Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Dávid000 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    1 hengeres fokozat kijelzője alá milyen tömítés szükséges?
    Nekem egy filc lapocska van vágva a mutató alatti takarólemez alá,a szivárgást megfogja.
    Beagle kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      Dávid000 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Azt szeretném megtudni hogy az 1 hengeres fokozat kijelzője alá milyen tömítés szükséges?
      Az én módszeremről itt írtam.
      Szimeringet semmiképpen, mert az olajtér szellőzése biztosított kell legyen. Ha ott elzárod, akkor a léptetővillák tengelyének végén fog brutálisan köpködni (pedig ezt a pontot épp hogy teljesen le kell tömíteni szerintem).
      Ettől az esztergált lenyúló közdarabtól nem tud kiverődni az olaj és a szellőzés is megvan.
      A korábbi fajta kisdeklinél erre még gondoltak, az abban is más.

      Komment


        És a gyertya kormolást gyújtótekercs , meg szakító kondi és pöc röf

        Komment


          demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Az én módszeremről
          Szimeringet semmiképpen, mert az olajtér szellőzése biztosított kell legyen. Ha ott elzárod, akkor a léptetővillák tengelyének végén fog brutálisan köpködni (pedig ezt a pontot épp hogy teljesen le kell tömíteni szerintem).
          Ettől az esztergált lenyúló közdarabtól nem tud kiverődni az olaj és a szellőzés is megvan.
          A korábbi fajta kisdeklinél erre még gondoltak, az abban is más.
          Köszönöm a segítséget!




          mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Nekem egy filc lapocska van vágva a mutató alatti takarólemez alá,a szivárgást megfogja.
          Köszi, amíg nem jutok el esztergályoshoz kiprobálom ezt a megoldást.




          Nem értem miért ömlene patakokban, lehet rosszul fogalmaztam nem folyik hanem "izzadja" csak de engem zavar ezért kérdeztem.

          Komment


            ggergo91 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Köszönöm mindkettőtök segítségét! Van itthon egy eléggé leharcolt jobboldali blokkfelem, ami viszont nincs megsérülve az adott helyen, úgyhogy szerintem megcsináltatom valakivel.
            Balumester-nek perselyeztem, vonalbafúrtam a blokkját a főtengelynél, az egytengelyűsítés nem gond ha mégis blokkfelet kellene cserélned. A váltó annyira talán nem kényes. Mondjuk nem jelezte, hogy röfög-e már, vagy mi van.

            Komment


              Hajtókar eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              az egytengelyűsítés nem gond ha mégis blokkfelet kellene cserélned
              Ha ez megvan, megcsinálod a hengertalp alatti felület síkba munkálását is? Már csak a derékszögelés miatt is kérdezem.
              Hajtókar és Beagle kedvelte ezt.

              Komment


                Ha nem akarod belereszelni a negatívját a papírtömítésbe, akkor ez is megoldható.
                OdinHEM és Beagle kedvelte ezt.

                Komment


                  Foglalkoztat engem az a kérdés, hogy az ETZ 250-es hajtókarja vajon szerelhető-e a Pannónia sonkákba? Értem, hogy a csapméret más, ami talán orvosolható nagyobbra fúrással.
                  Méregetett ebben a kérdésben valaki előttem? A szemtávolságot nem találtam meg a neten az ETZ-hez.
                  Ugyan ez a helyzet a dugóval, mert az ETZ 69-es alapátmérővel és 3 gyűrűvel, még a Pannónia +2-es lépcsőn 69-es. A csapszeg 18-as mind a két esetben. A gyűrű rögzítő csapok talán kissebb gond, de a szem és dugó tető távolság a nagyobb kérdés. Ha ebben sincs senkinek sem tapasztalata akkor ennek is utána mennék.
                  heeegany és OdinHEM kedvelte ezt.

                  Komment


                    Szeretném megosztani a mai napi tapasztalataimat. Megjegyzem a mérést a MO-FA-KER Kft. Motor - kerékpár alkatrészek, felszerelés, gumiáru, motoros ruházat kis- és nagykereskedés támogatta, mert készségesen segítettek és rendelkezésemre bocsájtottak alkatrészeket lemérni.
                    Dugó:
                    MZ TS: zsákutca, nem is mennék bele a részletekbe, de a dugó magasság is kicsi és a csapszeg távolság is a dugó tetőtöl rossz, ezért ez nem járható út.
                    ETZ 250: ahogy irtam csapszeg átmérő jó, a kipufogó vezérlés is jó azaz a csapszegtől a dugó pereméig a magasság jó, azonban az ETZ dugó középen magassabb 1mm-rel, ami miatt a kompresszió nagyobb lesz, de szerintem ez a méret még elfogadható ettől még körbe fog fordulni a motor, de egy ellenőrzés kell.
                    A szoknya hosszabb az ETZ-n ezért egy pár mm faragni kell, de ez ebben az irányban nem gond.
                    A hajtórúd felső szem belső szélessége 14mm körül, a Pancsi hajtókarra felment a dugó, de a Pannóniáé szélesebb, ezt figyelembe kell majd venni, hogy hol lesz vezetve csapszeg irányban a hajtórúd. Lehet kimunkálás szükséges az ETZ dugón.
                    Természetesen a gyűrű elfordulás biztosítás másképp van, ezért ezt változtatni kell.
                    Amit elfelejtettem ott hirtelen lemérni és később jutott eszembe az a csapszeg eltolás mértéke. Ezt majd potolni kell mint következő lépés.
                    A gyűrű magasságokat nem mértem, mert ez nem mérvadó az ETZ-hez ETZ gyűrű kell és nem kérdés, de nem lennék meglepve ha hasonló magasságú lenne a két motoré.
                    Az ETZ dugó 3 gyűrűs megoldásként még hajtókar átalakítás nélkül is járhatónak tűnik, ami szerintem jobb hűtést biztosít.
                    Minimális a plusz megmunkálás igénye és egy árban van a Pannónia dugóval:
                    Pancsi: Dugattyú 68.95 2,0-es gyűrűs Pannónia Pannónia MO-FA-KER Kft.
                    ETZ: Dugattyú 68.96 ETZ MZ-ETZ MO-FA-KER Kft.




                    Hajtórúd: ETZ: Főtengelyjavító ETZ250 32mm német minőség MZ-ETZ MO-FA-KER Kft.
                    a felső szemmel nem foglalkoztam, mert az az ETZ dugóhoz biztos jó :-) ez legalább fix és tűgörgős ami a mi esetünkben pozitívan befolyásolja az átalakítást.
                    alsó szem szélessége 14mm hézagoló lemezek nélkül az ETZ-n, a Pancsié kisebb, de a sonkák között 18mm-t mértem, tehát elvben lehet ilyen irányú megmunkálás mellőzésével is szerelhető lesz, ezt majd később érdekes, ha a Pancsi is darabokban lesz.
                    alsó csap átmérő 32mm az ETZ-n, még a Pannónián 22, tehát a sonkát furni kell. Szemrevételezés alapján ez talán nem lesz gond, de meg kell ezt is részleteiben vizsgálni.
                    Szemtávolság: 160.5mm sacc/kb, ami szomorúbb, hogy a Pannónián saccra 145mm-t mértem, ez nagyjából annyit tesz, hogy a henger alá kell maratni egy 15mm magas gyűrűt, mint első gondolat.




                    Mielőtt megköveznétek, hogy miért is nem Wartburg hajtókart nézek, mert azt tudjuk, hogy szinten plusz megmunkálásokat kíván mielőtt a sonkák közé beteszem. :-)
                    Utoljára szerkesztve a következő által: ptm004; 2013 júl. 24, 10:31.
                    CZsolti és heeegany kedvelte ezt.

                    Komment


                      Közben beszéltem Takács Tivadar úrral (Berta Dugattyú - dugattyú gyártás, egyedi dugattyú készítés), mert érdekelt a gyűrű elfordulást rögzítő csapjainak a pozitció módosítasa. Elmondása szerint nem lehetetlen, de nem érdemes. Amire még felhivta a figyelmem, hogy az ETZ dugó súlyos grammokban tér el a Pannóniától az ETZ hátrányára, így szerinte nem feltétlen érdemes ebbe az irányba elmenni.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: ptm004; 2013 júl. 24, 13:42.

                      Komment


                        ......és az alsó csap átmérő is eredményez ezen az úton egy kis gondot

                        ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        súllyos grammokban tér el
                        sepy kedvelte ezt.

                        Komment


                          Czapáry használt már ETZ dugót Wartburg hajtókarra és azt mondja, jó lett

                          Komment


                            Valószínűleg a kiegyensúlyozással nem foglalkoztak! Mert azok a felesleges grammok valamely fordulat tartományban rezonancia formájában jelentkezett!?, és az élvezetes motorozást nem segítette elő. Szerintem egy hobbi célra használt gépnél ez esetleg nem számít de egy túrázásra használtnál hol hosszú km.-t húzzuk a gázt számítani fog. A költség jelentős és érdemes egy kiforrott dologra áldozni inkább.!
                            Beagle kedvelte ezt.

                            Komment


                              Én még mindíg a váltóolajon vagyok fennakadva!
                              Ugyanis,eddig Trabant hajtóműolaj volt benne,ettől kicsit tapadtak a lamellák! (amik újak) Azt olvastam,hogy 10W40 vagy 15W40 motorolajat rakjak bele és nem fog tapadni. Gondoltam,kipróbálom,de hogy biztosra menjek,levettem a bal deklit és egyenként féktisztítóval elmostam a lamellákat,ill. a blokkot,ahogy tudtam. Összeraktam,betöltöttem a Castrol 10W40 motorolajat (ez van ingyen) és láss csodát,nem tapadnak a lamellák,viszont csúszik a kuplung!
                              Régebben ugyanígy jártam a Simson Starral is,nem is értem miért cseréltem le,már megbántam!
                              sepy kedvelte ezt.

                              Komment


                                A 10W-40-es olajok már általában félszintetikusak és tele vannak adalékokkal. Azzal van a baj.
                                Ami adalékmentes és ásványi, az a legolcsóbb 15W-40.

                                Click image for larger version

Name:	20121010976.jpg
Views:	1
Size:	193.1 KB
ID:	138017

                                Pl. az én választásom, kb. 800 Ft. Ezt ilyennek gondolom.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: demeter; 2013 júl. 25, 20:00.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X