Nem volt hozzá nyúlva csak mikor elkezdte akkor a levegőcsavaron állítottam de semmit nem használt!
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia motorblokk
Collapse
X
-
Sziasztok,
Előbbre jutottam a motor tesztelésével. Véleményeket szeretnék kérni. Írtam, hogy áttértem still olajról motoul2 full szintetikus olajra 1:18 arányba keverve. Először azt hittem, hogy ezzel megoldódott a ragadás problémája, de sajnos nem. Ezért a szétszedés mellett döntöttem. Henger dugó nem karcos, ablakok lekerekítve, mérete jó, gyűrű nélkül olajjal szépen keresztülcsúszik a hengeren. Semmilyen ragadás jelét nem látom. Tehát mintha új lenne. Derékszögelés jó. Azonban azt vettem észre, hogy a főtengely perselyén egyik oldalról van egy nagyon pici ütés, ami kicsit megnyomta az anyagot. Mikor elkezdem keresztül tolni a csapszeget nagyon szépen tudom olajjal forgatni egész addig, míg a másik oldal széléhez érek. Itt van egy kis hiba a perselyben. Ezen is keresztül tudom nyomni, de csak nagyobb erővel tudom forgatni. A tünet az volt, hogy kb 6 km után mikor megmelegedett elkezdett ciripelni/csilingelni és érezhetően ment el az erő. Szerintetek ezt a hibát okozhatja a perselyen lévő hiba? Ahogy szemrevételeztem egy reszelővel kb 3 perces munka lenne a kis hibát eltávolítani. Szerintetek probléma lehet ha kézi reszelővel eltüntetem a hibát majd polír papírral befejezem, vagy ez inkább perselycsere gyanús?
Köszönöm a válaszokat!Utoljára szerkesztve a következő által: Domi; 2013 aug. 11, 21:00.
Komment
-
a furat igazitására használj dörzsárat,esetleg kanalas vagy háromélű hántolót(SALBERT)az elődeink ezekkel a szerszámokkal igazitották helyre az eltérő méretű siklócsapágyakat.
Ezek közül házilag a salbert készitheted el,sokan tömités,feltékkaparóként ismerik.Egy háromélű fürészreszelőt élesre kell köszörülni két három centiméter hosszan a hegyétől utána finom munkákhoz célszerű fenőkővel lesorjázni igy nem ejt karcolásokat a felületen.
Rövid határozott mozdulatokkal kapargatni kell a sérült felületet,minden ellenörzés után merőleges de legalább 60-fokos szögeltéréssel egy uj réteget kell leválasztani,amig nem érjük el a megfelelő méretet.
A kereszt alakú hántolásnyomok a legjobb olajtárolók,nem kell kicsiszolni utána."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 4 likes
Komment
-
Köszönöm a válaszod. Ma tudtam szerezni egy jó állapotú 18 mm kézi dörzsárat. Ha valakinek van ilyen tapasztalata leírhatná, hogy mennyit kell forgatni a perselyben, mert ha jól tudom, szinte egy negyed fordulat is elég, hogy túlszaladjon a méret. Jelenleg a csapszegen pici feketés-szürkés nyomokat látok, tehát nem tükrös a felülete mint az újnak. Azok lehetnek a ragadás nyomai?
Köszönettel
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn is szivesen leírom
Egy álíthatóssal viszont egyetlen helytelen méretbeállítással tönkre lehet tenni a furatot!!!
Én inkább azt tanácsolnám, hogy keresni kell valakit, aki megmutatja és közbe elmagyarázza, mert azt betűkkel leírni, hogy hogyan kell beállítani és mekkorát kell útánna állítani szerintem nem lehet!Beagle kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Egy dolgot megtanultam a dörzsárról,hátrafelé semikor,nem szabad forgatni.
a fix dörzsár hive vagyok annak max a készméret a legtöbb gondolom alapméretű a csapszeged,és igy csak a sérülést fogja kiforgácsolni.
Erőltetni nem szabad,ha megfeszül vagy szorul told vissza és kezd előről,vagy a tuloldalról,ha érzed viszi forgasd egyhelyben és forgatva engedd előre,baj nem lehet belőle,igy szépen felszabályozod a furatot,alapméretre."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 2 likes
Komment
-
Domi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésegépészmérnök vagyok, szóval elviekben nagyon szépen le tudom vezetni, hogy a dörzsár milyen forgácskeresztmetszettel dolgozik, ebből ki lehetne számolni, hogy meddig forgassam
nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNe haragudjatok, de egy fix dörzsár, az csak a névleges méretig fog forgácsolni!
nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésekeresni kell valakit, aki megmutatja és közbe elmagyarázza,
ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseDomi, ha gépész vagy akkor illenek tudni használni a dorzsarat...
gyakorlat teszi a mestert, max ha elrontott új persely kell.
....bocs , én is aljas vagyok -rugjunk egyet a tanult fickón , aki majd a főnőkünk lesz a gyárban , aztán nem tudja megcsinálni azt amit nekünk kiad melónak...
ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA Forgács mennyisegbol látni fogod hogy állsz
Viszont ,ha megpróbálod , --a kölcsön dörzsárat --mosd el és vizsgáld meg az éleket ,nincs-e sérülés ! A kenést pedig ne feledd .Aztán mint mérnök , tudod ,hogy oda be kell férni egy kis olajfilmnek is !sepy kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésemax ha elrontott új persely kell
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseés meg is mutatja , mert ez kb anyi , mint mérnökként--tussal - húzni egy vonalat ,egy tiszta papírra
Komment
Komment