Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • heeegany
    replied
    bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nekem nem csökkent. Mentem, mint a golyó, aztán falu előtt elvettem, húzogattam neki, hogy kapjon üzemanyagot, egyszer csak klatty. Azóta visszatérő rohamokban pocsék, valaki írta hogy letapadt a gyűrű és az szivat.
    Én az első esetben tartottam a gézt közben(meg ugyan abban a pozícióban már pár perce) A másodiknál meg húztam a gézt. Szépen fokozatosan már 1-2 perce(volt hely, nem siettem el a gyorsulást)

    Az első eset után jelentősen fogyott az ereje. Akkor szétszedtem és az alsó gyűrű szorult elől. Kicsit igazítottam rajta, aztán összeszerelésnél eltörtem az egyik gyűrűt...
    A második ragadás óta még nem húztam le a hengert, de nem igazán vesztett az erejéből.

    Leave a comment:


  • bokor28
    replied
    Nekem nem csökkent. Mentem, mint a golyó, aztán falu előtt elvettem, húzogattam neki, hogy kapjon üzemanyagot, egyszer csak klatty. Azóta visszatérő rohamokban pocsék, valaki írta hogy letapadt a gyűrű és az szivat.

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    Nos, azt hiszem meggyőtretek. Ha kiszedem a dugót akkor kap egy hasítást. Bár nem a szoknya aljáig, mint az orosz dugónál, hanem csak valami olyasmit mint ami mateapu képein látható, esztergával vésve, a két végén furattal.
    Emellett persze még csiszolok is belőle, legalább annyit amivel a ragadásnyomokat el tudom tüntetni.



    A ragadás viszont nem fordulat hanem inkább terhelés függő.
    Az első ragadásnál nem mentem gyorsan, 75 körül(néha 80) viszont elég erős szembe szél volt. A második ragadásnál abban a pillanatban amint a GPS átváltott 100-ra megragadt...
    Egyik ragadás előtt sem éreztem azt amit érezni kelletett volna, hogy a motor ereje csökkenne vagy a hangja változna. Bár lehet hogy csökkent az ereje, de akkor sok kilométeren keresztül szépen fokozatosan...

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    Az biztos, hogy a felhasítás végén furat kell, mert különben a feszültség torlódás miatt tovább repedne...
    Click image for larger version

Name:	DSCN0672.jpg
Views:	1
Size:	188.4 KB
ID:	147828Click image for larger version

Name:	DSCN0670.jpg
Views:	1
Size:	190.5 KB
ID:	147829Click image for larger version

Name:	DSCN0671.jpg
Views:	1
Size:	183.7 KB
ID:	147831Click image for larger version

Name:	DSCN0669.jpg
Views:	1
Size:	189.7 KB
ID:	147830Ez már beteges!

    Nem bírtam tovább:urak íme a minta.A közismert méretekhez arányosítva méretezhető!
    Szerintem hasznos:a ragadási nyom a túloldalon van.

    Leave a comment:


  • Lemezjáték
    replied
    bokor 28
    Engem a dugó felhasítás érdekel. Mi a vélemény?
    Nem sok mindent találtam róla:

    http://www.gjt.bme.hu/sites/default/files/3ea.pdf

    Az biztos, hogy a felhasítás végén furat kell, mert különben a feszültség torlódás miatt tovább repedne...

    Ráadásul ez a dugó, mint ha négyüteműhöz lenne, ahol az olajáteresztő gyűrűben végződik a hasítás, belátni a dugó belsejébe...
    Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 dec. 22, 18:18.

    Leave a comment:


  • Atti69
    replied
    Aki nem ér rá sík terepen hetvennel menni,
    Én ráérnék,de félek.. Az a bibi,hogy mások nagyon sietnek,s letolnának az útról. Személy szerint egy szerény 90km/h elvárnék tőle.

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    Engem a dugó felhasítás érdekel. Mi a vélemény?
    Click image for larger version

Name:	DSCN0668.jpg
Views:	1
Size:	201.1 KB
ID:	147824Szerintem nem sokan kormolnak bejáratásnál,ezek szerint pedig sűrűn kellene,mert lehet emiatt ragad annyira.
    Az enyémből addig faragtam és furkáltam míg nem éreztem,hogy lazán jár a motor,de jó hangja lett.

    Leave a comment:


  • bokor28
    replied
    kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Én 1:33-mal használtam a siklócsapágyas T5H-t is, nem panaszkodott amíg nem próbáltam ki a végét. Akkor elolvadt a dugattyú. De valószínűleg amiatt, hogy kevés volt a bejutó benzin-olaj keverék.
    Én is 1:33 keverékkel járok.
    Több Pannóniást kérdeztem a környéken, sokan azzal járnak.
    A túlhúzatós ragadás nekem is megvolt, még nem kaptam szét, de mintha látszana csík a kipuff ablakon keresztül. Mivel ez megvolt Heeegany-nál is (1:25 kev), ez független a keverési aránytól.
    Mennyiséggel se volt nálam probléma, be se volt rendesen állítva és bő olaj távozott a kipuff-ból, gyertya kormos.
    (Lehet, hogy ettől melegedett túl? - Húzott, mint az állat.)
    Az egyenletet rendezve lezárhatjuk a soha véget nem érő vitát: tök mindegy.
    Aki fél, rakjon 1:25-öt, aki bátor rakjon 1:33-at.
    Lehetőleg jó olajat (API TC, JASO FD), lehet már elég olcsón kapni (Mannol, MPM).

    Engem a dugó felhasítás érdekel. Mi a vélemény?
    Gondolom nem satuba fogva, flexxel kellene nekiugrani a történetnek.

    És a pár nap gondolatait összefoglalva: Aki nem ér rá sík terepen hetvennel menni, üljön más motorra.

    Leave a comment:


  • wsievers
    replied
    Lehetne magasabb Si tartalmú dugóval
    A Mahle 30 % ig is elmegy...azt már nem lehet homokformába önteni. Ahol nincs nyomásos öntés, ott esélytelen minőségi cuccot gyártani.

    Leave a comment:


  • kollarg
    replied
    Ha nekem lenne felül tűgörgős főtengelyem, akkor biztos kipróbálnám 1:33-as szintetikus olajjal, és ha bírja, akkor hajrá!!!
    Én 1:33-mal használtam a siklócsapágyas T5H-t is, nem panaszkodott amíg nem próbáltam ki a végét. Akkor elolvadt a dugattyú. De valószínűleg amiatt, hogy kevés volt a bejutó benzin-olaj keverék.

    Itt van a KX hajtórúd a fiókban, jövőre talán végre belekerül a motorba. Igaz még csak a fényezett váz van beállítva a műhely közepére és van mellette 3 darab négyütemű japán gép (csak hogy ne unatkozzak: mindegyik hiányos rom, de papírral és ebből kettő a múlt héten jött a Magyar Postától...).

    Az addig biztosan egyértelmű, hogy a szorulásokat a hőtágulás okozza - ez ellen kell tenni és ebben az egyik lépcső a tűgörgő, lévén kisebb súrlódás = kevesebb hő.
    Lehetne magasabb Si tartalmú dugóval (legjobb tudomásom szerint csökkenti a hőtágulást, ezért van az autók, pl. VW-k hengerfejeiben is 10% belőle) és eltérő geometriával próbálkozni; ebből az első drágább dolog, a második relatíve olcsóbb, én ez utóbbit is szeretném bevetni. Ráadásul 1 mm-es gyűrűkkel.
    A Belcordosokkal beszéltem kb. egy éve, akkor azt nem kérdeztem, hogy milyen Si százalékú anyagból dolgoznak, de a geometrián és a gyűrűvastagságon nem akadtak fenn. Csak rajzot küldjek, a pénztárcámat készítsem és minden lesz.
    Ami még az egyhengeres Pannoniánál rémálom, az a híd a kipufogónyílások között. Minél több hőt kap, annál inkább "türemkedik" befelé és akár elérheti a dugattyút is. Ez ellen én - ha egyszer végre eljutok odáig - azt szeretném kipróbálni, hogy mit mutat, ha az égésteret a henger középvonalától eltolom hátra. Így a préssáv félhold alakúra adódik, a dugattyú kipufogó felőli része talán kisebb hőterhelésnek lesz kitéve. A "hidegebb oldala" persze nagyobbnak, lehet akkor majd a szívónyílás felett lesznek csíkok a hengerfalon, de egy próbát megérne.

    Mondjuk ennyi kínlódással simán össze lehetne hozni egy másik hengert is...

    Leave a comment:


  • wsievers
    replied
    Lehet az ő vasuk nem melegszik annyira
    A 250-es tényleg jól elvan a vashengerével(oka ennek az egyetlen kipufogónyílás is).A 350-esnél pedig egyik oldalt még borda sincs.

    Leave a comment:


  • zelenacs
    replied
    A Csepelek, Pannóniák c. könyvben ezek vannak az 1:30-as keverékről írva:
    Click image for larger version

Name:	1_30.jpg
Views:	1
Size:	211.3 KB
ID:	147821
    Click image for larger version

Name:	1_30_1.jpg
Views:	1
Size:	52.6 KB
ID:	147822

    Leave a comment:


  • demeter
    replied
    Ha túllépünk az egyhengeres Pannónián, általánosságban biztos jobb a tűgörgő, nem buta gyerekek a németek, nem véletlenül váltottak még a kis MZ-nél is valamikor a 70-es években...
    Mikor kb. '65-ben valamikor bemutatták a P10-es modellt (de ez idő tájt mondhatjuk a P20-ast is), abban a motorban tűgörgő volt felül és úgy is harangozták be, hogy ez a szériagyártásban is egy fejlesztés lesz a T5-höz képest. Nem úgy lett, azt tudjuk, de a fejlődés útja már akkor ez volt (lett volna), még a szocialista Magyarországon is.
    Szerintem az előnye a fényévekkel jobb siklási tulajdonság és kisebb súrlódás. Ha csak a csapszeg nem lógósodik meg a dugattyúban, már megérte.

    Leave a comment:


  • Atti69
    replied
    Ha megnézünk egy Jawa hengert(méretét) az miért nem hajlamos a ragadásra? Mivel hasonló karakterisztikájú motorok...bár a Jawa hosszabb löketű,nagyobb fordulatú,... Lehet az ő vasuk nem melegszik annyira

    - - - Updated - - -

    Azért csak jó lenne megtalálni a tutit,hogy a Pannónia jobban motorozható gép legyen

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    A rezgést elsősorban a rosszul kiegyensúlyozott főtengely okozza. Erre jött rá a gyár is igaz elég későn mikor már az export gépekre is sok volt a panasz és a váz törés. Én is gyakorlatból érzem a különbséget. Az én véleményem szerint egy vashengeres kenéséről jobban kell gondoskodni mint a hüvelyes gépnél ami még ráadásul alu. öntvényben van. Én a szivattyút 1:30-as keverékre állítottam ha meleg és normálisan használom nem füstöl. Ha oda csavarom látni,hogy dolgozik a szivattyú. Talán még egy fontos dolog a vashengeresnél ha elveszik az üzemanyagot a henger hűtését csökkentik és jön a mumus a megragadás főleg ha többet szeretnénk a géptől. Egy tuningolt gép nem a takarékosságról hanem a teljesítményről szól. A futónak is több energia kell mint a sétálónak. Bocs de kicsit hülyén hangzik az eszme futtatásom.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X

Debug Information