Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    A jobb szélső a 73-asról való, ez szerintem a gyári, a többi alkatrészblokkokról van. Gondolom a baloldalival van a legnagyobb sűrítés, vagy az alá mindenképpen kell tömítés?
    Kérdezném a hozzáértőktől, hogy a bal oldali kettő melyik évjáratokhoz való?
    A baloldali vagy javított,vagy tuning.Van ami nem tetszik...a rugós alátét csak acélnál jó,de a pannonia blokknál nem igazán kell,ha nem ragaszkodsz a gyárihoz használj imbuszt és önzáró anyákat sima alátétekkel,a rugós belevág az aluba semmiképp nem ajánlatos,a kuplungoldalra pedig vörösrézalátétet érdemes tenni,de mindentől többet ér az egészséges csavar és csavarfészek kombináció.
    Készíts mérőpoharas ellenőrzést és tedd fel a legöblösebbet tömítés nélkül,úgyis (lassan)kormolnod vagy (gyorsnál)ragadásnyomot kell igazítanod,egy kis járódás után akkor válltoztathatsz rajta,ha nem tetszik.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      Köszi! Akkor a középsőt teszem a gépre tömítés nélkül. Majd jobban figyelek a motorhangra. Az sem ártana ha a meleg nyár előtt mehetnék vele. Első teleszkóp burkolatok, hátsó rugóstagok, üzemanyagtartály az első sárvédő és pár apróság nincs még színre fújva. A hosszú hétvége ígéretesnek tűnik egyenlőre.

      mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Van ami nem tetszik...
      Erre van egy tökéletes magyarázatom, nem én raktam össze, csak szétszereltem, aztán visszaraktam a hengerfej bordái közé az anyákkak együtt. De erre még nem is gondoltam, úgyhogy összeszereléskor figyelek majd rá hogy nehogy odakeveredjenek.
      A kupludfedél csavarjai alatt néhol még volt alu alátét, ezért vettem újakat. A blokkházban is azok vannak a csavarfejek alatt. A régi csavarok meg vannak tisztítva, reszelve ahol kellett, mennek majd a horganyozóhoz.
      sepy és mátéapu kedvelte ezt.

      Komment


        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Van ami nem tetszik...a rugós alátét csak acélnál jó
        Én ezért teszek először egy sima alátétet aztán a rugósat. Így nem marja be az alut, de ott van.
        A hengerfejnél nem tudom hogy jó ötlet-e az önzáró anya, 150°C-nál már lehet olvadozna benne a gumigyűrű.
        Titus, emu és 4 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          Az önzáró nem autentikus! Én máshol is evvel a sorrenddel teszem az alátéteket. A blokk összerakáshoz pedig van alu. tömítő alátét a gyári csavar alá az nem virít mint a réz és tömít. Az esetleges olaj párát megfogja és a csavarok körül nem gyűlik az út pora. A réz még keményebb mint az alu. én kiszoktam lágyítani használat előtt. Vázba befogatásnál is praktikusabb és a festést védendően kell először a lapos alátét és úgy a rugós / de acél/ nem bili anyag, ennek lenne a feladata a biztosítás!. A hengerfejhez pedig érdemes 8.8 as anyát rakni.
          Lemezjáték, emu és Che kedvelte ezt.

          Komment


            Az önzáró nem autentikus! Én máshol is evvel a sorrenddel teszem az alátéteket. A blokk összerakáshoz pedig van alu. tömítő alátét a gyári csavar alá az nem virít mint a réz és tömít. Az esetleges olaj párát megfogja és a csavarok körül nem gyűlik az út pora. A réz még keményebb mint az alu. én kiszoktam lágyítani használat előtt. Vázba befogatásnál is praktikusabb és a festést védendően kell először a lapos alátét és úgy a rugós / de acél/ nem bili anyag, ennek lenne a feladata a biztosítás!. A hengerfejhez pedig érdemes 8.8 as anyát rakni.
            Igen ez a tapasztalat,teljesen igaz amiket írtál!

            A rézhez azért ragaszkodom mert lágyítható és újra-felhasználható,de rontja az összképet,ráadásul nem tudok alut venni.Ugyan-így vagyok a rugós alátéttel azért nem használom mert nem jó,amihez hozzájutok,inkább csak sima és kemény húzóerő!
            Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2016 márc. 08, 18:14.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              ráadásul nem tudok alut venni
              .....mekkora ? ......

              Komment


                ..mekkora ? ...
                Mihez?............

                Amihez nekem kell ahhoz jók a helyi anyagok.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  sepy
                  A réz még keményebb mint az alu. én kiszoktam lágyítani használat előtt.
                  Valami olyasmi rémlik nekem, hogy a réz pont fordítva viselkedik, mint az acél. Az acélnál az edzés, gyors hűtést igényel, és a lágyítás lassabbat. a réznél meg fordítva.

                  Jól emlékszem?! Te hogyan csinálod?
                  OdinHEM és joker kedvelte ezt.

                  Komment


                    Valami olyasmi rémlik nekem, hogy a réz pont fordítva viselkedik, mint az acél.
                    Így van. Ezért fordítva kell csinálni.
                    sepy kedvelte ezt.

                    Komment


                      ...ja , azér kezdem fordítva , ha elrontom kezdhetem előről
                      OdinHEM kedvelte ezt.

                      Komment


                        Az acél lágyításánál nem hűtünk ezt sok esetben feszültség mentesítésre használják és a kemencével együtt hül ki lassan az anyag. A rezet / ált. vörös rézről beszélünk/ cseresznye pirosra hevítjük pl. gáztűzhelyen és utána gyors hűtés hideg vízben. Az eredmény tömítésre alkalmas alátét.
                        OdinHEM, heeegany és Che kedvelte ezt.

                        Komment


                          Sziasztok!
                          Ma széthúztam egy T5-ös blokkot ugyanis hézagolókra vadászok a T1-hez . Megdöbbenésemre sem a főtengelynél sem a váltónál nem volt egy darab sem. Nem tudom hogy ez mennyire normális. Illetve a kukactárcsa
                          Click image for larger version

Name:	DSC_0662.jpg
Views:	1
Size:	199.0 KB
ID:	148689Click image for larger version

Name:	DSC_0660.jpg
Views:	1
Size:	200.1 KB
ID:	148690
                          Click image for larger version

Name:	DSC_0659.jpg
Views:	1
Size:	193.5 KB
ID:	148691
                          A bal oldali tárcsán olyan mintha be lenne maródva a léptetővilla megvezetésére szolgáló kivágás. Viszont a kis zégergyűrű vájata jobban el van kopva a másikon. Abban kérném a segítségeteket hogy lehet -e cserélni a kukactárcsa tengelyt, hogy a kettőből egyet összerakjak?

                          Komment


                            Miért ne lehetne? Hegesztés előtt a derékszögbe pozícionálás az egyedüli kihívás. Sőt, akár új tengelyt esztergáltatatni se utolsó.
                            Az onlinecsapagy.hu-n írd be a keresőbe, hogy HGY és válogathatsz az új hézagológyűrűkből. Feladják ajánlott levélben is postán 500 Ft körül, szerintem annyiért nem érdemes útnak indulni semmilyen boltba.
                            sepy, OdinHEM és 3 további látogató kedvelte ezt.

                            Komment


                              Köszönöm, akkor délután nekiesek

                              Komment


                                Ha már váltó és kukactárcsa:
                                Mi lenne ha a léptetővillák csapjait vékonyabbra cserélném és tennék rájuk 1-1 kis csapágyat. Esetleg a kukactárcsát is hozzáigazítani az esetlegesen nagyobb csapágy átmérőhöz.
                                Vajon finomabb működésre lelehetne ezzel bírni a váltót?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X