Sziasztok!
Ez a téma elsősorban azért indult, mert jó lenne (én nem találtam) ha a barkácsoló kedvű motorosok, akinek VAPE gyújtás van a motorján, meg tudná osztani építési, és gyakorlati tapasztalatait.
Mivel a cég elég sokféle típushoz gyárt elektronikát, legyen az egyhengeres, kéthengeres, így egyforma receptet sem lehet adni a felszerelésre, se a bekötésre.
Viszonylag nagy a tábora azoknak akik ilyen elektronikát használnak a motorkerékpárjukon, - általában nagy megelégedéssel, így nagy eséllyel a tapasztalatokat is megoszthatják ezen a fórumon, akár beépítési, akár hibakeresési kérdéssel.
A napokban hozzám került egy P21-es, teljesen felújítva, utólagos kisebb felújításra, természetesen VAPE gyújtással.
Ha minden igaz a VAPE lendkerék nem "ékelt", tehát tetszőleges pozícióban rakható a főtengelyre.
Ez minden VAPE lendkerékre igaz?
Nagyon gyönge a motor, erőtlen 4000 fölé nem is nagyon lehet pörgetni. Indikátor órával ellenőrizve/megjelölve, fölső holtpont, előgyújtás, 180° ellenőrzése, után egy gyors stroboszkópos vizsgálat.
A gyanú beigazolódott: nincs előgyújtás, gyakorlatilag fölső holtpontos gyújtással járnak a hengerek. Ezzel még nem is lenne semmi baj, könnyen orvosolható a későbbiekben dolog, DE.
A két henger előgyújtása között eltérés mutatkozik. 1-2° mindössze, de egy elektronikus gyújtásnál, ahol utólagos állítás már nem szükséges, és nem is lehet...hát nem is tudom...
Ezen nem nagyon lehet változtatni (max. reszeléssel), lévén csak egy jeladó van az alaplapon, és két bütyök a lendkeréken.
Minden kéthengeres VAPE gyújtásnál így van ez (egy jeladó/két bütyök)?
Érdekes megoldás ez az egy jeladó, két bütyök. Ha feltételezzük, hogy a motorunk max. fordulatszáma 10.000 rpm, akkor a szerencsétlen jeladónak 20.000 fordulatszámon is kitűnően kell működnie (két jel/egy fordulatra). Bízom benne ez így jól van. A többit elvégzi a CDI.
Esetleg még arra tudok gondolni, hogy egyszerre szikráznak a gyertyák. Ezt még nem ellenőriztem.
Ami viszont jobban aggaszt, hogy az előgyújtás vándorol. Gyakorlatilag alapjárattól, végig az üzemi fordulatszám tartományban. Ezt egyértelműen a CDI okozza.
Jellemzően így működik egy VAPE?
Mindettől függetlenül nekem tetszik ez az elektronika, működik is minden ahogy kell, szép, és jó a kidolgozás is, csak van egy-két dolog amit nem értek.
/ az átalakított P10-m robogó gyújtással, nagyon stabilan tartja az előgyújtást /
Lehet, hogy ez csak egyedi probléma, viszont jó lenne, ha mások is megosztanák a véleményüket tapasztalataikat ezzel/ezekkel az észrevételekkel kapcsolatban.
Ez a téma elsősorban azért indult, mert jó lenne (én nem találtam) ha a barkácsoló kedvű motorosok, akinek VAPE gyújtás van a motorján, meg tudná osztani építési, és gyakorlati tapasztalatait.
Mivel a cég elég sokféle típushoz gyárt elektronikát, legyen az egyhengeres, kéthengeres, így egyforma receptet sem lehet adni a felszerelésre, se a bekötésre.
Viszonylag nagy a tábora azoknak akik ilyen elektronikát használnak a motorkerékpárjukon, - általában nagy megelégedéssel, így nagy eséllyel a tapasztalatokat is megoszthatják ezen a fórumon, akár beépítési, akár hibakeresési kérdéssel.
A napokban hozzám került egy P21-es, teljesen felújítva, utólagos kisebb felújításra, természetesen VAPE gyújtással.
Ha minden igaz a VAPE lendkerék nem "ékelt", tehát tetszőleges pozícióban rakható a főtengelyre.
Ez minden VAPE lendkerékre igaz?
Nagyon gyönge a motor, erőtlen 4000 fölé nem is nagyon lehet pörgetni. Indikátor órával ellenőrizve/megjelölve, fölső holtpont, előgyújtás, 180° ellenőrzése, után egy gyors stroboszkópos vizsgálat.
A gyanú beigazolódott: nincs előgyújtás, gyakorlatilag fölső holtpontos gyújtással járnak a hengerek. Ezzel még nem is lenne semmi baj, könnyen orvosolható a későbbiekben dolog, DE.
A két henger előgyújtása között eltérés mutatkozik. 1-2° mindössze, de egy elektronikus gyújtásnál, ahol utólagos állítás már nem szükséges, és nem is lehet...hát nem is tudom...
Ezen nem nagyon lehet változtatni (max. reszeléssel), lévén csak egy jeladó van az alaplapon, és két bütyök a lendkeréken.
Minden kéthengeres VAPE gyújtásnál így van ez (egy jeladó/két bütyök)?
Érdekes megoldás ez az egy jeladó, két bütyök. Ha feltételezzük, hogy a motorunk max. fordulatszáma 10.000 rpm, akkor a szerencsétlen jeladónak 20.000 fordulatszámon is kitűnően kell működnie (két jel/egy fordulatra). Bízom benne ez így jól van. A többit elvégzi a CDI.
Esetleg még arra tudok gondolni, hogy egyszerre szikráznak a gyertyák. Ezt még nem ellenőriztem.
Ami viszont jobban aggaszt, hogy az előgyújtás vándorol. Gyakorlatilag alapjárattól, végig az üzemi fordulatszám tartományban. Ezt egyértelműen a CDI okozza.
Jellemzően így működik egy VAPE?
Mindettől függetlenül nekem tetszik ez az elektronika, működik is minden ahogy kell, szép, és jó a kidolgozás is, csak van egy-két dolog amit nem értek.
/ az átalakított P10-m robogó gyújtással, nagyon stabilan tartja az előgyújtást /
Lehet, hogy ez csak egyedi probléma, viszont jó lenne, ha mások is megosztanák a véleményüket tapasztalataikat ezzel/ezekkel az észrevételekkel kapcsolatban.
Komment