Én még az utolsó napokban is szerelek, állítgatok, meg nincs is a fórumon sok szó erről a jelenségről, legyen egy új téma. ![Mosoly](https://veteran.forum.hu/core/images/smilies/smile.png)
Szóval megbüntetett a motor, amiért túl sokat kértem tőle.
Vagyis nem sok az, csak az ötven valahány éves konstrukciójából kifolyólag...hát nem tolerálta.
Nem volt olyan, hogy vegyünk le a hengerfejből egy millimétert vagy kettőt, egyszerűen csak szabályozva lett a hengertalp, kimaradt alóla a papírtömítés a két réteg pasztával és a hengerfej alól is az 5 tizedes alu.
Még az újrabejáratás elején nem is tapasztaltam óvatos terhelés alatt, csak mikor már kezdtem hirtelenebb lenni vele, tovább kiforgatni és magasabb fordulaton űzni huzamosan, hogy bizony ez gázelvételnél be-bekoppan.
Váltáskor is, és mérsékelt lassításkor is négyütemezés közben, aztán még fokozottabb gázadásokra is csilingeléssel köszöntött be.
Próbálkoztam a karburátorral és az előgyújtással, de csak rosszabbá tudtam tenni a helyzetet. Valamiért aztán beütött a fejembe a hengerfej kérdés, az égéstér kialakítás mai szinten bizonyára ócska, arra gondoltam talán túl alacsony lett a préstér és amiatt detonál be.
100-as benzinnel vártam némi javulást, ami nem igazán következett be, szóval meg kell emelni a hengerfejet, ez az utolsó lehetőség. Aztán vagy jó lesz, vagy le lehet mondani az egészről...kb. ennyiben maradtam magammal.
Bekerült egy 1 mm-es alutömítés, ami után gyakorlatilag minden negatív tünet meg is szűnt. A teljesítményből pedig enyhe vesztés lett, bár 30+ fokban próbáltam, reggel majd az is jobban megmutatkozik. Viszont, sokkal simább-finomabb rezgések szempontjából fordulaton.
Ha belegondolok, hogy tervben volt az esztergált hengerfej beépítés egyszer, a Wartbi karos főtengellyel...ha-ha. Na, ez nem tolerálja, oszt kész.
Az interneten sok mindent találni, tőlem okosabbak bizonyára ezt már rég tudták, ha újratervezett és esztergált égéstérrel emelik a kompressziót és a teljesítményt, javítják az égést.
Mindegy, így járás és örülés, hogy a főtengely legalább nem adta be még a kulcsot alatta.
![Mosoly](https://veteran.forum.hu/core/images/smilies/smile.png)
Szóval megbüntetett a motor, amiért túl sokat kértem tőle.
Vagyis nem sok az, csak az ötven valahány éves konstrukciójából kifolyólag...hát nem tolerálta.
Nem volt olyan, hogy vegyünk le a hengerfejből egy millimétert vagy kettőt, egyszerűen csak szabályozva lett a hengertalp, kimaradt alóla a papírtömítés a két réteg pasztával és a hengerfej alól is az 5 tizedes alu.
Még az újrabejáratás elején nem is tapasztaltam óvatos terhelés alatt, csak mikor már kezdtem hirtelenebb lenni vele, tovább kiforgatni és magasabb fordulaton űzni huzamosan, hogy bizony ez gázelvételnél be-bekoppan.
Váltáskor is, és mérsékelt lassításkor is négyütemezés közben, aztán még fokozottabb gázadásokra is csilingeléssel köszöntött be.
Próbálkoztam a karburátorral és az előgyújtással, de csak rosszabbá tudtam tenni a helyzetet. Valamiért aztán beütött a fejembe a hengerfej kérdés, az égéstér kialakítás mai szinten bizonyára ócska, arra gondoltam talán túl alacsony lett a préstér és amiatt detonál be.
100-as benzinnel vártam némi javulást, ami nem igazán következett be, szóval meg kell emelni a hengerfejet, ez az utolsó lehetőség. Aztán vagy jó lesz, vagy le lehet mondani az egészről...kb. ennyiben maradtam magammal.
Bekerült egy 1 mm-es alutömítés, ami után gyakorlatilag minden negatív tünet meg is szűnt. A teljesítményből pedig enyhe vesztés lett, bár 30+ fokban próbáltam, reggel majd az is jobban megmutatkozik. Viszont, sokkal simább-finomabb rezgések szempontjából fordulaton.
Ha belegondolok, hogy tervben volt az esztergált hengerfej beépítés egyszer, a Wartbi karos főtengellyel...ha-ha. Na, ez nem tolerálja, oszt kész.
Az interneten sok mindent találni, tőlem okosabbak bizonyára ezt már rég tudták, ha újratervezett és esztergált égéstérrel emelik a kompressziót és a teljesítményt, javítják az égést.
Mindegy, így járás és örülés, hogy a főtengely legalább nem adta be még a kulcsot alatta.
![Mosoly](https://veteran.forum.hu/core/images/smilies/smile.png)
Komment