Elnézést, ha nyers voltam, vagy annak hangzott. Én arra szeretném buzdítani, csinálja meg. Semmi más szándékom nincs.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia motorblokk
Collapse
X
-
....bocs , én is aljas vagyok -rugjunk egyet a tanult fickón , aki majd a főnőkünk lesz a gyárban , aztán nem tudja megcsinálni azt amit nekünk kiad melónak...
Szóval az az igazság, hogy én mindig csak olyan dolgot várok el az embereimtől amit én is meg tudok csinálni. Általában ezért amikor új dolog van, akkor én is felveszem a koszosabbik ruhámat és együtt találjuk ki, hogy hogyan is legyen. Nincs sok tapasztalatom koromból adódóan, de ez mindig működik mind szakmailag, mind az emberi kapcsolatok terén.
Szóval én egy kicsit másképp közelítek a dolgok felé.mátéapu kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Domi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseegyütt találjuk ki, hogy hogyan is legyen
Azért kérdem mert elég üres a "káderlapod" (bár nem is tudhatod mi az ) --talán jól jönne ha tudnánk --esetleg mennénk mi is a "te utcádba " .
)
- 2 likes
Komment
-
A dörzsárazáshoz egy fix jó állapotú 18 mm-es dörzsárat használtam. A megütődést remekül ki tudtam szedni, de az átmérőből nem választottam le többet, utána a csapszeg véleményem szerint megfelelően forgott. Összerakás után ugyan azokat a tüneteket produkálta, kb. 8-9 km után ciripelő hangot lehetett hallani. Arra jutottam, hogy a csapszeg nem szorul és nem is a dugattyú szorul meg, ezért a főtengely csapágyat hézagoltam túl szorosra. A gyújtás alól kivettem a hézagoló lemezt. Ez még a nagyon meleg időkben volt, de a helyzet jobb lett, most már kb. a gyárinak megfelelő 60-as tempóval tudtam folytatni a bejáratást. Azonban ha növeltem a sebességet kis mértékben ismételten előjött a hang. A múlthétvégén ismét voltam otthon. Precízen állítottam egy megszakító hézagot és előgyújtást, majd gyertyát pucoltam. 60-al továbbra is hibátlanul tudtam haladni, azonban további sebességnövelésre sem jött elő a hang. Gondolom most már elég hideg a levegő, hogy visszahűtse a blokkot, valamint lassan az 500. km-hez közeledem, tehát úgy nézett ki, mintha kezdene összeállni. Röviden ennyi,de ha bárki jobban meg tudja magyarázni a jelenséget azt szívesen veszem. De a következő próba majd megmutatja az igazságot.
Ami még biztosan vár rám, az a váltó léptető mechanizmusának a cseréje. Itt a legnagyobb problémám, hogy a kilincsműnél a gyárilag előírt játék jóval nagyobb mint 3mm. Vásároltam új kilincseket, de nem sokat segített, úgyhogy a tárcsát is cserélni akarom, bár a váltó így is hiba nélkül működik. Valamint a váltó tengelyt is ki fogom cserélni, mert sikerült szereznem egy szinte új állapotút. Sikerült vennem egy gyári állapotú berugókart 3000 Ft-ért, és van a srácnak mégegy szebb állapotú 4e-ért.demeter kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHeeegany, milyen a Wartung hajtókar?
Ami szabadidőm volt akkor meg km órát csináltam hozzá (készül egy digitális műszeregység, amivel azért van némi munka De erről majd később) Meg most a gyújtás is darabokban. Még a frissen delejezett lendkereket se volt alkalmam kipróbálni.
Domi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseValamint a váltó tengelyt is ki fogom cserélni, mert sikerült szereznem egy szinte új állapotút. Sikerült vennem egy gyári állapotú berugókart 3000 Ft-ért, és van a srácnak mégegy szebb állapotú 4e-ért.
- 2 likes
Komment
-
Domi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésemost nézem, hogy edelényi vagy. Alkalom adtán meghallgathatnám a motorod hangját? Jó volna ha lenne valamilyen összehasonlítási alapom. Köszönöm
Mindenesetre legkésőbb szezon kezdetére megcsinálom normálisan minden hibáját. Aztán akkor jöhetsz nyugodtan
Komment
-
Sziasztok!
Bocs az ollózásért, de munka és építkezés mellett nemigen van időm. Ez az egyik (kisebbik) oka a kérdésemnek.
Nagyapám 1968as P10-esét örököltem meg édesapámtól.
A legfontosabb kérdésem a következő:
Ha a p10 főtengelycsapágyai „kikönnyítették” a blokk oldalát, megoldás lehet-e a perselyezés? Ha igen, ki tud ilyet nem horror-áron elvégezni? (ilyen esetben gondolom nem jön rosszul a 25-30 év tapasztalat, ami nekem nincs)
Más:
Ki tudja átnézni a komplett blokkot, hátha van valami rejtett hiba, amit én nem feltétlenül vennék észre?
Ha mindkettőt ugyanaz a szaki oldja meg, én nem tudom mit csinálok a boldogságtól.demeter kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
schrick eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa mindkettőt ugyanaz a szaki oldja meg, én nem tudom mit csinálok a boldogságtól.
http://veteran.forum.hu/bemutatkozas...etmentes-2405/
Komment
-
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseItt az embered:
http://veteran.forum.hu/bemutatkozas...etmentes-2405/
Írok neki!
Komment
-
Sziasztok.
A bejáratás 650. km-ben járva, ha a sebességet 70 körül-re emelem. Rögtön meg akar ragadni. Kipufogó tiszta, gyújtás helyén, a gyertya képe hosszú egyenes után is kicsit fekete. Van valakinek valamilyen javaslata, hogy mit próbáljak ki? 70 alatt gyönyörűen működik, kis is forog rendesen. Hétvégén leszedtem a hengert. Még egy nagyon picit látszódnak a gyári fúrás nyomai, azon kívűl szép egyenletesen simul ki a hengerfal. A derékszögelés jó, a csapszeg akadálytalanul mozog a hajtókarban. Motul full szintetikus olajjal 1:19-re keverve. Ha bemelegszik szinte megszűnik a füstölése.
Ha valakinek lenne valamilyen ötlete, hogy merre induljak tovább azt megköszönném.
Komment
-
Én esetleg még annyit tudnék ajánlani, hogy az esetleges falsolási pontokat ellenőrizném egy doboz féktisztító segítségével. Engem folyamatosan ez szívatott hosszú időn keresztül. Hol a gyújtás felőli szimeringnél szívott falsot, hol a henger-hengerfej között.
Beindítod a motort, jól bemelegíted, járni hagyod. Féktisztítóval fújkálod a lehetséges pontokat (ne sajnáld a sprayt!):
- blokk-henger között
- hengerfej-henger között
- karburátor szívócsonk-henger
- gyújtás felőli szimering (jár a motor, fújod a lendkerék tövébe a sprayt)
- gyújtógyertya-hengerfej
Ha valahol bibi van, akkor vagy leáll a gép vagy elkezd felpörögni a motor. Ha nem jelentkezik ilyesmi, akkor nagyon jó összerakott motorod van.
Esetleg érdemes az előgyújtást is leellenőrizni, nem túl nagy-e az érték. Lehet próbalámpával multiméterrel, stb. Én 2,6-2,8-ra szoktam állítani. Ha ezek után is ragad, akkor szar a dugattyú anyaga. Ebben az esetben bitang nagy türelemre lesz szükség és jó pár száz km-re.
Sok sikert! És számolj majd be az eredményekről!
Komment
Komment