Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ma haladtam kicsit a P10 blokkjával.
    Főtengely és váltó a helyén:
    Click image for larger version

Name:	IMG_20160126_153628.jpg
Views:	1
Size:	186.7 KB
ID:	148113
    Már minden simán forog. Próbaképpen tömítés nélkül összehúzattam már egyszer. A kuplung tengely volt szoros, de úgy gondoltam, hogy ha ugyanúgy rakom vissza a váltót ahogy benne volt nem lehet baj összeszerelésnél. Jobb oldalon voltak csak hézagológyűrűk, amiket ugyanúgy tettem vissza. De a tömítéssel sem változott a helyzet. Először megcseréltem a két úszóperselyt hátha, de akkor meg meg a lánckeréktengely szorult. Visszaraktam ahogy volt, majd addig reszeltem a perselyt amíg nem forgott lazán a tengely. 0,2 mm-t kellett lereszelni belőle. 14,9 mm alá reszeltem egy hangyányival. Most már finom a szerkezet.
    A főtengelynél egyik oldalra sem kellett hézagolni, a csapágyházak is jók. Ragasztani sem kellett sehol.
    Most jön a henger megtisztítása és egy kis gyűrű reszelés. Egyiken 0,15 mm-t mértem az igen kevés. A másik 0,4 mm. Valamelyik topicban már olvastam mekkora kell úgy emlékszem. Visszaolvasok, hátha találok még más infót is mellé.

    Na meg is van, 0,2 mm. Most azon töröm a fejem, hova kellene tenni a másikat. Alulra vagy felülre? Az utóbbit gondolom jobbnak.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2016 jan. 26, 22:48. Oka: megvan a hézag méret
    OdinHEM, dkari és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      Péntek este szétkaptam egy kicsit a gépet, hát elég szarul nézett ki a dugó.
      https://youtu.be/wwO5HBKyliw
      A felső gyűrű teljesen betapadva a horonyban. Miközben próbáltam leszedni anyagfolytonossági hiány is fellépett rajta...
      Szóval szombat reggel irány Miskolc, vettem új gyűrűt, faragtam egy kicsit a dugón, eloxáltam aztán visszakerült a helyére.
      Click image for larger version

Name:	IMG_20160227_181325.jpg
Views:	1
Size:	191.8 KB
ID:	148314Click image for larger version

Name:	IMG_20160227_181338.jpg
Views:	1
Size:	188.9 KB
ID:	148315Click image for larger version

Name:	IMG_20160227_191833.jpg
Views:	2
Size:	187.9 KB
ID:	148316Click image for larger version

Name:	IMG_20160227_191837.jpg
Views:	2
Size:	189.1 KB
ID:	148317Click image for larger version

Name:	IMG_20160227_194509.jpg
Views:	1
Size:	193.2 KB
ID:	148318Click image for larger version

Name:	IMG_20160227_194524.jpg
Views:	1
Size:	180.3 KB
ID:	148319Click image for larger version

Name:	IMG_20160227_200520.jpg
Views:	2
Size:	178.8 KB
ID:	148320Click image for larger version

Name:	IMG_20160227_200529.jpg
Views:	1
Size:	189.3 KB
ID:	148321
      Ha minden jól megy akkor délután próba. Aztán lesz ami lesz.

      Mielőtt raktam össze gondoltam bekenem a dugót 2T olajjal, hát az érdes(vagy inkább porózus) eloxált felület itta rendesen az olajat.
      Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2016 febr. 28, 01:37.
      demeter, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        Csak a szokásos. Gyerekkorom nyugtató emlékei. Hétvége? Tengerpart? Wellness? Áztatás az áporodott penészes pezsgőfürdőben? A fenét. Lada szelepszár szimmering csere, gyűrűzés, szelephézag állítás, kuplungcsere.
        Azért nem ártott, ha összeállt hétfőre, mert oktató autó volt.

        Most is látok ilyen vonulatot, csak más téren.
        A vásárban kaphatóak a névtelen "munkagépek", amihez rögtön ajánlják a komplett póthengert is, mert úgyis szükség lesz rá. Szétszedve láttam egy ilyen fűkaszát, a főtengely egyik fele csapágyban forgott, a másik fele a forgattyúsház fröccsöntött műanyag dugójában. Persely nélkül.
        heeegany, OdinHEM és Lemezjáték kedvelte ezt.

        Komment


          (vagy inkább porózus) eloxált felület itta rendesen az olajat.
          A tükör-simaság lenne a cél,polírozni kellene a jobb öblítés miatt!..............
          OdinHEM, wsievers és emu kedvelte ezt.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            A felömlő csatornát érdemes és a kipufogót. a szívót nem szabad. A dugónak a polírozása nem hiszem ,hogy számítana. A szoknya átmérője ne legyen kopott mert akkor harangoz, nem tudom számítana -e a polírozása?! Az a felső horony könnyen lehet baj mert kicsi híja volt a törésnek. Az enyém is hasonlóan nézhetett ki mielőtt szinte ugyan itt eltört.
            heeegany kedvelte ezt.

            Komment


              Én ezt a dugattyú eloxálást nem értem-
              Körülbelül mire bemelegszik a motor, lepattogzik róla és egy egyenetlen felület karcolja a hengert. legalábbis így gondolom!????
              wsievers kedvelte ezt.

              Komment


                Itt már írt róla heeegany, hogy mire való, és hogyan kell csinálni:

                http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz.../index152.html

                Komment


                  Értem én hogy értetlen vagyok, de ezt továbbra sem értem.
                  A benne lévőn nyoma sem volt az eloxnak, tehát ha volt rajta az elkopott, vagyis nem kopásállóbb mint az alu.

                  Komment


                    Az az utángyártott dugó ami benne volt nem volt eloxálva előtte. Az elox réteg meg nem igazán pattogzik, elvégre nem a dugattyú anyagára van ráépítve hanem belőle van.
                    Lepattanni akkor tud ha a felület annyira deformálódik hogy a kerámia már nem tudja követni(kisebb hajlításokat még károsodás nélkül elvisel), de ekkor is csak a törésnél pattan le egy kevés. Az is nagyon apró, porszerű darabokban.

                    Polírozni esetleg a dugó tetejét lenne érdemes. Ezen gondolkodtam is hogy lehet jobb lenne, de végül hagytam így. Kíváncsi vagyok hogy mennyire fog tapadni rá a korom. Ha nagyon rossz lesz akkor meg a tetejét felpolírozom, de a többi részét meghagyom.

                    A gyűrűhorony tényleg elég szarul nézett ki, de tűreszelővel megigazítottam úgy, hogy a gyűrűk szépen tudjanak mozogni benne.
                    Lemezjáték, Atti69 és emu kedvelte ezt.

                    Komment


                      Itt az ideje a próbának mi pedig kíváncsian kibicelünk.
                      sepy kedvelte ezt.

                      Komment


                        Kicsit had ülepedjen az ebéd, aztán megyek és összedobom
                        mátéapu kedvelte ezt.

                        Komment


                          Na meg is volt a próbaköröcske. Kb 25-30km, és egész szépen megy. Dombon fel jobban bírja mint a beavatkozás előtt(bár ez lehet hogy csak azért van mert a karbit is kipucoltam)
                          És nem is csörög annyira már mint előtte. Bár kicseréltem a felső tűgörgőt is, a réginek már volt egy kis kottyanása.
                          https://youtu.be/NOwwZCQ_tx4


                          Még járatom majd egy kicsit, aztán lekapom a hengerfejet. Ha kezd lerakódni rá a sok dzsuva akkor szétszedem és felpolírozom a dugó tetejét. Ha nem akkor egyenlőre marad így.
                          sepy, bokor28 és 3 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            Szerintem jó hangja van!

                            - - - Updated - - -


                            A gyűrűhorony tényleg elég szarul nézett ki, de tűreszelővel megigazítottam úgy, hogy a gyűrűk szépen tudjanak mozogni benne.
                            Ezt mondtam én is a múltkor, hogy egy jó iparos tűreszelővel bármit meg tud csinálni, csak mi állandóan marógépben meg osztófejben gondolkozunk még egy sima kuplung tárcsánál is...

                            Ma nálunk 8 fok volt...30 km ...én szétfagytam volna...Helyette beépített szekrényt csinálgattam...Hétvégére kész a felújítás, amivel fél éve szórakozom...
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 febr. 28, 20:15.
                            OdinHEM, emu és mátéapu kedvelte ezt.

                            Komment


                              Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Szerintem jó hangja van!

                              - - - Updated - - -




                              Ezt mondtam én is a múltkor, hogy egy jó iparos tűreszelővel bármit meg tud csinálni, csak mi állandóan marógépben meg osztófejben gondolkozunk még egy sima kuplung tárcsánál is...

                              Ma nálunk 8 fok volt...30 km ...én szétfagytam volna...Helyette beépített szekrényt csinálgattam...Hétvégére kész a felújítás, amivel fél éve szórakozom...
                              Egyszer csinálok egy videót arról ahogy öltözködök motorozás előtt
                              Múltkor lemértem, a teljes felszerelés 9kg. Mozogni nem valami jó benne, de még 5°C-ban sem fázok
                              Lemezjáték, OdinHEM és bokor28 kedvelte ezt.

                              Komment


                                A teljes téli felszerelésem 1 szélálló cicanadrág két mackóval, 1 pulcsi, 1 motoros kabát, 1 bundás kabát.
                                Ez a fagy közeli felszerelés.
                                A szélálló cica meglehetősen drága volt, azonban felbecsülhetetlen. Hátul rendes szövet, elöl pedig nagyon sűrű szövésű nyúlós műanyag. Mindent átfújt rajtam a szél, ezt nem.
                                A másik pedig a jó széles polifoam derékvédő.
                                Rendeltem egy rendes motoros nadrágot is, már csak egy igazi csizma kellene, vagy egy jó bakancs.

                                Viszont jövő szezonban újítok:
                                1, nem fogok kimenni, mert "kiélveztem" idén az esőben, hóban, fagyban, szélben, ködben tekerést
                                2, Autós ülésfűtést fogok a ruhám alá tenni - darabja 40watt körül lehet
                                mátéapu, Lemezjáték és 2 további látogató kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X