Tudálékoskodtok itt fölöslegesen
Ez PANNÓNIA. Nem valami kihegyezett japán sz@r, már bocs. Az aluöntvényei olyanok, amilyenek. Vashengeres a motor. Ezekből már alapból látni, hogy hővezetés szempontjából mindegy, mit teszel bele, lényeg, hogy ne izzon fel és illeszkedjen. A gyárilag is jóval kihegyezettebb Simsonomon 11,5 volt a kompresszióviszony acél betéttel, a gyári 80 helyett 90 fokig melegedett a motor. Szóval ott sem volt kifejezetten káros a rosszabb hővezetésű acél meg a lépcsőzetes betét.
Igazából én azt figyeltem meg, hogy a korábbi évjáratú Pannóniákban a ,,töltelék" (főtengely, váltó, stb) tényleg jó minőségű, az én '59-es váltómon a bronzperselyeken kívül semmilyen kopás nincs, pedig szőlőhegyre járós motor is volt annak idején. Az alurészek viszont borzalmasak, a blokkfelet rugalmasan meg lehet hajlítani, a deklikben meg csiszolás közben találtam centi hosszú és 3 mm átmérőjű gázzárványt is. Végül későbbi évjárat deklijét políroztam fel rá, mert képtelenség volt szépet csinálni belőle. A későbbi évjáratok alurészei ezerszer jobbak, de azokban meg a váltó van szétkopva, meg néha a főtengelyek csapágyhelyei. Életemben nem láttam még olyan P10 blokkot, amiben kevésbé lett volna kopott a kettes fogaskereke, mint a TLF-ben
A gyertyamenet meg nem tudom, hogy jön ide, a Simson hengerfeje a gyertyamenetig van kiesztergálva, aztán van 2 kerek lépcső benne. Minek szívassuk magunkat új gyertyamenettel, ha úgyis ugyanolyan hosszút vágnánk bele?
Megj.: Esetleg akkor számíthat a hővezetés, ha valami nagyon magas égéstérformát tervezünk, ami jelentős mértékben kinyúlik a hengerfejből, azaz másképp mondva a hengerfej nem ,,ül rá" teljesen. Itt már nem mindegy a hővezetése, mert kisebb anyagkeresztmetszet áll rendelkezésre.
Adott oktánszámhoz (pl. itt 86) tervezett hengerfejbe fölösleges jobb benzint tankolni, max placebo hatása van... Ezek a régi kétütemű vasak még a 92-est sem használták ki rendesen, nemhogy a mai 98-as meg 100-as benzineket. Hiába a nagyobb az oktánszám, ha nem ,,nyomod össze" annyira, amennyire engedné, nem fogja leadni a benne rejlő pluszt
Ez PANNÓNIA. Nem valami kihegyezett japán sz@r, már bocs. Az aluöntvényei olyanok, amilyenek. Vashengeres a motor. Ezekből már alapból látni, hogy hővezetés szempontjából mindegy, mit teszel bele, lényeg, hogy ne izzon fel és illeszkedjen. A gyárilag is jóval kihegyezettebb Simsonomon 11,5 volt a kompresszióviszony acél betéttel, a gyári 80 helyett 90 fokig melegedett a motor. Szóval ott sem volt kifejezetten káros a rosszabb hővezetésű acél meg a lépcsőzetes betét.
Igazából én azt figyeltem meg, hogy a korábbi évjáratú Pannóniákban a ,,töltelék" (főtengely, váltó, stb) tényleg jó minőségű, az én '59-es váltómon a bronzperselyeken kívül semmilyen kopás nincs, pedig szőlőhegyre járós motor is volt annak idején. Az alurészek viszont borzalmasak, a blokkfelet rugalmasan meg lehet hajlítani, a deklikben meg csiszolás közben találtam centi hosszú és 3 mm átmérőjű gázzárványt is. Végül későbbi évjárat deklijét políroztam fel rá, mert képtelenség volt szépet csinálni belőle. A későbbi évjáratok alurészei ezerszer jobbak, de azokban meg a váltó van szétkopva, meg néha a főtengelyek csapágyhelyei. Életemben nem láttam még olyan P10 blokkot, amiben kevésbé lett volna kopott a kettes fogaskereke, mint a TLF-ben
A gyertyamenet meg nem tudom, hogy jön ide, a Simson hengerfeje a gyertyamenetig van kiesztergálva, aztán van 2 kerek lépcső benne. Minek szívassuk magunkat új gyertyamenettel, ha úgyis ugyanolyan hosszút vágnánk bele?
Megj.: Esetleg akkor számíthat a hővezetés, ha valami nagyon magas égéstérformát tervezünk, ami jelentős mértékben kinyúlik a hengerfejből, azaz másképp mondva a hengerfej nem ,,ül rá" teljesen. Itt már nem mindegy a hővezetése, mert kisebb anyagkeresztmetszet áll rendelkezésre.
Adott oktánszámhoz (pl. itt 86) tervezett hengerfejbe fölösleges jobb benzint tankolni, max placebo hatása van... Ezek a régi kétütemű vasak még a 92-est sem használták ki rendesen, nemhogy a mai 98-as meg 100-as benzineket. Hiába a nagyobb az oktánszám, ha nem ,,nyomod össze" annyira, amennyire engedné, nem fogja leadni a benne rejlő pluszt
Komment