Közlemény

Collapse
No announcement yet.

VAPE Gyújtás. Kérdések/Válaszok

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Gyerekek, ne rugózzunk ezen a kúpos kötésen annyit. Vezérlés összeállításnál jó, ha van tájoló elem. Még a vérprofi szetelők is elnézhetnek, egy osztást, uram bocsá, átugrik a meg nem feszített bordásszíj. Ladánál jártam így. Ott a dugattyúba az oroszok meghagyták a helyet a beverődő szelepnek. A VW pedig csinál magának.

    A gyárak takarékosságból nem raknak reteszt. De nekik megvan a precíz beállítási módszerük, amit egy szerelőműhely nem utánozhat. Ott marad a próbálkozás. Persze egy Opel sosem kop el. A mai kocsikat már javítani sem kell csak időszakos szervizelni. Drága pénzért.
    Fergusson kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      Süpi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Oldalgyertyásnál mi a helyzet?

      Hát ez , nektek nincs ilyen : --mindjárt lesz kép , csak lemerültek az elemek a fényképezőben .



      zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Jut eszembe valaki próbálta már az oldalgyertyásnál a Pupitas nevű műszert alkalmazni ? (tudom , nem erre találták ki de legalább a FHP meghatározható lehetne ? )
      ....langyos

      Komment


        #33
        Végre sikerült lehúzót szerezni a lendkerékhez.

        Ennél a típusú lendkeréknél, nincs se ék, se retesz, se semmi (engem ez mondjuk nem zavar).

        Az "eredeti" előgyújtás 0.8mm volt (nem csoda, hogy "nem vette a lapot"), a beállítás után, a gyárilag megadott 1.9mm.
        A kompresszióviszony ellenőrzése és a próbajáratás után lehet ezt az értéket majd változtatni kell egy kicsit.

        A jeladó tekercs testvezetéke (kettő van belőle) kissé laza volt, meghúzva a csavart az előgyújtás értéke "atom" stabil lett (ezt hiányoltam az elején).

        Leellenőriztem: valóban együtt szikrázik az egyes, és kettes henger! (szegény gyertyák...)

        Megnéztem hol adja a szikrát a jeladó tekercshez képest a bütyök. A jeladó tekercs (ez a lendkeréken kívül található) közepén van egy vasmag, kb. 5mm átmérőjű, ez előtt halad el a bütyök. Ha a bütyök éle (forgásirány szerint) a vasmag közepén van, akkor jön létre a szikra. A bütyök és a vasmag közötti légrés ennél a motornál 0.8mm.

        És ha már lent volt a lendkerék, megmértem a súlyát is: 735gr.

        Összefoglalva:

        - Ez a VAPE elektronika nem változtatja az előgyújtást a fordulatszám függvényében.
        - Egyszerre ad szikrát mindkét hengerben (alsó holtponton is.
        - Nincs pozicionálva a főtengelyen a lendkerék.

        Click image for larger version

Name:	Gyujtás áll VAPE01.jpg
Views:	1
Size:	174.9 KB
ID:	143245Click image for larger version

Name:	VAPE állórész.jpg
Views:	1
Size:	98.9 KB
ID:	143246Click image for larger version

Name:	VAPE lendkerék.jpg
Views:	1
Size:	96.0 KB
ID:	143248Click image for larger version

Name:	VAPE tip.jpg
Views:	1
Size:	187.7 KB
ID:	143247
        sepy, Süpi és sinter kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          A igért képek :Click image for larger version

Name:	PC150005.jpg
Views:	1
Size:	197.8 KB
ID:	143249Click image for larger version

Name:	PC150004.jpg
Views:	1
Size:	194.8 KB
ID:	143250Click image for larger version

Name:	PC150003.jpg
Views:	1
Size:	199.4 KB
ID:	143251Click image for larger version

Name:	PC150002.jpg
Views:	1
Size:	197.2 KB
ID:	143252Click image for larger version

Name:	PC150001.jpg
Views:	1
Size:	207.9 KB
ID:	143253
          Tonybacsi, sinter és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            Elnézést (lehet, nagyon hülye vagyok) akkor mégis mi ez?

            Ne haljak már meg teljesen hülyén?!
            zahi kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              ...akkor legyen találós kérdés ? -igen ! várjunk reggelik
              Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2014 dec. 15, 22:15.

              Komment


                #37
                joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                ...akor legyen találós kérdés ? -igen ! várjunk reggelik

                Valaki csak megkönyörül rajtam...remélem

                Komment


                  #38
                  joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A igért képek :[ATTACH=CONFIG]25458[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]25459[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]25460[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]25461[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]25462[/ATTACH]

                  Esetleg: dugattyú pozíció mérő?

                  Komment


                    #39
                    Szerintem ez egy oldalgyertyásba becsavarható mérő alkalmatosság amit leginkább az általam említett "PUPITAS"-hoz tudnék hasonlítani , csak más méréshatárral ... (még nem láttam ilyen szerkezetet , ügyes !)
                    Egyébként a vezérléséknél , ha van , és síkolni kell a h.fejet és ne adj isten a blokkot is a tengelyek közelebb kerülnek egymáshoz a fogosztás adott , így a vez.tg. késni fog a gyári értékekhez képest. A diesel nagyon érzékeny rá...
                    Tonybácsi , erre próbáltam utalni , bár pár adat már nem biztos hogy stimmelt a fejemben , a versenymotornál már bizonyított a gyujtás, 10-es fordulat fölött is .(stabilabb alapjárat , könnyebb hidegindítás) A kompresszió viszony ellenörzéséhez szerintem emeld fel jól az elejét, mert a légbuborék becsaphat a préstérnél (bár nem akartam belevau-zni csak eszembe jutott , bizonyára nem az elsőt csinálod )Egyébként kétcsapos 21 lux a páciens?
                    Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2014 dec. 15, 22:34.

                    Komment


                      #40
                      Ez ha nagyon leegyszerűsítjük a dolgot akkor a gyertyanyílásba bedugott csavarhúzó továbbfejlesztett változata.

                      Komment


                        #41
                        Igen , mindenki eltalálta , ! De , azért jó -nem ?
                        Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2014 dec. 16, 06:13.

                        Komment


                          #42
                          Hasonló kütyüt láttam a Hajtóműgyárban,a furatokhoz használták,marógépen tájoláshoz.

                          Elképesztő cuccaid lehetnek még!!!
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #43
                            mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Hasonló kütyüt láttam a Hajtóműgyárban,a furatokhoz használták,marógépen tájoláshoz.

                            Igen , az a fent már említett "pupitas " --de az egy nagyon pontos ,viszont csak nagyon kicsi tartományban dolgozó mérőeszköz .

                            Mitutoyo 513-415E Lever Dial Indicator 1mm 0.01mm - H Roberts

                            Komment


                              #44
                              Én a múltkor úgy állítottam felső holtpontra, hogy lecsavartam a jobb oldali kipufogó hollandit és az ujjammal megtapintottam a dugattyú palástyát. Ha a henger átömlőjéhez t,ámasztja az ember az ujját és finoman forgásirányba forgatjuk a főtengelyt, halál pontosan belőhető a felső hontpont. Fontos az érzékeny matató ujj!

                              Komment


                                #45
                                Fontos az érzékeny matató ujj!
                                Ez, az asztalosokra nem mindig vonatkozik!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X