egyszer belőni .

                        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Na de a lényeg. A gyári fékem se kifejezetten szar. Az is fog. (csak nem eléggé ) szóval ez nem sürgős.
                        Akkor ez egy paradoxon ....


                        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ami fontosabb az a karbi.
                        (na meg a két kieg. lámpa a bukóra. Mert így este csak olyan fénye van mint egy jobb autónak )
                        Jééézusom ..... ("...a kölykök összementek.. "valami ilyesmi cimű amerikai bugyutaság egyik képe ugrik be erről ...

                        (még egyszer nehogy megsértődj , nem bántani akarlak csak leírtam ami eszembe jutott , sőt inkább biztatlak hogy éld ki a kreativitásod , de azokon a buktatókon már ne kelljen végigmenned , amit más már elszenvedett )




                        Komment


                          mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Én néhány gép áráért egész életemben minden kitalált alkatrészt elkészítettem volna.....Mások is akik nem tudtak alkalmazkodni alkoholisták lettek !!!
                          Megyek iszok egy fröccsöt ! ....

                          Komment


                            mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Akinek esztergálya van annak nem lehet gond:a balos,jobbos,ritka,sűrű menet:
                            Na persze, tudod ki fog M6-os balos menetet esztergálni FURATBA! Nem vagyok én annyira elvetemült
                            Na meg nem túl meglepő módon akkora furat késem sincs. Nemhogy furat menet kés Ja, és nem, nem fogok köszörülni Bár az még talán menne is. De inkább nem kűzdök vele.
                            Tudod fúrószárból is a 4-es felett még csak-csak elköszörülgetem. De alatta már bajos. 2,5-ös és az alattinak ha kimegy az éle akkor kuka. Azzal már nem tudok mit kezdeni...
                            zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            El lehet forgatni azt a féklapot bármilyen irányba .
                            Gondolkodtam én is az elforgatáson. Nézegettem is sokat, de, mivel a sárvédőtartó pálca és a száron lévő felfogatás a 3 fix pont a telószáron így próbáltam úgy elhelyezni hogy a féklap kitámasztó csapja azok közé essen. Így nem kell hosszú kitámasztó kar hozzá.
                            zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Pl az Ural bowdenházába talán, a 2,5 -ös sodrony is belefér
                            Na azért a szart nem cserélem szarra!
                            Az egész gépre vettem teflonos bovdeneket. Kuplung és gyári első fék: Valami Vespa, szép, szürke házas (méterre adják). Természetesen négyszög anyagból van tekerve a ház, ezek 1,9-esek(köszörült a bovdenhuzal is persze). A kétkulcsos első fékre meg APE car-hoz való fékbovden (szintén méterre). Ez 2,5-ös. Négyszög anyagból, teflonos...
                            Gázbovden bicajhoz való fékbovden. Az is teflonos külső és köszörült, rozsdamentes acél belső....
                            Még a hátsó fék van hátra. De azt rozsdamentes bovdenhuzallal akarom csinálni (azt meg még nem találtam 2,5-ösben)
                            Azért ennél alább nem adom
                            Persze jól beolajozva a gyári is jó. De ha az ember poros úton is használja a gépet akkor baszhatja az olajozást. Akkor lehet havonta kiszedni a bovdent, kimosni féktisztítóval és újra olajazni hogy szépen járjon...
                            zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Jaaa , csak attól még ugyanolyan sz@r maradt a fék , a karbi tuti beállításától meg nem lehet megállni . Na melyik a fontosabb ? Ne dobáld össze , dolgozd ki , mert nem az én életemről van szó ...
                            Nem értem a felvetést. Egyenlőre szarabbul megy ezzel a karbival mint a gyárival ment. Ebből következik hogy olyan jó fék se kellene
                            zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Nem is költekezésnek gondoltam , csak Pl: egy autószerelő műhelyből elkérni egy kidobott berohadt lada kézifékkötelet , amit elvágva ingyen , és egyszerűen hozzájutsz a rugóhoz amit a sodronyra csak fel kell tekergetned , és még esztétikus is ." Amúgy meg a te dógod "
                            Lehet az lesz. De ahogy áll a marógép még bőven ráérek

                            zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            A mechanikus áttételt megváltoztattad ? (már hogy az egyik, - gondolom a fő fékkar - hosszabb .)
                            Igen. Az jóval hosszabb. De még így is kevés... Erre mondjuk talán lehet megoldás a másik két kar rövidebbre szabása. (ma este már nem fog az agyam annyira hogy ezt át is gondoljam )

                            zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Szerintem nem is kell ... szimpla jobbossal is megoldható az állítási lehetőség .
                            Persze megoldható. De nekem jobban tetszene úgy, hogy az összekötő rudat tekerem és úgy tolja szét-össze az egészet
                            zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Akkor ez egy paradoxon ...
                            Tudod volt olyan haverom aki rendesen rácsodálkozott hogy hogy álltam meg a lámpánál ami beváltott előttem (ő enduróval inkább a gázt húzta, nem kockáztatta a fékezést )
                            Előre a legpuhább ferodolt rakatom a pofákra. Hátra meg egy jóval keményebbet. Így a hátsó sokáig bírja(de bőven elég a fékhatás) az első meg jó ha kibír egy szezont. De legalább fog is valamennyire. Persze a fékhatás max akkor lesz elég ha első kerékre lehet állni a géppel (mondjuk a bicajommal könnyedén első kerékre lehet állni. De mégis vettem rá egy nagyobb féktárcsát Mondjuk azon a hidraulikus tárcsafék valahogy fényévekkel modernebb mint a Pannónia féke )

                            zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Jééézusom .
                            Mi? Csak szeretek este motorozni. Persze nappali világosság mellett


                            Komment




                              mondtam , hogy jobb ha eljössz , és csinálunk egy fasza féket ...

                              Komment


                                heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Na persze, tudod ki fog M6-os balos menetet esztergálni FURATBA! Nem vagyok én annyira elvetemült
                                Már én sem,nem látom és sajnálom a drága nagyítómat a forgácsközé vinni..Eddig az általam legkisebb balos menet furatba: BAL m 5 m/m-es szemre köszörült késsel készítettem pecatekerőnek több darabot,természetesen méregből és ,hogy megmutassam nagy-gépen 350-m/m-es tokmányba fogva lehet igazán apró dolgokat készíteni..síbertűt.Persze a látásommal a virtus is meggyengült...
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X