Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Tudálékoskodtok itt fölöslegesen
    Ez PANNÓNIA. Nem valami kihegyezett japán sz@r, már bocs. Az aluöntvényei olyanok, amilyenek. Vashengeres a motor. Ezekből már alapból látni, hogy hővezetés szempontjából mindegy, mit teszel bele, lényeg, hogy ne izzon fel és illeszkedjen. A gyárilag is jóval kihegyezettebb Simsonomon 11,5 volt a kompresszióviszony acél betéttel, a gyári 80 helyett 90 fokig melegedett a motor. Szóval ott sem volt kifejezetten káros a rosszabb hővezetésű acél meg a lépcsőzetes betét.
    Igazából én azt figyeltem meg, hogy a korábbi évjáratú Pannóniákban a ,,töltelék" (főtengely, váltó, stb) tényleg jó minőségű, az én '59-es váltómon a bronzperselyeken kívül semmilyen kopás nincs, pedig szőlőhegyre járós motor is volt annak idején. Az alurészek viszont borzalmasak, a blokkfelet rugalmasan meg lehet hajlítani, a deklikben meg csiszolás közben találtam centi hosszú és 3 mm átmérőjű gázzárványt is. Végül későbbi évjárat deklijét políroztam fel rá, mert képtelenség volt szépet csinálni belőle. A későbbi évjáratok alurészei ezerszer jobbak, de azokban meg a váltó van szétkopva, meg néha a főtengelyek csapágyhelyei. Életemben nem láttam még olyan P10 blokkot, amiben kevésbé lett volna kopott a kettes fogaskereke, mint a TLF-ben
    A gyertyamenet meg nem tudom, hogy jön ide, a Simson hengerfeje a gyertyamenetig van kiesztergálva, aztán van 2 kerek lépcső benne. Minek szívassuk magunkat új gyertyamenettel, ha úgyis ugyanolyan hosszút vágnánk bele?
    Megj.: Esetleg akkor számíthat a hővezetés, ha valami nagyon magas égéstérformát tervezünk, ami jelentős mértékben kinyúlik a hengerfejből, azaz másképp mondva a hengerfej nem ,,ül rá" teljesen. Itt már nem mindegy a hővezetése, mert kisebb anyagkeresztmetszet áll rendelkezésre.




    Adott oktánszámhoz (pl. itt 86) tervezett hengerfejbe fölösleges jobb benzint tankolni, max placebo hatása van... Ezek a régi kétütemű vasak még a 92-est sem használták ki rendesen, nemhogy a mai 98-as meg 100-as benzineket. Hiába a nagyobb az oktánszám, ha nem ,,nyomod össze" annyira, amennyire engedné, nem fogja leadni a benne rejlő pluszt
    Utoljára szerkesztve a következő által: Gergő; 2013 nov. 15, 14:12.
    Lemezjáték, OdinHEM és 5 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Minden ötlet megállja a helyét. Egyébként a lépcsős betétnél nem a lépcső magasságánál értem a + századot, hanem átmérőben. Max 0,02-0,03 század. A hőátadó paszta is tökéletes.
      Azt a pluszt gyártási pontatlanságra értettem

      msicx620 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      De ha növeljük akkor a főtengely ezt nem fogja meghálálni mert nem ekkora kompresszío viszonhoz lett méretezve.
      Ettől annyira nem félek. Átalakított főtengely van a masinában, alul-felül tűgörgő, valami nagyobb gépből hozzá köszörült alsó csapszeg. És az egész felújítva természetesen. Szóval annak bírnia kellene. Gyenge láncszem az a váltó. De majd legfeljebb kisebb gázzal indulok

      sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Még annyit ekkor már más hőértékű gyertyát kell választani az említett nagyobb hőterhelés miatt és körültekintő és nem kevés időt igénylő karburátor beállítást.
      Nemsokára már remélhetőleg a túlmelegedéstől sem kell félni. Ha minden jól megy hamarosan elkészül a digitális km óra, amiben hőmérő is van. Ha pedig a motorhő egy adott érték fölé megy még egy jó erős fényű piros LED is világít majd a szemem irányába

      Itt észak-keleten nincs túl sok sík terület. Szóval még bejáratós géppel is kénytelen vagyok felfelé menni. Így sikerült nyáron úgy túlmelegíteni hogy átment öngyulladásba. De hiába volt sebességbe, cseszett megállni, ment kb 1 km-t mire az elzárt csap hatására megállt. (bár az eset után semmi látható károsodást nem szenvedett, pár perc pihenő után mentem tovább) De az emelkedőket meglepően jól bírta
      sepy és Gergő kedvelte ezt.

      Komment


        Átalakított főtengely van a masinában, alul-felül tűgörgő, valami nagyobb gépből hozzá köszörült alsó csapszeg. És az egész felújítva természetesen.
        Akkor neked is a Czapáry-féle Wartburgos cucc van benne, nem? Nekem is az van, de még nincs kész a motor, neked jól működik?

        Komment


          Gergő eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Akkor neked is a Czapáry-féle Wartburgos cucc van benne, nem? Nekem is az van, de még nincs kész a motor, neked jól működik?
          Az bizony
          A gyárihoz képest sokkal szebb a hangja(bár az már kopott volt). Más különbséget nem vettem észre.
          Hátránya hogy "nehezebb" rárakni a dugattyút
          Bejáratás miatt ugyan olyan keverékkel használom mint gyári főtengellyel. De emlékeim szerint 1:30-as keveréknél tisztábbat nem is ajánlott bele a vashenger miatt. Bár magamat és az itteni terepviszonyokat ismerve lehet nem is megyek majd 1:25 fölé.
          Gergő és sepy kedvelte ezt.

          Komment


            Arra a"nagy" titokra rájöt már valaki közületek hogy melyik japán motor kuplung lamelláit lehet kis átalakítással beépíteni az egyhengeres Pannóniákba?

            Komment


              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Ettől annyira nem félek. Átalakított főtengely van a masinában, alul-felül tűgörgő, valami nagyobb gépből hozzá köszörült alsó csapszeg. És az egész felújítva természetesen. Szóval annak bírnia kellene. Gyenge láncszem az a váltó. De majd legfeljebb kisebb gázzal indulok
              Kawasaki vagy Warnyú hajtókar, ha nem titok?




              Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Arra a „nagy” titokra rájöt már valaki közületek hogy melyik japán motor kuplung lamelláit lehet kis átalakítással beépíteni az egyhengeres Pannóniákba?
              Azt hiszem valamelyik gyorsasági motor lamellája jó bele. Én pont nyáron rendeltem ilyet, át is alakítottam, de még nem szereltem be.
              A neten keress rá a Pink Motors-ra. Tőlük rendeltem, írd meg, hogy egyhengeres Pannóniába keresel lamellát, valamelyik japán gépé megfelelő hozzá. Tudnak róla, mert már rendeltek többen is ilyet.
              Annyi átalakítást igényel, hogy le kell fűrészelni róla minden 2. fület. Ja! És 4 helyett 5 darab kell, ez fontos!
              Cooter kedvelte ezt.

              Komment


                Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Kawasaki vagy Warnyú hajtókar, ha nem titok?
                Wartburg. Szépen megfelelő méretre és formára köszörülve, felül felperselyezve, 250-s MZ tűgörgő benne így gyári dugóval és csapszeggel használható.

                Komment


                  Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Azt hiszem valamelyik gyorsasági motor lamellája jó bele. Én pont nyáron rendeltem ilyet, át is alakítottam, de még nem szereltem be.
                  A neten keress rá a Pink Motors-ra. Tőlük rendeltem, írd meg, hogy egyhengeres Pannóniába keresel lamellát, valamelyik japán gépé megfelelő hozzá. Tudnak róla, mert már rendeltek többen is ilyet.
                  Annyi átalakítást igényel, hogy le kell fűrészelni róla minden 2. fület. Ja! És 4 helyett 5 darab kell, ez fontos!
                  Köszönöm szépen az infót ! Tipus,évjárat, ilyesmikre nem emlékszel?(csak mert a pink motors-tól közelebb is van hozzám olyan motorosbolt ahol árulnak japán motor alkatrészeket)

                  Komment


                    Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Köszönöm szépen az infót ! Tipus,évjárat, ilyesmikre nem emlékszel? (csak mert a pink motors-tól közelebb is van hozzám olyan motorosbolt ahol árulnak japán motor alkatrészeket)
                    Sajnos nem megy. Megmondanám, ha tudnám, de sajnos kitöröltem már azt az e-mailt, amiben benne volt. Írj nekik egy e-mailt, kérdezz rá a típusra és ha megmondják akkor tudni fogod a típust.

                    Komment


                      Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Köszönöm szépen az infót ! Tipus,évjárat, ilyesmikre nem emlékszel? (csak mert a pink motors-tól közelebb is van hozzám olyan motorosbolt ahol árulnak japán motor alkatrészeket)
                      http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...-sebvalto-127/
                      Ezt a témát nyálazd át. Egyszer már olvastam itt a fórumon hogy milyen motoré jó bele. Nem vagyok biztos abban hogy a linkelt témában volt, de ott a legesélyesebb.

                      Komment


                        ...betennétek egy ilyent ? :
                        Gergő eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        japán sz@r, már bocs
                        uraim és az önbecsülés
                        mátéapu kedvelte ezt.

                        Komment


                          Sziasztok!

                          Afelől érdeklődnék, hogy aki Kawasaki hajtókart épített be a Pannónia főtengelyébe, az hogyan oldotta meg a felső csapszeg méretbeli eltérését? Ugyanis az eredeti, gyári csapszeg 18 mm-es, míg a Kawa hajókarhoz 19 mm-es megy. Vagyis 1 mm-rel nagyobb átmérőre van szükség a dugattyúcsapszeg furatánál. A meglévő dugattyú hogyan alakítható át? A biztosító gyűrűk hornyai hogyan munkálhatóak be?

                          Komment


                            Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Afelől érdeklődnék, hogy aki Kawasaki hajtókart épített be a Pannónia főtengelyébe, az hogyan oldotta meg a felső csapszeg méretbeli eltérését? Ugyanis az eredeti, gyári csapszeg 18 mm-es, míg a Kawa hajókarhoz 19 mm-es megy. Vagyis 1 mm-rel nagyobb átmérőre van szükség a dugattyúcsapszeg furatánál. A meglévő dugattyú hogyan alakítható át? A biztosító gyűrűk hornyai hogyan munkálhatóak be?
                            Nekem nem kawa hajtókar van benne, de ami van az is nagyobb volt. Egy persely van benne, ami leszűkíti akkorára hogy 250-es MZ tűgörgő passzoljon bele. Így használható gyári dugóval.
                            19-es csapszeghez lehet csináltatni dugót. Itt a fórumon emlékeim szerint volt már szó róla, Bertánál talán nem sokkal drágább mint egy normál.
                            Gyárit is biztosan fel lehet bővíteni, azzal a módszerrel amivel gyárilag is csinálják biztosan.
                            Titus kedvelte ezt.

                            Komment


                              Ezt a hajtókart sikerült megvenni? Wössner hajtókar javító Kawasaki KX 500 85-04, M0moto webshop - gyári és utángyártott motoros robogós alkatrészek teljes választéka
                              A Fóti Gyula írta, hogy próbálkoznak vele, esetleg kérdezd meg hogy áll náluk ez a project (Kezd).
                              Én is a Berta-ra tippelnék (Berta Dugattyú - dugattyú gyártás, egyedi dugattyú készítés), de szerintem egy jó befogó szerszámmal ki lehet alakítani az új furatot és seeger fészket, mivel ez nincs így talán a leggyorsabb a Berta...

                              Komment


                                A Belcord is csinál 19-es furattal, másfeles vagy kettes keménykróm gyűrűkkel, ahogy kéritek.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X