Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia modernizálás!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    Megcsináltam a tesztelő ketyerét. Köszönöm dkari-nak a főtengelycsapot. Bár végül nem azzal csináltam meg(egy blokkfelet használva túl közel kerülnek egymáshoz a csapágyak és nagyon lötyög az egész)
    Csütörtökön megcsináltam az egyik tekercset (a vasmagdonor tekercsért köszönet Tamás78-nak).
    De a billentyűzet koptatás helyett néhány kép és egy videó:
    Click image for larger version

Name:	IMG_20150418_180254.jpg
Views:	1
Size:	191.3 KB
ID:	144281Click image for larger version

Name:	IMG_20150418_182712.jpg
Views:	1
Size:	194.0 KB
ID:	144282

    https://youtu.be/psshnf29UzY

    Ami a videón nem látszik(mert sajnos csak 2 kezem van) mértem fordulatot is. 900-as fordulaton már megvan a 12V 1000-es fordulaton pedig 14. Szóval egyenirányítás és feszültség szabályozás után remélhetőleg nem lesz gond

    Komment


      #62
      Tegnap kicsit elbizonytalanodtam a gyújtással kapcsolatban. Megcsináltam egy töltőtekercset, 0,5-ös huzal, 285 tekerés fért rá és üres járatban is csak 1,5V-ot ad le
      A vasmagja picit nagyobb mint a gyári töltőtekercs vasmagja. Az elrendezése ugyan az, bár azt nem tudom hogy egy gyári töltőtekercsen hány menet van, de biztos nincs 1000.

      Aztán a terheléses teszt sem sikerült úgy ahogy szerettem volna. Bár este 9-körül dobtam össze, szóval lehet hogy valamit elcsesztem, de egy 12V 35W-os égőt rákötve egy darab tekercsre az alig produkált 4W-ot.
      Szóval jól néz ki csak nem jó...

      Valamint próbaképp megtekertem egy világító tekercset 0,7-es huzallal. 280 menetet sikerült rázsúfolni, bár ezt még nem teszteltem (még át kell hozzá faragni a gyújtásalaplapot mert nem fér rá )

      Komment


        #63
        Nem olvastam a témát alaposan, de felmerült bennem az a kérdés, hogy ha GPS-el utazok vagy telefonnal, akkor létezik valami megoldás, hogy tölhessük a készülékeket vagy bírják amíg van szufla az akksiban?

        Komment


          #64
          Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Nem olvastam a témát alaposan, de felmerült bennem az a kérdés, hogy ha GPS-el utazok vagy telefonnal, akkor létezik valami megoldás, hogy tölhessük a készülékeket vagy bírják amíg van szufla az akksiban?
          Igen.
          A motor akksijára rákötsz például egy autós 12Vos telefontöltőt. Ez a legegyszerűbb.

          Komment


            #65
            De az akksi 6V-os. Itt a probléma, hogy minden kütyü 12V-ra van és nem 6V-ra.

            Komment


              #66
              Agydinamós biciklikhez lehet venni olyan elektronikát, ami 5-8V váltakozó feszültségből készít 5V egyenfeszt, ami az usb töltők feszültsége. fél amperes környéki kivitelekben láttam. Ez egy telefonhoz elég lehet. töltő tekercsre rá lehet akasztani. (ha bírja szuflával)
              Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2015 ápr. 23, 23:01.

              Komment


                #67
                Hát igen, vagy az akksit tölti vagy a kütyüt

                Komment


                  #68
                  Alap Pannoniára ez nem jó. Olyan kell, aminek a bemenete 5-12V AC, és kimenete 5V DC

                  Komment


                    #69

                    Meeennyii?
                    Kínából fele ennyiért 100W-osat veszel, hűtőbordával mindennel ingyenes szállítással



                    Nem olvastam a témát alaposan, de felmerült bennem az a kérdés, hogy ha GPS-el utazok vagy telefonnal, akkor létezik valami megoldás, hogy tölhessük a készülékeket vagy bírják amíg van szufla az akksiban?
                    Két lehetőség van, az egyik hogy veszel egy Step up vagy Boost convertert (ugyan az a kettő) amit beállítasz 12, vagy inkább 13V környékére. Ez bemenő feszültségtől függetlenül megcsinálja neked a 12V-ot. (persze ha a bemenő fesz nagyobb az baj. Létezik step up-down modul is, ez fel és le is szabályoz ha kell). Aztán rá egy szivargyújtó csatlakozó és mehet bele minden.

                    A másik megoldás hogy veszel egy kis 5V-os Step down modult (ebből létezik olyan is amin eleve USB csati van és potméter sincs. Fix 5V-ot ad le.)

                    Aztán persze ott van az a probléma hogy a gyári tekercs ezt nem fogja bírni. A legjobb és legegyszerűbb megoldás ha mindkét végét kivezeted a tekercsnek (a töltőtekercs ugyebár nincs forrasztva a vasmagra, szóval nem nehéz megoldani) Aztán ezt egy graetz híddal egyenirányítod és, ha merész vagy mehet rögtön az aksiba. Ha kevésbé akkor egy step dowd converterbe és onnan az aksiba.
                    Csodát ez sem tesz, de lehet vele nyerni egy pici+ szuflát.

                    Valamint a graezt híd és a szabályzó közé ha beiktatsz egy tápcsatlakozót akkor bármivel töltheted az aksit ami megfelelő feszültséget biztosít (az én esetemben pl 7-30V-ig bármilyen tápegységet használhatok csepptöltőnek. A csatlakozója az ülés alatt van(de erről írtam már valahol, képeket is raktam fel))



                    Ha pedig igazán jót akarsz akkor 12V-os rendszer. Nekem ha elkészül kerül USB csatlakozó a motorra, aztán a telefontartóba beépítek egy drót nélküli töltőt, így esőben szakadó esőben sem gond a telefon töltése. (a telefon vízálló, feltéve ha az USB csati fedele zárva. De van benne indukciós töltési lehetőség)

                    Komment


                      #70
                      Ne felejtsetek el azzal számolni, hogy egy átlagos graetz híd 0,5-1 V környéki feszültséget elcsippant az amúgy is kevéskéből. A lehető legkevesebb alkatrésszel kell megoldani, hogy minél kevesebb legyen a veszteség. Kevésnek hangzik az az 1 V, de ha a töltőtekercset vesszük alapul, akkor ez majd 20 % a levesbe.

                      - - - Updated - - -

                      Sz.J. eredeti hozzászólása
                      Ez jó lehet?
                      http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=130312

                      Inkább ez. A 4 diódát ki kell cserélni schottky-ra, és a potit egy olyan ellenállásra, ami a fix 5 V kimenetet állítja. Max 1 A-t tud.

                      Komment


                        #71
                        Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        De az akksi 6V-os. Itt a probléma, hogy minden kütyü 12V-ra van és nem 6V-ra.
                        Elfelejtettem, az enyém már 12Vos, igazad van.

                        Komment


                          #72
                          gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ne felejtsetek el azzal számolni, hogy egy átlagos graetz híd 0,5-1 V környéki feszültséget elcsippant az amúgy is kevéskéből. A lehető legkevesebb alkatrésszel kell megoldani, hogy minél kevesebb legyen a veszteség. Kevésnek hangzik az az 1 V, de ha a töltőtekercset vesszük alapul, akkor ez majd 20 % a levesbe.
                          De a gyári szelénnél mindenképpen jobb.
                          Sőt, egy darab diódánál is(ami mindenképp kell) Persze a schottky jobb, és abból is lehet graezt hidat csinálni.
                          Aztán ehhez egy ilyen utána meg mondjuk egy ilyen (bár ez nem a legjobb, ennek legalább 7V bemenő fesz kell. De van olyan is aminek elég 6,5V)

                          Komment


                            #73
                            A héten nem sok időm volt, de ma egy kicsit belehúztam, nagyjából összeraktam a gyújtást, műszerkábellel összekötöztem mindent amit kelletett, aztán nagy meglepetésemre szikrázott!
                            No akkor tank le, hengerfej le, gyújtótrafó és vezérlő rögzít, kábelek nagyjából elvezet és rögzít aztán próba, persze semmi eredmény.
                            Aztán egy óráig állítgattam, rugdostam, a végére már szakadt rólam a víz a sok rugdosástól aztán egyszer csak:
                            https://youtu.be/4OjShVW_sDM


                            Bár, hogy egyszerűbb legyen, kivettem a tájolócsapot a főtengelyből és a lendkereket forgattam. Szóval majd be kell ugyan ezt állítani az alaplapon is úgy, hogy a lendkerék a gyári helyzetében legyen.


                            A világítótekercseket terhelés nélkül mértem alapjáraton, így 11V-ot adnak le. Egy kis gázra ez szépen felugrik 13 környékére.

                            Szóval még az is lehet hogy lesz belőle valami

                            Komment


                              #74
                              heeegany
                              Szóval még az is lehet hogy lesz belőle valami
                              Szia!

                              Volt-e időd foglalkozni vele azóta?...Már a legelején írtam, hogy nagyon tetszik az ötleted, és kíváncsi vagyok a végére, (mert nincsen 300 Euróm Vape gyújtásra).

                              ha van valami fejlemény, kérlek,írd meg!

                              Komment


                                #75
                                Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                heeegany


                                Szia!

                                Volt-e időd foglalkozni vele azóta?...Már a legelején írtam, hogy nagyon tetszik az ötleted, és kíváncsi vagyok a végére, (mert nincsen 300 Euróm Vape gyújtásra).

                                ha van valami fejlemény, kérlek,írd meg!
                                Finomítottam rajta egy kicsit. Csináltam új, 2 részes gyújtásalaplapot, ami valamivel nagyobb állítási lehetőséget biztosít.
                                Click image for larger version

Name:	IMG_20150830_200646.jpg
Views:	1
Size:	196.4 KB
ID:	147085Click image for larger version

Name:	IMG_20150830_200701.jpg
Views:	1
Size:	197.1 KB
ID:	147086
                                A gyújtás működik, bár stroboszkóp még mindig nincs, szóval belőve sincs a gyújtás.
                                De a világítással gondok vannak. A szabályzó nem szabályoz...

                                De a jó hír, ez a rendszer így ahogy van rámehetne egy gyári alaplapra is(ha a világítótekercsek kivezetéseit nem cseszi el a szaki aki tekercselte...) Annyi hogy ahhoz max 1 kis töltőtekercset lehetne rakni. Bár még nálam is kérdéses hogy lesz-e egyáltalán szükség rájuk.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X