Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Egy kis segítségre volna szükségem: a blokk felújításban ott tartok, hogy indítószerkezet és a kuplung fent van. A problémám az, hogy ha a kuplungkosarat forgatom a motor forgásirányába akkor a kuplungkosár alatt lévő fogaskerék ami az indításhoz kell ugye hozzá ér a berúgó fogasívhez. Beraktam az oldal deklit úgy, hogy betájolja a berugó-váltó tengelyt, de akkor is hozzáér. O gyűrűt nem raktam a tengelybe, ha ezen múlna akkor is eléggé közel lenne úgy is a két fogaskerék/ív.
    Lehet ezen állítani vagy marad az, hogy le kell köszörülni a fogasívből?

    Komment


      A problémám az, hogy ha a kuplungkosarat forgatom a motor forgásirányába akkor a kuplungkosár alatt lévő fogaskerék ami az indításhoz kell ugye hozzá ér a berúgó fogasívhez
      a kuplungkosár bronzperselye előtt lennie kell egy hézagoló alátétnek ami tartja a szerkezetet,ha hiányzik akkor hajlamos a csapágy-gyűrüre felmászni ekkor lehet eféle betegség.ugyanezzel a hézagolóval lehet vonalba állitani a két lánckereket.
      Lemezjáték és zahi kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        Nekem ott nem volt hézagoló alátét. 1970-es T5H blokkról van szó.
        Van egy felújítás előtti képem(fényképeztem ,hogy tudjam mi, hogy volt) amin pirossal karikáztam, hogy a fogasívnek melyik foga ér hozzá egy kicsit a kosár alatt lévő fogaskerékhez(aminek a berúgáshoz van köze). Összerakáskor egy másik berúgó tengely szereltem be, de fogszáma,minden megegyezett a régivel.
        A bronzperselyre rámegy ugye a kuplung szerkezet és kész. Vagyis szétszedés előtt így votl és működött gond nélkül.

        Komment


          Igen , mateapu jól írta ott lennie kell egy alátétnek , amivel a lánckerekek vonalba futását is állítod, továbbá a külső kosár ennek támaszkodik , és ezen forog el a kuplung kiemelt állapotában.
          A fogasív , és a kosár alatti racsnis kerék nem egy csonka fogaskerék segítségével kapcsolódik egymáshoz a '70-es (újabb ) típusnál? A fogasívet pedig a rugó (tekercsrugó) tartja az alsó ütköző csap gumiján , miközben a csonka kerékkel kerékkel kapcsolódik és ezek is egy vonalban futnak.

          - - - Updated - - -

          Találtam egy képet remélem nem okozok vele galibát , ha igen a modik majd kérem töröljék a hozzászólást !Click image for larger version

Name:	001.jpg
Views:	1
Size:	194.8 KB
ID:	143602

          Komment


            Nekem ott nem volt hézagoló alátét.
            Nem kell beijedni nekem kb 10-db blokkban nem volt egy használható,sima alátétet"reszeltem" ki mert vastag kellett-igaz.. esztergával
            sepy és Fergusson kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              Hellósztok! Pár éve "felújítottam" a TLF-em főtengelyét, ami abban merült ki, hogy kapott új hengergörgőket. Sajnos most újra szét kell szednem, mert jobban lóg, mint akkor, ráadásul a jobboldali csapágyház is megkajálódott, szóval volt ok bőven... Nem tudjátok véletlenül hogy hol lehet hajtókarszettet beszerezni? Sokat visszaolvastam a fórumból, de csak egy pár Waresz-Kawa hajtókaros hozzászólásokat láttam, lehet, h nincs hozzá utángyártott? Ez a warnyús megoldás működik?

              Komment


                Sajnos , nem tudok utángyártott hajtókarról , csak a kawa jöhet számításba (elég borsos, de príma) !
                Egyébként ha jól emléxem láttam az OLX-en egy felújítottat , elég sanszos de meg lehet nézni .(utóljára , ha minden igaz 10 db Mátyás királyért javították meg , de ott a hajtókar még használható volt)

                http://www.taborituning.hu/veteran-m...-felujitas.htm

                Esetleg ...
                Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 jan. 18, 15:52.

                Komment


                  Nincs utángyártott. Vagy a gyári elég satnyából kell várat építeni, vagy egy idegent belefaragni.

                  Komment


                    Hajtókarszett nincs Pannóniához, azt szokták még csinálni, hogy csapágygyűrűből köszörülnek bele betétet, de állítólag az sem az igazi.

                    Komment


                      de állítólag az sem az igazi.
                      Szerintem sem,
                      Viszont már ezek a gépek,ezzel a hagyományos javítással működnek már..."néhány"éve...!
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        a kuplungkosár bronzperselye előtt lennie kell egy hézagoló alátétnek ami tartja a szerkezetet,ha hiányzik akkor hajlamos a csapágy-gyűrüre felmászni ekkor lehet eféle betegség.ugyanezzel a hézagolóval lehet vonalba állitani a két lánckereket.


                        Tehát ezt az alátétet a bronzperselyre ráhúzom a csapágyig és utána húzom rá a kuplung kosarat?

                        A képen a pirossal karikázott résznél érnek össze a dolgok. A lamellákat rossz sorrendbe raktam fel már rájöttem Először parafás lamellával kell kezdeni a berakást és a vége meg fém lemez.
                        Click image for larger version

Name:	P1110523.jpg
Views:	1
Size:	185.3 KB
ID:	143613

                        - - - Updated - - -

                        zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Igen , mateapu jól írta ott lennie kell egy alátétnek , amivel a lánckerekek vonalba futását is állítod, továbbá a külső kosár ennek támaszkodik , és ezen forog el a kuplung kiemelt állapotában.
                        A fogasív , és a kosár alatti racsnis kerék nem egy csonka fogaskerék segítségével kapcsolódik egymáshoz a '70-es (újabb ) típusnál? A fogasívet pedig a rugó (tekercsrugó) tartja az alsó ütköző csap gumiján , miközben a csonka kerékkel kerékkel kapcsolódik és ezek is egy vonalban futnak.

                        - - - Updated - - -

                        Találtam egy képet remélem nem okozok vele galibát , ha igen a modik majd kérem töröljék a hozzászólást ![ATTACH=CONFIG]26211[/ATTACH]

                        Igen, az újabb fajta van nekem.
                        zahi kedvelte ezt.

                        Komment


                          Egy ismerősömnek Tábori 15-ért csinált meg egy főtengelyt ami közel 0,1-et lógott. Jó lett.
                          Kb fél évig hirdettem az aprón egy főtengelyt amit kimértem, 0,01 mm volt a hajtókar alsó csapágyazás hézaga. Kutyának se kellett, leáraztam, aztán a múlt héten elvitték.
                          zahi kedvelte ezt.

                          Komment


                            Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Tehát ezt az alátétet a bronzperselyre ráhúzom a csapágyig és utána húzom rá a kuplung kosarat?

                            A képen a pirossal karikázott résznél érnek össze a dolgok. A lamellákat rossz sorrendbe raktam fel már rájöttem Először parafás lamellával kell kezdeni a berakást és a vége meg fém lemez.
                            [ATTACH=CONFIG]26222[/ATTACH]

                            - - - Updated - - -




                            Igen, az újabb fajta van nekem.
                            Azt hiszem az volna a legpontosabb megfogalmazás, hogy ha a váltó tengelyére (ahová a kuplungkosár is megy ) ráhúzol egy olyan vastagságú (lehetőleg hőkezelt) alátétet ami a lánckerekek egy-vonalba futását is beállítja, ezáltal az általad vázolt "réshiány" is megszünik . Az alátét belső átmérője a tengely vastagságával (+ pár tized...) , külső pedig a kosár belső peremének (ahol támaszkodik a csapágy belső gyűrű felé) átmérőjével egyezik. Tehát az alátétet a persely alá teszed , nem pedig rácsúsztatod , mert a kuplung belső kosár a perselyre támaszkodik , vagyis az általad vázolt esetben a belső kosár ráfeszülne a kuplung külső kosarára az anya meghúzását követően .

                            - - - Updated - - -

                            Ba701 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Egy ismerősömnek Tábori 15-ért csinált meg egy főtengelyt ami közel 0,1-et lógott. Jó lett.
                            Kb fél évig hirdettem az aprón egy főtengelyt amit kimértem, 0,01 mm volt a hajtókar alsó csapágyazás hézaga. Kutyának se kellett, leáraztam, aztán a múlt héten elvitték.
                            Ez pech , minden szempontból...
                            OdinHEM és mátéapu kedvelte ezt.

                            Komment


                              Rosszul fogalmaztam előbb, úgy gondoltam én is, hogy a tengelyre megy rá nem a bronzra.
                              De találtam egy alátétet, holnap megnézem, hogy passzolna-e oda.


                              Én pancserNézzétek mit találtam:
                              Click image for larger version

Name:	P1110411.jpg
Views:	1
Size:	191.7 KB
ID:	143614

                              A blokk szétszedése előtt fényképeztem. Ezt a képet csekkoltam le először, hogy hogy is voltak ott a dolgok, de ezn nem látszott ,hogy a persely mögött van egy gyűrű. Csak most nézegetm át a képeket és akkor találtam az első képet
                              Click image for larger version

Name:	P1110409.jpg
Views:	1
Size:	199.0 KB
ID:	143615


                              Akkor ha belerakom ezt a gyűrűt akkor a kuplungkosár fogaskereke és a fogasív nem fog összeérni mert nem lesz majd egyvonalban.
                              Köszönöm a segítségeteket!
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2015 jan. 18, 20:01.
                              zahi kedvelte ezt.

                              Komment


                                OK. , tudsz mindent !
                                Gondolom a külső kuplungkosár lánckereke és a berúgó fogasívre gondoltál ...
                                Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 jan. 18, 20:08.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X