Keverékképzési probléma miatt volt a csörgésem. Az ok, hogy a karburátorhoz a meglévők közül azt a súbert választottam, ami a legszorosabban ment bele a házba. Viszont elkerülte a figyelmemet, hogy kétféle levágási szöggel létezik súber a 27-es karbihoz én meg beleválasztottam a nem megfelelőbe természetesen. Mióta kicseréltem a helyes verzióra, leginkább a súbercsörgést hallgatom, mert ez meg elég kopott...
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia motorblokk
Collapse
X
-
Sziasztok!
Mentem pár kört a T5ömmel, amit újítgatok, de megijeszt!
A blokk belsejéhez nem nyúltam, új robogó gyújtás, primer lánc, kuplung, jobb oldali szimeringek, de régi a főtengely, henger, dugó, váltó, primer felőli bal belső főteng. szimering, csapágyak. Tehát nem volt széthúzva a blokk, mert szerintem nincs nagy kopás a rendszerben.
Épp a karbit állítgattam teljes kipucolás után, ahogy melegedett azt tapasztaltam, hogy üresben egyszercsak felpörög teljes fordulatra, pedig a gáz alapjáraton van. Le kellett kapnom a gyertyapipát (szerintem még utána is pörgött, de lehet, hogy csak beképzeltem), elzártam a benzincsapot is. Aludtam rá egyet.
Elvittem a háztömb körül, egy idő után ahogy váltanék fölfele (kuplung be, gáz levesz), tartja a magas fordulatot, hogy-hogynem még gyorsabban felpörög... persze a váltónak ez nem tesz jót. Se az én lelkiállapotomnak.
Ismerősöm azt mondta, hogy valahol falsot szív, talán a régi bal főtengely szimeringnél?
Ami eszembe jutott, még az a keverékképzés, vagy az előgyújtás, ezek bizonytalan tényezők a rendszerben, szét voltak szedve.
Szerintetek mi okozhatja a felpörgést?
Komment
-
Duke eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseIsmerősöm azt mondta, hogy valahol falsot szív, talán a régi bal főtengely szimeringnél?
- 3 likes
Komment
-
Szerintetek mi okozhatja a felpörgést?
De célszerű a legegyszerűbbtől kezdeni: szívócsonk alatt, hengertalp alatt meg a forgattyúsház osztásának vonalában nézd meg először, ehhez bontani se kell.
Én összerakás után kompresszorral nyomás alá szoktam helyezni a forgattyúsházat - csak minimális nyomás, hogy nagyobb legyen a légkörinél. Aztán WD40, kis szappanos víz, szivárgásjelző spray, olaj ecsettel rákenve a lehetséges helyekre, kinek mi tetszik és rögtön kiderül hol van a hiba (ha van).Duke, Lemezjáték és 2 további látogató kedvelte ezt.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 4 likes
Komment
-
kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEsélyes, hogy falsol valahol. Bár ez, hogy csak időnként csinálja elég gyanús. A gázt visszaengeded, de a tolattyú (súber) is visszacsúszik?
De célszerű a legegyszerűbbtől kezdeni: szívócsonk alatt, hengertalp alatt meg a forgattyúsház osztásának vonalában nézd meg először, ehhez bontani se kell.
Én összerakás után kompresszorral nyomás alá szoktam helyezni a forgattyúsházat - csak minimális nyomás, hogy nagyobb legyen a légkörinél. Aztán WD40, kis szappanos víz, szivárgásjelző spray, olaj ecsettel rákenve a lehetséges helyekre, kinek mi tetszik és rögtön kiderül hol van a hiba (ha van).
Érdeklődnék, hogy pontosan milyen módszerrel és hogyan helyezed nyomás alá a kartert? Ha írnál egy pár mondatot erről azt megköszönném!
Komment
-
pontosan milyen módszerrel és hogyan helyezed nyomás alá a kartert?
Ugye fel van szerelve a henger mindenestől, dugattyú felső holtpontra állítva, így nem is akarja eltekerni. Természetesen van minimális kifújás, pl. kipufogónyílások, de azt simán figyelmen kívül hagyom és kész.
Nem biztos, hogy nagyon okos és érdemes módszer, csak a magam megnyugtatására alkalmazom.CZsolti, és 2 további látogató kedvelte ezt.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 4 likes
Komment
-
másrészt a karburátor felsliccelt 'nyaka', amelyet ráhúzunk a csonkra, az idők során elveszíti körkörös alakját, és mivel ott gyárilag nincs tömítés, rések keletkezhetnek (itt is megoldás lehet egy [vagy kettő] igen vékony O-gyűrű, a csonkba beszúrt horonyba).
Megcsináltam 1,5 mm-es gyűrűhöz, de nem igazán vált be. Lehet hogy ennek is nekifutok megint.
- 1 like
Komment
-
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAjjajjj...ne is mondd...
Megcsináltam 1,5 mm-es gyűrűhöz, de nem igazán vált be. Lehet hogy ennek is nekifutok megint.
[ATTACH=CONFIG]22808[/ATTACH]
Komment
-
kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseLeírom, de végtelenül fapados lesz: kompresszor, nyomásszabályzó beállít, aztán csővel csatlakoztatok hozzá egy pisztolyt, aminek a csőre vastagon körbe van tekerve papírszalaggal (az a papír maszkolószalag, amit a festők használnak). Azt belenyomom a szívócső kör alakú - lévén Pannónia - nyílásába és ennyi.
Ugye fel van szerelve a henger mindenestől, dugattyú felső holtpontra állítva, így nem is akarja eltekerni. Természetesen van minimális kifújás, pl. kipufogónyílások, de azt simán figyelmen kívül hagyom és kész.
Nem biztos, hogy nagyon okos és érdemes módszer, csak a magam megnyugtatására alkalmazom.
Komment
-
Ez gyári szívócsonk? Kicsit furán néz ki
Mi volt a probléma?
Komment
Komment