Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Fergusson eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Látod, van, aki még azt is látott és egyéb tudásra is szert tett... (pedig egy országban élünk... )
    ???????????????????????????????????

    Komment


      Én ugyan úgy 1:25-el használom. Hiába a tűgörgő, a vashengernek kell. Legalábbis ilyen szar fúrás esetén...
      Nyáron így is 2x megragadt, nem szereti hosszú távon a "nagy" tempót...
      apacsavo és mátéapu kedvelte ezt.

      Komment


        nem szereti hosszú távon a „nagy” tempót...
        Ébredj fel:ezt tudja az átlag pannonnia.Ne szorongasd a torkát,mert megfullad". Ezt mondtam normál anyagiakkal nem lehet a mai forgalomhoz megépíteni,nem tudás,hanem anyagi kérdés!!!!
        Én is imádom,de 70-felett jönnek a gondok.
        sepy, apacsavo és Fergusson kedvelte ezt.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          heeegany
          Nyáron így is 2x megragadt, nem szereti hosszú távon a „nagy” tempót...
          De hát ennek megvan a maga filozófiája!

          A Pannónia azért ilyen, és azért nem kell gyorsabb motor, mert 60-70 körül legizgalmasabb a pöfögése, és ez az amire felkapják a népek a fejüket, ha hallják, hogy közeledek.
          Ha gyorsabban mégy, egyszerűen nem marad elég idejük, hogy felismerjék, és gyönyörködjenek a látványban... ez jár nekik, joguk van hozzá, hogy ők is élvezzék...
          Titus, heeegany és 6 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            Ha gyorsabban mégy, egyszerűen nem marad elég idejük, hogy felismerjék, és gyönyörködjenek a látványban... ez jár nekik, joguk van hozzá, hogy ők is élvezzék...
            Nekem is mondták,nem megy gyorsabban?Válaszom:akkor nem értek rá megnézni milyen szép!!
            Titus, madorka és apacsavo kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Igen ólmozott benzinnel!!!!!
              Az ólom-tetraetilt tudomásom szerint két dolog miatt tették a benzinbe:
              - oktánszám növelés
              - elégéskor keletkező ólom és ólom-oxid kirakódott a kipufogószelepre és a fészekre, ezeket "kente"
              - szennyezni a környezetet.

              Sokadszorra olvasom, hogy ólmozott benzint akartok beletenni. Van bármilyen gyakorlati magyarázat a szükségességére?


              Lassan egy éve, hogy koptatom a Pancsit :-)
              A tavalyi lelkesedésem után - a fentieket olvasva - magam részéről így állok hozzá: Az óra szerinti nyolcvan (ami valószínűleg 70) megfelelő tempó ennek a gépnek.
              Ennek a masinának a gyakorlati értéke kimerül abban, hogy - akár napi szinten - pöfögjön egy jót az ember. Mások is szívesen nézik, én is szívesen megyek, mert élvezetes.
              Esetleg egy-két nagyobb túra. Ehhez megfelel a pénztárcát kímélő mostani konstrukció, leszámítva a gyújtás és a pislákoló pilács korszerűsítését.
              Bármennyire is szeretem ezt a gépet, agyf@[?t tudok kapni, amikor meghal egy emelkedőn.
              Az autós iskolában azzal engedtek útnak, hogy ez jó lesz hétvégi fagyizós motornak, szerezek egy túramotort. Azért a találkozóra lehozom, had örüljön.
              Utoljára szerkesztve a következő által: bokor28; 2015 dec. 21, 07:54.
              mátéapu, sepy és apacsavo kedvelte ezt.

              Komment


                Én ezeknek a gépeknek a használatakor/ az én Sport CZ-m se mai/csak jobb lesz ha használsz ólompótló adalékot. Nem csak ken tömít is. Bizonyára megy nélküle is de mivel nem egy Nikosilos hengerű gépek csak jobb lehet / tartósabb/a használatával. Én akkor sem mennék 1:50- es keverékkel a helyedben hacsak nem valami Japán technika van beépítve és hüvelyes a gép.

                Komment


                  Átlag tempó nekem is 70-75- A nyáron 2x húzattam meg kicsit jobban, mind a két alkalommal megragadt. Bár pár méter gurulás, kuplung vissza és magához is tért, de a dugó már elég ramatyul néz ki...
                  (na de sebaj, valamikor a télen lekapom a hengert, lecsiszolom a ragadásnyomot, eloxálom a dugót aztán lesz ami lesz. Veszteni valóm úgysincs vele...)
                  bokor28 és Fergusson kedvelte ezt.

                  Komment


                    Nekem is volt ilyen húzatás utáni ragadás. Mi ez az eloxálás dolog? Hogyan csinálod?

                    Komment


                      Nekem még soha sem szorult meg, nemtudom mit csináltok ti vele
                      Pedig gyári állapotában végsebessége, olyan 70-80 volt, de ott már be is csörgött a szegény keverék miatt, az alatt használtam, és mentem vele 50km-t nyáron, mégsem állt meg.
                      Azóta mikuni karbi, P10fej tömítés nélkül, nyáron is 90-100 között tartósba, pedig 1:40 szintetikussal járok, meg szar ambika dugattyúval, amit meg kellett hackelni, mert elforogtak rajta a gyűrűk.
                      Kényelmesen viszont olyan 80-nal megy, felette már igazi rodeó fíling na meg zabál is, nem érdemes hajtani.
                      Titus és mátéapu kedvelte ezt.

                      Komment


                        bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Nekem is volt ilyen húzatás utáni ragadás. Mi ez az eloxálás dolog? Hogyan csinálod?
                        Először is trisós vízben főzöm addig amíg minden szennyeződés le nem oldódik róla. Aztán rákötöm a labortáp + kivezetésére, beállítom 12V-ra és belógatom egy vödör (4L) kénsavba. Amiben már ott ázik pár alulap, a táp - kivezetésére kötve.
                        Aztán várok, had pezsgő fürdőzzön. (közben beállítom a megfelelő áramot is persze. Vagy legalábbis amit a labortáp bír.)
                        Aztán 20-30 perc (mérettől függ persze, egy dugónál lehet kell majd 1 óra is) ázás után szódabikarbónás vízzel semlegesítem a savat. Ekkor már kész a kerámi keménységű alu oxid réteg. Ami elég porózus, szóval akár festeni is lehet(ami abból a szempontból hasznos lehet hogy rögtön látni hol kopik jobban a dugó) Aztán 10 perc főzőcske desztillált vízben, ez szépen lezárja az oxidréteg pólusait és ennyi.

                        Lámpáimat eloxálom rendszeresen. Eléggé kopásálló a réteg(legalábbis az aluhoz képest) és elektromosan jól szigetel(bár a dugattyúnál ez lényegtelen) De a hőt nagyon jól vezeti.
                        bokor28 és Lemezjáték kedvelte ezt.

                        Komment


                          Norbi a régi dugómmal/ valamilyen hazai / nekem is ragadt a gép ha kipörgettem rendesen 3. ban 105-110 és jelentkezett mit leírtál. Szerencsére nem kenődött és nem tört. A tavalyi szezont így húztam ki. Az ideire egy sokak által semminek nézett Ambika dugót kapott és lekopogom jobban ment végre is és nem akart megszorulni pedig jobban hajtottam a nyári melegben is mint a másikat. Szét nem szedtem azóta pedig a Mátrában forgattam nagy pakkal is. Szivattyúval szintetikus olajjal és sohasem méricskélve a fogyasztásom megy a nagyságának megfelelően. Nem rakéta CZ!. Ki száguldozni szeretne annak másmilyen mai gépet kell venni. Ez 80-90 között szépen megy ez nem óra szerinti valós érték! Nem csináltam még de a nút reszelést a csapszegnél jónak találom hőtágulás és kenés miatt is.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: sepy; 2015 dec. 21, 13:08. Oka: bővítés
                          Titus kedvelte ezt.

                          Komment


                            Nálam a legnagyobb gondot az okozhatja hogy ferdén van fúrva a henger. Meg persze az illesztés is kérdéses, de a problémás hely a két kipufogó csatorna között van. Ott egy picit kenődött a dugó, szóval ott fogok nekiesni eloxálás előtt, kicsit csiszolok/reszelek a dugattyúnak abból a részéből(csak finoman persze, hogy azért a csatornákkal szemben lévő részt ne fogyasszam) aztán eloxálom.
                            Valamint a hengerből is csiszolok egy kicsit a két csatorna között, aztán lesz ami lesz.
                            Lemezjáték kedvelte ezt.

                            Komment


                              a két kipufogó csatorna között van. Ott egy picit kenődött a dugó, szóval ott fogok nekiesni eloxálás előtt, kicsit csiszolok/reszelek a dugattyúnak abból a részéből
                              Az esztergályos, aki csinálta nekem az MZ seb.váltó tengely perselyét, hosszasan mesélt a Pannóniás múltjáról, jelenéről és jövőbeli terveiről (is). Ugyanezt említette, hogy a Pannónia dugattyúja rendre a kipufogó csatornánál szorul meg az elégtelen hűtés miatt, ezért az új dugattyúknál kapásból úgy kezdte, hogy a gyűrűk feletti részen leszedett a dugattyúból a kipuf. felőli oldalon. Így már nem szorult meg neki minden sarkon
                              Lemezjáték és heeegany kedvelte ezt.

                              Komment


                                3. ban 105-110 és jelentkezett mit leírtál. Szerencsére nem kenődött és nem tört.
                                Ez is szégyen a pannoniára nézve,szerintem több mint fele nem képes a110-re:igaz gyárilag105-a vége ,de akkor is!!!!!
                                Én is ambikával mentem ,viszont nem érdekelt ha csörgött,adtam neki több anyagot és befogta a csőrét,ám így sok volt neki,menni kellett 80-felett!Ha nem a csendes nyugira mentek:lazára kell hagyni az illesztést és tolni kell neki!!!Aki szorosra illeszti,nem tudja gyorsra koptatni,vagy ,vagy!Sajnos ez van.
                                sepy, Lemezjáték és Fergusson kedvelte ezt.
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X