mátéapu eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia modernizálás!
Collapse
X
-
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Már én sem,nem látom és sajnálom a drága nagyítómat a forgácsközé vinni..Eddig az általam legkisebb balos menet furatba: BAL m 5 m/m-es szemre köszörült késsel készítettem pecatekerőnek több darabot,természetesen méregből és ,hogy megmutassam nagy-gépen 350-m/m-es tokmányba fogva lehet igazán apró dolgokat készíteni..síbertűt.Persze a látásommal a virtus is meggyengült...
Nekem a szemem még jó. De inkább veszek balos fúrót és metszőt és azzal csinálom a menetet. Mondjuk a tengelyre vágni még tudnám is. De ilyen kis átmérőnél az ágy kopottsága sokat befolyásolna. A végeredmény mindenképp szar lenne...
- 1 like
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAkkor lehet hogy menne emlékezetből is
Tényleg sokat számít a rutin:az ember mintha ismerős zenét hallgatna ,ha fals akkor igazítani kell valamin..."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 3 likes
Komment
-
Faragok, faragok. Ha minden jól megy holnap viszem a gumisütőshöz a formát. Aztán remélem hamar lesz normális szívótorok gumi.
De addig is kicsit faragtam a gyári vackon. Kapott egy + leszorító lemezt, így már nem vetemedik el annyira a karbi súlyától hogy falsot szívjon. Valamint esztergáltam bele egy gyűrűt hogy végig 28-as legyen a belső átmérője. (a karbi nem ért végig benne, szóval egy, kb 3mm-es hosszon 35-ös átmérőbe ment át...)
No meg meglett az ok hogy alacsony fordulaton miért baromi erőtlen. Lekaptam a hengerfejet, ami alatt kifújt. Nem kicsit... Szóval nem is csoda hogy erőtlen volt
Szóval néhány hiba elhárítva. Aztán néhány próbakör. Ha jól emlékszem 125-ös fúvókával zártam a tavalyi állítgatást. Méh múlt héten állítgattma rajta. Érdekes módon jobban ment kissebb fúvókával, szóval lementem egészen 115-ig. De még ez is soknak tűnt, szóval beleraktam a legkisebbet mai van itthon, a 110-eset. Így már egész jól megy. Egy darabig...
75 a vége ezzel a karbival kettesben. A gyárival szintén.
90 a vége ezzel a karbival hármasban. A gyárival szintén.
Viszont negyedikben is 90 a vége. A gyárival meg 110 volt. Ha a szívatót ráhúzom akkor sem történik semmi... Szóval nem úgy tűnik hogy keveset kapna. Légszűrő nélkül próbáltam. De úgy be se indult...
Power jet-et kikötve mondjuk nem próbáltam.
Szóval, mi lehet a gond? Kezdek egyre tanácstalanabb lenni hogy mi legyen a következő lépés...
Másik: Elektromos rendszert tesztelgetem. Elég kellemes fénye van a lámpának
Szóval lehet akkor sem kell félem keszin Sepytől ha nem készülnek el a kiegészítő lámpák addig
- 1 like
Komment
-
Sziasztok!
Jó régen nem írtam már ide a fórumba,meg aztán rám is szólt hogy nincs ez jól így...
Adott volt a P10- es ,szépen összeraktam, indult,mentem vele, a műszaki vizsga hiányzik mert még az oldalkocsi felújítás még hátravan.
A télen nem hagyott nyugodni a gondolat és 12voltos lett a gép....és itt kezdődtek a gondok. A Müller- féle CDI - s gyújtás került bele, de mivel nem értek hozzá nem sikerült még tökéletesen beállítani. Ha indul akkor sem tud felpörögni és kövér gáznál visszadurrog a karbiba. Gondolom az előgyújtás nem jó helyen van ,azért. Idáig megvagyok de nem tudom normálisan beállítani. Valakinek van ötlete esetleg?
Amit még észrevettem hogyha kézzel tekerem a lendkereket mintha súrlódna a tekercsekhez. Mit lehet ezzel tenni?
Köszönöm az ötleteket!Utoljára szerkesztve a következő által: P72; 2020 ápr. 06, 13:12.
Komment
-
P72 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAmit még észrevettem hogyha kézzel tekerem a lendkereket mintha súrlódna a tekercsekhez. Mit lehet ezzel tenni?P72 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseGondolom az előgyújtás nem jó helyen van"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 3 likes
Komment
-
Sikerült a problémát megoldani, meg kellett "polírozni" egy kicsit a lendkerék belsejét, illetve a gyújtótekercshez ért hozzá azt is megcsiszoltam így már tökéletes lett.
Sok leírás nem volt a gyújtásbeállításhoz de a lendkerék elforgatásával sikerült beállítani. Megvolt a próbakör is minden ok.
Köszönöm a segítséget , következik az oldalkocsi projekt, majd a műszaki vizsga.
Utoljára szerkesztve a következő által: P72; 2020 ápr. 26, 07:08.
- 2 likes
Komment
-
P72 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSok leírás nem volt a gyújtásbeállításhoz
Pedig itt a fórumon is lett vele foglalkozva többször ...
P72 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésea lendkerék elforgatásával sikerült beállítani.
Az is egy járható út , "hagyományos módszerrel" nem adta ki ?
Egyébként szép lesz a gép . A jobb oldali szerszámost direkt cserélted a korábbi tipuséra ?
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésePedig itt a fórumon is lett vele foglalkozva többször ...
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz is egy járható út , "hagyományos módszerrel" nem adta ki ?
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgyébként szép lesz a gép .
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA jobb oldali szerszámost direkt cserélted a korábbi tipuséra ?
Komment
-
A korábbi dobozoknak (TLT , TLF ) két bakelit csavar rögzítette a fedelet mint a tiéden , a P10 -en pedig egy , ami hasított sima csavarhúzós fejű ha jól tudom , a másik oldalon pedig zárható .Ez pedig ha minden igaz kb 1970-1973 közötti H-s azaz halk tipus , (P10H) a belül lévő , de még fém légszűrős verzió, műanyag sárvédő , sárvédő doboz VT-6 lámpa... amihez már nem a "szalámivégű" kipu dukálna . Vagy nem H-s és akkor a légszűrő sárvédő doboz , e.sárvédő ... nem OK .
Félre ne értsd nem piszkálni akarlak a vas gyönyörű , még ráteszed a sárvédő doboz fedelét és mindjárt kerekebb a kép . Gondolom napi motorozósnak szántad .Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2020 ápr. 26, 17:42.
Komment
-
[QUOTE=P72;n222860]Most jól belém ültetted a bogarat
Nem H- s tipus hanem a sima P10 ez szerepel a forgalmiban és az adattábláján is. Van egy zárható dobozom amit adtak vele de csak az egyik oldali. Most a légszűrőházon alul felül egy- egy csavar fogja a fedelet. Tehát ha jól értem akkor ez eredetiben külső légszűrős egyik oldalon zárható másik oldalon 2 csavaros dobozokkal és fém első sárvédővel. Egyébként 1972. 05.30. a születési dátuma. Majd megkeresem azt a dobozt és befényképezem. Képes vagyok összehozni úgy ahogy eredetiben lehetett..nyugodtabb lennék.
Komment
-
Nem .
Ha ez nem a halk , azaz H-s tipus , akkor a kipu OK ,
légszűrős-szívászajtompítós oldaldoboz NOK (ide talán a zárral ellátott, légszűrőt nem tartalmazó verzió kell , légszűró közvetlen a karbira ...),
jobb oldali két műanyag csavaros oldaldoboz NOK , (az csak a "nagyfékdobos" TLF,TLT -n van , ide ahogy a képen is látszik az egycsavaros való)
sárvédő doboz ... ,( azt azért hozták létre , hogy a szívászajtompítós légszűrőház által elvesztegetett helyet pótolják , de tudtommal minden P10-en van ... majd kijavít valaki aki jobban tudja )
Ha 72-es inkább H-s verziónak kéne lennie , de a pannoniánál semmit nem lehet tudni !
Azonban ezek mit sem számítanak ! Csak az a lényeg hogy örömet szerzett a megépítése , és a használata is .
Komment
-
Ezt gondoltam de látom nem így írtam le. Sokat segítettél. Köszönöm! Ha esetleg H- s verzió volt valaha csak lenne valami nyoma nem? Forgalmiban,adattâblán..első sárvédő az maradhat a műanyag vagy inkább a fém dukál hozzá? Tényleg sok örömet szerzett az építése,az első megtett kilométerekről ne is beszéljünk. Aki látott az csak egy vigyorgó,ujjongó motorost látott...Utoljára szerkesztve a következő által: P72; 2020 ápr. 26, 21:18.
Komment
Komment