Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
A következő alkalommal (tavasz) kipróbálom én is, most úgyis le kell tömíteni rendesen mert az előző kör nem sikerült tökéletesen a blokk oldalával. Rakok majd bele én is 20w-50 et
SZia , szerintem is ez használhatóság szempontjából erősen kérdéses (ha egyenes szóval akarod hallani: szerintem kuka)
Persze semi sem lehetetlen csak kérdés megéri-e ?
Nem tudom hogyan lehet üzembe helyezni egy idegen blokkal egy gépet , de ha egyszer netán erre jársz válogathatsz nálam blokkot de papírom nincs semmi hozzájuk. Van egy "kisebb zsáknyi" (nem tudom mennyi talán 5-6 db) blokkom jobb-rosszabb állapotú ezekből egyet feláldoztam váltópasszító célszerszámnak a többi ott legel a garázsban. Ha nem kell senkinek , megy a méh telepre . Ha valakinek kell, aluminiumárban viheti.
Bocs hogy reklámízűnek tűnik de tényleg nem akarok rábeszélni senkit. Kereskedni ezekkel nem akarok de azért annyit jó lenne kapni értük amennyit a méh adna. Nekem se volt ingyenben.
Szevasztok!
Nem probléma a motorcsere, csak kis pénz kérdése.
Tavaj nyáron levettem a lendkerekemet, és elküldtem Budapestre egy céghez feldelejezésre. Egy hét múlva mehettem is a postára a cuccért. Visszarakás közben vettem észre, hogy valami nem stimmel. Erösebbek lettek a mágnesek ugye, és ahogy raktam vissza, egy kicsit úgy éreztem, hogy a fötengely mintha kottyant volna egyet. Megráncigáltam kicsit, és kb 2mm játékja volt a fötengelynek függöleges irányban (a tengely végén). Mondom ez mi a fene. Gyorsan rekord idö alatt blokk ki, blokk szét. Hát a csapágyfészek teljesen kikopott. Sürgösen kellett a motor, úgyhogy túrtam egy épkézláb üres blokkot a pincében, és a komlpett bélét átépítettem. Persze a motorszám nem stimmelt. Késöbb úgy alakult, hogy eladósorba került a moci, és ki akartam tisztázni eladás elött. Lett írva egy adásvételi szerzödés a blokkról, hogy egy haveromtól vettem. (persze nem, mert már ott porosodott a pincében ). Ezzel az adásvételivel plusz illetékekkel beballagtam az okmányirodába. Elindult a folyamat, és kb 1 hónap mulva megérkezett az új törzskönyv.
A moci az elsö kezdö motorom volt, 2002 óta volt meg, rengeteget mentem vele. Kicsit sajnáltam tovább adni, mai napig sajnálom, de túl kellett adnom rajta.
Szerencsére jó kezekbe került.
Üdvözlettel!
!Update!
Azóta eszembe jutott, hogy el kell vinni a motort motorcsere után egy müszaki vizsga helyre, ahol az eredetvizsgához szükséges müszaki adatlapot kiállítják. Szóval az okmányiródába kell 2X6000HuF (új forgalmi+új törzskönyv)+müszaki adatlap. Az eredvizsgára már nem emlékszem mennyi volt.
Csak a korrektség kedvéért
Tisztelettel
Utoljára szerkesztve a következő által: grandpa84; 2014 dec. 18, 07:49.
nézegettem a fórumon, de mintha egyedi lenne a bajom, vagy valamit nagyon nem jól csinálok, emiatt kérnék segítséget
az a gondom, nem tudom kivarázsolni a főtengelyt a blokkfélből, ahol a 2 csapágy s közöttük a szimmernig van
már melegítettem rezsón, a blokkfélben lévő másik 2 csapágy szinte magától kiesett, a főtengely meg sem moccant
csináltam egy kinyomóeszközt, egy laposvas 3 furattal, a 2 szélsőn át a blokkhoz csavarozva 2 db deknicsavar furatába, középen meg egy menetes szár persellyel, ami a csapágy külsejét nyomná, de semmi, inkább a laposvas hajlik, meg félek, hogy kiszakad a menet a blokkfélből
próbáltam gumikalapáccsal támadni a perselyen át a csapágyat, ekkor kicsit mozdult, de nem megy tovább, nem akarom ütni-vágni
minden próbálkozást felmelegítve végeztem
mi ennek a szakszerű menete? talán komolyabb pl. hidraulikus prés kellene+melegítve a ház? vagy valamit nagyon nem jól csináltam, és tönkretettem a csapágyfészket...ettől félek azért
csináltam egy kinyomóeszközt, egy laposvas 3 furattal, a 2 szélsőn át a blokkhoz csavarozva 2 db deknicsavar furatába, középen meg egy menetes szár persellyel, ami a csapágy külsejét nyomná, de semmi, inkább a laposvas hajlik, meg félek, hogy kiszakad a menet a blokkfélből
próbáltam gumikalapáccsal támadni a perselyen át a csapágyat, ekkor kicsit mozdult, de nem megy tovább, nem akarom ütni-vágni
minden próbálkozást felmelegítve végeztem
Nem egészen értem, amit írtál?! Azt írod, hogy nem tudod kiszedni a főtengelyt, és a csapágy külső gyűrűjét támadtad?!?
A főtengely végét kell támadnod , és akkor a főtengelynek ki kell jönnie a csapágy belső gyűrűjéből.
Általában a gumi kalapácsos ütögetés elég szokott lenni, de kinyomó szerszámmal is lehet, a lényeg, hogy a főtengely végén lévő csúcsfuratra, ill. a menetre vigyázz, nehogy sérüljön!
(A melegítésnek a főtengely kiszerelésénél nem sok szerepét látom, mivel, az acél főtengely csapot kell kinyomnod a szintén acél csapágy belső gyűrűből, így azok együtt melegítve együtt tágulnak...)
A melegítés viszont nagyon fontos, ha majd a csapágyat nyomod ki az alu házból, ott megfelelően melegítve a ház jobban tágul, mint az acél csapágy külső gyűrű!
Ezen az oldalon az valóban problémás lehet, hogy 2 db. 6305-ös csapágyat meg a köztük lévő alu szimering tartót egyszerre lehet kiszedni.
Nekem is volt gondom ezzel, én egy sima 3 karos körmös lehúzót, és néhány izmosabb (M14) csavart használtam, ha érdekelnek a részletek:
A lapos vasas megoldás elég "lekvárnak" tűnik, úgy értem a lapos vasnak lapos irányból kicsi a hajlító ellenállása (inerciája), ezért deformálódik...
...Ez a főtengely kinyomásnál a főtengely külső gyűrűjét támadod leírás nekem továbbra sem tetszik...ugye a külső nagy seeger-gyűrűt kivetted előtte?!! (Bocs, nem bántásból kérdezem, csak hátha...)
Üdv: Lemezjáték
Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 jan. 05, 14:44.
Véletlenül se vedd cikizésnek, de a seeger-gyűrűt kivetted a furatból? Mivel a külső gyűrűt nyomod, ezért másra nem tudok gondolni csak arra, hogy valami az útjában van vagy a csapágynak, vagy a kinyomónak. Tudom, hogy nagyon amatőr dolog ez, de már én is szívtam meg bentfelejtett csavarral, ami miatt hiába feszegettem a vágyott alkatrészt és az nem moccant.
Üdv: CZsolti
Ui: Látom Lemezjáték megelőzött, és ugyanaz az aggodalma. Mellesleg igaza van, a tengelyvéget kell nyomni.
szóval először a főtengely végét gumikalapáccsal noszogattam, erre megmozdult kicsit, de a csapágy indult meg a fészekből, nem a tengely a csapágyból
ekkor döntöttem úgy, a csapágy külső gyürüjét ütve (s a házat melegítve), a csapággyal együtt szedem ki, s majd a tengelyről leszedem a csapágyakat, ha már kint van az egész
ennek a müveletnek a közepén akadt el, kb. 7mm-t mozdult kifelé, de nem akarom tovább ütni, biztos nem ez a normális módja a szerelésének
Akkor ez egy jó blokk lehet, mert amivel én találkoztam abból kiesett a főtengely, és a csapágyak sem ragaszkodtak túlságosan a helyükhöz. Ott annyira kopott volt az egész, hogy ragasztani kellett az összes csapágyat(váltóban is ki volt kopva majdnem az összes). A bal oldali belső csapágynál elforgott a főtengely, ott egy kis anyaghiány támadt. Egész jól sikerült összerakni, mert egyenlőre még bírja.
Összerohadt főtengelyt és csapágyat fékfolyadék injekciózásával sikerült elválasztanom.
Ha a csapágyak kijönnek a főtengővel együtt az sem rossz igazából.
próbáltam gumikalapáccsal támadni a perselyen át a csapágyat
Gumikalapácsot most már nem használok főtengely kiütésére, mert már mindkét fele össze van verve a szoros tengelyek miatt, inkább finoman egy fadarab közbeiktatásával ösztökélem őket. A fa persze valami puhafa. Most van itthon sok tetőléc darab, az pont megfelel.
nem voltam elég pontos, bocs "szóval először a főtengely végét gumikalapáccsal noszogattam, erre megmozdult kicsit, de a csapágy indult meg a fészekből, nem a tengely a csapágyból ekkor döntöttem úgy, a csapágy külső gyürüjét ütve (s a házat melegítve), a csapággyal együtt szedem ki, s majd a tengelyről leszedem a csapágyakat, ha már kint van az egész ennek a müveletnek a közepén akadt el, kb. 7mm-t mozdult kifelé, de nem akarom tovább ütni, biztos nem ez a normális módja a szerelésének" Nem volt esetleg korábban már felújítva a blokk? Gondolok arra hogy esetleg csapágyragasztóval rakták össze korábban.
úgyis le kell tömíteni rendesen mert az előző kör nem sikerült tökéletesen a blokk oldalával.
Javaslom a Loctite 5920-as szilikonos hőálló tömítő pasztát!
Én ezzel raktam össze a blokkot és nem könnyezik az illesztéseknél, egyetlen egy csepp olaj sincsen alatta!!!
A középső blokk részeket tömítő papír+ mindkét oldalán pasztával (szükség volt a papírra, mert másként szorult volna a főtengely csapágy), viszont a kuplung oldali deklit, meg a sebváltó torony takaró lemezét simán csak pasztával raktam össze.
Arra érdemes odafigyelni, hogy nem kell belőle túl sok, elégséges vékony rétegben rakni!
Javaslom a Loctite 5920-as szilikonos hőálló tömítő pasztát!
A legjobb, amit eddig használtam.
Egyrészt hígabb, mint a többi, amihez volt szerencsém, azért is nem kell sok, mert maradéktalanul kinyomódik a fölösleg. Másrészt nem szárad már összerakás közben, nem tart ki gyakorlatilag semennyit, a hézagolás nem lazul. Harmadrészt meg, természetesen tökéletes minőségű.
Sőt...
Kötelező vékonyan rakni. Mert a vastagon kent és kinyomódó anyagot kívül még letörölöd száradás előtt, de mi van a blokk belsejébe benyomódó, később esetleg leváló adagokkal? Tud huncutságot okozni pl. olajfurat tömítéssel...
Szedtem már szét Simson blokkot, amitől nem sajnálta a "mester" az anyagot, kódorogtak benne a pasztamorzsák szabadon .
Köszi az ajánlást, veszek Loctite 5920-t, épp most készülök lemenni a garázsba nekikezdeni a blokknak.
A középrésznél raktam bele én is papírt + tömítő anyagot, azt nem bontom meg, csak a kuplung felől.
Komment