Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Keverékképzési probléma miatt volt a csörgésem. Az ok, hogy a karburátorhoz a meglévők közül azt a súbert választottam, ami a legszorosabban ment bele a házba. Viszont elkerülte a figyelmemet, hogy kétféle levágási szöggel létezik súber a 27-es karbihoz én meg beleválasztottam a nem megfelelőbe természetesen. Mióta kicseréltem a helyes verzióra, leginkább a súbercsörgést hallgatom, mert ez meg elég kopott...
    OdinHEM, Titus és kedvelte ezt.

    Komment


      OdinHEM, demeter és ptm004 kedvelte ezt.

      Komment


        A hibák azért vannak, hogy tanuljunk belőle.

        A karburálás pedig igen megszívlelendő ajánlás, bevallom még én sem jutottam teljesen a végére.

        Komment


          Sziasztok!
          Mentem pár kört a T5ömmel, amit újítgatok, de megijeszt!

          A blokk belsejéhez nem nyúltam, új robogó gyújtás, primer lánc, kuplung, jobb oldali szimeringek, de régi a főtengely, henger, dugó, váltó, primer felőli bal belső főteng. szimering, csapágyak. Tehát nem volt széthúzva a blokk, mert szerintem nincs nagy kopás a rendszerben.

          Épp a karbit állítgattam teljes kipucolás után, ahogy melegedett azt tapasztaltam, hogy üresben egyszercsak felpörög teljes fordulatra, pedig a gáz alapjáraton van. Le kellett kapnom a gyertyapipát (szerintem még utána is pörgött, de lehet, hogy csak beképzeltem), elzártam a benzincsapot is. Aludtam rá egyet.

          Elvittem a háztömb körül, egy idő után ahogy váltanék fölfele (kuplung be, gáz levesz), tartja a magas fordulatot, hogy-hogynem még gyorsabban felpörög... persze a váltónak ez nem tesz jót. Se az én lelkiállapotomnak.

          Ismerősöm azt mondta, hogy valahol falsot szív, talán a régi bal főtengely szimeringnél?
          Ami eszembe jutott, még az a keverékképzés, vagy az előgyújtás, ezek bizonytalan tényezők a rendszerben, szét voltak szedve.

          Szerintetek mi okozhatja a felpörgést?

          Komment


            Duke eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Ismerősöm azt mondta, hogy valahol falsot szív, talán a régi bal főtengely szimeringnél?
            ..vagy a szívócsonknál? Először szerintem azt szedd szét, vizsgáld meg, rakd össze újra.
            Duke, és kollarg kedvelte ezt.

            Komment


              Szerintetek mi okozhatja a felpörgést?
              Esélyes, hogy falsol valahol. Bár ez, hogy csak időnként csinálja elég gyanús. A gázt visszaengeded, de a tolattyú (súber) is visszacsúszik?

              De célszerű a legegyszerűbbtől kezdeni: szívócsonk alatt, hengertalp alatt meg a forgattyúsház osztásának vonalában nézd meg először, ehhez bontani se kell.

              Én összerakás után kompresszorral nyomás alá szoktam helyezni a forgattyúsházat - csak minimális nyomás, hogy nagyobb legyen a légkörinél. Aztán WD40, kis szappanos víz, szivárgásjelző spray, olaj ecsettel rákenve a lehetséges helyekre, kinek mi tetszik és rögtön kiderül hol van a hiba (ha van).
              Duke, Lemezjáték és 2 további látogató kedvelte ezt.
              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

              Komment


                Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2014 jún. 11, 06:33. Oka: Elütések
                Duke, dongos78 és demeter kedvelte ezt.

                Komment


                  kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Esélyes, hogy falsol valahol. Bár ez, hogy csak időnként csinálja elég gyanús. A gázt visszaengeded, de a tolattyú (súber) is visszacsúszik?

                  De célszerű a legegyszerűbbtől kezdeni: szívócsonk alatt, hengertalp alatt meg a forgattyúsház osztásának vonalában nézd meg először, ehhez bontani se kell.

                  Én összerakás után kompresszorral nyomás alá szoktam helyezni a forgattyúsházat - csak minimális nyomás, hogy nagyobb legyen a légkörinél. Aztán WD40, kis szappanos víz, szivárgásjelző spray, olaj ecsettel rákenve a lehetséges helyekre, kinek mi tetszik és rögtön kiderül hol van a hiba (ha van).
                  Szia!

                  Érdeklődnék, hogy pontosan milyen módszerrel és hogyan helyezed nyomás alá a kartert? Ha írnál egy pár mondatot erről azt megköszönném!

                  Komment


                    pontosan milyen módszerrel és hogyan helyezed nyomás alá a kartert?
                    Leírom, de végtelenül fapados lesz: kompresszor, nyomásszabályzó beállít, aztán csővel csatlakoztatok hozzá egy pisztolyt, aminek a csőre vastagon körbe van tekerve papírszalaggal (az a papír maszkolószalag, amit a festők használnak). Azt belenyomom a szívócső kör alakú - lévén Pannónia - nyílásába és ennyi.
                    Ugye fel van szerelve a henger mindenestől, dugattyú felső holtpontra állítva, így nem is akarja eltekerni. Természetesen van minimális kifújás, pl. kipufogónyílások, de azt simán figyelmen kívül hagyom és kész.

                    Nem biztos, hogy nagyon okos és érdemes módszer, csak a magam megnyugtatására alkalmazom.
                    CZsolti, és 2 további látogató kedvelte ezt.
                    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                    Komment


                      másrészt a karburátor felsliccelt 'nyaka', amelyet ráhúzunk a csonkra, az idők során elveszíti körkörös alakját, és mivel ott gyárilag nincs tömítés, rések keletkezhetnek (itt is megoldás lehet egy [vagy kettő] igen vékony O-gyűrű, a csonkba beszúrt horonyba).
                      Ajjajjj...ne is mondd...
                      Megcsináltam 1,5 mm-es gyűrűhöz, de nem igazán vált be. Lehet hogy ennek is nekifutok megint.

                      Click image for larger version

Name:	IMG_20140521_134905.jpg
Views:	1
Size:	197.0 KB
ID:	140209
                      kedvelte ezt.

                      Komment


                        demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ajjajjj...ne is mondd...
                        Megcsináltam 1,5 mm-es gyűrűhöz, de nem igazán vált be. Lehet hogy ennek is nekifutok megint.

                        [ATTACH=CONFIG]22808[/ATTACH]
                        Ez gyári szívócsonk? Kicsit furán néz ki (és nem a + horony miatt)

                        Komment


                          kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Leírom, de végtelenül fapados lesz: kompresszor, nyomásszabályzó beállít, aztán csővel csatlakoztatok hozzá egy pisztolyt, aminek a csőre vastagon körbe van tekerve papírszalaggal (az a papír maszkolószalag, amit a festők használnak). Azt belenyomom a szívócső kör alakú - lévén Pannónia - nyílásába és ennyi.
                          Ugye fel van szerelve a henger mindenestől, dugattyú felső holtpontra állítva, így nem is akarja eltekerni. Természetesen van minimális kifújás, pl. kipufogónyílások, de azt simán figyelmen kívül hagyom és kész.

                          Nem biztos, hogy nagyon okos és érdemes módszer, csak a magam megnyugtatására alkalmazom.
                          Értem. Köszönöm a tanácsot! Kicsit bonyolultabbra gondoltam.

                          Komment


                            Attached Files
                            CZsolti és mátéapu kedvelte ezt.

                            Komment


                              Ez gyári szívócsonk? Kicsit furán néz ki
                              Persze, gyári. De mi a fura?




                              Mi volt a probléma?
                              Egyrészt nehéz a jó méretet meghatározni. Ha jól emlékszem, akkor 31,7 mm külső átmérőjű a torok, ebben lett egy 1 mm mély beszúrás, vagyis 29,7. Ha 28-as gyűrűt alkalmaznék, az még rátolás közben nyúlik és nem megy fel a karbi. 24-es kürül igen, de akkor meg feszül és hajlamos emiatt kicsípődni közben. De pl. volt olyan hogy érzésre jól felment a karbi, aztán mikor levettem, több darabban volt már a gumigyűrű.

                              Komment


                                OdinHEM, demeter és zahi kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X