Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    szelkakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    hogy nézek egy belül 15, kívül 21-es tűgörgőt
    Kérdés hogy milyen széles kell? (vagy milyen fér el?)
    Mélyhúzott gyűrűs tűgörgős csapágy van 15-ös belső és 21-es külső mérettel.
    Szélességre 12, 16 és 22mm-es van. Ezeknek a számuk: HK1512, HK1516 és HK1522(ez kétsoros)

    Más, külső gyűrűs tűgörgős csapágyat nem találtam az SKF csapágykatalógusban.

    Komment


      Ja, rájöttem már a beszélgetésből...

      Ebből 22-nél hosszabbat nem találtam, így tényleg kérdéses hogy elég-e.

      Click image for larger version

Name:	201308061541279772.jpg
Views:	1
Size:	40.4 KB
ID:	143625

      Komment


        Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        szelkakas


        Betétedzeni csak betétedzhető anyagot tudsz (szén tartalma kisebb 0,2 %), amennyire én tudom, a hajtókarok nemesíthető anyagból vannak (ezeknek jóval nagyobb a szén tartalma 0,2%-nál (0,45-0,6%), amik szívósak, de a felületi keménységük kisebb, mint a betétedzhető anyagoké, ezért edzett köszörült gyűrű besajtolásával lehet mindkét követelménynek eleget tenni, ill. ha találsz bele olyan tűgörgős csapágyat, aminek külső gyűrűje van, akkor a csapszeghez már illesztheted, hiszen az betétedzett.

        A HK-sorozatú tűgörgős csapágynak van külső gyűrűje, talán alkalmas bele, a csapszeg, meg betétedzett, kemény kérge van.

        Én valahogy így emlékszem a dolgokra, de ezt már vagy 30 éve tanultam, ha hülyeség, szólnak a hozzáértők...

        - - - Updated - - -




        Azt nem egészen értem, miért jobb az Izs dugattyú?! A 3 gyűrű miatt?
        Szerintem a három gyűrű nem biztos hogy előnyösebb , de a 275 ccm igen ...

        Komment


          így tényleg kérdéses hogy elég-e.
          Hová kellene hosszabb? Teljesen elég ez.
          RedBull477 kedvelte ezt.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            Hová kellene hosszabb?
            Valami zavar van a fejemben, ahhoz képest hogy magamnak 18x24x20-as kosarat vettem a Warbi karba, mégis elgondolkodtam hogy elég-e...

            Komment


              zahi
              Szerintem a három gyűrű nem biztos hogy előnyösebb , de a 275 ccm igen ...
              ...Ez igaz!

              Komment


                A hölgyek ilyen mondatot nem szoktak használni !!!

                (ez Wsievers -nek szólt )
                OdinHEM, Lemezjáték és 3 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Valami zavar van a fejemben, ahhoz képest hogy magamnak 18x24x20-as kosarat vettem a Warbi karba, mégis elgondolkodtam hogy elég-e...
                  Két darab 12-es egymás mellé és 24mm széles lesz rögtön

                  Komment


                    demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Valami zavar van a fejemben, ahhoz képest hogy magamnak 18x24x20-as kosarat vettem a Warbi karba, mégis elgondolkodtam hogy elég-e...
                    Azt azért ne felejtsétek el hogy a peremes külső persely miatt, a működő görgőhossz azért rövidebb mint a névleges szélesség . Az erők felvétele és kopási szempontból előnyösebb lenne kihasználni a minél nagyobb görgőhosszt , illetve görgőszámot . Ezért írtam a külön gyártott, edzett bepréselt persejt kosár nélküli görgősorral , a csapszegre fűzött támasztó gyűrűkkel . Ha már a Jawa-nál bevált ...
                    Az is az igazsághoz tartozik , hogy ebben az esetben a görgők egymást is koptatják ...
                    Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 jan. 19, 19:16.

                    Komment


                      zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Ne haragudj , én sem értem ezt a fogasíves mizériát, nem tudnál róla valahogy képet csinálni ?
                      A probléma megoldódott. Megvoltam győződve, hogy jó fognál érintkezik a fogasív és a csonka fogaskerék, de elszámoltam Mostmár jó helyre raktam és nem ér össze semmi sem.


                      Itt a fórumon olvastam már ilyen kérdést, de nem találom, hogy a kuplungrugókat mennyire kell meghúzni?Tövig aztán vissza 1-2 menetet?
                      zahi és OdinHEM kedvelte ezt.

                      Komment


                        Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        a kuplungrugókat mennyire kell meghúzni?Tövig aztán vissza 1-2 menetet?
                        Én tövig meghúzom ,aztán kiemelt állapotban forgatom és úgy lazítok a szükséges rugókon.
                        A lényeg hogy a tányér szépen egyenesen fusson kiemelt állapotban is, ezt kell beállítani a 4 rugóval.

                        Bár szentem nem minden esetben kell tövig húzni. Ha elég erősek a rugók akkor elég lehet úgy is hogy teljesen meghúzod, aztán vissza pár menetet, és azután állítod be egyenletesre.

                        Komment


                          Köszi! Azt már olvastam ,hogy a tányér ne ferdén álljon,hanem egyenletesen emeljen ki.
                          Akkor érzésre kell kb,

                          Komment


                            Azt nem egészen értem, miért jobb az Izs dugattyú?! A 3 gyűrű miatt?
                            Nem csak azért, elsősorban a tűgörgőn való morfondírozás közben jutotteszembe, h van itthon, lemérem.

                            Ez a külső gyűrűs tűgörgős téma érdekel!
                            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 jan. 19, 23:31.

                            Komment


                              szelkakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                              Ez a külső gyűrűs tűgörgős téma érdekel!
                              Típusokat leírtam, innentől kezdve irány a csapágybolt, egy megfelelő alany főtengely, Izs dugó, egy, lehetőleg már utolsó túlméretes és kopott henger aztán jöhet a gépmunka!

                              Tapasztalatokat pedig várjuk!
                              (azt hiszem írhatom többesszámban )

                              - - - Updated - - -

                              Ja, és előtte mérni, mérni és még egyszer mérni. Aztán, ha elfér akkor én tennék kettő db 12mm-es csapágyat bele, ha pedig még marad hely akkor közéjük egy távtartót ami megfelelően ki van vágva és passzol a felső szem kivágásához. Így valamelyest a kenés is javulna.
                              Lemezjáték kedvelte ezt.

                              Komment


                                Én arra volnék kíváncsi, hogy gondoltatok-e a külsőgyűrűs tűgörgős csapágynál a kenésre? Ugyanis a bronzperselynél a fej tetején van egy hasítás valamint a perselyben is van egy "vályús" rész, hogy az olaj be tudjon jutni a csapszeghez. Sima, tűgörgős hajtókaroknál pedig egy lyukat fúrnak a hajtókar kisfejbe, ez rendszerint elég is.
                                Na most, ha bepréselitek a fejbe a tűgörgős csapágyat, akkor hogy fog kenést kapni? Egy pár éve én is agyaltam ezen a módszeren, de a kenési problémák miatt elvetettem. Még egy megoldás volna, hogy megfúrni a külső gyűrűt (már ha meglehet). Azonban belül sorjás maradhat a gyűrű, ez pedig okozhat még gondot.

                                De az ötlet kiváló! Ha sikerül megoldani a problémákat, akkor még tökéletes is lehet.

                                Ati

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X