Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Hát az a helyzet, hogy a helyzet változatlan
Motor tünete az, hogy 100 rugdosás után egyszer "beindul". A beindul alatt azt értem ,hogy pöfög 3-5-öt és leáll, fel sem pörög rendesen és azonnal le is áll.
Amiken túl vagyok:
-előgyújtást beállítottam próbalámpával (cirka 3mm)
-megszakítóhézag 0,4mm
-új 0,22 mikrofarados kondenzátor
-a gyertyapipa még mindig új
-kivezető szintén
-gyertyakábel szintén
-gyertya ment vagy 1km-t, hőértéke az előírt
-a karburátor és a henger között lévő alu közdaranál o gyűrűnek beszúrtam és a "talpa" az alunak sík
-az üa. szintet az úszóházban demeter javaslata szerint beállítottam
-úszó új
-úszótű új
-a sűbertű 2-3 beszúrásban van
-gyetya benzines
-gyertyát 5-10mm-re tartva a kipufogó könyöktől is áthúz a szikra
-ha a gyertyát a meneténél érintem a hengerfejhez akkor a szikra nem mindig a végénél(elektróda és középelektróda között)keletkezik hanem a középelektróda tövénél és lényegesen gyengébb szikra
-tömítések mind újak
-megszakító új
Ezek után már csak annyi tippen van, hogy gyújtótekercs csere, egy új gyertya és a lendkerékmágnes delejezése
Delejezéssel kapcsolatban: vettem egy elekromágnest a szerszám köszörűnkhöz kérdésem az, hogy ha erre rárakom a lendkereket akkor feltudom valamennyire mágnesezni?
Várom az ötleteiteket mert én már kifogytam!Az az érdekes, hogy a blokk felújítása előtt már kerültem vele, sőt a blokk felújítása után is már kerültem vele és egyszer csak megmakacsolta magát.
Hát az a helyzet, hogy a helyzet változatlan
Motor tünete az, hogy 100 rugdosás után egyszer "beindul". A beindul alatt azt értem ,hogy pöfög 3-5-öt és leáll, fel sem pörög rendesen és azonnal le is áll.
Amiken túl vagyok:
-előgyújtást beállítottam próbalámpával (cirka 3mm)
-megszakítóhézag 0,4mm
-új 0,22 mikrofarados kondenzátor
-a gyertyapipa még mindig új
-kivezető szintén
-gyertyakábel szintén
-gyertya ment vagy 1km-t, hőértéke az előírt
-a karburátor és a henger között lévő alu közdaranál o gyűrűnek beszúrtam és a "talpa" az alunak sík
-az üa. szintet az úszóházban demeter javaslata szerint beállítottam
-úszó új
-úszótű új
-a sűbertű 2-3 beszúrásban van
-gyetya benzines
-gyertyát 5-10mm-re tartva a kipufogó könyöktől is áthúz a szikra
-ha a gyertyát a meneténél érintem a hengerfejhez akkor a szikra nem mindig a végénél(elektróda és középelektróda között)keletkezik hanem a középelektróda tövénél és lényegesen gyengébb szikra
-tömítések mind újak
-megszakító új
Ezek után már csak annyi tippen van, hogy gyújtótekercs csere, egy új gyertya és a lendkerékmágnes delejezése
Delejezéssel kapcsolatban: vettem egy elekromágnest a szerszám köszörűnkhöz kérdésem az, hogy ha erre rárakom a lendkereket akkor feltudom valamennyire mágnesezni?
Várom az ötleteiteket mert én már kifogytam!Az az érdekes, hogy a blokk felújítása előtt már kerültem vele, sőt a blokk felújítása után is már kerültem vele és egyszer csak megmakacsolta magát.
Ezt próbáltad már? :
Gyertya ki, egy kis benzin a hengerbe(nem kell sok) gyertya vissza és indít. Ha így pöffen párat akkor a gyújtás jó(vagy legalábbis elmegy kategória) ha semmit sem csinál akkor biztos hogy gyújtás.
Lendkereket azzal meg ne próbáld delejezni. Minden benne lévő mágnest(minden 2. ellentétes polaritású) velük megegyező mágneses térnek kell kitenni. Erre a megoldás egy átalakított alaplap, rajta 3db világítótekercs amit pár másodpercre meg kell küldeni párszáz amperrel. Aztán a lendkerék fordít 60°-al, polaritás csere és ismét ráadni a szuflát.
(persze előtte megnézni hogy melyek az Északi és melyek a Déli polaritással beszerelt mágnesek és ehhez ezeknek megfelelően delejezni)
Szóval inkább vidd el egy szakemberhez
Próbálni nem próbáltam, de gondoltam rá. Csak nem tudom mennyi benzint kellene beleöntenem?!Fél deci? 2 cl?
Én egy darab műanyag csövet használtam pipettaként(kb 4mm a belső átmérője) úgy 5cm mélyen bele a benznibe, végét befogom, át a hengerbe, vége elenged és pár röffenésre elég volt.
Fél deci rengeteg, annyi biztos nem kell. 1-2cl-el érdemes lehet próbálkozni.
Én azokat nem piszkáltam. (csap nyitva volt, szívató zárva)
Viszont nem biztos hogy alapjárati állásban is indul. Kell próbálgatni, lehet hogy kell húzni mellé egy kis gázt is.
Probléma szokott még lenni az átvezető bakelit (ami a gyújtásnál van, a kivezetés a blokkból) ennek a hajszálrepedésén is képes áthúzni. Megoldás ha a hiba kiszűrésére ha kiszeded és direktbe a gyújtótekercs kivezetőlemezére kötöd a gyertyakábelt.
Valamint a pipát is kihagyhatod. Tekerd rá a gyertyakábelt a gyertyára. Így rögtön két hibalehetőség is kizárva.
Motor tünete az, hogy 100 rugdosás után egyszer „beindul”. A beindul alatt azt értem ,hogy pöfög 3-5-öt és leáll, fel sem pörög rendesen és azonnal le is áll.
Amúgy, ha jó az üzemanyag ellátó rendszered, akkor ezzel halálra szívathatod! Próbáltad alul a forgattyús házból leengedni a benzint, mielőtt esetleg még többet töltesz rá a gyertyanyíláson?
Én a helyedben megpróbálnám a betolást is. Persze úgy, hogy valaki tolja, te meg rajta ülsz, és megfelelő sebességnél be 2-esbe...
Hát benzin az már ömlött a kipufogó hollandinál és a könyök utána bilincsnél...Gyertyán kicsavartam estére hagy szellőzön a hengerMeg lehet kompresszorral kicsit átlehetne fújnom?!
Csak nekem nincs a forgattyúsház alatt semmilyen csavar. 1970. T5H-m van.
Arra is gondoltam, hogy betolom csak a rossz idő közbe szólt.
A kivezető is vadi új és nem láttam rajta repedést, de ezt is megjegyzem mert végső esetben ezt kiveszem és direktbe kötöm a gyújtókábelt.
Tegnap rendeltem gyújtótekercset, nem olyan drága és az sem árt ha van tartalékban
Úgy emlékszem valaki egyszer készített egy a Pannónia hengerfej megfogására alkalmas szerszámot, de hiába keresem, nem találom sehol a hozzászólást. Aki esetleg emlékszik az illetőre, kérem jelezze!
Gyertyán kicsavartam estére hagy szellőzön a henger Meg lehet kompresszorral kicsit átlehetne fújnom?!
Jó, de a forgattyúsházból is ki kell szellőztetni. Javaslatom, hogy üres úszóházzal, ráhúzott teljes gázzal és kitekert gyertyával forgasd át a berúgókarral jó sokszor a motort. Aztán indítás előtt kinyitott benzincsappal, felhúzott szivatóval, gáz nélkül, de még mindig kitekert gyertyával 8-10 rúgással töltsd fel friss keverékkel. Miután visszateszed a gyertyát, pedig első rúgásra indulnia kell.
Úgy emlékszem valaki egyszer készített egy a Pannónia hengerfej megfogására alkalmas szerszámot, de hiába keresem, nem találom sehol a hozzászólást. Aki esetleg emlékszik az illetőre, kérem jelezze!
Komment