Gyári 17000km-t futott henger és dugó,
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia motorblokk
Collapse
X
-
Nekem még soha sem szorult meg, nemtudom mit csináltok ti vele
Pedig gyári állapotában végsebessége, olyan 70-80 volt, de ott már be is csörgött a szegény keverék miatt, az alatt használtam, és mentem vele 50km-t nyáron, mégsem állt meg.
Azóta mikuni karbi, P10fej tömítés nélkül, nyáron is 90-100 között tartósba, pedig 1:40 szintetikussal járok, meg szar ambika dugattyúval, amit meg kellett hackelni, mert elforogtak rajta a gyűrűk.
Kényelmesen viszont olyan 80-nal megy, felette már igazi rodeó fíling na meg zabál is, nem érdemes hajtani.
Talán a "Mikuni karbi".
Én is azt próbáltam korábban leírni hogy a Dellortóval (én azt használok) sokkal "stabilabb" a gép. Nálam is simán viszi az óra szerinti 110-et de gps-el még nem néztem.
Gyári 17000km-t futott henger és dugó, bár 1000km-rel ezelőtt meggyűrűzve.
Eddig még nem volt ragadás....
Leave a comment:
-
sepy
...Itt tartottam, amikor elöntött a sárga irigységnekem is ragadt a gép ha kipörgettem rendesen 3. ban 105-110 és jelentkezett mit leírtál.
...aztán azt hittem, hogy ez csak valami horgász történet
...de tovább olvasva rájöttem, hogy nem egyhengeres Pannóniáról írsz...
- 2 likes
Leave a comment:
-
Ez is szégyen a pannoniára nézve,szerintem több mint fele nem képes a110-re:igaz gyárilag105-a vége ,de akkor is!!!!!3. ban 105-110 és jelentkezett mit leírtál. Szerencsére nem kenődött és nem tört.
Én is ambikával mentem ,viszont nem érdekelt ha csörgött,adtam neki több anyagot és befogta a csőrét,ám így sok volt neki,menni kellett 80-felett
!Ha nem a csendes nyugira mentek:lazára kell hagyni az illesztést és tolni kell neki!!!Aki szorosra illeszti,nem tudja gyorsra koptatni,vagy ,vagy!Sajnos ez van.
- 3 likes
Leave a comment:
-
Az esztergályos, aki csinálta nekem az MZ seb.váltó tengely perselyét, hosszasan mesélt a Pannóniás múltjáról, jelenéről és jövőbeli terveiről (is). Ugyanezt említette, hogy a Pannónia dugattyúja rendre a kipufogó csatornánál szorul meg az elégtelen hűtés miatt, ezért az új dugattyúknál kapásból úgy kezdte, hogy a gyűrűk feletti részen leszedett a dugattyúból a kipuf. felőli oldalon. Így már nem szorult meg neki minden sarkona két kipufogó csatorna között van. Ott egy picit kenődött a dugó, szóval ott fogok nekiesni eloxálás előtt, kicsit csiszolok/reszelek a dugattyúnak abból a részéből
- 2 likes
Leave a comment:
-
Nálam a legnagyobb gondot az okozhatja hogy ferdén van fúrva a henger. Meg persze az illesztés is kérdéses, de a problémás hely a két kipufogó csatorna között van. Ott egy picit kenődött a dugó, szóval ott fogok nekiesni eloxálás előtt, kicsit csiszolok/reszelek a dugattyúnak abból a részéből(csak finoman persze, hogy azért a csatornákkal szemben lévő részt ne fogyasszam) aztán eloxálom.
Valamint a hengerből is csiszolok egy kicsit a két csatorna között, aztán lesz ami lesz.
- 1 like
Leave a comment:
-
Norbi a régi dugómmal/ valamilyen hazai / nekem is ragadt a gép ha kipörgettem rendesen 3. ban 105-110 és jelentkezett mit leírtál. Szerencsére nem kenődött és nem tört. A tavalyi szezont így húztam ki. Az ideire egy sokak által semminek nézett Ambika dugót kapott és lekopogom jobban ment végre is és nem akart megszorulni pedig jobban hajtottam a nyári melegben is mint a másikat. Szét nem szedtem azóta pedig a Mátrában forgattam nagy pakkal is. Szivattyúval szintetikus olajjal és sohasem méricskélve a fogyasztásom megy a nagyságának megfelelően. Nem rakéta CZ!. Ki száguldozni szeretne annak másmilyen mai gépet kell venni. Ez 80-90 között szépen megy ez nem óra szerinti valós érték! Nem csináltam még de a nút reszelést a csapszegnél jónak találom hőtágulás és kenés miatt is.
- 1 like
Leave a comment:
-
Először is trisós vízben főzöm addig amíg minden szennyeződés le nem oldódik róla. Aztán rákötöm a labortáp + kivezetésére, beállítom 12V-ra és belógatom egy vödör (4L) kénsavba. Amiben már ott ázik pár alulap, a táp - kivezetésére kötve.bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNekem is volt ilyen húzatás utáni ragadás. Mi ez az eloxálás dolog? Hogyan csinálod?
Aztán várok, had pezsgő fürdőzzön. (közben beállítom a megfelelő áramot is persze. Vagy legalábbis amit a labortáp bír.)
Aztán 20-30 perc (mérettől függ persze, egy dugónál lehet kell majd 1 óra is) ázás után szódabikarbónás vízzel semlegesítem a savat. Ekkor már kész a kerámi keménységű alu oxid réteg. Ami elég porózus, szóval akár festeni is lehet(ami abból a szempontból hasznos lehet hogy rögtön látni hol kopik jobban a dugó) Aztán 10 perc főzőcske desztillált vízben, ez szépen lezárja az oxidréteg pólusait és ennyi.
Lámpáimat eloxálom rendszeresen. Eléggé kopásálló a réteg(legalábbis az aluhoz képest) és elektromosan jól szigetel(bár a dugattyúnál ez lényegtelen) De a hőt nagyon jól vezeti.
- 2 likes
Leave a comment:
-
Nekem még soha sem szorult meg, nemtudom mit csináltok ti vele
Pedig gyári állapotában végsebessége, olyan 70-80 volt, de ott már be is csörgött a szegény keverék miatt, az alatt használtam, és mentem vele 50km-t nyáron, mégsem állt meg.
Azóta mikuni karbi, P10fej tömítés nélkül, nyáron is 90-100 között tartósba, pedig 1:40 szintetikussal járok, meg szar ambika dugattyúval, amit meg kellett hackelni, mert elforogtak rajta a gyűrűk.
Kényelmesen viszont olyan 80-nal megy, felette már igazi rodeó fíling
na meg zabál is, nem érdemes hajtani.
- 2 likes
Leave a comment:
-
Nekem is volt ilyen húzatás utáni ragadás. Mi ez az eloxálás dolog? Hogyan csinálod?
Leave a comment:
-
Átlag tempó nekem is 70-75- A nyáron 2x húzattam meg kicsit jobban, mind a két alkalommal megragadt. Bár pár méter gurulás, kuplung vissza és magához is tért, de a dugó már elég ramatyul néz ki...
(na de sebaj, valamikor a télen lekapom a hengert, lecsiszolom a ragadásnyomot, eloxálom a dugót aztán lesz ami lesz. Veszteni valóm úgysincs vele...)
- 2 likes
Leave a comment:
-
Én ezeknek a gépeknek a használatakor/ az én Sport CZ-m se mai/csak jobb lesz ha használsz ólompótló adalékot. Nem csak ken tömít is. Bizonyára megy nélküle is de mivel nem egy Nikosilos hengerű gépek csak jobb lehet / tartósabb/a használatával. Én akkor sem mennék 1:50- es keverékkel a helyedben hacsak nem valami Japán technika van beépítve és hüvelyes a gép.
Leave a comment:
-
Az ólom-tetraetilt tudomásom szerint két dolog miatt tették a benzinbe:mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseIgen ólmozott benzinnel!!!!!
- oktánszám növelés
- elégéskor keletkező ólom és ólom-oxid kirakódott a kipufogószelepre és a fészekre, ezeket "kente"
- szennyezni a környezetet.
Sokadszorra olvasom, hogy ólmozott benzint akartok beletenni. Van bármilyen gyakorlati magyarázat a szükségességére?
Lassan egy éve, hogy koptatom a Pancsit :-)
A tavalyi lelkesedésem után - a fentieket olvasva - magam részéről így állok hozzá: Az óra szerinti nyolcvan (ami valószínűleg 70) megfelelő tempó ennek a gépnek.
Ennek a masinának a gyakorlati értéke kimerül abban, hogy - akár napi szinten - pöfögjön egy jót az ember. Mások is szívesen nézik, én is szívesen megyek, mert élvezetes.
Esetleg egy-két nagyobb túra. Ehhez megfelel a pénztárcát kímélő mostani konstrukció, leszámítva a gyújtás és a pislákoló pilács korszerűsítését.
Bármennyire is szeretem ezt a gépet, agyf@[?t tudok kapni, amikor meghal egy emelkedőn.
Az autós iskolában azzal engedtek útnak, hogy ez jó lesz hétvégi fagyizós motornak, szerezek egy túramotort. Azért a találkozóra lehozom, had örüljön.Utoljára szerkesztve a következő által: bokor28; 2015 dec. 21, 08:54.
- 3 likes
Leave a comment:
-
Nekem is mondták,nem megy gyorsabban?Válaszom:akkor nem értek rá megnézniHa gyorsabban mégy, egyszerűen nem marad elég idejük, hogy felismerjék, és gyönyörködjenek a látványban... ez jár nekik, joguk van hozzá, hogy ők is élvezzék...
milyen szép!!
- 3 likes
Leave a comment:
-
heeegany
De hát ennek megvan a maga filozófiája!Nyáron így is 2x megragadt, nem szereti hosszú távon a „nagy” tempót...
A Pannónia azért ilyen, és azért nem kell gyorsabb motor, mert 60-70 körül legizgalmasabb a pöfögése, és ez az amire felkapják a népek a fejüket, ha hallják, hogy közeledek.
Ha gyorsabban mégy, egyszerűen nem marad elég idejük, hogy felismerjék, és gyönyörködjenek a látványban... ez jár nekik, joguk van hozzá, hogy ők is élvezzék...
- 8 likes
Leave a comment:
Leave a comment: