Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Detonál?!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Én anno rövidítettem a dugattyún, az eredmény az lett hogy kicsit gyorsabban pörög fel, ergo jobban is húz.
    De annyira azért nem jelentős. Bár én csak kb 1mm-t szedtem le belőle.

    Komment


      #17
      Kipufogóban nem lehet hogy túl nagy torlónyomás képződik (kisebb dugulás , kisipari furulya , ...??) , ezáltal némi forró égéstermék maradhat bent ??? Próbáltad másik kipufogóval is esetleg ?
      Megmérted már a présteret ?
      Fene tudja, nem kéne annak valami módon jelentkezni fogyasztásban vagy ragadási hajlamban, ha kisebbek lennének a furatok? Dugulás nincs, tisztogatom. De összehasonlíthatom majd a gyárival a furulyát, vagy egy kör erejéig ki is cserélhetem őket.
      Mértem volna, hazajöttem de nem találtam egy árva darab cint se, pedig volt én meg nem forrasztottam el az tuti...úgyhogy halasztva egyelőre.



      Én anno rövidítettem a dugattyún, az eredmény az lett hogy kicsit gyorsabban pörög fel, ergo jobban is húz.
      Azért ódzkodok tőle, mikor alig találni normális dugattyút, ha mégis sikerül, akkor inkább örülés van, mint faragás.
      OdinHEM, zahi és Fergusson kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Mértem volna, hazajöttem de nem találtam egy árva darab cint se, pedig volt én meg nem forrasztottam el az tuti...úgyhogy halasztva egyelőre.
        Miért nem szóltál Keszin amikor a Wartburgot szereltük


        Azért ódzkodok tőle, mikor alig találni normális dugattyút, ha mégis sikerül, akkor inkább örülés van, mint faragás.
        Egy darabig én is így voltam vele. Aztán szét kelletett szedni a kihajtás csapágy miatt amikor is méregettem a hengert és amit tapasztaltam annak nem örültem. Amit Hétvégén is mondtam, hogy úgy gondolom hogy el van fúrva a henger. Ez után nagy elkeseredésemben beraktam az esztergába, szépen beállítottam órával(már amennyire tudtam, mert valóban nem kör az a dugó) aztán egy pici húztam rajta és így került vissza.

        Bár egy jó hengerrel, jól fúrva, jó dugóval és megfelelően tömített hengerfejjel gondolom jobb lenne mint amilyen most.

        Neked mennyire könnyű kézzel átforgatni a főtengelyt? Nekem a lendkeréknél fogva vagy 10 másodperc alatt át lehet lehet forgatni. Bár a rossz kompressziónak magasabb fordulaton nem igazán kellene érvényesülnie.
        demeter kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Fene tudja, nem kéne annak valami módon jelentkezni fogyasztásban vagy ragadási hajlamban, ha kisebbek lennének a furatok? Dugulás nincs, tisztogatom. De összehasonlíthatom majd a gyárival a furulyát, vagy egy kör erejéig ki is cserélhetem őket.
          Mértem volna, hazajöttem de nem találtam egy árva darab cint se, pedig volt én meg nem forrasztottam el az tuti...úgyhogy halasztva egyelőre.
          De igen , ragadási hajlam a magasabb hő miatt nőhet . A fogyasztás , - bár egy ilyen motornál ezt egy nem túl fontos tényezőnek tartom - előfordulhat hogy átmenetileg csökken , de a teljesítmény is ( ami fogyasztás növekedést okoz )
          Azok a kisipari furolyák amiket láttam , alapvetően kisebb kilépő "likkal" rendelkeznek , és a végkialakításuk is eltér .
          Mint tudjuk, ez az úgynevezett "szivardob" hajlamossá teszi a motort a besülésre , túlmelegedésre . Nem hiába nőtt a Csabai Béla féle (bába-dob...) kipufogóval a teljesítmény, és az élettartam , továbbá alacsonyabb tartomány felé tolódott a nyomaték is . Természetesen a más kipufogó (más furulya !) , más porlasztó beállításhoz is vezethet , amit szem előtt kell tartani , mivel2T-ről beszélünk.
          A cin használatakor , - ha egy mód van rá - inkább a régebben vásárolt (pl :10 éve...) darabokat részesítsd előnyben , mert a mai verziók csökkentett ólomtartalmúak (a zunijó...), így keményebbek is ...







          Azért ódzkodok tőle, mikor alig találni normális dugattyút, ha mégis sikerül, akkor inkább örülés van, mint faragás.
          Ha minden tisztán világít a fejemben , úgy rémlik , mintha a P12 dugattyú alapból vagy 2-2,5 mm -el rövidebb szoknyával készült , amivel (és megfelelőbb kipu-val !) azért némi nyomaték többletet alul , telj.többletet értek el , és fogyasztás csökkenést !(ez a téma talán már ki is volt vesézve ha minden igaz ) a leggyorsabban (legegyszerűbben) ezzel a módszerrel tudod a szívási időt (szöget) növelni (max a lökethossz 3-5 százaléka , az első szériás dugót alapul véve) természetesen előfordulhat, hogy a megfelelő paraméterek eléréséhez utána kell menni a kipu-val is egy picit...


          Én anno rövidítettem a dugattyún, az eredmény az lett hogy kicsit gyorsabban pörög fel, ergo jobban is húz.
          Szerintem gyorsabb felpörgés elérése a legdrasztikusabban a lend.-tömeg csökkentésével érhető el , a te esetedben ez gondolom nem történt meg , igy csak a gyorsabb gáz-átáramlás , öblítés lehet az okozója , ami esetleg a csatornák esetleges változtatásával (simítás , jobb áramlás miatt egyenesebb csatornák ) volt elérhető , de a változás nem annyira számottevő lehet ...


          z után nagy elkeseredésemben beraktam az esztergába, szépen beállítottam órával (már amennyire tudtam, mert valóban nem kör az a dugó) aztán egy pici húztam rajta és így került vissza.
          Nem is kell kör-körösnek lennie ! A csapszeg vonalában (az anyagtöbblet miatt) kisebb az átmérő , tehát ovális a dugó ... (ez így OK.), meg még kúpos , esetleg hordó formát is kialakíthatnak rajta . Mit értesz az alatt hogy "egy picit húztál rajta" ??? Leesztergáltad ? akkor az illesztésed elmegy !


          Neked mennyire könnyű kézzel átforgatni a főtengelyt? Nekem a lendkeréknél fogva vagy 10 másodperc alatt át lehet lehet forgatni. Bár a rossz kompressziónak magasabb fordulaton nem igazán kellene érvényesülnie.
          Nos , az attól függ mennyire erős kezed van ... A rossz kompresszió nagy fordulaton kisebb sebesség elérésével érvényesül
          demeter kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Szerintem gyorsabb felpörgés elérése a legdrasztikusabban a lend.-tömeg csökkentésével érhető el , a te esetedben ez gondolom nem történt meg , igy csak a gyorsabb gáz-átáramlás , öblítés lehet az okozója , ami esetleg a csatornák esetleges változtatásával (simítás , jobb áramlás miatt egyenesebb csatornák) volt elérhető , de a változás nem annyira számottevő lehet ...
            Csak a dugattyún faragtam akkor. A csatornákhoz akkor nyúltam legutóbb amikor még nem volt felfúrva a henger. Akkor kicsit felcsiszoltam minden járatot.


            Nem is kell kör-körösnek lennie !
            Igen, ezért írtam hogy valóban nem az Szóval hogy ilyen szempontból jó a dugó.



            Mit értesz az alatt hogy „egy picit húztál rajta” ??? Leesztergáltad ? akkor az illesztésed elmegy !
            A szoknya aljából leesztergáltam kb 1mm-t. Azért kb mert nem mértem csak nóniusszal. Az alapján hogy a P12 szoknyája 2,5mm-el rövidebb gondoltam azzal a kb 1mm-el sok bajt nem okozok még akkor sem ha kicsit több lesz.


            Nos , az attól függ mennyire erős kezed van
            Nem tekertem erősen, csak úgy szépen kényelmesen.
            zahi kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              Nem tekertem erősen, csak úgy szépen kényelmesen.
              Plusz -minusz 5 Nm ...

              Szerintem nyugodtan csapd le a palástot P12 méretre (úgy értettem leátmérőzted a palástot .. ) , Sőt ... bár jó volna a kipu.-t is átrakni egy P12 -ből ! ( meg egy tuti, frissen fúrt hengert )

              Komment


                #22
                zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Plusz -minusz 5 Nm ...

                Szerintem nyugodtan csapd le a palástot P12 méretre (úgy értettem leátmérőzted a palástot .. ) , Sőt ... bár jó volna a kipu.-t is átrakni egy P12 -ből ! ( meg egy tuti, frissen fúrt hengert )
                Annyit nem hiszem hogy le fogok, de még egy fél-1 mm-t lehet lecsapok belőle eloxálás előtt.
                Valóban nem egyértelműen írtam az esztergálást, de a palásthoz nem nyúltam. Ahhoz majd most fogok, valami finom csiszolópapírral... De csak ott ahol szükséges.

                Aztán az sincs kizárva hogy egyszer, sokára lesz jobb kipufogó is, meg még sok szép jó alkatrész
                zahi kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  Miért nem szóltál Keszin amikor a Wartburgot szereltük
                  Egyszerűen nem jutott eszembe...és hány ilyen van az életben, mikor utólag jövök rá...egy kicsit több agysejt nem ártana...vagy egy evolúciós ugrás...



                  Neked mennyire könnyű kézzel átforgatni a főtengelyt?
                  Ez tényleg csak az erő függvénye, amivel forgatjuk. De a hengerfej alátét nélkül még a berúgókaron is kemény volt átforgatni, most ezzel persze könnyebb lett. A henger felülete gyönyörű szép, szerintem a gyűrűk is jók, ez a része nagyon rendben van.



                  Azok a kisipari furolyák amiket láttam , alapvetően kisebb kilépő „likkal” rendelkeznek , és a végkialakításuk is eltér .
                  Az enyém is ilyen, de akkor megint jön a dilemma, hogy nyúljak-e hozzá...
                  Lehet hogy felborítom az egészet azzal, ha átfúrkálom a lyukakat és a végén még rosszabb lesz. A félelmem már valós, mert sokszor nyúltam úgy hozzá valamihez, hogy visszalépés lett az eredmény összességében.

                  - - - Updated - - -

                  eloxálás előtt.
                  Nem tudom a Belcord dugattyú eloxálva van-e, de volt rajta valami réteg, ami dörzsöléssel simán lejött...

                  - - - Updated - - -

                  Jut eszembe Zahi, ha a manapság használatos forrasztóón már elég kemény, nem lehet helyette ólomhuzalt haszálni? Az mint horgászkellék jól hozzáférhető.
                  zahi és Fergusson kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    De igen lehet , sőt jobb is !(ha 1,5 mm-nél nem vastagabb ...) A Belcord -os dugó nem eloxált , a tulaj elmondása alapján :" kétszer hőkezelt " ... (nem tartom sokra )
                    demeter kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      Az a réteg egy sima, természetes alu oxid réteg lehetett gondolom. De az nem sokat ér...
                      zahi kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        Ha már eszembe jutott... Pár éve olvastam valahol (neten biztos utána lehet nézni) a németek szénből készítenek dugattyút. A hőtágulás ezred miliméter körüli. Több darabos széria esetén jelentősen csökken az ár. Úgy emlékszem,elérhető áron dolgoznak. Lehet megérné számolgatni?
                        demeter, zahi és Fergusson kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ha már eszembe jutott... Pár éve olvastam valahol (neten biztos utána lehet nézni) a németek szénből készítenek dugattyút. A hőtágulás ezred miliméter körüli. Több darabos széria esetén jelentősen csökken az ár. Úgy emlékszem,elérhető áron dolgoznak. Lehet megérné számolgatni?
                          Szép és jó, de hogy illeszted a vashengerbe?
                          Véleményem szerint a motoromnál nem a dugattyúval volt a gond, hanem a henger a kipufogó csatornák között benyomódott a hőtágulástól. Így pedig a szén dugóhoz is hozzáérne

                          De azért kíváncsi lennék rá hogy mennyibe lenne egy darab ilyen dugó. (persze úgy egy darab ahogy írtad, tehát nagyobb darabszám esetén)
                          demeter és zahi kedvelte ezt.

                          Komment


                            #28
                            csatornák között benyomódott a hőtágulástól. Így pedig a szén dugóhoz is hozzáérne
                            Nem biztos..a dugattyú gyakorlatilag nem tágul,az aluval ellentétben.

                            De azért kíváncsi lennék rá hogy mennyibe lenne egy darab ilyen dugó.
                            Igaz..+küzdelem lenne.. Az is megtenné ha normális utángyártás lenne. Bár még lehet.
                            Fergusson, és kedvelte ezt.

                            Komment


                              #29
                              Véleményem szerint a motoromnál nem a dugattyúval volt a gond, hanem a henger a kipufogó csatornák között benyomódott a hőtágulástól.
                              Igen ez a jelenség létezik , és ezért szokták fúrás után is , a két kipu. nyílás közti "gát" felületét kézzel alácsiszolni , vagy 1-2 századdal ! Mert hát az árára ,tartósságára én is kíváncsi lennék ! Azért ennyi problémás pannónia dugattyú után, valaki nyithatna már ezzel kapcsolatban egy topic-ot (pl : kipróbált, nem gyári alkatrészek.. vagy valami ilyesmi címen , és nem muszáj csak pannóniáról szóljon , bár a hiba annál a márkánál talán sűrűbben jelentkezik ) , kinek milyen tapasztalatai vannak a különböző gyártmányokkal kapcsolatban , milyen illesztési hézag mellett ... stb (én több dolog miatt nem teszem , ilyenek például hogy nem igazán tudom hogy kell , így annak létrejötte pusztán véletlen , vagy görcsös próbálkozások tömkelege árán volna lehetséges, amitől igyekszem megkímélni magam ... , továbbá az is hogy vannak, akik tőlem sokkal több dugattyút elhasználtak már , így nagyobb a tapasztalatuk is, ezért nagyobb kompetenciával bírnak, valamint, hogy egyáltalán volna -é rá igény , és a kedves olv.társak is hajlandóak lennének leírni tapasztalataikat ,a márkatárs pénztárcáját megkímélendő... stb) . De ez csak egy felvetés , nem kell komolyan venni . Ahogy olvasgatok a fórumon egy ideje már , ez egy visszatérő probléma ! (lehet hogy túl sokat morfondírozom, inkább iszom egy jó hideg sört ! )

                              Komment


                                #30
                                zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Igen ez a jelenség létezik , és ezért szokták fúrás után is , a két kipu. nyílás közti "gát" felületét kézzel alácsiszolni , vagy 1-2 századdal !
                                Ennek a folyamatáról írnál kicsit bővebben?
                                Ha szétszedem akkor már lehet hogy ezt is megcsinálom. Sokat csak nem rontok rajta

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X