Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Sziasztok.

    Na tudtam ma egy-két dologgal haladni a motoron. A gyűrűhézagot megmértem a 0.2-es lapka visítva ment közé, mind a kettőt 0.3 ra állítottam be. Összeraktam, próbakörön ugyanúgy megragadt. Pontosan ugyan azon a szakaszon ahol eddig mindig.

    Volt egy jó kis dugulás is, úgyhogy éppen hogy csak hazahozott az egyik próbakörről. A karbi teljes szétszedéskor még azt vettem észre, hogy az úszószint a legalacsonyabb állásba van állítva, de ha 15 fokkal megdöntöttem a karburátort, a megfelelő helyen megjelent az üzemanyag. Próbából középállásba tettem a tűt, elmentem kipróbálni és talán első érzésre javult a helyzet, de ez még további tesztelésre szorul. Elég huzamos időt tudtam 70 km/h körül tölteni ragadás nélkül. Lehetséges lenne szerintetek, hogy az alacsonyabb benzinszint miatt 70 körül a beporlasztott anyag benzinben elszegényedett? (Nem gondolnám, de már minden lehetőséget számba veszek.)

    Valamint még egy dolgot vettem észre. A csapszeget is megvizsgáltam, mikor kivettem a dugót. Mikor beolajozva beletettem a perselyben, forgatni kezdtem, de nem egyenletes volt az ellenállás. Ez gondolom azért van, mert a két holtponton éri a legnagyobb terhelés és tojás formájúra kezd el kopni a persely. A kérdés az, hogy 650 km körül ez normális jelenség e, a tapasztalatok alapján. (Nem lögyögött, nem lógott a perselyben.) Már arra is gondolom, hogy a csapszeg ragad meg....

    Valamint még egy dolgot nem értek. Hidegen beindítom, tökéletes az alapjárat. Bemelegszik és az alapjárat eltűnik. Ez karburálási probléma?
    ptm004 kedvelte ezt.

    Komment


      Domi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Valamint még egy dolgot nem értek. Hidegen beindítom, tökéletes az alapjárat. Bemelegszik és az alapjárat eltűnik. Ez karburálási probléma?
      Szerintem igen. Bejáratós motornál egyértelműen fogalmaz minden gyártó, hogy több üzemanyag kell neki a dúsabb keverék miatt - amiben ugye értelemszerűen több az olaj. Tutira kenési problémád van. Előbb próbáld a gyárilag javasolt értékekre állítani a karbit, mert nagyon úgy tűnik, hogy a nagyobb teljesítményhez már elszegényedik a keveréked. Ternai nagyon szépen leírja ezt a jelenséget a porlasztó működése c. fejezetben. Ráadásul Pannónián mutatja be! Olvasd csak el ismét, figyelmesen. A letöltések menüben is megtalálod a könyvet.
      sepy, Beagle és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        Legközelebb veszek vadi új fuvókákat, végigmérem és újrakezdem a karburálást. Én esetleg arra gondolok, hogy növelni kellene a főfuvókát.

        Komment


          Domi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Én esetleg arra gondolok, hogy növelni kellene a főfuvókát.
          Igen! Én 125-ös főfúvókát használok a siebert tűt teljesen felhúztam,így állítottam be a porlasztót. Mondjuk úgy közlekedtem,mint egy vadászgép (húztam a dupla csíkot) Így használtam 1000 km-ig,utána középre tettem a siebert tűt és újra karburáltam. Nekem egyszer sem ragadt meg,már 1400 km-nél járok és bírja a tartós 90 km/h.-t is! (apacsávó igazolhatja)
          sepy és ptm004 kedvelte ezt.

          Komment


            Nekem is ennyi a cél, hogy 90-et tartósan el tudja viselni.

            Komment


              Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Igen! Én 125-ös főfúvókát használok a siebert tűt teljesen felhúztam,így állítottam be a porlasztót. Mondjuk úgy közlekedtem,mint egy vadászgép (húztam a dupla csíkot) Így használtam 1000 km-ig,utána középre tettem a siebert tűt és újra karburáltam. Nekem egyszer sem ragadt meg,már 1400 km-nél járok és bírja a tartós 90 km/h.-t is! (apacsávó igazolhatja)
              Megkérdezhetem milyen márkájú dugattyú van a motorodban?

              Komment


                Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Megkérdezhetem milyen márkájú dugattyú van a motorodban?
                Természetesen,itt már írtam.....
                Utoljára szerkesztve a következő által: Beagle; 2013 okt. 01, 07:59.
                ptm004 kedvelte ezt.

                Komment


                  Valaki véletlenül nem adna el/kölcsön nekem miskolc környékén egy 150-es főfuvókát, valamint egy épp súber tűt?
                  Köszönettel

                  Komment


                    Sziasztok,

                    Gyújtás oldali főtengely szimering rugóval kifelé, vagy pedig befelé kell, hogy álljon. Valami oknál fogva mikor beszereltem rugóval kifelé tettem. Azt nem tudom, hogy az ott beszívott fals levegő miatt ragadhatott e a henger? Azért kezdtem el nézegetni, mert az levegő csavar állítására nagyon nem akart reagálni. De amúgy meg szépen indult...

                    Komment


                      Domi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Gyújtás oldali főtengely szimering rugóval kifelé, vagy pedig befelé kell, hogy álljon. Valami oknál fogva mikor beszereltem rugóval kifelé tettem.
                      Mindkét oldalon rugóval befelé kell.

                      Komment


                        csak azon csodálkoztam, hogy "szinte"nem produkálta a falslevegő tüneteit... De veszek újat és megfordítom.

                        Komment


                          Domi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          csak azon csodálkoztam, hogy „szinte” nem produkálta a falslevegő tüneteit... De veszek újat és megfordítom.
                          Mondták már nekem páran, meg mintha itt is olvastam volna már párszor hogy legjobb mód ennek tesztelésére a féktisztító. Fújsz egy jó adagot járó motornál a gyújtáshoz aztán ha felpörög tőle a motor akkor beszívta.
                          Ez jó a henger és blokk közé, hengerfej és henger közé, szívótorokhoz...
                          sepy és nyuszifül kedvelte ezt.

                          Komment


                            Óvatosan a gyújtásnál a féktisztítóval. Eléggé gyúlékony, robbanékony anyag, főleg porlasztva. A megszakító szikrája simán begyújtja.




                            Ha rugóval kifelé volt a szimmering, akkor még annyira se tud itt falsot szívni, mintha rugóval befelé lenne. Egy jó szimmeringnél, és főtengelynél gyakorlatilag rövid távon mindegy, hogy merre áll. Persze gyárilag rugóval befelé kell állnia. Ha kifelé áll, és valami oknál fogva extra mód megnövekszik elősűrítéskor a nyomás, talán kicsit kiengedi itt, de ez szerintem alap pannoniánál nem nagyon fordul elő.
                            Lemezjáték, ptm004 és 2 további látogató kedvelte ezt.

                            Komment


                              gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Ha rugóval kifelé volt a szimmering, akkor még annyira se tud itt falsot szívni, mintha rugóval befelé lenne. Egy jó szimmeringnél, és főtengelynél gyakorlatilag rövid távon mindegy, hogy merre áll. Persze gyárilag rugóval befelé kell állnia. Ha kifelé áll, és valami oknál fogva extra mód megnövekszik elősűrítéskor a nyomás, talán kicsit kiengedi itt, de ez szerintem alap pannoniánál nem nagyon fordul elő.
                              Az igaz, de falsot fújni annál könnyebben. Az elősűrítéskor ugyanis a dugattyú alatti nyomást kell a szimmeringnek megtartania. A rugó felőli oldalon a rugó segíti a zárást. Tehát a rugó felőli nyomásra segít rá a rugó. A másik oldal felől jövő anyagáramnak csak ellene tart.
                              Szívó-kipufogó ütemben a dugattyú alatt vákuum van, tehát szimmering nélkül be sem indulna, kopott szimmeringgel pedig falsot szívna. A dinamó felől levegőt, a kupplung felől olajat. Kopott szimmeringnél, ezért szegényedik el a keverék, illetve füstöl, mint az állat.

                              Tehát nagyon nem mindegy, hogyan szereled be. A rugó mindig a forgattyús házon belül legyen. A feliratos rész néz mindig kifelé.
                              Titus, Che és ptm004 kedvelte ezt.

                              Komment


                                Ezen kivul csak annyit, ha emlekeim nem csalnak, hogy a kuplung oldalon a szimmering a tehermentesitő csapagy alatt van, tehat ha rosszul van bent, akkor nehéz lesz megforditani széthuzas nelkul. :-(((((




                                heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                legjobb mód ennek tesztelésére a féktisztító
                                A féktisztító alkohol tartalmú, csak óvatosan vele, mert könnyen megégetheti magát vele az ember.
                                CZsolti kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X