Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ha bevált a teflon akkor oké,de ahogy írtad hosszútávon jobb az o gyűrűs megoldásRemélem meg fog oldódni ezzel a problémám.

    Komment


      Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Ha bevált a teflon akkor oké,de ahogy írtad hosszútávon jobb az o gyűrűs megoldásRemélem meg fog oldódni ezzel a problémám.
      Teflonnal van némi macera ha leszeded a karbit. Ezért biztosan jobb hosszútávon az O gyűrű.
      Béla Rácz kedvelte ezt.

      Komment


        Hát az a helyzet, hogy a helyzet változatlan
        Motor tünete az, hogy 100 rugdosás után egyszer "beindul". A beindul alatt azt értem ,hogy pöfög 3-5-öt és leáll, fel sem pörög rendesen és azonnal le is áll.
        Amiken túl vagyok:
        -előgyújtást beállítottam próbalámpával (cirka 3mm)
        -megszakítóhézag 0,4mm
        -új 0,22 mikrofarados kondenzátor
        -a gyertyapipa még mindig új
        -kivezető szintén
        -gyertyakábel szintén
        -gyertya ment vagy 1km-t, hőértéke az előírt
        -a karburátor és a henger között lévő alu közdaranál o gyűrűnek beszúrtam és a "talpa" az alunak sík
        -az üa. szintet az úszóházban demeter javaslata szerint beállítottam
        -úszó új
        -úszótű új
        -a sűbertű 2-3 beszúrásban van
        -gyetya benzines
        -gyertyát 5-10mm-re tartva a kipufogó könyöktől is áthúz a szikra
        -ha a gyertyát a meneténél érintem a hengerfejhez akkor a szikra nem mindig a végénél(elektróda és középelektróda között)keletkezik hanem a középelektróda tövénél és lényegesen gyengébb szikra
        -tömítések mind újak
        -megszakító új


        Ezek után már csak annyi tippen van, hogy gyújtótekercs csere, egy új gyertya és a lendkerékmágnes delejezése

        Delejezéssel kapcsolatban: vettem egy elekromágnest a szerszám köszörűnkhöz kérdésem az, hogy ha erre rárakom a lendkereket akkor feltudom valamennyire mágnesezni?

        Várom az ötleteiteket mert én már kifogytam!Az az érdekes, hogy a blokk felújítása előtt már kerültem vele, sőt a blokk felújítása után is már kerültem vele és egyszer csak megmakacsolta magát.

        Komment


          Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Hát az a helyzet, hogy a helyzet változatlan
          Motor tünete az, hogy 100 rugdosás után egyszer "beindul". A beindul alatt azt értem ,hogy pöfög 3-5-öt és leáll, fel sem pörög rendesen és azonnal le is áll.
          Amiken túl vagyok:
          -előgyújtást beállítottam próbalámpával (cirka 3mm)
          -megszakítóhézag 0,4mm
          -új 0,22 mikrofarados kondenzátor
          -a gyertyapipa még mindig új
          -kivezető szintén
          -gyertyakábel szintén
          -gyertya ment vagy 1km-t, hőértéke az előírt
          -a karburátor és a henger között lévő alu közdaranál o gyűrűnek beszúrtam és a "talpa" az alunak sík
          -az üa. szintet az úszóházban demeter javaslata szerint beállítottam
          -úszó új
          -úszótű új
          -a sűbertű 2-3 beszúrásban van
          -gyetya benzines
          -gyertyát 5-10mm-re tartva a kipufogó könyöktől is áthúz a szikra
          -ha a gyertyát a meneténél érintem a hengerfejhez akkor a szikra nem mindig a végénél(elektróda és középelektróda között)keletkezik hanem a középelektróda tövénél és lényegesen gyengébb szikra
          -tömítések mind újak
          -megszakító új


          Ezek után már csak annyi tippen van, hogy gyújtótekercs csere, egy új gyertya és a lendkerékmágnes delejezése

          Delejezéssel kapcsolatban: vettem egy elekromágnest a szerszám köszörűnkhöz kérdésem az, hogy ha erre rárakom a lendkereket akkor feltudom valamennyire mágnesezni?

          Várom az ötleteiteket mert én már kifogytam!Az az érdekes, hogy a blokk felújítása előtt már kerültem vele, sőt a blokk felújítása után is már kerültem vele és egyszer csak megmakacsolta magát.
          Ezt próbáltad már? :
          Gyertya ki, egy kis benzin a hengerbe(nem kell sok) gyertya vissza és indít. Ha így pöffen párat akkor a gyújtás jó(vagy legalábbis elmegy kategória) ha semmit sem csinál akkor biztos hogy gyújtás.

          Lendkereket azzal meg ne próbáld delejezni. Minden benne lévő mágnest(minden 2. ellentétes polaritású) velük megegyező mágneses térnek kell kitenni. Erre a megoldás egy átalakított alaplap, rajta 3db világítótekercs amit pár másodpercre meg kell küldeni párszáz amperrel. Aztán a lendkerék fordít 60°-al, polaritás csere és ismét ráadni a szuflát.
          (persze előtte megnézni hogy melyek az Északi és melyek a Déli polaritással beszerelt mágnesek és ehhez ezeknek megfelelően delejezni)
          Szóval inkább vidd el egy szakemberhez
          Lemezjáték kedvelte ezt.

          Komment


            Próbálni nem próbáltam, de gondoltam rá. Csak nem tudom mennyi benzint kellene beleöntenem?!Fél deci? 2 cl?

            A lendkereket meg elküldöm akkor postán delejezésre.

            Komment


              Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Próbálni nem próbáltam, de gondoltam rá. Csak nem tudom mennyi benzint kellene beleöntenem?!Fél deci? 2 cl?
              Én egy darab műanyag csövet használtam pipettaként(kb 4mm a belső átmérője) úgy 5cm mélyen bele a benznibe, végét befogom, át a hengerbe, vége elenged és pár röffenésre elég volt.

              Fél deci rengeteg, annyi biztos nem kell. 1-2cl-el érdemes lehet próbálkozni.
              mátéapu kedvelte ezt.

              Komment


                Benzincsap,szivató elzár gondolom.

                Komment


                  Én azokat nem piszkáltam. (csap nyitva volt, szívató zárva)
                  Viszont nem biztos hogy alapjárati állásban is indul. Kell próbálgatni, lehet hogy kell húzni mellé egy kis gázt is.

                  Komment


                    Próbálkozok én mindenhogyan ahogy eddig.
                    Köszi a tippet! Ha nem indulna akkor a gyújtásnál kell keresni a problémát?

                    Komment


                      Igen ,akkor ott.

                      Probléma szokott még lenni az átvezető bakelit (ami a gyújtásnál van, a kivezetés a blokkból) ennek a hajszálrepedésén is képes áthúzni. Megoldás ha a hiba kiszűrésére ha kiszeded és direktbe a gyújtótekercs kivezetőlemezére kötöd a gyertyakábelt.
                      Valamint a pipát is kihagyhatod. Tekerd rá a gyertyakábelt a gyertyára. Így rögtön két hibalehetőség is kizárva.
                      sepy kedvelte ezt.

                      Komment


                        Béla Rácz
                        Motor tünete az, hogy 100 rugdosás után egyszer „beindul”. A beindul alatt azt értem ,hogy pöfög 3-5-öt és leáll, fel sem pörög rendesen és azonnal le is áll.
                        Amúgy, ha jó az üzemanyag ellátó rendszered, akkor ezzel halálra szívathatod! Próbáltad alul a forgattyús házból leengedni a benzint, mielőtt esetleg még többet töltesz rá a gyertyanyíláson?

                        Én a helyedben megpróbálnám a betolást is. Persze úgy, hogy valaki tolja, te meg rajta ülsz, és megfelelő sebességnél be 2-esbe...
                        sepy kedvelte ezt.

                        Komment


                          Hát benzin az már ömlött a kipufogó hollandinál és a könyök utána bilincsnél...Gyertyán kicsavartam estére hagy szellőzön a hengerMeg lehet kompresszorral kicsit átlehetne fújnom?!

                          Csak nekem nincs a forgattyúsház alatt semmilyen csavar. 1970. T5H-m van.

                          Arra is gondoltam, hogy betolom csak a rossz idő közbe szólt.

                          A kivezető is vadi új és nem láttam rajta repedést, de ezt is megjegyzem mert végső esetben ezt kiveszem és direktbe kötöm a gyújtókábelt.

                          Tegnap rendeltem gyújtótekercset, nem olyan drága és az sem árt ha van tartalékban

                          Komment


                            Sziasztok!

                            Úgy emlékszem valaki egyszer készített egy a Pannónia hengerfej megfogására alkalmas szerszámot, de hiába keresem, nem találom sehol a hozzászólást. Aki esetleg emlékszik az illetőre, kérem jelezze!

                            Komment


                              Gyertyán kicsavartam estére hagy szellőzön a henger Meg lehet kompresszorral kicsit átlehetne fújnom?!

                              Jó, de a forgattyúsházból is ki kell szellőztetni. Javaslatom, hogy üres úszóházzal, ráhúzott teljes gázzal és kitekert gyertyával forgasd át a berúgókarral jó sokszor a motort. Aztán indítás előtt kinyitott benzincsappal, felhúzott szivatóval, gáz nélkül, de még mindig kitekert gyertyával 8-10 rúgással töltsd fel friss keverékkel. Miután visszateszed a gyertyát, pedig első rúgásra indulnia kell.

                              Komment


                                ici169 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Sziasztok!

                                Úgy emlékszem valaki egyszer készített egy a Pannónia hengerfej megfogására alkalmas szerszámot, de hiába keresem, nem találom sehol a hozzászólást. Aki esetleg emlékszik az illetőre, kérem jelezze!
                                Joker csinált ilyet.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X