Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Nem volt hozzá nyúlva csak mikor elkezdte akkor a levegőcsavaron állítottam de semmit nem használt!

    Komment


      Sziasztok,
      Előbbre jutottam a motor tesztelésével. Véleményeket szeretnék kérni. Írtam, hogy áttértem still olajról motoul2 full szintetikus olajra 1:18 arányba keverve. Először azt hittem, hogy ezzel megoldódott a ragadás problémája, de sajnos nem. Ezért a szétszedés mellett döntöttem. Henger dugó nem karcos, ablakok lekerekítve, mérete jó, gyűrű nélkül olajjal szépen keresztülcsúszik a hengeren. Semmilyen ragadás jelét nem látom. Tehát mintha új lenne. Derékszögelés jó. Azonban azt vettem észre, hogy a főtengely perselyén egyik oldalról van egy nagyon pici ütés, ami kicsit megnyomta az anyagot. Mikor elkezdem keresztül tolni a csapszeget nagyon szépen tudom olajjal forgatni egész addig, míg a másik oldal széléhez érek. Itt van egy kis hiba a perselyben. Ezen is keresztül tudom nyomni, de csak nagyobb erővel tudom forgatni. A tünet az volt, hogy kb 6 km után mikor megmelegedett elkezdett ciripelni/csilingelni és érezhetően ment el az erő. Szerintetek ezt a hibát okozhatja a perselyen lévő hiba? Ahogy szemrevételeztem egy reszelővel kb 3 perces munka lenne a kis hibát eltávolítani. Szerintetek probléma lehet ha kézi reszelővel eltüntetem a hibát majd polír papírral befejezem, vagy ez inkább perselycsere gyanús?
      Köszönöm a válaszokat!
      Utoljára szerkesztve a következő által: Domi; 2013 aug. 11, 20:00.

      Komment


        a furat igazitására használj dörzsárat,esetleg kanalas vagy háromélű hántolót(SALBERT)az elődeink ezekkel a szerszámokkal igazitották helyre az eltérő méretű siklócsapágyakat.

        Ezek közül házilag a salbert készitheted el,sokan tömités,feltékkaparóként ismerik.Egy háromélű fürészreszelőt élesre kell köszörülni két három centiméter hosszan a hegyétől utána finom munkákhoz célszerű fenőkővel lesorjázni igy nem ejt karcolásokat a felületen.
        Rövid határozott mozdulatokkal kapargatni kell a sérült felületet,minden ellenörzés után merőleges de legalább 60-fokos szögeltéréssel egy uj réteget kell leválasztani,amig nem érjük el a megfelelő méretet.
        A kereszt alakú hántolásnyomok a legjobb olajtárolók,nem kell kicsiszolni utána.
        sepy, Beagle és 2 további látogató kedvelte ezt.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          Köszönöm a válaszod. Ma tudtam szerezni egy jó állapotú 18 mm kézi dörzsárat. Ha valakinek van ilyen tapasztalata leírhatná, hogy mennyit kell forgatni a perselyben, mert ha jól tudom, szinte egy negyed fordulat is elég, hogy túlszaladjon a méret. Jelenleg a csapszegen pici feketés-szürkés nyomokat látok, tehát nem tükrös a felülete mint az újnak. Azok lehetnek a ragadás nyomai?

          Köszönettel

          Komment


            A csapszeg nem nagy tétel, ha rendelleneset látsz, cseréld újra inkább!
            Állítható a dörzsár? Mert csak az használható viszonylag pontos munkához.
            sepy kedvelte ezt.

            Komment


              Egy nem állítható 18 mm-est hoztam el, de volt egy állítható is azt is el tudom kérni. Leírnád, hogy mi legyen a módja, hogy precízen meg tudjam csinálni ezt a műveletet.
              Köszönöm

              Komment


                Én is szivesen leírom , elmondom .Viszont áruld el mi a szakmád ?--csak hogy azon a nyelven tudjam elmondani .

                Komment


                  Nem vagyok laikus a témához, gépészmérnök vagyok, szóval elviekben nagyon szépen le tudom vezetni, hogy a dörzsár milyen forgácskeresztmetszettel dolgozik, ebből ki lehetne számolni, hogy meddig forgassam

                  Viccen kívül gyakorlati tanács jó volna, aki már csinált ilyet.
                  Köszönöm

                  Komment


                    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Én is szivesen leírom
                    Ne haragudjatok, de egy fix dörzsár, az csak a névleges méretig fog forgácsolni!
                    Egy álíthatóssal viszont egyetlen helytelen méretbeállítással tönkre lehet tenni a furatot!!!
                    Én inkább azt tanácsolnám, hogy keresni kell valakit, aki megmutatja és közbe elmagyarázza, mert azt betűkkel leírni, hogy hogyan kell beállítani és mekkorát kell útánna állítani szerintem nem lehet!
                    Beagle kedvelte ezt.

                    Komment


                      Domi, ha gépész vagy akkor illenek tudni használni a dorzsarat...
                      gyakorlat teszi a mestert, max ha elrontott új persely kell. Nem nagy ugy. Én nem vinném máshoz. Meg kell csinálni. (És pont)
                      sepy és joker kedvelte ezt.

                      Komment


                        Igen, gondoltam, hogy ezt meg fogom kapni. Hidd el sok mindent tudok/megtanultam, de úgy vagyok vele, hogy más hibáiból könnyebb tanulni mint a sajátomból. Konkrétan meg dugattyúcsapszeg perselyt még nem dörzsáraztam, ezért kérdeztem előtte... De így fogok tenni ahogy javasoltad.

                        Komment


                          Egy dolgot megtanultam a dörzsárról,hátrafelé semikor,nem szabad forgatni.
                          a fix dörzsár hive vagyok annak max a készméret a legtöbb gondolom alapméretű a csapszeged,és igy csak a sérülést fogja kiforgácsolni.
                          Erőltetni nem szabad,ha megfeszül vagy szorul told vissza és kezd előről,vagy a tuloldalról,ha érzed viszi forgasd egyhelyben és forgatva engedd előre,baj nem lehet belőle,igy szépen felszabályozod a furatot,alapméretre.
                          sepy és Che kedvelte ezt.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            Igen, egy irányba, jobbra kell forgatni minden esetben. Nem feltétlen kell teljesen athajtani, mert csak a hibát veszed ki. A Forgács mennyisegbol látni fogod hogy állsz. Lassan inkább többször mérj még túl nem vágod.
                            sepy és Che kedvelte ezt.

                            Komment


                              Domi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              gépészmérnök vagyok, szóval elviekben nagyon szépen le tudom vezetni, hogy a dörzsár milyen forgácskeresztmetszettel dolgozik, ebből ki lehetne számolni, hogy meddig forgassam


                              nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Ne haragudjatok, de egy fix dörzsár, az csak a névleges méretig fog forgácsolni!
                              ..ez a baj !


                              nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              keresni kell valakit, aki megmutatja és közbe elmagyarázza,
                              ...és meg is mutatja , mert ez kb anyi , mint mérnökként--tussal - húzni egy vonalat ,egy tiszta papírra .




                              ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Domi, ha gépész vagy akkor illenek tudni használni a dorzsarat...

                              gyakorlat teszi a mestert, max ha elrontott új persely kell.
                              ..
                              ....bocs , én is aljas vagyok -rugjunk egyet a tanult fickón , aki majd a főnőkünk lesz a gyárban , aztán nem tudja megcsinálni azt amit nekünk kiad melónak...




                              ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              A Forgács mennyisegbol látni fogod hogy állsz
                              ....ezt viszont én tanulnám meg szívesen .

                              Viszont ,ha megpróbálod , --a kölcsön dörzsárat --mosd el és vizsgáld meg az éleket ,nincs-e sérülés ! A kenést pedig ne feledd .Aztán mint mérnök , tudod ,hogy oda be kell férni egy kis olajfilmnek is !
                              sepy kedvelte ezt.

                              Komment


                                ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                max ha elrontott új persely kell
                                Így is lehet, csak nem költség és idő hatékony!




                                joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                és meg is mutatja , mert ez kb anyi , mint mérnökként--tussal - húzni egy vonalat ,egy tiszta papírra
                                Fix-el igen, de nem állíthatóval!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X