De, hogy minden ilyen szemtelenül tiszta legyen sehol egy kis kosz!.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia motorblokk
Collapse
X
-
Mi lenne - ha nemes egyszerűséggel - visszaraknád (próba idejére) az eredeti 27-es torokátmérővel rendelkező gyári porlasztót a maga 125-ös főfúvókájával? (most 26-os a torok / és 106-108 a főfúvóka...?!)
Talán kiderül a turpisság is !
Porlasztó:
Épp az előbb beszéltem le az ismerősömet a Bvf 30-as porlasztó használatáról T5-höz. Egész pontosan csak annyit mondtam, hogy a porlasztó csere az csak egy dolog. Mindent után kell munkálni (reszelni, fúrni, marni...) a hengeren, kezdve a szívónyílással, az átömlővel, a kipufogónyílással, egészen a kipufogó dob kilépő nyílásáig.
A 30-as torokátmérővel jelentősen lelassul a gáz áramlási sebesség, ergo, rosszabb lesz (főleg kis fordulaton) a keverékképzés. (ezért is indul nehezebben)
A jobbik rossz megoldás, ha inkább kisebb átmérőjű porlasztót használunk, a megfelelő lépcsőket megszüntetve.
Hengerfurat? Hengerfejtömítés vastagság?
(legalább ennyit....)
- 6 likes
Komment
-
Mi lenne - ha nemes egyszerűséggel - visszaraknád (próba idejére) az eredeti 27-es torokátmérővel rendelkező gyári porlasztót a maga 125-ös főfúvókájával?
Igen ez is megfordult a fejemben. Azért kellett a kisebb fúvókák felé variálnom mert a 120 vagy 115-össel full fekete kormos volt a gyertya. Még a 108-assal is. Aztán a 106-ossal mutatott szép világos barna színt.... Eddig...
- - - Updated - - -
A 30-as torokátmérővel jelentősen lelassul a gáz áramlási sebesség, ergo, rosszabb lesz (főleg kis fordulaton) a keverékképzés. (ezért is indul nehezebben)
Komment
-
Múltkori tömítős témához visszatérve.
Rakom épp össze a lemezkályhát. Aki wamsler kályhát (salgótarjáni) szeretett volna, kerülje el messzire. A zománcozott lemez egy szezon alatt átrozsdásodott. Lecsiszoltam, lekentem rozsdamaróval, lefújtam hőálló festékkel. A nyáron állásában újra kivirágzott rajta a rozsda. Ez valami speciális rozsdásodó lemez? A kályha egy szezon után ocsmányabbul néz ki, mint mások 10 szezonos kályhái. Darabokra szedtem és rakom össze újra, a hibákat javítva.
Most használom a kályhatömítő zsinórt. Akinek azbesztzsinór hiánya van, vegyen ebből. Szét lehet fonni és a vékonyabb szálakat is lehet használni. A kályhatömítő rugalmatlan paszta pedig jobb, mint a Bosal kipuff tömítő. Komótosabban szilárdul, jobban felvihető. Olcsóbb.
- 3 likes
Komment
-
dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHello Dkari!
Azt leírnád nekem hogy milyen fúvókákat raksz bele?
Egyszerű motorosboltba veszed őket? Igazából fogalmam sincs honnan lehetne
és milyen méretűt lehet most is kapni ami bele fog menni.
Pedig nekem is állítani kell rajta nem is keveset. :S
Szia!
Pl. innen: FUVÓKÁK DELLORTO - DELLORTO alkatrészek - ÜZEMANYAG ELLÁTÁS - ROBOGÓ ALKATRÉSZEK 50-100ccm-ig - ALKATRÉSZEK GYÁRTÓ ÉS KATEGÓRIA SZERINT - Motoros Webáruház
Vagy: Italmondo.hu Webáruház - Olasz motorkerékpár alkatrészek
Komment
-
[QUOTE=dkari;71673]Igen ez is megfordult a fejemben. Azért kellett a kisebb fúvókák felé variálnom mert a 120 vagy 115-össel full fekete kormos volt a gyertya. Még a 108-assal is. Aztán a 106-ossal mutatott szép világos barna színt.... Eddig...[QUOTE]
A gyertyakép - kontra - torokátmérő/főfúvóka átmérő érdekes egy kicsit. Én 120-nál kisebb fúvókát nehezen tudnék elképzelni ebbe a porlasztóba.
A menetpróba igazolta a sötét/világos gyertyaképet, azaz minél kisebb lett a fúvóka - és lett szebb a gyertyakép - annál jobban ment, és forgott is a motor? Ekkor csörgött?
Elképzelhető (csak hangosan gondolkozom...), hogy el van tömődve a kipufogórendszer (a jelenség ugyan ez...)?!
(a dugattyú szoknya (is) rövidebb lett, a szívás vezérlése meg nagyobb. több lett a beáramló keverék, de a többi vezérlési idő nem lett bolygatva, ezért szegény gáz befelé tud menni, csak kifelé nem...főleg, ha el (is) van tömődve a kipufogó.)
A hibajelenség azóta áll fenn, mióta le lett tömítve a kipufogó hollander?
/kár lenne, ha ez a szép motor idő előtt megadná magát.../Utoljára szerkesztve a következő által: Tonybacsi; 2015 szept. 03, 21:44.
Komment
-
(a dugattyú szoknya (is) rövidebb lett, a szívás vezérlése meg nagyobb. több lett a beáramló keverék, de a többi vezérlési idő nem lett bolygatva, ezért szegény gáz befelé tud menni, csak kifelé nem...főleg, ha el (is) van tömődve a kipufogó.)
A kipufogóm szintén új igaz nem P10-é hanem szintén a P12-re való szalámi dob.
Mint írtam a változtatások mind gyári mintára készültek. Kivéve a henger fej és karburátor mert ugye az Dellorto.
Én is értetlenül állok a jelenség előtt, főleg mivel már működött megfelelően. Csak arra tudok gondolni hogy korábban a szivató szivatott .....Utoljára szerkesztve a következő által: dkari; 2015 szept. 05, 07:29.
Komment
-
Na ma végre hozzá fértem a Pannóniámhoz
Kicseréltem a főfúvókát 124-esre mivel a Dellortonál ez van 125-ös helyett.
A csörgés nem hallható a gyertyakép sárgás barna.
Később megnéztem az előgyújtást és kiderült a balfék tulaj (én) nem 2,5-re hanem 2,7 re rakta az előgyújtást.
Most 2,2-re raktam. Holnap megyek vele egy kört mert ma megjelent a vendég sereg és már nem jutott időm próbakörre.
Bár detonációt nem tapasztaltam a 9,5-ös kompresszió viszonyhoz biztosan egészségesebb a 2,2-es előgyújtás.
Aztán lehet lesz még 2,0mm is.
Köszönöm a segítséget!sepy és Lemezjáték kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
A szegény keverék, hozzá a növelt kompresszió viszony, és a gyújtás nem megfelelő értéke bizony okozhat ilyen problémákat .
/...csak így tovább, és tessék minden apróságra figyelni!)sepy és Lemezjáték kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
draki! Ha kisebbre vetted az előgyújtást a megemelt kompressziónál az jót tehet. Ha már a gyertyakép is kezd jót mutatni ez is jelzi a jó irányt.Mikor össze lett rakva én is mint írtam elnéztem az előgyújtás értékét és igen kopogó hang lett a válasz.Kisebbre vettem és beállt a rend igaz egyszerűbb volt mert a karbi gyári.dkari kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Mentem még egy nagyot az eső előtt. Pécs-Dombóvár-Siófok-Földvár-Sásd-Pécs.
Kb. 260km. Odafele próbáltam a teljes gázt, ez nagyjából a bevált 80 helyett 90-95km/h sík terepen (óra szerint).
Nem folyamatosan húztam, mert olvastam, hogy ha nem így volt járatva, ott még ragadhat. Egyik falu előtt gáz el, kuplung behúz. Ilyenkor szoktam néhányat öblögetni. Csatt, motorhang elment. Mivel gurultam kuplung vissza... semmi, csak húzza a motort, vissza három semmi, vissza kettő beindul és megy. Gyertyát rögtön megnéztem, kormos.
Nagy nehezen berugdaltam, aztán megtettem még azt a pár száz kilométert. Alacsony fordulaton hol megy, hol nem megy. Ha nem megy, nagyon kell pörgetni, hármasban ki kell húzatni 70ig üvöltőre, hogy menjen négyesben, alatta fullad. 70 felett négyesben megy, mint a golyó. Értelem szerűen kellett tartanom az előbbi tempót hazáig :-)
Ezzel véget ért az előző pár hét szerencsés szériája, mialatt megtettem a T1-el vagy 700 kilométert. (Mivel az óra nem túl jó, ezért csak azt számolom, ami a jegyzetemben szerepel.) Most kényszerpihenő, ha rendet rakok az új műhelyben, szétkapom.Lemezjáték kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Igazából nem egyszerre, mert balatoni rokonoknál falatoztam egyet :-) Magamat is próbálgatom, mert még friss a jogsim. Ez az ülepemről nem mondható el. A szétkapás a TMK része. Van néhány kehéje, mert eddig csak azokat a részeket javítottam, ami a mobilitáshoz szükséges és minimális volt. Nekiugrok: kerék centírozás, kormánycsapágy csere, hozzávaló tank rozsdátlanítás-festés, szétütött láncvédő javítás, km óra javítás, világítási rendszer átgondolás, váltó léptető javítás, berúgó racsni felújíttatás, henger állapotfelmérés-tömítések cseréje, kipufogó átfestés, enyhe szépészet. Blokkfeleket széthúzni semmiképp nem akarom.Lemezjáték kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMentem még egy nagyot az eső előtt. Pécs-Dombóvár-Siófok-Földvár-Sásd-Pécs.bokor28 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
Komment