Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannóni kipufogódob elkoszolódása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannóni kipufogódob elkoszolódása

    Sziasztok!

    Pár hete arra lettem figyelmes, hogy elég gyenge a motor, észrevettem, hogy kifúj a hengerfejnél elég erősen. Mindig is kifújt de most valamiért sokkal jobban. Fel is hívtam gyorsan még az út szélén Demeter kollegát, hogy ezzel mit tudok hirtelen kezdeni a mező szélén, mert szembeszélben 60-nal is alig bír menni, a 4es főúton meg nem egészséges péntek délután a kamionok áradatában 60nal zötykölődni. Semmi olyan eszköz nem volt nálam amivel hirtelen lyukat tudtam volna foltozni, így mellékutakon haladtam tovább. Itthon megszereltem, tettem alá alulemezt, a kifújás megszűnt minden irányba, ilyen jó sosem volt, de a motor semmivel nem lett erősebb. A kipufogó mögé tartottam a kezem és bal oldalról elég haldoklóan lihegett a motor, úgyhogy tegnap szét is kaptam a kipufogót és ez fogadott:Click image for larger version

Name:	20150528_152713.jpg
Views:	2
Size:	193.8 KB
ID:	157614Click image for larger version

Name:	20150528_152730.jpg
Views:	2
Size:	184.4 KB
ID:	157615Click image for larger version

Name:	20150528_152802.jpg
Views:	2
Size:	187.6 KB
ID:	157616Click image for larger version

Name:	20150528_152815.jpg
Views:	2
Size:	175.3 KB
ID:	157617Click image for larger version

Name:	20150528_162831.jpg
Views:	1
Size:	199.7 KB
ID:	157618
    A bal kipufogó dobban 2 deci olaj, korom és ezeknek mindennemű keveréke, a jobb oldali meg épp egy kicsit kormos, annyira mint kéne neki 2,5 év után kinéznie. A henger kiömlő nyílásai egyformán tiszták illetve kormosak, a kipufogókönyökökön is csak vékony lerakódás van, a probléma a dobban kezdődik.

    A kérdésem az lenne, hogy szerintetek mi okozhat ilyet és miért csak az egyik oldalon?

    #2
    Két kipufogót a kereskedelem kérésére tettek és nem a hatásfok miatt annak idején.Ezek a lerakódások okozója az én elképzelésem szerint a rövid utak miatt van. Ritkán jársz pörgősebben és a kevés hő az oka, le tud csapódni az olaj és nem ég el.

    Komment


      #3
      Sepy, ez OK, de egyetlen hengerről van szó, hogyan lehet ilyen brutális eltérés a két dobban?
      Ugyanabból a hengerből szimmetrikusan ugyanannyi olajat kéne kiköpnie mindkét kipufogóba.

      Komment


        #4
        Persze , elméletben igaz ---de , mindig ez a két dob volt fent (párban ) ? biztos hogy kukkra azonos a kettő belsó áramlásellenállása ? a furuják tök egyformán állnak benne ? a könyökcső pont egyformán lóg be ?

        Mert ha nem akkor elindilhat egy nem azonos mértékü lerakódás kápződés , ami ugye nem lineáris .

        Viszont ha minden stimmel - akkor is elindulhat az említett dolog - pl. ha sokszor tesszük oldalsztenderre üzem ütán .

        Szerintem

        - - - Updated - - -

        Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A bal kipufogó dobban 2 deci olaj, korom és ezeknek mindennemű keveréke, a jobb oldali meg épp egy kicsit kormos,

        ezt most olvasom ... esetleg oldalszender ?
        sepy, wsievers és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Nem használok oldalsztendert csak nagyon extrém esetekben, leginkább domboldalon mert annyira fekszik tőle a motor, hogy sík terepen el is dőlne. Ez a 2 kipufogó van rajta amióta összeraktam, tavaly is volt szétszedve, akkor teljesen egyenletes volt az elkoszolódás mértéke, télen szét lett szedve az egész motor, de a kipufogó csak kívülről lett tisztítva, de akkor is folyni kellett volna belőle az olajnak ha volt benne ennyi, vagy feleennyi vagy akármennyi mert alaposan össze-vissza lett forgatva. Ez az egész március elejétől alakult ki mert akkor vettem elő a motort, pontosabban télen atomjaira szedtem és akkorra lett összerakva. A furulyák egyformán állnak benne, a könyökcső is egyforma, a kipufogódobok eleje és vége is teljesen egy szintben van tehát még az sem lehet, hogy a bal oldali kicsit döntött így megragad benne a gravitáció.


          Amúgy csak lehetett értelme a 2 kipufogónak és nem csak a dísz kedvéért tették rá, mert így hogy az egyik eldugult csak 60-70 km/h-val bírt menni, ahogy kitisztítottam sikerült 110ig húzni. Ha tényleg csak a dísz szerepét töltené be akkor igazából észre sem kellett volna vennem, hogy valami nem jó mert a másik kipufogó tökéletesen működött. Vagy mindegy lett volna bajlódni a két kipufogócsatornával, elég lett volna az egyik helyére egy vakablak menettel.
          Utoljára szerkesztve a következő által: Blackmumus; 2015 máj. 29, 13:24.

          Komment


            #6
            Nem lehet,hogy oldalszélben az egyik jobban hűlt?
            demeter kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              A kifújó hengerfej miatt megváltozott a gázok mozgása a hengerben, és egyik kipuff felé melegebb gáz ment. Eredetileg mindkettő olajos lehetett, aztán mikor az egyik végképp eldugult, a másikat kínjában kiégette szerencsétlen motor. Milyen 2T olajat teszel bele? Ez nagyon "túl sok" olaj, vagy "nem belevaló" olajnak néz ki.
              Titus, demeter és Atti69 kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                MOL 2T volt az idén benne csak, az is 1:33-1:35 körüli arányban (mikor hogy jött ki kerekre a végösszeg )
                Atti69 kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  nem csak a dísz kedvéért tették rá,
                  Pedig a "Csepeli történet"-ben írottak szerint tényleg el akarták hagyni az egyik kipufogót, mert csökkenteni akarták a gyártási költségeket, de az oroszok ragaszkodtak hozzá, mert így egyöntetűbb a kinézete.

                  Szerintem is szebb egyébként.
                  Titus és sepy kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    csökkenteni akarták a gyártási költségeket
                    Na, ez volt a hiba. Nem a költségeket kellett volna csökkenteni, hanem jobb gépet csinálni. A jó-t mindig is megfizették az emberek. Régen is, ma is.

                    Komment


                      #11
                      A kifújó hengerfej miatt megváltozott a gázok mozgása a hengerben, és egyik kipuff felé melegebb gáz ment.
                      Szeretem a logikusnak tűnő magyarázatokat, ezt simán elfogadnám.
                      Mumus kolléga úgyis hosszabb túrára készül, miután elhárította a hengerfej kifújás problémáját és kitisztította a kipufogókat, ha így van ahogy írod, két száraz kipufogóval fog hazajönni.

                      Komment


                        #12
                        Milyen túra lesz? Mi az úticél?

                        Szívesen látnék Pannoniát az Alpok túrámon. Neki való terepre megyünk.

                        Komment


                          #13
                          Blackmumus nem vagyok olaj árus de megérne egy fél szint. olajat kipróbálni nekem jók a tapasztalataim vele előtte én Szintetikust használtam és evvel legalább is a Sport Cz-m jobban viselkedik.Pl. a Srint -tet.

                          Komment


                            #14
                            Szívesen látnék Pannoniát az Alpok túrámon.
                            Néztem az útvonalat, csak innen a Nyírségből a kiindulási pont sem semmi távolság.

                            Komment


                              #15
                              Azért ment rosszabbul fél kipufogóval mert a kipufogók és a henger kialakítása is 2 kipufogóra van méretezve. ű
                              De ugyan ilyen(vagy inkább jobb) lehetett volna 1 kipufogóval is, csak ahhoz más kipufogós és más henger kialakítás kelletett volna. (bár nekem 1 kipufogóval kevésbé tetszene a motor)


                              Ez a koszolódás érdekes. Nekem is jobban koszolódik a bal oldali, de nálam ennek az az oka hogy az egyik könyök rosszabb mint a másik... De ennek ellenére sem ilyen durva az eltérés a két oldal között.


                              A hengeren és a hengerfejen milyen nyomot hagyott az égéstermék? Szimmetrikus?

                              Én tegnap-tegnapelőtt szedtem szét a blokkot, nekem így néz ki:
                              Click image for larger version

Name:	IMG_20150527_185541.jpg
Views:	1
Size:	195.2 KB
ID:	144541Click image for larger version

Name:	IMG_20150527_185551.jpg
Views:	1
Size:	180.5 KB
ID:	144542Click image for larger version

Name:	IMG_20150527_185607.jpg
Views:	1
Size:	193.1 KB
ID:	144543Click image for larger version

Name:	IMG_20150529_163949.jpg
Views:	1
Size:	188.0 KB
ID:	144535Click image for larger version

Name:	IMG_20150529_164005.jpg
Views:	1
Size:	186.0 KB
ID:	144536Click image for larger version

Name:	IMG_20150529_164038.jpg
Views:	1
Size:	185.9 KB
ID:	144537Click image for larger version

Name:	IMG_20150529_164052.jpg
Views:	1
Size:	190.8 KB
ID:	144538Click image for larger version

Name:	IMG_20150529_164336.jpg
Views:	1
Size:	190.1 KB
ID:	144539Click image for larger version

Name:	IMG_20150529_173338.jpg
Views:	1
Size:	193.0 KB
ID:	144540
                              Annak ellenére hogy a két könyök áramlástanilag különbözik a dugattyútetőn a foltok szimmetrikusak(a rajta lévő lerakódást meg hígítós ronggyal le lehetett törölni).
                              Bár a dugattyú elszíneződése nem.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2015 máj. 29, 18:38.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X